Vem är online | Totalt 122 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 122 gäster. :: 2 Botar
Inga
Flest användare online samtidigt: 221, den tor 07 nov 2024, 23:06
|
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024 | tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol | Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter!
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …
|
Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️ | fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol | Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …
|
|
| Blue ♥ Othello | |
|
+7Selva Noelle Othello Naima-finiarel Black Ehtna Blue 11 posters | Författare | Meddelande |
---|
Blue Död
Spelas av : My | Död
| Rubrik: Blue ♥ Othello sön 05 okt 2014, 21:45 | |
| Hej era nissar! ♥ Nu är det så att Blue gått och blivit dräktig sådär lite hastigt med Julias karaktärer Othello. Så svag i psyket som Blue är blev hon en aning manipulerad av Othello och ja, det slutade såhär. Det var inte direkt med våld hon blev tagen, men inte direkt med vilja heller. Är ni förvirrade? Ja, det är Blue också... Om ni tror ni blir lite klokare av att läsa rollspelet så kan ni hitta det här.Men vad vill jag då komma fram till? Jo, vi tänkte erbjuda 1 plats (alternativt 2 beroende på omständigheter) till att spela valp till Othello och Blue. Det är bara för att vi skulle tycka det var kul med riktiga spelare istället för NPC:s, men om det inte finns intresse så gör det inget. c: Tanken är att det max ska bli 3 valpar i kullen, var av en blir spelad av mig och en eventuellt av Julia - så därför söker vi som minst 1 spelare till. Antalet är inte hugget i sten men det är vad vi båda kände för tillfället. Så om än det är fler än 2 som ansökt så tveka inte på du också skicka en intresseanmälan. ♥ Valparna är beräknade att födas i början av december. Så det finns rätt så lagom med tid för att fixa och trixa med valpar och intresseanmälan och sådant. Så ingen brådska! Om ni har frågor kan ni ställa dem här, eller skicka PM till mig på Blue eller till Othello då. Vi finns även tillgängliga på Skype om det är så. » Då, lite kortfattat om de båda:Blue är en albino, med 50% karg i blodet (resten är en mängd massa blandat). Hon kommer ur en kärleksfull familj, som tyvärr alla dog - en riktigt överdramatisk historia som finns att finna på hennes wikisida. Över de senaste 5 åren har hon varit relativt psykiskt sjuk, och lidit av en del sjukdomar. Ännu är hon inte helt frisk (vilket gjort henne oerhört lättledd). Hur detta skulle påverka valparna går att diskutera. Förutom det så är hon rätt så försynt, och är relativt skygg. Något överkänslosam, men väldigt kärleksfull. Blue kommer älska sina valpar mer än livet självt. Othello är en blandning emellan isvarg och månvarg. Även han har förlorat sina älskade, vilket kanske inte lämnade samma men på honom som på Blue - men han är definitivt sargad. I grund och botten är han snäll, men tar det han vill ha. Något enveten skulle jag säga att han är, och relativt manipulativ - han utnyttjar sina styrkor (eller andras svagheter *host* Blue *host*). » Nu till de ofödda;Det går absolut att det blir en albino - men jag ser helst inte fler en än. Men eftersom Blue praktiskt taget är "färglös" så kommer valparna vara i största sannolikhet bli svartvita med gråa/gråblåa ögon. Krafter som är ärftliga är huvudsakligen ljus/is och lite lättare månkrafter (så som uthålligare/snabbare/starkare i månljus). Men det finns även kyla, manipulation (telepati), snabbhet/smidighet och teleportation. Men detta är rätt förhandlingsbart, så önskemål är välkomna. c: Jag tror inte det finns mycket mer att säga om saken. Om det visar sig att någon/några är intresserade så kommer vi inte gå efter vem som skrev först eller dylikt. Vi är mer intresserade av vad du tänkt med valpen och vad du vill göra med den och sånt. c: När vi väljer vem/vilka som får spela valp (förutsatt att någon vill det förstås) är inte bestämt. Det beror lite på hur många som är intresserade och lite sånt. Som sagt så kommer ju inte valparna födas förrän i december. Tack för mig! Hoppas någon känner sig manad till att spela en liten bäbis till Blue och Othello. c': Puss på er nissar! ♥ |
| Ehtna Död
Spelas av : Elsa | Död
| Rubrik: Sv: Blue ♥ Othello sön 05 okt 2014, 22:47 | |
| jag ska bara svära lite över att jag vill ha en sån här valp sen ska jag gå
fan
*går xc* |
| Black
Spelas av : Eve
| Rubrik: Sv: Blue ♥ Othello sön 05 okt 2014, 23:02 | |
| |
| Naima-finiarel Död
Spelas av : Punkis | Död
| Rubrik: Sv: Blue ♥ Othello mån 06 okt 2014, 11:37 | |
| *Vinkar försynt* Jag också intresserad Edit: Jag hade gärna tänkt mig en pojke. En snäll lite undanglidande pojke som jag gärna ser har autism, han ser olika på saker, förstår inte alltid och har problem med regler. Fortfarande en glad och lekfull pojke. Autismen visar sig inte ordentligt fören vid 5 års ålder eller liknande. Krafterna är is och manipulation. Han känner inte till is fören han blir omkring 20 år, men kan sedan ung ålder manipulera mindre djur och lär sig så småningom manipulera vargar, även om han inte förstår att det är en kraft. (Han är även ljusgrå undersvansen och på svanstippen) Det är den pojken jag hoppas kan få en liten plats
Senast ändrad av Naima-finiarel den mån 06 okt 2014, 19:46, ändrad totalt 1 gång |
| Othello Flockledare
Spelas av : Julia
| Rubrik: Sv: Blue ♥ Othello mån 06 okt 2014, 11:47 | |
| Är man intresserad är det bara att skriva ihop en liten kladd på hur du tänkt dig, om du har några förslag eller liknande c: Sen är ju allt My skrev inte hugger i sten, utan vi är ju givetvis öppna för förslag. Men vi tänkte att åtminstone en av dem ska ha nån sorts autism, i och med Blues psykiska mående ~ |
| Noelle
Spelas av : Nish
| Rubrik: Sv: Blue ♥ Othello mån 06 okt 2014, 12:04 | |
| Haha xD alla mina karaktärer är ju smått störda, så varför inte en till C'8 Men jag ska fundera ett tag innan jag bestämmer mig för något. Valpar och jag brukar inte vara en bra kombo, och det som ofta händer är att jag låter den vara mer eller mindre inaktiv innan jag startar upp den ordentligt som ungdom/ungvuxen. Har dock ett namn som jag kan använda, till en hona; Núria. Har andra varianter av det också, typ Nùrima, Nuriana, Nurisac, m.f.
Svär lite över hur lockande karaktärskombon är, och slinker undan ~ |
| Blue Död
| Rubrik: Sv: Blue ♥ Othello tis 07 okt 2014, 10:38 | |
| Punkis; Jättefin Punkis ♥
För övrigt, så har vi inte direkt bestämt några namn eller något man kan utgå efter. Från början tänkte vi lite på att döpa dem efter olika nyanser av blå, och jag vet att Julia vill att hennes ska heta Vit. c': Om ni har några förslag så får ni gärna komma med dem. :'D |
| Naima-finiarel Död
| Rubrik: Sv: Blue ♥ Othello tis 07 okt 2014, 11:04 | |
| Jag hittade ett namn som jag tyckte om: Siniy Det betyder visst blå på ryska x3 |
| Othello Flockledare
| Rubrik: Sv: Blue ♥ Othello tis 07 okt 2014, 11:38 | |
| Punkis: Mååh, han var jättesöt c: Namnet var också fint! Som My sa så har vi inga exakta riktningar för namn, så vi är öppna för förslag tills vidare c:
- Allmänt: Btw så har jag funderat lite på min valp och kommit fram till att jag gärna vill ha kullens albino, om det inte är någon annan som absolut vill ha en också. I så fall är jag inte helt omöjlig att byta.
Vit ska hon som sagt förmodligen heta. Hade tänkt mig henne som en hona (nähä?), en blyg minsting som hellre gömmer sig bakom mamma än deltar i syskonens upptåg. Hon är väldigt blyg vid möten med främlingar, nästan lite rädd, och säger sällan speciellt mycket. Hon kan dock tuffa till sig med syskonen men är lite känslig och överdrivet sårbar.
Under konstruktion, så att säga tills vidare :'D |
| Noelle
Spelas av : Nish
| Rubrik: Sv: Blue ♥ Othello tis 07 okt 2014, 16:36 | |
| Har funderat, och bestämt mig för att inte ta en valp. Däremot så har jag en halvdesign som vem som vill får använda ;D om någon vill använda den så har jag kvar psd filen c: |
| Selva
Spelas av : Lullu
| Rubrik: Sv: Blue ♥ Othello tis 07 okt 2014, 19:18 | |
| Jag tackar för mig och drar mig undan :'3 tyvärr har jag ingen som helst möjlighet för ytterligare en karaktär för stunden.
All lycka till denna kull! Önskar jag kunnat vara en del av den ;3
Senast ändrad av Selva den lör 08 nov 2014, 23:22, ändrad totalt 1 gång |
| Black
| Rubrik: Sv: Blue ♥ Othello tis 07 okt 2014, 20:35 | |
| Alltså, jag kan fortfarande inte släppa tanken på en valp från dessa två trots att jag försökt... |
| Othello Flockledare
| Rubrik: Sv: Blue ♥ Othello tis 07 okt 2014, 21:22 | |
| |
| Black
| Rubrik: Sv: Blue ♥ Othello tis 07 okt 2014, 22:39 | |
| Jag ger efter. Börjar skissa genast<3 |
| Black
| Rubrik: Sv: Blue ♥ Othello tis 07 okt 2014, 23:53 | |
| Nu har jag kommit fram till namnet, hur han ska se ut och vilka krafter han ska ärva. och ja, det blir en hane. c: Det här är William och han har en frisyr á la Cruella de Vil. Tänkte mig en valp med faderns päls och moderns ögon. (Han kommer ha Snabbhet & is.) Edit; Får fundera på personligheten mer innan jag berättar. |
| Othello Flockledare
| Rubrik: Sv: Blue ♥ Othello lör 18 okt 2014, 19:22 | |
| Petar lite ifall fler är intresserade av en valp från dessa!
Fridens liljor på er~ |
| Black
| Rubrik: Sv: Blue ♥ Othello sön 19 okt 2014, 18:06 | |
| Jag drar mig nog ur detta, after all. Borde satsa mer på de vargar jag redan har istället för att skapa nya. :) |
| Blue Död
| Rubrik: Sv: Blue ♥ Othello mån 20 okt 2014, 20:38 | |
| Tänkte bara meddela att Blue kommer uppfostra valparna utan Othello. Om där istället kommer vara någon annan där för att hjälpa vet jag inte ännu, men Othello kommer iallafall inte vara där. ♥
För övrigt, sååå vill jag säga att jag tror vi har ett tema på namn på V/W då både jag och Julia har namn på V som vi skulle vilja använda oss av. Haha. :') Så ni som är intresserade kan ju kanske överväga lite namnförslag på V/W. ♥ |
| Pathara NPC
Spelas av : Bönan | NPC
| Rubrik: Sv: Blue ♥ Othello mån 20 okt 2014, 20:51 | |
| Ja jo hej igen! Jag som raderade mitt inlägg ifall ingen vet d xD
Jag har övervägt klart nu och jag vill haaa en völpis.. om det finns plats o sååå~ :3
BRAINSTORMIN' ~
Lilla Vinyl kan jag göra om, för jag har inte rollat henne än och skapade henne igår! Kan namnen vara på både v/w för min heter ju vinyl ^^' fast d skulle ju vara awesome med WINYL 8'D idk, mindfuck..
Senast ändrad av Pathara den ons 12 nov 2014, 21:09, ändrad totalt 1 gång |
| Ehfra
| Rubrik: Sv: Blue ♥ Othello tis 21 okt 2014, 11:50 | |
| Till spelaren av Vinyl: Jag och My har pratat lite om att vi helst, bara helst men inget superkrav, skulle vilja ha en hane till eftersom båda våra är tänka att vara honor.
Är det ett alternativ för dig att spela en hane, gärna lite tuffare i psyket då vi inte bara kan ha små fegisar hihi, eller vill du ha en hona och isåfall hur vill du ha henne personlighetsmässigt? Det är nog i storts ett personlighet och psyke som vi går utefter just nu, så själva utseendet spelar för tillfället mindre roll.
Till alla intresserade av en valp härifrån: Jag har tänkt min valp med typ autism, och My har vad jag förstått förmodligen tänkt ha en rätt till sinnes "normal" valp. Det bästa skulle som sagt vara om valp 3 blir en hane och tuffare, men detta är alltså inget krav. Om man för allt i världen vill ha en valp med autistiska likheter så kan jag ge över det draget till den som önskar, men albinofärgen behåller jag helst c:
Fridens liljor~ // Othello |
| Pathara NPC
| Rubrik: Sv: Blue ♥ Othello tis 21 okt 2014, 16:18 | |
| åååh.. nu vet jag inte vad jag vill längre ;n; brukar aldrig spela hanar sååå.. jag vet inte riktigt.. det känns fel nu :c Men en tuff tjej kan nog gå! hon kommer att vara modig isf och våga sig på det mesta, våghalsig alltså :3 jag tror inte att hon kommer vara elak.. men småpika andra kan hon väl göra hihi c: |
| Blair #Dissad av Aurinko
Spelas av : Elsa
| Rubrik: Sv: Blue ♥ Othello tis 21 okt 2014, 16:21 | |
| testa alice :'D jag lovar att du skulle klara det galant :'D<33 |
| Pathara NPC
| Rubrik: Sv: Blue ♥ Othello tis 21 okt 2014, 16:23 | |
| åååh.. okej kan testa dååå mihi ~ :3
då blir han ännu tuffare också 8)
OBS! så alla veeet, jag kan spela en haneee c: |
| Naima-finiarel Död
| Rubrik: Sv: Blue ♥ Othello fre 24 okt 2014, 08:41 | |
| *Vinkar igen*
Jag är fortfarande intresserad och kan mycket väl tänka mig att tuffa till hanen som jag hade som förslag innan, och även utan de autistiska inslagen. Men att han är väldigt glad och livlig av sig, testar gränser och vad han kan göra. Valerian och Valkyrian gillar jag också, men tycks det inte om går det ju att ändra :3
*Floooffs away*
Senast ändrad av Naima-finiarel den sön 26 okt 2014, 18:41, ändrad totalt 1 gång |
| Pathara NPC
| Rubrik: Sv: Blue ♥ Othello sön 26 okt 2014, 13:14 | |
| *petar på alla*
Så du vill ha en tuff hane Naima-finiarel? c: kan vi byta då? så kan min vara en feg tik och din vara en tuff hane? xD *ser min chans* |
| Sponsored content
| Rubrik: Sv: Blue ♥ Othello | |
| |
| | Blue ♥ Othello | |
|
Dina behörigheter i detta forum |
---|
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
|
| |