Pågående Event
Senaste ämnen
» Timmar av ovisshet [Lev]
Igår på 00:02 av Lev

» Andrahandsval [P]
fre 26 apr 2024, 22:12 av Hedvig

» Mysstund [P]
fre 26 apr 2024, 21:41 av Lev

» En del av mitt hem (P)
tor 25 apr 2024, 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
tor 25 apr 2024, 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
tor 25 apr 2024, 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
tor 25 apr 2024, 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

» Vägvinnande [Nitika]
ons 24 apr 2024, 14:30 av Lev

Vem är online
Totalt 9 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 9 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
✎ Krefts Adopterbara Designer Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
✎ Krefts Adopterbara Designer Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 ✎ Krefts Adopterbara Designer

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Matvei
Matvei 
Crew  

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: ✎ Krefts Adopterbara Designer    sön 16 jan 2022, 14:15

Krefts Adopterbara Designer

Senast uppdaterat: 24/02-2024



Come one, come all! Här finns designer, stora som små! Ute efter ett utseende till din nya spelade karaktär? Eller kanske till en flock-NPC? Hör av dig!

Det här är version 2 av min adoptionstråd. Jag ville strukturera om upplägget lite och behövde fler inlägg på rad för att göra det så enkelt som möjligt, men ville inte ta bort era kommentarer från den gamla tråden, så här version 2 istället!

Ni hittar den gamla tråden Här [Länk]

I det här inlägget följer lite regler som gäller kring dessa adopterbara designer, och svar på lite vanliga frågor. Alla tillgängliga designer hittas sen i nästa inlägg! Notera att en del av designerna i den här tråden är väldigt gamla (de äldsta är över 10 år gamla), så om en del bilder ser annorlunda ut stilmässigt så är det för att jag lärt mig mer och min stil har ändrats genom åren :')



Adopterbara designer
Adopterade (Spelar-karaktärer)
Adopterade (NPCs)



Regler

1. Designerna är till Numoori.
Alla adopterbara designer i den här tråden är ämnade specifikt för Numoori. De kan alltså inte adopteras för att användas på någon annan sida (utan att jag gått med på det).

2. Använd de existerande bildadresserna.
Ladda inte upp bilderna på en separat hemsida utan att jag gått med på det. Alla bilder nedan har redan laddats upp av mig, så använd de redan existerande url-koderna (bildadresserna) istället för att spara ner och ladda upp dem på andra sidor.

3. Jag har rätten att ta tillbaka en design.
Om en design adopteras, men karaktären sen aldrig startas (det går många månader eller över ett år utan att karaktären startas, eller om den t.ex. skriver 1 inlägg IC och sen dödas utan att egentligen få en chans) så kan jag ta tillbaka designen igen och adoptera den vidare. Detta sker dock inte om karaktären har rollspelats i flera rollspel och senare råkar bli inaktiv en period.

4. Visa hänsyn, och acceptera om jag säger nej.
Jag ger bort de här designerna (och mycket mer) helt gratis, och har därför rätt att neka till att adoptera bort en design. Eftersom att designerna ges bort gratis så har ingen spelare mer rätt att få en design än någon annan, och tjat eller bråk hjälper inte. Se frågan "Kan jag bli nekad en design?" nedan för mer info.



Vanliga Frågor (FAQ)
Tryck på frågorna för info

Hur adopterar jag en design?För att adoptera en design så skickar du ett meddelande till mig på Discord (Kreftropod#6959), eller med ett PM till karaktären Yargol.

I ditt meddelande vill jag veta:
  • Vilken design du vill adoptera.
  • Om den är till dig själv (du vill rollspela som den), eller till en NPC.
  • Om du vill spela den: Berätta om din karaktärsidé! Vad för karaktär vill du göra av designen? Ge mig en liten beskrivning av hur du tänker dig karaktären du vill spela.
  • Om det är till en NPC: Är det till en flock? Vilken, i så fall? Är det till en hub/ett samhälle, eller något annat?


Varför måste jag ha en karaktärsidé?För att adoptera en av designerna som en spelad karaktär så behöver du ha en idé om vad för karaktär du vill rollspela den som. Detta eftersom att jag flera gånger under åren har fått tillbaks designer igen efter att spelare adoptera dem utan att egentligen veta vad de ville göra med karaktären, och sedan ångrat sig.

Impuls-karaktärer händer! Det är något vi alla råkar ut för förr eller senare, och det är inget fel med det. Jag är väldigt smickrad över att mina bilder är så uppskattade som de är <3 Men fundera lite innan du skickar till mig, så att du känner att du har en karaktär du också vill spela innan du adopterar ett utseende c:



Jag vill adoptera en design, men behöver hjälp med karaktärsidé!Behöver du hjälp med karaktärsidéer? Frukta inte! Du kan hitta lite tips och trick på sidan om [Karaktärsskapande och Rollspel]. Vill du bolla idéer med mig så går det såklart också bra!



Kan jag bli nekad en design? Varför?Ja, du kan bli nekad att adoptera en design. De troligaste anledningarna till att du nekas är:
  • Du har inte berättat om din karaktärsidé, som ombett i hur du adopterar en design ovan. Du vet inte vad för karaktär du vill spela, utan är bara ute efter utseendet. Risken är att du ångrar dig snart igen.
  • Du har under de senaste månaderna skapat eller adopterat många nya karaktärer som du inte har startat än. Jag kan då be dig vänta med att adoptera en design, så att du kan börja med dina andra karaktärer först och inte råkar ta på dig fler karaktärer än vad du sedan kommer vilja eller orka spela.
Självklart kan du fråga om att adoptera designer senare igen, även om du blivit nekad en gång tidigare! Det går självklart också att tillfälligt paxa designer om du har skapat många karaktärer nyligen, men vet att du vill adoptera en av mina designer lite senare.



Vad gäller för inofficiella raser?Inofficiella raser är raser som inte är fria att skapa och spela i samma utsträckning som Numooris officiella raser. De inofficiella raserna står inte uppskrivna på raslistan, och kan behöva tillstånd från Crew för att få lov att spela beroende på vilken ras det gäller.

Designer i den här tråden som är av en inofficiell ras (t.ex. Wapu), inkluderar därför ett redan godkänt tillstånd. Det betyder att om du adopterar en design av en inofficiell ras här så får du tillstånd att spela en karaktär av den rasen med den designen. På grund av detta så är jag lite hårdare med adoptionsreglerna gällande dessa designer. Jag vill vara säker på att du vill spela karaktären, inte bara för dess design eller bild, utan för att du även vill spela på rasen i fråga, med allt vad det innebär.



Vad gör jag om jag råkat skapa en impuls-karaktär och inte längre vill ha den?Om en design adopteras och du känner att du inte vill eller orkar spela den så är det absolut inget du behöver skämmas över. Det kan hända vem som helst <3 Skicka ett meddelande till mig så löser vi det tillsammans.

Om du har rollspelat karaktären så kan jag hjälpa dig att adoptera den vidare som en hel karaktär istället för bara en design. Om du inte har rollspelat karaktären, eller bara skrivit något enstaka inlägg med den som inte påverkat någon annan karaktär, så kan jag eventuellt ta tillbaks designen för att låta någon annan adoptera den.

Skulle en design adopteras och sen dödas väldigt snabbt (utan att ha rollspelats), eller om spelaren försvinner från sidan så att designen blir stående att damma (och den, återigen, inte har rollspelats), så kan jag komma att ta tillbaks designen för att någon annan ska få chansen att adoptera den.



Ska jag ge tillbaks designen om jag har rollspelat karaktären, men nu vill döda den?Nej. Om karaktären har startats och spelats i flera rollspel så är designen officiellt din karaktär, och det skulle mest bli lustigt om en ny karaktär dök upp och såg identisk ut. Har den rollspelats vill jag alltså inte ha tillbaks designen, även om den dödas eller utvandras.

Den enda gången jag tar tillbaks designen från en startad karaktär är om den inte känns som att den har fått en chans (d.v.s. den har kanske inte mer än något enstaka inlägg skrivet, och den har inte påverkat någon annan karaktär märkbart).



Går det att paxa en design?Ja! Har du en karaktärsidé, men har inte plats just nu, eller vill starta upp en annan karaktär först? Skicka ett meddelande till mig så kan vi diskutera det!

Notera dock att en design inte är paxad för evigt. Har det exempelvis gått år sedan en design paxades, utan vidare respons från dig som paxat den, så kommer jag att göra den tillgänglig för andra igen.



Kan designen användas till en annan hemsida?Som nämnt i reglerna ovan så är designerna i den här tråden avsedda för Numoori. Eftersom att jag ger bort dem gratis just till Numoori så vill jag inte att de används på andra sidor, då det fortfarande är jag som äger bilderna.

Om du vill använda en design härifrån på en annan sida så vill jag i så fall att den betalas för, i stil med mina vanliga commissions. Detta då jag i dagsläget inte har en pålitlig inkomst, och i så stor mån som möjligt vill undvika legala (och potentiellt kostsamma) risker som blir om mina bilder läggs upp på andra sidor utan min vetskap. Du hittar min commission-tråd här: [Kreft gör Commissions!]

Det enda undantaget för denna regel är Toyhouse. MEN, om du vill ha bilden på din toyhouse-sida så lägger jag upp den åt dig. På så vis är det fortfarande tydligt att bilden är gjord av mig, och de legala riskerna jag kan råka ut för som konstnär minskar när det är jag själv som lagt upp bilden. Du behöver alltså fråga mig först, och ge mig en länk till din karaktär på toyhouse så att jag kan lägga upp bilden åt dig!

Ladda inte upp mina bilder på någon annan hemsida utan att jag har gått med på det. Bilderna här i tråden är redan uppladdade av mig, och ni kan använda deras existerande bildlänkar till era profiler på Numoori: Ni behöver alltså inte ladda ner dem och lägga upp dem själva.



Kan du måla en karaktär åt mig?Det beror helt på hur min livssituation ser ut i dagsläget (om jag har tid/ork/möjlighet), och huruvida jag har öppet för commissions eller inte! Om du är intresserad av att köpa en bild av mig så ta en titt i min commission-tråd för att se om jag tar emot beställningar just nu, och vad jag i så fall kan erbjuda! Du hittar min commission-tråd här: [Kreft gör Commissions!]

Om commission-tråden inte har uppdaterats på länge så går det självklart även att skicka ett meddelande till mig på Discord (Kreftropod#6959) och fråga om jag tar emot beställningar, men jag försöker hålla commission-tråden uppdaterad så att du lätt kan se om jag har öppet eller stängt :)

Du hittar även många skisser och linearts som jag gjort, som du får lov att använda och färglägga till dina egna karaktärer, i Numooris officiella lineart tråd  här: [Numoori linearts]



Vad händer med gamla designer som inte adopteras?Om en design ligger ute för adoption under väldigt lång tid (år) utan att adopteras så kan jag komma att ta bort designen från den här tråden. Detta främst för att tråden inte ska bli så hysteriskt lång när jag lägger till nya designer.

Ej adopterade designer kan få ett av tre öden:
  1. De tas bort. Inget händer med dem och de används inte till något.
  2. Jag gör officiella NPC-karaktärer av dem till någon av Numooris samhällen, hubbar eller NPC-flockar.
  3. Alternativt, beroende på hur min pengasituation ser ut, så kan jag komma att sälja några av de äldre designerna på min DeviantArt till personer utanför Numoori.
Om designen görs till en NPC så kommer den skrivas upp tillsammans med de andra adopterade NPCerna nedan. Om designen inte blir en NPC så kommer den finnas uppskriven i textform i ett inlägg längre ner, med en notis om vad som hänt med den. Om du är intresserad av att adoptera en gammal design som tagits bort (och som inte sålts) så hör av dig så lägger jag tillbaks den i tråden igen.



Fridens~!
/Kreft

Matvei
Matvei 
Crew  

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Sv: ✎ Krefts Adopterbara Designer    sön 16 jan 2022, 14:16

Adopterbara designer

Här är alla just nu adopterbara designer! Tryck på bilderna, eller länkarna vid sidan om dem, för att se större och eventuella äldre versioner av designerna. Vill du veta mer om någon av designerna så skicka ett meddelande!





Aderon 1

Ras: Aderon
Bilder:
2024, 2018, 2013, 2012





Aderon 2

Ras: Aderon
Bilder: 2023





Bergsvarg 1
"Stenvarg"

Ras: Bergsvarg
Bilder: 2022





Fakarg 2
Stare

Ras: Fakarg
Bilder:
2021 (vingar nere),
2021 (vingar uppe)





Grottvarg 2
"Vindögd"

Ras: Grottvarg
Bilder: 2023





Gråblod 3
"Ärrad merle"

Ras: Gråblod (blandras)
Bilder: 2023





Gråvarg 1
"Rosig"

Ras: Gråvarg
Bilder: 2023





Karg 2
Sköldpadd

Ras: Karg
Bilder: 2023





Manvarg 1

Ras: Manvarg
Bilder: 2023





Marulv 2
Hjortsvin

Ras: Marulv
Bilder: 2023





Månvarg 1

Ras: Månvarg
Bilder:
2022 (med ljus),
2022 (utan ljus)





Naktaki 2
"Grönrandig"

Ras: Naktaki
Bilder: 2024, 2018, 2016





Nattvarg 2
"Gulögd"

Ras: Nattvarg
Bilder: 2022





Serpier 1

Ras: Serpier
Bilder: 2024, 2018





Stäppvarg 1

Ras: Stäppvarg
Bilder: 2023





Wapu 3
Parasitstekel
(Brachycyrtus pretiosus)


Ras: Wapu | Inofficiell ras
Bilder: 2021





Zimaer 2
"Gråorange"

Ras: Zimaer
Bilder: 2023





Zimaer 3
"Brunfläckig"

Ras: Zimaer
Bilder: 2023




Matvei
Matvei 
Crew  

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Sv: ✎ Krefts Adopterbara Designer    sön 16 jan 2022, 14:16

Adopterade (spelade)

Här är alla designer som har adopterats som spelade karaktärer! Se nästa inlägg för designer som blivit NPC-karaktärer.





Cestro 1

Oru, Profil

Ras: Cestro
Bilder: 2021





Fakarg 1
Fiskmås

Eori, Profil

Ras: Fakarg
Bilder: 2013, 2012





Grottvarg 1
"Fläckig"

Otto, Profil

Ras: Grottvarg
Bilder: 2022





Gråblod 1

Farkas, Profil

Ras: Gråblod (blandras)
Bilder: 2015





Gråblod 2
"Kreschim"

Nevrast, Profil

Ras: Gråblod (blandras)
Bilder: 2020, 2015





Gråblod 3
SMC Galaxy

Namida, Profil

Ras: Gråblod (blandras)
Bilder: 2022, 2021





Havsvarg 1
Lancetfish

Dafne, Profil

Ras: Havsvarg
Bilder: 2015





Infero 1
"Vit eld"

Makolath, Profil

Ras: Infero
Bilder: 2022





Karg 1
Calico

Wes, Profil

Ras: Karg
Bilder: 2020, 2016





Lawar 1

Jodano, Profil

Ras: Lawar
Bilder: 2020, 2019, 2014





Marulv 1

Mercedes, Profil

Ras: Marulv
Bilder: 2018, 2013





Naktaki 1
Turkosbrynad motmot

Digne, Profil

Ras: Naktaki
Bilder: 2013





Naktaki-korsning

Etzlenil, Profil

Ras: Naktaki / Gråblod
Bilder: 2013, 2012





Nattvarg 1
"Blålila"

Wenona, Profil

Ras: Nattvarg
Bilder: 2022





Räv 1
"Lime"

Cécile, Profil

Ras: Räv
Bilder: 2022





Serpier 2
"Pinstripe"

Fizzarolli, Profil

Ras: Serpier
Bilder: 2023





Silanni 1
Morpho peleides

Luna, Profil

Ras: Silanni
Bilder: 2014, 2012





Vren 1

Rhavanielle,
Profil


Ras: Vren
Bilder: 2023, 2013, 2012





Wapu 1
Honungsbi

Nibber, Profil

Ras: Wapu | Inofficiell ras
Bilder: 2018, 2014





Wapu 2
Red velvet ant

Röskva, Profil

Ras: Wapu | Inofficiell ras
Bilder: 2018, 2014





Wyrg 1

Verdandi, Profil

Ras: Wyrg
Bilder: 2023, 2014, 2012





Wyrg 2
"Lockig"

Rowen, Profil

Ras: Wyrg
Bilder: 2015





Wyrg 3
"Guld"

Cain, Profil

Ras: Wyrg
Bilder: 2021





Wyrg 4
Bajadasaurus

Drazgonor, Profil

Ras: Wyrg
Bilder:
2022 (action pose),
2022 (sidovy)




Matvei
Matvei 
Crew  

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Sv: ✎ Krefts Adopterbara Designer    sön 16 jan 2022, 14:17

Adopterade (NPC)

Här är alla designer som har adopterats som officiella NPCs (non-player character). Dessa har antingen blivit NPCs på förfrågan av en spelare, eller har gjorts till NPCs av mig själv efter att designen legat uppe väldigt länge utan att adopteras. Mer info om respektive NPC finns i beskrivningen av det område NPCn befinner sig i!





Havsvarg 2
Bläckfisk

Natila
NPC i Shendu, Mer info ►

Ras: Havsvarg
Bilder: 2015





Havsvarg 3
Kardinaltetra

Kardinal
NPC i Voene, Mer info ►

Ras: Havsvarg
Bilder: 2021





Lawar 2

Lasvit
NPC i Kallan, Mer info ►

Ras: Lawar
Bilder: 2021





Lawar 3

Berell
NPC i Samudr, Mer info ►

Ras: Lawar
Bilder: 2023





Naktaki 3

Kiara
NPC i Civitas, Mer info ►

Ras: Naktaki
Bilder: 2020





Vren 2

Sereldon
NPC Zombiejägare, Tassemark, Mer info ►

Ras: Vren
Bilder: 2018, 2014





Zimaer 1
"Strawberry"

Asker
NPC på Numoorislätten, Mer info ►
Bror till Astrid och Hedvig

Ras: Zimaer
Bilder: 2020



Bortplockade designer

Här är en lista över äldre, bortplockade designer som inte har adopterats. Jag har troligt lagt upp linearten/skissen i Numooris Lineart tråd [Länk] istället, så att spelare kan göra egna designer med samma lineart. Om du skulle bli intresserad av en av de oanvända designerna listade här (markerade med "Ej använd") så hör av dig, så kan den läggas tillbaka i listan av adopterbara designer.
  • Ingen just nu!




Matvei
Matvei 
Crew  

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Sv: ✎ Krefts Adopterbara Designer    sön 16 jan 2022, 14:18


(extra inlägg, om jag behöver ett till senare)

 
✎ Krefts Adopterbara Designer
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Adopterbara designer!
» Adoptera syskon (designer)
» Krefts karaktärer
» Designer c:
» Adoptions tråd, Designer av Skruk
Hoppa till annat forum: