Pågående Event
Senaste ämnen
» I björkens skugga
Idag på 09:22 av snaptubeapkss

» Välkomna till Snöstrand [P]
tis 05 nov 2024, 00:45 av Ivo

» Inte idag heller [Astrid]
tis 29 okt 2024, 21:11 av Trian

» Vi som återstod [Varikset]
fre 11 okt 2024, 19:54 av Varikset

» Trofasthet [Maksim]
fre 11 okt 2024, 19:35 av Maksim

» Hål i mitt hjärta [Molok]
tis 17 sep 2024, 20:22 av Nomë

» Står här lika vilsen som ett barn [Nomë]
tis 17 sep 2024, 19:15 av Molok

» En syster är en börda [Tora]
mån 16 sep 2024, 21:28 av Tora

» Ingen återvänder hem [Zephyr]
mån 16 sep 2024, 20:43 av Varikset

Vem är online
Totalt 86 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 86 gäster. :: 2 Botar

Inga

Flest användare online samtidigt: 178, den sön 03 nov 2024, 03:48
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Ett färglöst hjärta  Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Ett färglöst hjärta  Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

Ett färglöst hjärta

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Varya
Varya 
Vampyr 

Spelas av : My

InläggRubrik: Ett färglöst hjärta     tor 27 jun 2019, 23:55

Luften var kall för en sommarnatt. Vinden visade sin framfart när det krusade sig på sjöytan. Itrozo var tyst. Ovanligt tyst. Månens bleka sken fick allt att målas i kalla färger. Intill en knotig trädstam som sträckte sig halvvägs ut över vattnet satt Varya. Fullmånen gjorde henne sällskap, stor och klar.
     De blå ögonen var smala. En tydligt missnöjd förvrängde det annars näpna ansiktet. En bubblande frustration visade sig i en hård suck.
     ”Vem ska jag börja med? Låt mig göra det klart för er. Jag är inte här för att höja er, för att be om er välsignelse eller hjälp. Jag är arg, förbannad, rasande faktiskt.”
     ”Moder till allt liv, Moriko. Du är en lögnare, en besvikelse. Vart är du? För alla som oss? Moder till allt liv, hah, du äcklar mig med dina lögner..”
     ”Windfari, du förespråkar frihet som om du vet vad det innebär, och ändå binder du oss till dina himlar! Kaito, jag har inget över till fred i mina förbannade känslor. Allt jag känner är krig, skinande, blödande och vilt.”
     ”Och Aurinko, i mitt hat jag kommer svälja din eld och spotta ut den som aska.”
     ”Och Chaibos,” hennes röst bar sin sista bräckliga ton, ”den eviga fridens gud,” tårar växte sig stora i hennes ögon, ”du valde fel. Du har gjort ett oförlåtligt misstag. När du lät henne dö, istället för mig.” Tårarna strilade ner från hennes kinder. Det hade plågat henne så mycket, skurit upp henne inifrån, många dagar och än fler nätter. Om hon bara hade dött den natten, hade allt varit som det menat att vara. Det destruktiva självhatet som så länge förstört och förvrängt henne hade tillslut bräckt likt en damm. Likt gift pumpade det ur hennes hjärta. Om hon bara dött den natten.
     ”Hycklare! Svikare! Lögnare!” Hon fann ny kraft, likt en blossande flamma.
     ”Vart var ni?! Vart var ni efter ni förbannat våra liv?! Ynkryggar! Jag vägrar leva efter er osynliga närvaro, eran osanning om livet. Jag är inte eran att kontrollera! Jag är fri er! Ni är under mig!” Rösten lät som ett skallrande genom skogsbrynet.
     “Jag förklarar mig Gudlös!” Genast kändes det som en tung sten lättade ur hennes bröst. En befriande känsla. En känsla av kontroll. Hon hade kontroll igen.

[Ensamroll]

Ett färglöst hjärta
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Som ett hjärta [Rök]
» Hjärta av bly [Niyaha]
» Med tungt hjärta
» Hjärta av ljus [Lune]
» Ett hjärta som slår [Öppet]
Hoppa till annat forum: