Pågående Event
Senaste ämnen
» Hoppsan [Nuksimvalpar]
Idag på 20:24 av Umbriel

» [LKF] Två vilsna själar
tis 26 mar 2024, 15:09 av Maksim

» Ditt hjärta är sant [Astrid]
tis 26 mar 2024, 14:41 av Astrid

» Heartsick [P]
tis 26 mar 2024, 13:07 av Lev

» Ring av eld (P)
fre 22 mar 2024, 22:11 av Filia Ignis

» Jag ska besvara elden
fre 22 mar 2024, 15:11 av Kolzak

» Ingen hemma [P]
fre 22 mar 2024, 14:43 av Nunam

» Ace död
ons 20 mar 2024, 16:37 av Muriel

» Lekmoster [P]
ons 13 mar 2024, 14:51 av Moya

Vem är online
Totalt 15 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 15 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Maksim, мой сын Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Maksim, мой сын Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Maksim, мой сын

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Kolzak
Kolzak 
Gladiator 

Spelas av : Marjo


InläggRubrik: Maksim, мой сын    tis 12 maj 2020, 21:55

"Jag vet inte hur man gör det här," mumlade han lågmält. Natten led mot sitt slut. Ännu en natts letande, utan minsta spår av hans skatt. Rädslan hade bytt skepnad till vrede, till panik, till fullkomlig desperation. Kolzak hade inte sovit en blund på länge. Och när han gjorde det drömde han om Maksim.

"Jag har sett er. En... av er. Det jag såg har vänt på hela min världsbild. Det jag trodde var sagor visade sig vara sant. Antingen det eller så är jag fullkomligt galen."
Att tala ut till inget var konstigt. Ensamheten runt omkring honom i skogen var total, inte ens vinden hördes blåsa. Det var gudarna han talade till. Gudarna han hört Blair berätta om. Inte bara Blair - andra också. Ayira. Lune. Kolzak visste inte vad han skulle tro. Han hade aldrig behövt någon gud i sitt liv.
"Om ni verkligen finns, så vet ni också vad jag har gjort. Jag var med och rev mångudens tempel till grunden. Jag har skadat. Jag har skadat de jag älskar. Jag har dödat." De orden talade Kolzak med en låg röst, en knapp hörbar viskning. Ord han burit inom sig länge.
"Om straffet ni valt är att ta Maksim ifrån mig så har ni lyckats, för inget har krossat mig mer än idén att han kan vara död. Att han är borta för alltid, och att jag aldrig får se honom igen. Och att hans död är mitt fel. Mitt. Jag kan inte tänka mig ett bättre straff. Att tvinga mig att leva med vad jag har gjort och låta min son betala priset."
Kolzak tog en paus. Han visste vad han ville, men inte hur han skulle be om det.
"Moriko. Ditt namn kallar mig mest. Jordens gudinna. Lugn. Och trygghet, eller hur? Maksim är bara ett barn. Han är ren, han är godhjärtad. Han är oskyldig. Jag älskar honom av hela mitt hjärta och jag ber till dig att rädda honom. Ta tillbaka honom. Om han är där ute, led honom hem och skydda honom."
Om. Det ordet innebar att det fanns ett alternativ. En annan konsekvens av hans försvinnande, och tanken fick Kolzak att skaka. Tanken på lilla Maksim, sliten i stycken, täckt av blod. Innan han visste det blev ögonen glasartade. Han hade många varma minnen av sin son, som var olik de andra små i flocken. Alla gånger han tröstat, torkat tårar, plåstrat om. Alla gånger Maksim drömt mardrömar. Ett av deras sista minnen tillsammans, när Kolzak gav Maksim sitt halsband. 'Jag är väl inte modig, papa.'
Tårarna rann fritt och Kolzak gjorde ingen ansats att stoppa dem.
"Om han-" Rösten stockade sig och Kolzak avbröt meningen för att harkla sig. "Om han redan satts i din jord så gräv upp honom igen, jag bryr mig inte. För det är jag villig att betala ett högre pris. Ett offer, ett liv i kedjor. Döden. Ett jävla tempel. Bara du ger min son tillbaka."
Kolzak förväntade sig inget svar, för han visste inte ens om han trodde än. Han tvivlade på att gudarna, om de fanns, ens skulle bemöda honom med en blick. Men för Maksim skulle han göra allt.
"Sedan lever eller dör jag som du tycker passar."
 
Maksim, мой сын
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Vem är du nu[Maksim]
» Din avbild [Maksim]
» Du lämnade oss [Maksim]
» Spökhistorier [Maksim]
» Blommande [Maksim]
Hoppa till annat forum: