Pågående Event
Senaste ämnen
» Ingen lämnas kvar
Idag på 10:08 pm av Radagast

» Säg det till alla, vi är på väg! [P]
Idag på 9:44 pm av Nunam

» Naldo till dödslistan
Idag på 9:44 pm av Naldo

» Felsteg [Orion]
Idag på 9:40 pm av Naldo

» FRYS! (P)
Idag på 9:34 pm av Sigrid

» Alla farväl är bra förutom de dåliga [Felicity]
Idag på 9:23 pm av Yaroslava

» [LKF] Kristallklart
Idag på 8:56 pm av Zahari

» [LKF] Ska du ha nåt eller?
Idag på 8:43 pm av Zahari

» Dimmornas drömspel [Varya]
Idag på 8:29 pm av Mörkö

Vem är online
Totalt 16 användare online :: 9 registrerade, 0 dolda och 7 gäster.

Aegir, Maksim, Muriel, Sigrid, Tolir, Varya, Yargol, Yaroslava, Öhld


Flest användare online samtidigt: 152, den mån nov 04, 2019 11:54 pm
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Delad skuld [Maksim] Dot_cl10 tis mar 05, 2024 12:23 pm av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Delad skuld [Maksim] Dot_cl10 fre jan 06, 2023 9:02 pm av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Delad skuld [Maksim]

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Aurora
Aurora 
Död 

Spelas av : Elsa | Död


InläggRubrik: Delad skuld [Maksim]    fre jun 26, 2020 3:31 pm

Aurora hade egentligen aldrig tänkt på att Maksim ändå var väldigt lik sin pappa, men det kunde inte vara en hemlighet att hon tänkte på det nu när hon stirrade på honom i tystnad. Han hade kommit med en hare som gåva till henne och Ivo, och hon hade knappast kunna neka. Mat var viktigt för valparna.
     Maksim stannade kvar medan hon motvilligt tryckte i sig bägge låren, men sedan lämnade kvar resten. Nu satt de bara där i tystnad, och hon undrade om han ville säga något, men inget kom. Det blev Aurora som tog till orda först.
     "Ser du nu", viskade hon, och fick harkla sig mjukt för att värma upp en ovan röst. "Förstår du nu? Vem han är?"
Maksim
Maksim 
 

Spelas av : Cat


InläggRubrik: Sv: Delad skuld [Maksim]    fre jun 26, 2020 11:49 pm

Trots att han inte bar något ansvar för vad Kolzak hade gjort, kunde han inte låta bli att känna sig skyldig. Han hade försökt att visa sitt stöd till de båda föräldrarna, men vid vissa tillfällen var det som om Aurora hade svårt att se på honom. Maksim var mer lik sin pappa än vad han ville.
    Långsamt nickade han och såg på henne.
    “Ja”, svarade han kort och tystare än vanligt. Maksim bet sig i läppen och såg ned i marken. “jag är ledsen. Om jag kan göra något för dig…” Han tystnade. Ingenting skulle läka hålet i hennes hjärta efter Tibast frånvaro, och det visste han.
Aurora
Aurora 
Död 

Spelas av : Elsa | Död


InläggRubrik: Sv: Delad skuld [Maksim]    mån jun 29, 2020 10:12 am

"Nej." Hon skakade avfärdande på huvudet. Såvida inte Maksim klättrade ner i grottorna och tog tillbaka hennes Tibast var han maktlös. Med en liten suck ställde hon sig upp och gick fram till honom. Hon drog in honom i en omfamning, något som varit betydligt lättare när han varit liten. Deras horn studsade mjukt mot varandra.
     "Jag vet att du inte är honom", viskade hon. "Hade du varit det, hade du varit död nu. Det är inte ditt fel, Maksim." Aurora drog sig tillbaka och såg på honom med ett blekt leende. "Det är bara lite svårt för mig. Snälla, ge mig lite tid."
Maksim
Maksim 
 

Spelas av : Cat


InläggRubrik: Sv: Delad skuld [Maksim]    mån jun 29, 2020 11:05 am

Maksim nickade tyst och drog in hennes doft. Han visste inte hur det var att förlora en son eller ett barn, men han hade förlorat tillräckligt med att förstå lite utav den sorg hon kände.
    “Jag ger dig all tid du behöver.” svarade han tyst mot hennes varma famn. Det bleka leendet passade inte in på hennes annars så självsäkra och förtjusande anlete, men Maksim nämnde det inte. “Jag finns här, alltid.” Det ryckte i hans egna läppar, ett genuint och varmt leende Aurora hade hjälpt honom att öva fram.
    “Och om jag på något sätt kan hjälpa dig eller Ivo, vet du vart jag finns."
Aurora
Aurora 
Död 

Spelas av : Elsa | Död


InläggRubrik: Sv: Delad skuld [Maksim]    mån jun 29, 2020 2:20 pm

Aurora log bredare nu, och något varmare. När han pratade så såg hon bara Varya i honom, och det var lättare att acceptera. Det röda som blödde fram i hans päls blev mer som fläckar än ett arv.
     "Jag vet", suckade hon. "Åh, käraste, jag vet."

[Avslutat]
 
Delad skuld [Maksim]
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» [MånLan] Min skuld
» Spökhistorier [Maksim]
» Blommande [Maksim]
» Vem är du nu[Maksim]
» Be en bön för din själ [Maksim]
Hoppa till annat forum: