Pågående Event
Senaste ämnen
» Timmar av ovisshet [Lev]
Idag på 00:02 av Lev

» Andrahandsval [P]
Igår på 22:12 av Hedvig

» Mysstund [P]
Igår på 21:41 av Lev

» En del av mitt hem (P)
tor 25 apr 2024, 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
tor 25 apr 2024, 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
tor 25 apr 2024, 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
tor 25 apr 2024, 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

» Vägvinnande [Nitika]
ons 24 apr 2024, 14:30 av Lev

Vem är online
Totalt 17 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 17 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Hoppa högt för min skull [Helgonfrön] Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Hoppa högt för min skull [Helgonfrön] Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Hoppa högt för min skull [Helgonfrön]

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Miranda
Miranda 
Heredis 

Spelas av : Elsa


InläggRubrik: Hoppa högt för min skull [Helgonfrön]    ons 04 mar 2020, 12:38

"OJ!" pustade Miranda, och såg med stora ögon på sin bror. "Kan du inte göra det igen?" Det kunde han, och hon häpnade ännu en gång.
     Svartvargsvalparna hade varit förtrollade av Ötamon. Dess väldiga träd och inneboende mystik var motsatsen mot Civitas. Där var allt välkänt för dem, medan varje steg här var en nyhet.
     De tjocka rötterna hade bjudit på ett äventyr i sig. Prospero hade börjat med att klättra på dem och skutta mellan, för att se hur långt han kunde komma innan han nuddade marken, och andra hade snabbt börjat delta. Vissa språng var häpnadsväckande, åtminstone enligt Miranda, som alltid var en hängiven hejare. Alonso hade försökt uppmuntra henne att delta i leken, men hon hade bara glidit av träet, och sedan inte tyckt att det var kul. Nä, hon tittade hellre på från sidolinjen. 
     "Hitåt!" fortsatte Miranda ivrigt, och tog några språng åt sidan. "Hoppa hit!" Hon backade in mellan nya rötter, så hon skulle kunna titta upp på dem när de hoppade över henne. Tanken på att bröderna kanske skulle kunna misslyckas fanns inte.
Prospero
Prospero 
Crew
Heredis 

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Sv: Hoppa högt för min skull [Helgonfrön]    ons 11 mar 2020, 16:00

Prospero älskade Ötamon. Skogen var som ett nätverk av stora rötter och skimrande ljus. En hinderbana, där man kunde ta sig från träd till träd utan att någonsin nudda mark. En plats där även vargar utan särskilda förmågor kunde klättra och hoppa fram. Lite som att flyga. Nästan. Han kunde i alla fall låtsas.
     "Hitåt! Hoppa hit!"
Prospero skrattade och tog sikte på rötterna som han sett Miranda försvinna in mellan. Han krafsade sig ivrigt fram över ryggen på en svälld rot, på tassar han ännu inte helt vuxit i – Snart, hade mamma sagt. Snart skulle han inte se lika oproportionerlig ut – och fick fart upp på en smalare spång som ledde över till det andra trädet. Han hoppade, sicksackade mellan tvinnade rötter och snirkliga former på vad han själv tyckte var ett graciöst vis, innan han kunde kika ner på Miranda mellan rötterna hon valt. Han flinade brett åt henne med ett utdraget och busigt "Hee-hee", och backade sedan bakåt igen för sats. Kastade en blick efter bröderna. Blicken tillbaks till målet.
     "Nu hoppar jag!" Han satte av. Ett språng, och han flög. För ett litet ögonblick i alla fall, men det räknades! Vinden virvlade i hans päls när han vek upp tassarna. Sträckte ut. Tog mark. Hans triumferande utrop övergick dock snabbt i ett förvånat ljud när han insåg att han hoppat för långt. Roten han landat på sluttade abrupt brant neråt, och Prospero halkade och gled på rumpan ner längs dess slingrande form. Först när tassarna mötte markens mossa lyckades han stanna. Det tog ett ögonblick av storögt blinkande innan han kopplade vad som precis hänt, och brast ut i ett högre skratt.
     "Aaaah! Hallå, såg ni?! Kolla du Miranda?" Han spratt upp från sin plats och skuttade runt roten för att möta upp systern.
 
[En rot-rutschkana Rawr]
 
Hoppa högt för min skull [Helgonfrön]
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» För kärlekens skull
» När solen står högt [LUNE]
» Var modig för min skull [Jaro]
» Designer för skojs skull
» Huvudet högt [Lÿs]
Hoppa till annat forum: