Pågående Event
Senaste ämnen
» Inte stabil [Devaron]
Idag på 11:55 av Devaron

» Oväntat resesällskap (P)
Idag på 10:53 av Devaron

» Med blodsmak i munnen och blodlukt i luften [P]
Igår på 20:55 av Midir

» Nya äventyr [Hedvig]
Igår på 20:37 av Pixie

» Ursäkta att jag tog med mig leran [P]
Igår på 18:07 av Öhld

» Underhållning [P]
Igår på 15:22 av Timoteij

» Efter läggdags [P]
Igår på 14:22 av Umbriel

» Var den du vill vara [Umbriel]
Igår på 14:00 av Umbriel

» Uppviglare [P]
Igår på 13:50 av Umbriel

Vem är online
Totalt 3 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 3 gäster. :: 2 Botar

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Mina mirakel [Ensamt] Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Mina mirakel [Ensamt] Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Mina mirakel [Ensamt]

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Ivo
Ivo 
 

Spelas av : Marjo


InläggRubrik: Mina mirakel [Ensamt]    sön 20 okt 2019, 12:45

Ibland undrade Ivo om hans hjärta kunde svälla så mycket mer av kärlek. Han kände sig fullkomligt överfull på gränsen att brista, och han blev svag när han såg sina små sova och snusa gott brevid varandra. Hans hjärtan, hans små änglar. De växte så fort och det gjorde honom lite ledsen. Varje dag var en gåva och han hade kommit till insikten att valparna inte skulle vara såhär små för alltid. Var det såhär Esk hade känt? Ett litet ledset leende smög sig över Ivos läppar vid tanken på sin pappa. Han var farfar och han visste inte ens om det. Sju barnbarn. Sju!

Tibast vred sig i sömnen och Ivo pussade sonen på pannan innan han drog in de sovande små knytena i sin famn. När Aurora inte var hemma tillföll det givetvis Ivos ansvar att vakta över de små. Han hoppades bara att han gjorde ett bra jobb. Att han var en bra pappa.
Med samma lite ledsna leende kom han till insikten att han förr utan problem fick plats med alla sju barn i sin famn. Nu hade de blivit större, så pass stora att han behövde hålla dem med alla fyra framben för att ha dem nära. De luktade så gott, deras vackra röda pälsar kittlade hans nos och han trodde han skulle börja snyfta så fort en av dem gäspade stort.
"Ja' älskar er," mumlade han kärleksfullt. Det enda ögat såg på varenda en av hans valpar, och gång på gång reciterade han deras namn, deras noga utvalda namn för sig själv. De sov, de hörde inte, men han hoppades ändå att de visste. För honom kändes det självklart, men visste de verkligen? Förstod de vad han skulle göra för dem? "Pappa älskar er. Så mycke. Visst vet ni det?"
Han lade sig ner för att sova och höll valparna nära. Hade han alltid haft utrymme för så mycket kärlek?
 
Mina mirakel [Ensamt]
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» It always rains when you cry [Ensamt]
» Vandra [Ensamt]
» Skyddsängeln [Ensamt]
» Idiotfarsa [Ensamt]
» Deras ek [Ensamt]
Hoppa till annat forum: