Pågående Event
Senaste ämnen
» Den som frågar [Öppet]
Idag på 21:14 av Umbriel

» FRYS! (P)
Idag på 21:01 av Tora

» Förlåt mig syster (P)
Idag på 20:51 av Tora

» Sökandet efter den bästa stenen (P)
Idag på 19:39 av Sigrid

» Spådomskonstens under [Öppet]
Idag på 18:55 av Ymir

» Nämen oj! [P]
Idag på 14:34 av Ghoul

» [LKF] Kristallklart
Idag på 10:13 av Rani

» Farornas Fästning [Ymir]
Igår på 23:11 av Ymir

» Jag är som bäst när jag mår som värst [Sigge]
Igår på 22:44 av Sigrid

Vem är online
Totalt 16 användare online :: 5 registrerade, 0 dolda och 11 gäster. :: 1 Bot

Sigrid, Tolir, Tora, Umbriel, Ymir


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Allt det jag saknat [Ensamt] Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Allt det jag saknat [Ensamt] Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Allt det jag saknat [Ensamt]

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Maksim
Maksim 
 

Spelas av : Cat


InläggRubrik: Allt det jag saknat [Ensamt]    tis 31 jan 2023, 20:59

Maksim hade återigen gett sig av, lämnat Civitas men framförallt Prospero bakom sig. Det hade tagit emot, men det var också det rätta för nu. Han var inte färdig med sitt sökande än, och en del av honom undrade om han någonsin skulle bli det. Maksim var inte redo att släppa den nyfunna relationen med sin bror riktigt än, utan ville se vart de kunde leda. Därför hade de bestämt sig för att återförenas igen, när Lev var färdig med sitt.
    Därför vandrade han nu åter ensam, i samma spår som han och hans mor gjort en gång tidigare. Det kändes som en evighet sedan. Så mycket hade hänt, och han hade så mycket han egentligen ville berätta för henne. Han ville visa henne hur vuxen han hade blivit, hur stor och stark han var. Hur han klarade sig själv.
    Omedvetet hade han börjat röra sig snabbare, med fast beslutna steg framåt. Fast Varya inte längre fanns vid hans sida, berörde hon honom djupt och påverkade honom. Han kunde inte släppa det. Släppa henne. Oavsett vem han försökte ersätta henned med, fanns hon alltid i hans huvud, som en liten röst. Han hade försökt med Malva. Med Lev. Med Prospero. Men hon försvann inte.
    “Vill du gå hem?”
    Ljudet fick honom att tvärstanna, snabbare än han någonsin gjort förut. Maksim sökte i mörkret, men fann inget. Han var helt säker på att han hört hennes röst, men igen så var det inte första gången han inbillat sig det. På något vis kändes det verkligare nu, som om hon faktiskt var här.
    "Hurså? Sugen på att bära mig? Det är en lång bit hem.”
    Den rösten var inte Varyas. Maksim visste vems det var, och han hade aldrig inbillat sig Jodanos röst innan.
    Maksim rörde sig långsamt, knäpptyst. Mörkret gjorde det svårt för honom att se, men han kunde skymta två individer längre fram. Tursamt nog lyckades han gömma sig bakom en av de få stora stenblocken som syntes till i närheten.
    Han kunde inte tro sina ögon. I dagar, veckor och månader hade han letat efter henne. Han hade sökt i varenda vrå utan några som helst tecken, och nu bara… var hon där.
    Maksim hann inte ingripa, och visste inte om han ville det heller. Istället stirrade han blint på vad som skedde, såg hur Jodano mördades framför hans ögon. Han borde känna, ville känna, men kunde inte känna. Jodano var hans flockbror, men Varya var hans mor. Han hade svurit henne allt, svurit henne hans egna liv. Men till och med Maksim kunde se att hon var bortom kontroll. Hon hade lämnat honom, övergivit honom. Den enda som funnits vid hennes sida var han.
    Maksim kunde känna ilskan vakna till liv likt en eld som nyss blossat upp. Blodsmaken i munnen fick honom att knipa ihop käkarna. Varför lämnade hon honom? Varför dög han inte till? Varför… varför kunde han inte stå upp mot henne, och hjälpa Jodano. 
    En obehaglig känsla, ett uns av nervositet rann över honom. Om Prospero fick veta… Prospero fick aldrig veta. Inte från honom. Han kunde inte nämna det. Om han fick veta, det skulle vara slutet. För första gången på länge var Maksim inte rädd för vad Varya tyckte, utan snarare vad Prospero tyckte. Av den anledningen valde han att stå kvar, stel och tyst, stirrandes på sin mor. Han valde att inte ta kontakten,  fast det var vad han hade längtat efter så länge. Han hade suktat efter det, och nu när det var framför honom… det gick inte.
    “Förlåt.” Orden var knappt hörbara. Om förlåtelsen var riktad mot Varya eller Jodano, visste han inte själv.
 
Allt det jag saknat [Ensamt]
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Idiotfarsa [Ensamt]
» Deras ek [Ensamt]
» Utsliten [Ensamt]
» Ett ensamt minne
» It always rains when you cry [Ensamt]
Hoppa till annat forum: