Vem är online | Totalt 175 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 175 gäster. :: 1 Bot
Inga
Flest användare online samtidigt: 221, den tor 07 nov 2024, 23:06
|
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024 | tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol | Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter!
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …
|
Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️ | fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol | Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …
|
|
| Light. (Blue) | |
| | Författare | Meddelande |
---|
Unnown
Spelas av : Zee
| Rubrik: Light. (Blue) mån 22 sep 2014, 17:34 | |
| Den blinda honan gick med sänkt huvud. Tassarna kände sig försiktigt fram, rädda att de skulle kliva på en gren som skulle knacka och locka dit djur som kunde skada henne om inte ännu värre. De vita, pupillösa ögonen stirrade tomt rakt fram. Svansen var nedsänkt, nästan mellan benen på henne och ryggen något krökt. Honans kropp var nätt och mager och pälsen grå som regnmoln. Hon var till mestadels omedveten om allt detta.
Unnown kunde inte se att det var natt men över henne skimrade stjärnorna glatt i mörkret. Runt henne lös svampar upp en liten del av den mörka omgivningen, inte för att det hjälpte henne precis. Alltid var hon omringad av ett mörker.
Ändå fast hon inte kunde se kunde hon höra och känna natten. Syrsorna som spelade piggt och en uggla som hoade ibland. Luften omkring henne hade blivit svalare, något den brukade bli när solen gått och lagt sig. Förutom det kände grottvargen själv hur tassarna började kännas tunga och hur hon blev mer och mer ofokuserad. Fast den tröttsamma känslan blev större för varje steg fortsatte hon gå mållöst och lika försiktigt. |
| Blue Död
Spelas av : My | Död
| Rubrik: Sv: Light. (Blue) lör 04 okt 2014, 20:07 | |
| Ett vargpar lunkade i tystnad fram under det gröna, välvda taket. I deras pälsar fanns lukten av färskt blod. Det röda hade färgat sig runt deras käftar och lite över strupen. Det syntes tydligt på den vitskimrande gestalten, vars päls saknade något slags pigment över huvud taget. De två hade fällt ett rådjurskid, som de fästat på längre bort. De hade inte tagit med sig bytet tillbaka till deras lya av den enkla anledningen att de inte ville dra till sig andra rovdjur. Den vitpälsade gick några steg bakom den silvriga. De azurblåa ögonen var fästa på marken under henne. Det var uppenbart att tiken förflutit in i tankevärlden. Inte förrän den välbekanta stämman av hanen framför ljudade, så fann hon sin väg tillbaka till verkligheten igen. "Det är någon i närheten." väste han snabbt. Blue höjde huvudet och vinklade fram öronen. De vred sig på sin plats för att försöka lyssna efter tassar. Det tog inte lång tid innan hon kunde höra något släpande steg. Blue tog några steg åt riktningen, innan hon skymtade den blekgrå gestalt några tiotalsmeter bort. "Hallå, hej." ropade hon tyst. Det verkade som att de lagt märke till denne innan den lagt märke till dem. Jayce tog några steg upp jämsides med henne, och väntade tålmodigt in en reaktion från främlingen. |
| Cry
Spelas av : Siri
| Rubrik: Sv: Light. (Blue) lör 04 okt 2014, 20:25 | |
| "Det är någon i närheten." hörde hon hur någon väste. Hon stannade till snabbt. Huvudet höll hon fortfarande lågt. "Hallå, hej." Denna gång lyftes huvudet till det håll ljudet kommit ifrån. De vita ögonen tittade livlöst framför henne, utan att uppfatta varken konturer eller färger. Ett mjukt leende växte på vargens läppar innan hon började närma sig de två individerna, lika långsamt som hon hade gått förut. Några meter ifrån, antog Unnown, stannade hon. Lukten av blod fick hennes mage att röra på sig, gav ifrån sig ett kurrande ljud som hon lyckades ignorera. "Hej" sa hon lågt. "Får jag fråga vilka ni är och vad ni gör i denna skog?" |
| Unnown
| Rubrik: Sv: Light. (Blue) lör 04 okt 2014, 20:26 | |
| |
| Blue Död
| Rubrik: Sv: Light. (Blue) sön 05 okt 2014, 03:07 | |
| Den gråa gestalten kom närmare dem, och spänt stod de båda kvar. Främlingen - av doften att döma en tik - var mycket mindre än dem båda. Dock var Blue inte den som lät sig luras av storlek. Dock verkade varginnan inte fientlig alls. Blue lade märke till de döda, vitgråa ögonen. Ett lätt fundersamt uttryck spred sig i hennes ansikte. "Får jag fråga vilka ni är och vad ni gör i denna skog?" Jayce skrattade lätt men vänskapligt. Blue såg hastigt på honom - inget tydde på att han var lite osäker och frågande över hennes ögon. Var hon blind? "Jag är Jayce, och det här är Blue." sade han med en lika lättsam, bubblande ton. Om än de båda var omedveten om tiken kunde se dem, så nickade Jayce menande emot Blue. Ett försynt leende tedde sig över hennes läppar. "Vi bor här." intygade Blue sedan försiktigt med en något lågmäldare röst än Jayce. "Vem är du, om jag får fråga? Och vad gör du här?" Rösten var lika varsam som innan. |
| Unnown
| Rubrik: Sv: Light. (Blue) sön 19 okt 2014, 16:51 | |
| Ett skratt ekade mellan träden. Skrattet var inte hysteriskt eller högt, men man kunde uppfatta det. Blygt log hon snett. "Jag är Jayce, och det här är Blue." Snabbt och förstående nickade honan ändå fast hon inte visste vem som var Jayce eller Blue. Hon visste i alla fall inte vad hanen menade med "det här är...". Det kändes som om det var meningen att Unnown skulle titta på Blue, något som hon inte kunde.
"Vi bor här. Vem är du, om jag får fråga? Och vad gör du här?" Unnown höjde på huvudet. Svansen gjorde en viftande rörelse innan den stannade igen, återgick till att spela död. "Jag är Unnown." sa den gråa vargen något mjukt. "Vad jag gör här är en väldigt bra fråga, det vet jag inte själv. Någonstans ska jag va..." Ännu ett blygt leende klädde hennes läppar.
Tystnaden omringade de tre individerna under en kort stund. Stressat tänkte Unnown efter ord. Det var länge sedan hon hade befunnit sig i en social situation. De första sekunderna hade hon känt en underlig, välkomnande känsla men nu kände hon sig bara obekväm och vilsen. "Är detta ert revir? Jag ursäktar att jag vandrade in här så... så..." Honan tystnade, letade efter ordet som skulle passa så bra efter så. "Oförskämt" avslutade hon. |
| Blue Död
| Rubrik: Sv: Light. (Blue) mån 20 okt 2014, 20:20 | |
| Unnown var den blekgråa vargens namn. Det var en tanig tik, och verkade ha en passande personlighet. Den påminde lite om Blue själv, även om albinon inte tycktes se likheterna emellan dem. Jayce svepte lugnt och vänligt med svansen, men Blue stod bara som förfrusen. De azurblåa ögonen sökte i hennes anlete, och i hennes gråvita ögon. Det var omöjligt att veta om denne var blind, men ögonkontakten var något bristfällig. "Är detta ert revir? Jag ursäktar att jag vandrar in här så... så... oförskämt." Blue log mjukt, omedveten om Unnown kunde se det eller ej. "Nej... Nej." började hon med en lättsam ton. "Vi har nyligen bosatt oss här. Det finns inget revir här, eller i närheten, som jag vet om." svarade hon vänligt. Jayce stod bara tyst och granskade dem två. |
| Unnown
| Rubrik: Sv: Light. (Blue) fre 24 okt 2014, 18:57 | |
| "Nej...Nej." Denna gång var det en feminin röst som pratade, honan antog att det var denna Blue hanen hade pratat om. "Vi har nyligen bosatt oss här. Det finns inget revir här, eller i närheten, som jag vet om." Tonen var vänlig och Unnown kände sig något välkomnad, accepterad. Blygt log hon när en varm känsla av glädje fyllde hennes mage. Unnown nickade långsamt. "Vad tycker ni hittills om skogen?" Frågan var kanske ointressant men glädjen som de två individernas närvaro gav... Den ville hon inte släppa än. |
| Blue Död
| Rubrik: Sv: Light. (Blue) fre 14 nov 2014, 20:22 | |
| "Vad tycker ni hittills om skogen?" Synkat skrattade vargparet lätt. De växlade några långdragna blickar emellan varandra, med leenden på läpparna. "Vi älskar den här skogen." svarade Blue med en mjuk röst. Leendet höll sig fortfarande kvar när hon såg på den gråa, bräckliga vargen. Blue hade alltid ansett sig själv vara späd, men denna tik var till och med tunnare än henne. "Den har väl sina mörka sidor..." fortsatte hon tyst - tankarna låg bland de hemska minnerna som alla utspelat sig just i denna urskog. "Men det har väl alla landskap." skrattade hon försynt. "Men jag är glad över att jag fått växt upp i denna magiska skog." log hon. Den azurblåa blicken sökte sig upp i Jayces silvriga anlete. "Ja, det är sannerligen en skog av magi och trolldom." log han, och såg sig menande omkring. |
| Unnown
| Rubrik: Sv: Light. (Blue) fre 14 nov 2014, 20:40 | |
| Unnown nickade snabbt med huvudet, stora rörelser. Grottvargen skulle precis öppna munnen för att lägga till en kommentar om skogen hon uppenbarligen aldrig hade sett när hon hörde ett ovanligt högt ljud av hovar som dunsade mot marken. Hovdjur, bytesdjur, påväg mot de tre individerna. Unnown hann inte tänka själv, det var som om benen hade en egen vilja, samt munnen som kändes förlamad. Unnown gnydde till och sprang därifrån med svansen mellan benen. Rädslan som fanns inom henne var inte bara av att hon inte ville bli ner trampat av hovar utan också var hon rädd för att färdas så snabbt som hon gjorde. Det korta, tjocka benen sprang något klumpigt likt en hyena.
Till slut tystnade ljudet, Unnown, som hade gömts bland träden och buskarna. Än hördes ljudet av hovar som blev starkare och starkare.
(Deeeeerp) |
| Blue Död
| Rubrik: Sv: Light. (Blue) tis 18 nov 2014, 10:32 | |
| Marken började lätt vibrera under tikens känsliga tassar. En kort sekund ägnades åt att försöka komma på vad det var, men ljudet av trummande hovar uppenbarade sig fort. Det verkade som en hjord av hjortdjur flydde i deras riktning. Blue såg fort, något förskräckt på Jayce men möttes av ett lugnt, tankfullt ansiktsuttryck.
Den främmande tiken hade varit snabbare än dem, och flydde med ens Blue han så gott som bara skymta hennes blekgråa ryggtavla när hon försvann i det grönskande dunklet, innan Blue själv kastade sig åt sidan och tog skydd bakom några buskage. Jayce följde henne kvickt, och lade sig betryggande bredvid henne. De båda såg hur ett dussin hjortar studsade förbi bara några meter framför dem. Lättat andades albinon ut när faran var förbi. Något omskakad av chocken reste hon sig. De azurblåa ögonen såg över område, försökte lokalisera den andra tiken. "Är du okej?" ropade hon försiktigt genom gläntan. Kanske hade tiken sprungit sin väg långt härifrån redan, men om inte så ville Blue veta så att hon klarat sig oskadd. |
| Unnown
| Rubrik: Sv: Light. (Blue) tis 25 nov 2014, 17:45 | |
| Unnown tittade bak på det håll hon sprungit ifrån. Honan andades högt och snabbt. De blinda ögonen tittade skräckslaget framför sig, utan att kunna fatta vad de stirrade på.
"Är du okej?" I skräck skakade hon på huvudet och svarade inte. Efter rörelsen galopperade hon iväg mellan träden i chock. Det var som om hennes hjärna inte fick sin röst hörd utan det var bara hjärtat och adrenalinet som fick henne att röra på sig.
Hon sprang i flera minuter innan hon sedan kände hur utmatningen kom krympandes. Då stannade honan och fortsatte andas. Då hade hon fortfarande inte riktigt förstått vad som hänt.
(Deerp, mitt förra inlägg blev raderat :C) |
| Blue Död
| Rubrik: Sv: Light. (Blue) tis 25 nov 2014, 22:39 | |
| Unnown hade bara så gott som skakat på huvudet, innan hon förskräckt vänt om och försvunnit bort mellan träden. Blue var en aning chockad själv, men den andre tiken verkade mer eller mindre traumatiserad. Ett längre tag stirrade hon emellan träden efter varginnan. "Hon verkar inte komma tillbaka." sade Jayce tillslut. De azurblåa ögonen släppte dunklet emellan trädstammarna och lät de vila i hans silvriga ansikte. Lätt suckade hon. "Nä..." Rösten var något orolig och besviken. "Jag hoppas hon är oskadd." Blicken letade sig tillbaka till platsen Unnown försvunnit. "Ingen skadad kan springa så fort, det kan jag försäkra dig om." Jayce skrattade lätt, och Blue log med honom. Trots det höll hon inte med. Hon mindes själv hur hon flytt med muskler som skrek i smärta, och ett hjärta som tycktes vrida sig ur hennes bröstkorg. Rädsla var en mäktig känsla, och man skulle inte underskatta dess styrka.
[Avslutat?] |
| Xerxes
Spelas av : Siri
| Rubrik: Sv: Light. (Blue) ons 26 nov 2014, 07:15 | |
| |
| Sponsored content
| Rubrik: Sv: Light. (Blue) | |
| |
| | Light. (Blue) | |
|
Dina behörigheter i detta forum |
---|