"Vill du att jag visar dig lite alternativ för var han kan vila?" Det stockade sig i halsen, och Aurora förmådde bara att nicka. På skakiga ben följde hon efter sin vän, osäker på om hon skulle klara av att se på den plats där Tibast skulle tillbringa resten av evigheten.
Det var en fin plats, det fick hon ändå erkänna. Även om den gapade ensamt och tomt var Aurora inte dummare än att hon såg potentialen i tomrummet, och det värmde hennes hjärta.
"Det blir perfekt", fick hon fram med kvävd röst. "Verkligen, Nephie. Tack." Här skulle Tibast vila lugnt. Trots den insikten var Aurora stel i kroppen.
"Är det själviskt", viskade hon tillslut, "att jag inte vill ge honom sällskap? Jag klarar inte, Nephie. Jag kan inte förlora fler. Hellre att evigheten tar dem än det här-" Aurora snyftade till. Hon skulle dela evigheten med sin själssyster, men hon skulle inte klara av det utan Ivo. De hade pratat om att bli gamla ihop, men Aurora såg chansen att förbli unga, även om hon inte kunde säga det till honom.