[DAFU?? Jag hade ingen aning om att vi hade ett roll. Var bara tur att jag råkade få syn på Naginis tidslinje, haha xD Det får nog bli ett kortroll, då jag antar att hon inte kan Nimorian, och Ehfra talar bara det.]
"Back in Kaiwood.."
Ehfras tankar svävade fritt runt om i huvudet, sävliga och dämpade, som i trans, nöjd över att vara tillbaka under trädkronorna. I många veckor hade hon funderat på att vandra tillbaka till skogen, och efter en tid ute på Numoorislätten hade hon bestämt sig. Hon trivdes, och om den där Shiva sen skulle komma och försöka jaga bort henne struntade hon i. hon hade både horn och tänder även fast kroppsmassan ite var den mest imponerade. Råstyrka var inte alltid vägen till seger, det fanns också någonting som hette list. Det verkade han definitivt inte vara medveten om. I Ehfras mening var Shiva more bark than bite, och det höll hon fast i. Han var en korkskalle, en idiot.
Ett lätt prasslande i en buske fick henne att rycka till. Den blå blicken vändes mot buskaget. Den smalnade av en aning då hon skärpte synen, blickade in mellan de grönskande löven. Vinden låg åt fel håll, hon kunde inte avgöra vad det varit som skapat ljudet, vilket genast blev en stressfaktor. Raganan backade ett halvt steg och vände misstroget bak öronen - i samma ögonblick som något litet och svart tumlade ut därifrån. En.. Valp? Hon var nära att brista ut i skratt. Det var bara en liten.. Valp. Ensam? Hon stack nosen i luften. Det verkade så. Nyfiket vilade blicken på den lilla, och huvudet tippades en aning på sne. Så söt den var.
"Hello, little one."