Pågående Event
Senaste ämnen
» Genom döda ögon [Rakel]
Idag på 1:03 pm av Varya

» Mysstund [P]
Idag på 11:52 am av Kokhanok

» Timmar av ovisshet [Lev]
Igår på 12:02 am av Lev

» Andrahandsval [P]
fre apr 26, 2024 10:12 pm av Hedvig

» En del av mitt hem (P)
tor apr 25, 2024 3:17 pm av Timoteij

» Viktlös [P]
tor apr 25, 2024 1:19 pm av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
tor apr 25, 2024 1:17 am av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
tor apr 25, 2024 12:41 am av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons apr 24, 2024 7:45 pm av Kokhanok

Vem är online
Totalt 4 användare online :: 2 registrerade, 0 dolda och 2 gäster.

Muriel, Sleazoid


Flest användare online samtidigt: 152, den mån nov 04, 2019 11:54 pm
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Lead the way [Nilo] Dot_cl10 tis mar 05, 2024 12:23 pm av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Lead the way [Nilo] Dot_cl10 fre jan 06, 2023 9:02 pm av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Lead the way [Nilo]

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Lupin
Lupin 
av ätten Stjärnsten 

Spelas av : Bubbah


InläggRubrik: Lead the way [Nilo]    tis feb 04, 2020 6:24 pm

Lupin hade lämnat familjehuset lite tidigare denna morgon så att igen skulle ställa massa frågor om var han var påväg. Det hade dom ändå inget att göra med, speciellt inte hans nyfikna mor och far. Gud dom kunde driva honom till vansinne ibland, eller ja alltid när han tänkte på det. Solen var påväg att gå upp och gav himlen en värmande välkommande färg, ett perfekt tillfälle att bege sig ut då liven i staden höll på att vakna upp och gatorna var fortfarande tomma.
Efter en stund kom han fram till sitt mål och gick försiktigt in i byggnaden, det hade ännu inte hunnits tändas upp så han koncentrerade sig på den lilla stenen som satt fastlindad mellan honrnen. Ett vagt litet sken bildades och han kunde nu se och känna sig säker på var han satte tassarna. Rädslan för det mörka satt fortfarande inom honom med ett järngrepp men det skulle bort, han ville inte vara rädd för något som skulle finnas rung honom större delen av livet. Kunde han inte styra det så kunde han iallafall bli ett med det.
Den bekanta mörka skepnaden trädde fram längre in i rummet och Lupin drog tillbaka ljuset i stenen och rörde sig fram emot den mörka tiken. "Nilo, ni är precis den jag söker efter. Tror jag iallafall." sa han lite tveksamt men ändå bestämt. "Jag vet vad jag vill göra för denna plats, kanske du kan leda mig rätt? Jag tror inte min mor är den rätta att tala med om detta och vad jag vet... så vet du allt?"
Nilo
Nilo 
Extra™ 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: Lead the way [Nilo]    tor feb 06, 2020 10:18 am

Nilos ögon smalnade av ansträngning medan hon betraktade Lupin som närmat sig henne i skenet av elden. Hon synade honom uppifrån och ner som hon brukade göra när hon såg över potentialen hos någon. "Jasså det säger du? Man kan nog säga att jag vet.. en hel del." Hon kunde inte låta bli att le nöjt av det oväntade smickret. Var det så här andra såg på henne? Att hon visste allt? Det var nog för att fylla på hennes ego de närmsta dagarna, och att hennes son väljer att komma till henne framför hans egen mor? Egot blev maxat. Men hon förstod ju fortfarande inte riktigt vad det var som Lupin faktiskt ville av just henne, trots att hon var smickrad vad det än gällde. "Du kan ha viss potential som gladiator. Du ligger ju efter i träningen då, men det kan du ta igen om du är dedikerad. Eller som underhållning mellan striderna om du är intresserad av skådespel som din mor? Vi har ständigt stort behov av underhålla som inte är rädda för att, ja, dö."
Lupin
Lupin 
av ätten Stjärnsten 

Spelas av : Bubbah


InläggRubrik: Sv: Lead the way [Nilo]    tor feb 06, 2020 10:40 am

Lupin hade alltid haft stor respekt för den svarta varginnan så han lyssnade spänt på vad hon hade att säga. En såg aningen frågande på Nilo med en tydlig rynka i pannan när hon nämnde gladiator, än mer när hon frågade om ha ville göra skådespeleri likt sin mor. "Men all respekt Nilo, det smickrar mig att du ser potential hos mig. Men ingen av dessa intresserar mig. Än mindre att bli som min mor." han älskade sin mamma men ville verkligen inte bli som henne, även om det hon gjorde var intressant så var det inte hans grej. Med ett djupt andetag satte han sig ner och svalde hårt. Hans mål och drömmar var stora, kanske till och med för stora för honom och tanken att det skulle sättas käppar mellan benen på honom var skrämmande.
"Jag vill inte slåss för nöje eller underhållning. Nilo, jag vill skydda vårat hem. Vår familj mot faror utanför murarna... även inifrån om behövligt." trotts sin unga ålder så hördes det tydligt på rösten att han var målmedveten. "Jag vill bli spion, den bästa ni har sett! Det är någon jag inte är rädd att dö för."
Nilo
Nilo 
Extra™ 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: Lead the way [Nilo]    tor feb 06, 2020 10:59 am

Nilo såg lite besviken ut och putade lite tillgjort med läppen. "Hm synd. Men du borde inte se ner på din mor, hennes skådespel var en stor succé. Det är en stor talang och ära i att kunna underhålla en fullsatt arena. Och det sprider mycket stora ord om Tenebris. Tänk på det." Nilo hade aldrig sagt det rakt ut till Aurora, men hon menade vad hon sa. Nilo hade blivit imponerad av föreställningen och även om hon aldrig skulle erkänna det högt så hade hon antagligen inte kunnat skriva ett bättre skådespel själv.

När Lupin sen började prata om att bli spion kunde man se ett genuint förvånat uttryck hos Nilo. Det var inte vad hon hade väntat sig.
"Spion? Den bästa vi har sett säger du." Nilo fick samla sig ett ögonblick för att inte börja skratta rakt ut. Hon lyckades hålla sig så när som på ett leende. "Väldigt ambitiöst av dig, men får jag fråga.. varför? Och varför kommer du till mig om det här. Vi har ju du vet.. en spionmästare i staden." Att en av Auroras valpar önskade bli spion var inte kanske det mest önskvärda som kunde ske, och det var ingenting som någon hade uppmuntrat dem till var Nilo väldigt säker på. Och därför blev Nilo både orolig och nyfiken.
Lupin
Lupin 
av ätten Stjärnsten 

Spelas av : Bubbah


InläggRubrik: Sv: Lead the way [Nilo]    tor feb 06, 2020 11:14 am

Han drog en djup suck när Nilo talade om hans mor och var nära att himla med ögonen men höll sig. "Jag ser inte ner på henne Nilo, jag tror ingen ser ner på henne. Jag respekterar henne stort, bara inte alla val hon gör." Lupin hade inte sett en enda ser ner på henne eller tala illa om hans mor, men skådespeleri var inte hans grej, han ville göra någonting som innebar verklighet.

Lupin bet ihop och såg lite osäkert på Nilo, kanske hade han tagit vatten över huvudet vid tanken men han vägrade att ge upp hoppet nu. "För ingen förväntar sig att ha en spion mitt bland dom. Jag älskar min mor, min familj men framförallt min flock, stad och hem." den ljusa blicken blev hård och allvarlig. "Jag ville bara ha din åsikt innan jag söker upp Gehenna. Och du får aldrig nämna till Aurora att jag var här."
Nilo
Nilo 
Extra™ 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: Lead the way [Nilo]    fre feb 07, 2020 10:59 am

Nilo log ett lurigt leende. "Åh tro mig, du vill inte veta min verkliga åsikt om allt." Hon blinkade på Lupin, och sa inget mer om det. Hon misstänkte dock att den unga hanen inte riktigt var medveten om vad han skulle behöva offra för att bli en faktisk spion. Och att vara en spion långt ifrån alltid var så spännande eller hedersamt som han verkade ha bilden av. Men hon lät det bli Gehennas problem. Nilo visste inte mycket om spionerier, bara att det var inget hon självmant skulle välja att bli någonsin. Det var så långt ifrån glamouren man kunde komma.

Hon började skrida förbi Lupin och började gå bortåt och stannade till vid öppningen. "Det är Gehenna som avgör vilka som är spioner. Det är henne du ska imponera. Lilla jag har inget att säga till om saken." Ett leende från Nilo avslöjade att det kanske inte var helt sant, även om det låg mycket i det. "Och nej jag ska inte berätta för Aurora. Hela poängen med spioner är att ingen ska känna till dem. Men om du ångrar dig och vill bli jobba i Skuggfall istället så vet du vart du ska vända dig." Nilo vände sig om och gav sig iväg. Att hon sagt att hon inte skulle berätta för Aurora hindrade henne inte från att prata med Gehenna eller Grendel om deras nya aspirant till skuggjobben.
Lupin
Lupin 
av ätten Stjärnsten 

Spelas av : Bubbah


InläggRubrik: Sv: Lead the way [Nilo]    mån feb 10, 2020 4:53 pm

Lupin bet ihop så hårt att det värkte i tänderna, kanske var inte spion det han var ute efter att bli. Men vad skulle det i så fall kunna vara. Han ville ge sitt liv till Tenebris.
"Vad sägs om en ny form av underhållning?" vräkte han ur sig utan att alls tänka på vad som hade blivit sagt. Men nu var det försent att ta tillbaka det. "Om jag inte är spionmaterial så kanske jag kan bidra med nya underhållningar for oss dödliga?" utan att egentligen veta vad oss dödliga betydde så sa han det. Det var något som hans mor alltid sa när hon talade om storheter eller olyckor. Som att det var någonting bra och dåligt att vara dödlig.
"Men jag ska leta upp Gehenna sen och fråga vad hon säger." Lupin talade lågt och började göra sig redo att lämna rummet. Skammen låg över honom och han suckade tungt. Nog hade han gjort bort sig förr men inte såhär, han mumlar lågt för sig själv att han var tacksam att det var Nilo och inte Aurora han hade frågat och berättat sina funderingar för.
Nilo
Nilo 
Extra™ 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: Lead the way [Nilo]    tor feb 20, 2020 12:46 pm

Nilo log bara åt den unga hanen medan han var på väg att lämna henne. "Skuggfall har alltid behov av ny underhållning." Sa hon högt efter honom för att sedan vända sig om och återgå till det hon hade hållit på med. Hon behövde dock tala med Gehenna snarast om det här mötet. Det behövde inte betyda att det här skulle bli något problem för framtiden, men man kunde aldrig veta säkert vad som kunde leda till vad.

När hon var säker på att Lupin hade gett sig av så kikade hon ut och såg att han var borta och begav sig sedan själv iväg.

[Avslutat.]
 
Lead the way [Nilo]
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Framtidsplaner [Nilo]
» Nu är det din tur [P, Even och Nilo]
» Mardrömmar [Nilo]
» Ödlan [Nilo]
» En fågel i handen [Nilo]
Hoppa till annat forum: