Pågående Event
Senaste ämnen
» Varning: Trötta och hungriga Toranos
Nu tänker jag bli allra bäst [Achilles] EmptyIdag på 03:16 av Thein

» Med tungt hjärta
Nu tänker jag bli allra bäst [Achilles] EmptyIdag på 03:07 av Achilles

» Fängslad [Öppet]
Nu tänker jag bli allra bäst [Achilles] EmptyIdag på 02:40 av Jodano

» Drömmaren [Solveig]
Nu tänker jag bli allra bäst [Achilles] EmptyIdag på 02:31 av Solviva

» Blått blod bleknar aldrig [Ace]
Nu tänker jag bli allra bäst [Achilles] EmptyIdag på 02:18 av Arceus

» Små tabby-valpar
Nu tänker jag bli allra bäst [Achilles] EmptyIdag på 00:43 av Grendel

» Svart spegelbild
Nu tänker jag bli allra bäst [Achilles] EmptyIgår på 01:29 av Rök

» Talande Skog [P]
Nu tänker jag bli allra bäst [Achilles] Emptytor 26 nov 2020, 22:08 av Achak

» Om du Använder Huvudet [Matvei]
Nu tänker jag bli allra bäst [Achilles] Emptytor 26 nov 2020, 18:50 av Capheus

Vem är online
Totalt 3 användare online :: 1 registrerad, 0 dolda och 2 gäster. :: 2 Botar

Maksim

Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Andas ut
Nu tänker jag bli allra bäst [Achilles] Emptytis 24 nov 2020, 00:39 av Admin

.•*¨*•.¸¸.•*¨*•.¸¸.•*¨*•.

Det känns bekant det här. Gör det inte det?
Lugnet.
Tystnaden.
Jorden under oss minns spår av osynliga tassar.
En väntan.
Bjud upp till dans.
Vinden minns en stillhet den annars aldrig känt.
Hjärtslag.
Ett andetag.
In,
Håll,
och Ut
.

.•*¨*•.¸¸.•*¨*•.¸¸.•*¨*•.

[ Fullständig läsning ]
Kommentarer: 0
Malwarebytes som reagerar på sidan
Nu tänker jag bli allra bäst [Achilles] Emptysön 23 aug 2020, 11:22 av Yargol
Uppdatering, 25 Aug:
Problemet är nu löst! Om ni fortsatt märker störningar eller får vidare problem med sidan så kontakta oss i Crew så att vi kan se över det c:

Hej allesammans!

Om du likt mig använder dig av Malwarebytes, så kan du under de senaste dagarna ha upptäckt att programmet har börjat flagga och varna för bildfiler (2img) på sidan.

Dessa bildfiler är inte farliga, och du behöver inte oroa dig över …

[ Fullständig läsning ]
Kommentarer: 0
Affiliates

Nu tänker jag bli allra bäst [Achilles]

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Arceus

Arceus

Spelas av : Vic

Nu tänker jag bli allra bäst [Achilles] Empty
InläggRubrik: Nu tänker jag bli allra bäst [Achilles]   Nu tänker jag bli allra bäst [Achilles] Emptyons 15 apr 2020, 01:08

"Vilka var det du sa att du tränat med nu igen? Draugai?" Arceus svalde ett par stora klunkar vatten utan att bry sig om dropparna som stänkte hans ansikte. "Är de bra? Eller..." Han funderade. "Var de bra för dig kanske jag ska fråga."
    Det var en udda fråga och kanske inte riktigt vad han egentligen var ute efter. Faktum var att Arceus inte riktigt visste hur han skulle närma sig ämnet. Han mötte Achilles blick över den krusade vattenytan, båda lapandes från den strömmande bäcken efter en intensiv sparrningssession. Det hade varit ett välkommet tidsfördriv och en chans till att få utlopp för den rastlöshet som härjat honom det senaste. Tankarna snurrade dock fortfarande.
    Det var tydligt att där kanske var något annat han syftade på med sin fråga. Arceus kände sig nervös. Han förstod inte varför men tvingade sig själv att svälja nervositeten. Det skulle alltid vara svårt att undanhålla något för sin far. Även en trivial sak som denna. Kanske hängde minnet kvar från när han var liten, om berättelsen om hur pappa hade så bra hörsel att han kunde höra deras tankar.
    "Hur vet jag om mitt bästa är tillräckligt?" Han klev upp ur bäcken och tog sin tid med att skaka vatten ur sin päls medan han samlade tankarna. "Jag vill inte bli för bekväm, anta att jag kan saker eller bli en börda för någon. Jag vill bli stark. För Qu, för oss." Förmodligen var det ungvargen i honom som talade, men Arceus kände att han lärt sig det mesta som fanns att lära sig hos Qu för nu. Han ville utvecklas och inte minst vara kapabel till att skydda sina egna.
    "Yargol har antingen börjat gilla mig eller så har han bara blivit gammal, för jag får definitivt inte lika mycket stryk som jag förtjänar längre när vi tränar. Jag vill bli den bästa versionen av mig själv. Jag vet bara inte om jag kan bli det här. " Han skrattade försynt, osäker på Achilles reaktion. "Har du också känt så?"
Till överst på sidan Gå ner
Achilles
Buddy bro chummy chum pal homeslice breadslice
Achilles

Spelas av : Lin

Nu tänker jag bli allra bäst [Achilles] Empty
InläggRubrik: Sv: Nu tänker jag bli allra bäst [Achilles]   Nu tänker jag bli allra bäst [Achilles] Emptyons 16 sep 2020, 23:31

Draugai, oj, det började verkligen kännas som så längesen nu. Han var så.. ung då. Ändå kände sig Achilles inte direkt gammal än, men när han tänker på den tiden så var han nog knappt så han kunde räknas som vuxen då.

"Åh Draugai. Att träna i Draugai var aldrig mitt egna val, utan något Iwaku och Mivria kokat ihop. Varför vet jag egentligen inte. Men jag antar att det var lite för att Iwaku kände att han behövde göra det, för Dolors skull. Eller för Mivrias skull. Kanske det var någon slags skuld jag inte kände till. Men oavsett så var det bra för mig. Den bästa träningen jag någonsin haft. Det var allt jag gjorde från morgon till kväll. Iwaku var onådig. Jag har nog aldrig sovit så bra eller djupt som jag gjorde då." Han skrattade vid minnet av hur slut han var varje kväll. Varje muskel hade värkt, och han led ofta av huvudvärk av att ha tränat hörseln på tuffaste vis mot vargar med osynlighetskrafter. "Vi kan sammanfatta det som att jag inte hade varit den jag är idag utan den tiden i Draugai." Han log mot sin son. "Sen kan du få tolka det som du vill."

"Vi kan aldrig göra mer än vårt bästa. Jag kommer aldrig begära mer än så av dig. Men vill du bli bättre kommer jag bara att uppmuntra dig. Desto starkare vi är, desto bättre kan vi skydda oss själva och andra. Att komma bort från Qu och bara fokusera på mig, fungerade för mig. Men vi är alla olika vet du."

Han hade undrat vart det här plötsliga pratet om Draugai kom ifrån, men han hade börjat förstå vad det här kunde handla om. 

Hans sons kommentar om gamle Yargol fick han att skratta högt.
"Se det som en komplimang snarare. För Yargol tycker inte det är lika kul att träna upp andra när han börjar förlora. Det sårar hans stolthet in på fjädrarna. Men hörru lyssna här. Det jag kan säga är att du är mer varg än vad jag någonsin var i din ålder. Och visare. Jag kommer aldrig att bli vis. Det är för tråkigt för mig. Din far är snarare ganska dum och spontan och behöver andra vargar omkring sig som bidrar med deras vishet åt mig för att jag inte ska göra dumma saker. Och du är redan stark. Allt handlar inte om styrka. Jag behövde lära mig att hantera mig själv, mina krafter, och jag trodde för mycket på mig själv. Iwaku hjälpte mig att komma ner på marken lite och jag insåg.. Att ja nä.. Jag insåg hur mycket jag hade att lära om mycket. Men du, du är redan stark, du är redan vis. Det du behöver lära dig är att tro på dig själv, så som jag tror på dig." Han stannade upp för att se om Ace hängde med. 
"Okej? Du har redan allt, och skulle kunna bli en långt bättre ledare än vad jag någonsin kommer bli. Jag vill va ute och slåss, och göra alla de roliga grejerna. Men att vara ledare är mycket mer än så. Och du har det. Du behöver bara bli mer självsäker, och tro mig jag hade gett dig lite av mitt om jag kunnat, för jag har haft för mycket av det istället." Achilles log retsamt men kärleksfullt mot sin son.
Till överst på sidan Gå ner

Nu tänker jag bli allra bäst [Achilles]
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
numoori :: ::: IC: N U M O O R I ::: :: Höstskogen-
Hoppa till: