Pågående Event
Senaste ämnen
» (VE2020) I främmande marker.
[VE20] Där ljuset förde oss samman [P] EmptyIgår på 15:54 av Pixie

» Hemlig [Lurlei]
[VE20] Där ljuset förde oss samman [P] Emptysön 21 feb 2021, 14:59 av Ezekiel

» Dolda Ting [p]
[VE20] Där ljuset förde oss samman [P] Emptylör 20 feb 2021, 00:06 av Laali

» [VE20]Skulpterande snö[P]
[VE20] Där ljuset förde oss samman [P] Emptyons 17 feb 2021, 04:08 av Rök

» Ett täcke av månljus [Matvei]
[VE20] Där ljuset förde oss samman [P] Emptytis 16 feb 2021, 21:20 av Matvei

» [VE20] I en annan del av världen
[VE20] Där ljuset förde oss samman [P] Emptymån 15 feb 2021, 02:10 av Lev

» [VE20] Ensam tillsammans [Astrid]
[VE20] Där ljuset förde oss samman [P] Emptylör 13 feb 2021, 09:37 av Astrid

» Efter regnet [P]
[VE20] Där ljuset förde oss samman [P] Emptyfre 12 feb 2021, 18:00 av Navus

» God morgon, men vad är poängen när man vaknar i så fula rum [P]
[VE20] Där ljuset förde oss samman [P] Emptyfre 12 feb 2021, 00:51 av Nilo

Vem är online
Totalt 5 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 5 gäster.

Inga

Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Heads up! Uppdatering av karaktärslistor och titlar
[VE20] Där ljuset förde oss samman [P] Emptytor 10 dec 2020, 15:57 av Yargol

Hej allesammans!

Nu när Numoori äntligen tycks vakna upp lite igen efter årets långa dvala så passar vi i Crew på att se över medlemslistan och alla karaktärer och konton vi har på sidan. Vi har med detta upptäckt att där är väldigt många karaktärer och konton som i dagsläget saknar rätt titel eller någon form av notis om vad som hänt dem, och det gör därför just nu att det ser ut som att flera spelare …

[ Fullständig läsning ]
Kommentarer: 1
Vinterevent 2020
[VE20] Där ljuset förde oss samman [P] Emptytis 01 dec 2020, 00:29 av Admin

.•¨*•.¸.•¨*•.¸.•¨*•.

Mörker och stjärnklar natt bryts snart av ljus
Och plötsligt nu som förr
Med färger från en dröm
Så ser vi himlen åter dansa

.•¨*•.¸.•¨*•.¸.•¨*•.

Välkommen till vårt officiella vinterevent 2020 som är en direkt callback till norrskenseventet 2014.

Det vi fick bevittna då …

[ Fullständig läsning ]
Kommentarer: 0
Affiliates

[VE20] Där ljuset förde oss samman [P]

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Midir
Admin
Midir

Spelas av : Lin

[VE20] Där ljuset förde oss samman [P] Empty
InläggRubrik: [VE20] Där ljuset förde oss samman [P]   [VE20] Där ljuset förde oss samman [P] Emptytor 10 dec 2020, 13:29

[Privat mellan Vasilisa och Midir]

Midir som ständigt frös oavsett hur tjock hans päls var vid tidpunkten avskydde specifikt den norra vandringsleden och ångrade alltid att han tagit den vägen nu när han var på väg mot Islagunen. Han bannade sig själv varje gång över att han varit lat och föredragit den kortare vägen i hans stunder av vansinne som han alltid kallade hans dåliga val i efterhand. Han hade till och med varit så upptagen med att muttra för sig själv och gick med huvudet ihoptryckt med bogen att han först inte hade märkt att himlen hade tänts upp av det gröna skimret. Midir hade stannat mitt i steget och såg uppåt med beundran.

"Wow, vid min frusna svans.." Han hade sett norrsken många gånger förr, men det här påminde om den förra gången när det var så stort att man kunde se det överallt. Och det spelade ingen roll hur många gånger han hade sett det, Midir blev imponerad varje gång. Och speciellt nu. Med ens glömde han bort hur kall han inte ens varit från början och slappnade av något.

Efter att ha fortsatt vandra ett tag så såg han snart skenet ute på slätten. Han hörde vargar som ylade och kunde ana eldar som flammade. "Måste vara vintervargarna.." Mumlade han högt för sig själv, och han var på väg att ignorera det och fortsätta vandra, men det var något som sa åt honom att.. Gå dit. Som att det var där han skulle vara. Vänd mot skenet stod Midir stilla och såg ut mot det snötäckta landskapet som ropade på honom. Det var en känsla han inte hade kunnat beskriva för någon. Han slängde en blick mot Islagunens håll, och sen tillbaka mot vintervargarna för att sedan självsäkert och bestämt kliva ut i den upptrampade snön som vittnade om att han inte varit den enda som vandrat där nyligen.

~

Vintervargarna, eller Zimaerna som de presenterade sig som hade välkomnat Midir med en öppenhet han aldrig hade känt förut som gäst hos någon. Stämningsfulla sånger och berättelser, vargar som lekfullt jagade varandra och lekte i snön överallt omkring dem och med jämna mellanrum stämde upp i en sammansvetsad kör av yl i stämmor som berättade om en samhörighet för alla omkring som kunde höra. Det var vargar från när och fjärran som hade samlats, långt ifrån bara zimaer och alla kunde vittna om olika berättelser om vart de hade varit och hur långt de hade vandrat efter att de sett ljuset, och det kom ständigt fler till den fredliga platsen. Det hade till och med dragit in försäljare som i smyg försökte sälja sina varor utan att det skulle vara allt för uppenbart som ökenvargar med sina absurda glasskulpturer till lawarer med vad de än har kunnat hitta på att skapa med krabbskal.

Midir undvek att ha direkt kontakt med så många, dels för att det knappt var nån han kände eller ens kände igen på plats, dels för att han nånstans bara ville njuta av stämningen och framför allt njuta av värmen från elden. Det var naturligt för honom att fastna runt brasan och bara stilla lyssna på alla historier som inte tycktes ta slut. Men sen var det igen den där känslan som fick honom att snegla med huvudet bakåt - och där stod hon.
"Vas." Sa han tyst för sig själv med ett leende medan han  reste sig och vände för att gå och möta henne.
Till överst på sidan Gå ner
Vasilisa
Flockledare
Vasilisa

Spelas av : Cat

InläggRubrik: Sv: [VE20] Där ljuset förde oss samman [P]   [VE20] Där ljuset förde oss samman [P] Emptyfre 11 dec 2020, 00:41

Den kalla, råa kylan påminde henne om hennes gamla flock och platsen där hon växt upp. Himlen dansade i alla regnbågens färger och sken upp vinterlandskapet som om det vore dag. Vasilisa hade aldrig sett något så spektakulärt och vackert fenomen förut, och hela vägen fram till Zimaerna hade hon varit förundrad och nästan oförmögen till att tala. Till en början hade det tagit emot att lämna Norspiret och delar av flocken hemma, men efter en stund av övertalning från hennes söner och dotter hade hon bestämt sig för att bege sig norrut tillsammans med dem.
    Trots att Cirkeln var där av andra mer trevliga angelägenheter kunde Vasilisa inte låta bli att försöka få fram information om Tenn. Vilken information som helst för att lätta på den tunga och växande bördan som låg över henne.
    Hon hade precis talat med en äldre vandrare när en familjär skugga rörde sig i utkanten av hennes ögonvrå. Av alla ställen, i alla situationer, hade hon inte räknat med att se honom här. Midir. Han satt framför en stor lägereld, och han såg - rätt på henne. Under ett par sekunder slog tanken henne att vända sig om och fly, men hennes muskler var oförmögna till att röra sig, och nu var han såpass nära att hon kunde se detaljerna i hans ansikte.
    “Midir,” Vasilisa kunde inte hindra glädjen från att rinna över hennes läppar. För några sekunder lät hon den bärnstensfärgade blicken fästas vid hans. De lila ögonen, som tycktes träffa henne varenda gång. Det kändes som om det var hon och han där, och all sång och skratt runt omkring försvann.
    Tills det att verkligheten uppenbarade sig framför henne, och hon harklade sig skamset. Hur, hur kunde hon tänka på Midir på det sättet när hon letade efter Tenn? Vasilisa skämdes. Varför kände hon begäret av att vara nära en annan, och hur kunde känslorna vara så starka för någon hon inte alls kände?
    “Jag räknade inte med att få se dig här,” pressade hon fram något tagen, men fortfarande med samma mjuka och vänliga röst som alltid. "men det var en positiv överraskning." Hon ruskade på pälsen lite i ett försök till att skaka av sig de känslor som byggts upp, och ett litet leende växte sig fram på hennes läppar.
Midir
Admin
Midir

Spelas av : Lin

InläggRubrik: Sv: [VE20] Där ljuset förde oss samman [P]   [VE20] Där ljuset förde oss samman [P] Emptytor 14 jan 2021, 14:51

Han kunde inte dölja ett bredare leende när han såg att hon inte heller verkar ha kunnat dölja sin glädje.
"Nää det hade jag inte heller räknat med. Men jag skulle ljuga för mig själv om det inte var något jag i smyg hade hoppats på. Trots allt -" Han såg sig omkring på den ständigt växande samlingen på den snöiga grönbelysta slätten för att sedan se på Vas igen "- så känns det som att alla andra också är här."

Han tystnade igen, osäker på hur han skulle formulera sig. Men äsch, sjutton också. Han var less på att hålla tillbaka.
"Vas, om jag ska vara helt ärlig, så är det ingen annan jag hellre hade varit här med, just nu. Ända sen dagen jag såg dig i Civitas så har du fångat mig. Hela mig." Han klev närmare. "Och jag vet att vi antagligen aldrig kommer kunna.. Ha ett liv ihop. Men så länge jag får låna såna här stunder med dig. Så är det okej. För mig." Han såg avvaktande mot henne i väntan på en reaktion. Egentligen visste han inte mycket alls om Vas, vem hon var, vart hon kom ifrån eller vad hennes liv såg ut. Men det spelade honom ingen roll. Inte alls. Han var lättad över att hon inte visste allt om honom också.
Vasilisa
Flockledare
Vasilisa

Spelas av : Cat

InläggRubrik: Sv: [VE20] Där ljuset förde oss samman [P]   [VE20] Där ljuset förde oss samman [P] Emptysön 17 jan 2021, 13:51

Vasilisa nickade instämmande. Vargar från hela landet befann sig här i denna stund. Kanske var det inte ödet som fört dem samman den här gången utan plikter. 
    Trots att Midir fortfarande såg ut över samlingen lät Vasilisa blicken vila på honom. Leendet på hans läppar fick hennes ben att vilja ge vika under henne. Det var som om han lyckades förtrolla henne ända in till benmärgen. Oavsett omständigheterna lyckades han alltid få henne på fall. Det spelade ingen roll om det var fina ord eller hans lila, charmiga blick som såg på henne – hon föll hårdare varje gång de träffades. 
    När han tystnade väcktes en oro och osäkerhet inom henne. Alla de känslor hon kände, som brann så starkt inom henne likt lägerelden ett par meter ifrån dem, kanske bara var något hon upplevde. Han kanske hade andra tankar och idéer på deras vänskap. 
    Men så talade han, och Vasilisa kände hur hennes hjärta för ett par sekunder slutade att slå. I den stunden var det bara hon och Midir. Faktum att han kände samma förbjudna dragning till henne som han till henne fick det på något vis att kännas enklare. 
    “Jag –” Vasilisas röst bar henne inte. Hon ville inget annat säga att hon instämde i allt han talade om. Hon ville vara med honom; ville att han skulle finnas vid hennes sida dag och natt. Men hon visste att det var och alltid skulle förbli omöjligt. Hon kunde inte. Han kunde inte. De hade sina plikter. Vasilisa hade sina barn, Cirkeln, Tenn. 
    Samtidigt kunde hon inte förneka känslorna för honom. 
    “När du ser på mig, känns det som om luften försvinner helt från mina lungor.” Fortsatte hon plötsligt. Hennes röst var låg men självsäker, med en ton av längtan. “Du fängslar mig på ett sätt jag inte visste var möjligt. Fast vi inte är mer än främlingar för varandra känns det som om du förstår mig bättre än någon annan. Än Tenn gjorde. Än vad jag förstår mig själv.” Vasilisa tystnade. För ett par sekunder lät hon blicken vila på sina egna tassar. 
    “Det finns så mycket som går emot tanken på oss. Du och jag tillsammans omöjligt. Men,” långsamt såg hon upp mot honom. Något glimmade till i hennes blick, en sårbarhet över att vara ärlig. “Vi får njuta av de stunder vi får. En dag... när saker ser annorlunda ut – om saker ser annorlunda ut...” Vasilisa tvekade. “En dag, kanske vi kan tänka på oss själva.” En dag kanske jag kan vara din. Och du min. 
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: [VE20] Där ljuset förde oss samman [P]   [VE20] Där ljuset förde oss samman [P] Empty

[VE20] Där ljuset förde oss samman [P]
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
numoori :: ::: IC: N U M O O R I ::: :: Eriinari :: Eriinari-
Hoppa till: