Pågående Event
Senaste ämnen
» Försent för att ångra [Malva]
Idag på 16:06 av Malva

» [LKF] Andra tankar
Idag på 14:42 av Kida

» Felsteg [Orion]
Idag på 14:25 av Orion

» Stjärnskådning [Malva]
Igår på 23:47 av Yaroslava

» Genom döda ögon [Rakel]
tis 30 apr 2024, 23:46 av Rakel

» Ändra redan tagna steg [Maksim]
tis 30 apr 2024, 22:20 av Lev

» Nya äventyr [Hedvig]
tis 30 apr 2024, 13:58 av Hedvig

» Kom så går vi hem [Maksim]
mån 29 apr 2024, 14:41 av Nephania

» Andrahandsval [P]
sön 28 apr 2024, 22:24 av Malva

Vem är online
Totalt 5 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 5 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Vissa mig vägen (Xerxes) Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Vissa mig vägen (Xerxes) Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Vissa mig vägen (Xerxes)

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Pacem
Pacem 
 

Spelas av : Strössel


InläggRubrik: Vissa mig vägen (Xerxes)    mån 09 sep 2013, 18:39

Var någonstans skulle han gå? Han spetsade sina vita öronen. Han hörd inget som intresserade honom. Hans öron lade tillbaka till deras rätta ställe. Om han ändå kunde hitta någon som kunde vissa honom vägen till gudarna. Han börja gå framåt. För eller senare måste han hitta fram.
Han stannade och tittade tveksamt fram. Något var fel. Allt hade bara försvunnet. Hans blick ändrade från tveksam till fundersam. Var hände med marken?! Utan att märka det så hörd han en vargs andetag komma inne för hans hörhåll.
Xerxes
Xerxes 
 

Spelas av : Siri


InläggRubrik: Sv: Vissa mig vägen (Xerxes)    mån 09 sep 2013, 19:04

Xerxes gick haltande runt, försökte hitta ro. Det fanns ett djupt sår på hans nos , men blodet hade torkat.Den ljusgråa pälsen var inte lika silkeslen och glansig längre. Nu var den smutsig av torkat blod och tovig. Det värkte och brändes i hans nacke och han kunde nästan känna och se hur den svarta vargens tänder hade satt sig i hans tjocka päls.

Tassarna sjönk girigt ner i marken. Musklerna värkte. Det som förut varit kallt, värmdes nu av ondhet. Han fnös åt känslan i hans kropp. Det var en mycket obehaglig känsla, men han var van och visade inget. Den långa svansen släpade han i marken och massa löv fastnade i den långa pälsen.

Xerxes hade inte bara ont, nej nej. Han var också extremt utmattad efter den långa striden. Hjärtat bultade snabbt än men var på väg att lugna ner sig. Lungorna drog ner stora , fast långsamma, andetag. Man kunde den varma luften som kom från hans mun i månskenet. Den vita pälsen såg nästan silvrig ut, glänsande i månskenets ljus. Men man skymtade också de stora ärren han hade fått.

Helt plötsligt uppfattade han en vibration i marken. En vargs vibration, steg. Han stannade lugnt till. Lyssnade , luktade och väntade. Han försökte känna vargens andetag och puls men skadorna i hans kropp gjorde honom okoncentrerad. Men han började gå mot det hållet han hade känt vargen.

Han gick outtröttligt i månskenet tills han stod bakom vargen. Han höjde på huvudet , men var inte dominant. Det hade han inte rätt att va för tillfället. Han hade inte krafterna.
'Hi' sa han lågt, med walesisk dialekt.


(Xerxes pratar engelska och walesiska. Men pratar även svenska ;))
Pacem
Pacem 
 

Spelas av : Strössel


InläggRubrik: Sv: Vissa mig vägen (Xerxes)    mån 09 sep 2013, 19:21

(Han får prata svenska, för jag är skrattretande dålig på engelska. XD)

Han ryckt till och vände huvudet med slutna ögon mot främlingen. Han kände sig chockade. Det var inte många som hade lyckas överrumplade honom tack vara han extra känslig hörsel. Han skaka på huvudet. Han borde var mera vaksam när han är på en främmande flock river. "Hej, vem är du och till hör du flocken?" Frågade han och vecklade ut sina vingar svagt. Fall den främmande vargen visar sig vara aggressiv. Han kände lukten av torkat blod. Så hanen var skadade. Han försökt bedöma hanens storlek med sitt ekolod. Hanen verkar mindre än honom.

(Kanske ska nämna att Pacem är blind :) .)
Xerxes
Xerxes 
 

Spelas av : Siri


InläggRubrik: Sv: Vissa mig vägen (Xerxes)    tis 10 sep 2013, 10:34

Xerxes kunde skymta vargens ögon i månskenet. Blinda. Hans ögon vidgades lite men det var hans enda reaktion.
De döda ögonen fick honom att tänka på Tearz, en annan blind varg som han hade mött. Det var hon som hade lärt honom att känna vibrationer i marken och se med hjälp av tassarna, och att använda omgivningen som ett vapen.
Den blåa blicken följde vargens skugga och konturer. Vargen var större en honom och han kunde skymta ett par vingar. Den andra vargen måste varit en mycket ståtlig varg enligt Xerxes. Men att vargen hade vingar tyckte Xerxes var något intressant.
Den blinda vargen hade hade träffat förut , och som också råkade va hans enda vän, hade ogillat att vara ovanför mark. Om hon kände den trygga marken under hennes tassar kunde hon inte se, eller rättare sagt känna.
'Hej, vem är du och till hör du flocken?' Han vinklade lite på öronen. Han hade inte känt någon lukt av något revir, kanske för att blodlukten var stark på hans nos.
'Nej...'
svarade han lågt, känslolöst.
'Jag antar att du tillhör flocken'
sa han lite högre, men fortfarande lågt. Xerxes satte sig försiktigt och graciöst ner och han kände hur musklerna slappnade av.
'Du får ursäkta, jag visste inte att jag var på någon annans revir. Jag är rädd för att min nos är skadad för tillfället.'
sa han.
'Vad är ditt namn?'
Xerxes
Xerxes 
 

Spelas av : Siri


InläggRubrik: Sv: Vissa mig vägen (Xerxes)    tis 10 sep 2013, 10:35

(haha okey x3)
Pacem
Pacem 
 

Spelas av : Strössel


InläggRubrik: Sv: Vissa mig vägen (Xerxes)    tis 10 sep 2013, 16:53

"Jag till hör inte den här flocken." Sa han och börja lyssna på främlings hjärtslag. Han gick sakta fram till hanen med höged huvud. Men hans kroppsspråk var inte hotfull. "Jag heter Pacem. Men du har inte sagt vad du heter." Sa han och stannade två meter från hanen. Han vecklade åter igen svagt ut vingarna. Så han kunde bedöma med det ljud som han alltid utstötte men var för låg för det flest andra att höra, så hade inte hanen vingar. Så då hade han ett övergrepp.
Xerxes
Xerxes 
 

Spelas av : Siri


InläggRubrik: Sv: Vissa mig vägen (Xerxes)    tis 10 sep 2013, 17:50

'Jag till hör inte den här flocken.' vargens ord chockade inte honom ,men han väntade sig dem inte heller. Han såg hur vargen höjde huvudet, inte någon rörelse såg som dominant eller hotfull precis.
'Jag heter Pacem. Men du har inte sagt vad du heter.'
'Pacem, Pacem...' han testade vargens namn i huvudet. Xerxes försökte komma ihåg namnet men det var en stor värld med många vargar i.
'Sant, jag har inte sagt vad jag heter...' så Xerxes lågt. När Pacem gick närmare honom kände han sig lite obekväm men sa inget, han visade inget heller. Xerxes försökte slappna av men musklerna spändes smått i alla fall. Skulle Xerxes säga sitt namn? Han höll helst sitt namn hemligt , av personliga anledningar.
'Mitt namn är Xerxes' sa han lugnt. Öronen slog lite och han lyssnade efter ljud. Han lyssnade försiktigt efter byten och andra ljud, han hade börjat bli hungrig. Men hans kropp var dessvärre inte i sånt bra skick, så det krävdes viss färdighet och smidighet.
Pacem
Pacem 
 

Spelas av : Strössel


InläggRubrik: Sv: Vissa mig vägen (Xerxes)    tis 10 sep 2013, 20:58

Så hanen heter Xerxes. Han tittade upp mot himlen. Ett ljud fick hans uppmärksamhet. Det lät som en tröt fågel. Han ställde upp sina stora öron för att höra bättre. Ja, den var tröt. Han hörd hur fågels hjärta slog ovanligt snabbt. "Kan du ursäkta mig i några sekunder?" Frågade han mot hanen. Han vecklade ut sina vingar tillfullo och la tillbaka öronen till sina öron tillrätta. Han börja regissera hanens hjärtslag. "Vet du hur man hitta till Moriko tempel?" Frågade han innan han flög upp. Han hade huvudet riktade mot hanen och väntade på hanens svar.
avatar
Paletearz 
Död 

Spelas av : Siri | Död


InläggRubrik: Sv: Vissa mig vägen (Xerxes)    ons 11 sep 2013, 09:43

'Kan du ursäkta mig i några sekunder?'
Xerxes la huvudet lite på sne, klippte lite med öronen. Han förstod inte riktigt vad Pacem skulle göra. Den blåa blicken följde Pacem's vingar. Dem's konturer och struktur. Han nickade tveksamt mot hanen.
'Vet du hur man hitta till Moriko tempel?'
Hans ögon smalnade lite men det var hans enda reaktion. Namnet hade han aldrig hört förut. Det var udda men lät intressant.
'Nej'
'moriko tempel?' tänkte han och smackade på namnet.
När vargens tassar lämnade marken kände Xerxes hur en vind pust från vingarna nuddade hans ansikte(?). Han tittade upp mot vargen. Månskenets ljus smekt den andra vargens konturer och gjorde den nästan osynbar för Xerxes. Men han skymtade den fortfarande.
'Berätta lite mer om detta... "tempel" , min vän' sa han. Hans tunga gav 'min vän' en sarkastisk ton.
Xerxes
Xerxes 
 

Spelas av : Siri


InläggRubrik: Sv: Vissa mig vägen (Xerxes)    ons 11 sep 2013, 09:44

(fel karris sorry ;_; )
Pacem
Pacem 
 

Spelas av : Strössel


InläggRubrik: Sv: Vissa mig vägen (Xerxes)    ons 11 sep 2013, 17:31

(Gör ingen :) )

Han gav ifrån sig en bisveken suck. Hanen kände inte till gudinnans namn. Han steg i höjde. Han kände den kalla natt luften smeka hans fjäll. Han nickade mot hanen för att vissa att han hade hör hans sista mening. Sedan vände han huvudet mot fågeln. Han hörd fågelns hjärta klart och tydligt.
Han slog några kraftiga vingslag och steg över fågeln. Han fällde ihop vingarna och dök mot fågeln. Fågel hade märk honom och försökt fly åt höger. Men ljudet av fjädra som smekt varandra svek fågel och Pacem flög mot höger bara en sekund efter fågeln. Han käftar sjunk ner i fågels kropp. Han vände tillbaka mot hanen.
Med en lätt duns landade han framför hanen. Han släppt ner fågelns döda kropp ner på marken."Det ände jag vet är att det är Morikos och att det ska ligga här någonstans." Sa han till hanen. Han la sig ner och börja att äta på fågelns kropp.
Xerxes
Xerxes 
 

Spelas av : Siri


InläggRubrik: Sv: Vissa mig vägen (Xerxes)    ons 11 sep 2013, 17:44

'Morikos?' sa Xerxes frågande. Han var ganska säker på att det handlade om gudarna. Och med tanke på att han tyckte att gudarna kunde kyssa hans arsle kunde man förstå att han inte visste något om dem. Det enda han visste var vad den gjort med hans ras, Ragana. Visst, dumt att ett par Vrenar ville ha makt, men det var inte alla individers fel. Han fnös åt det dem gjort.
'Är det en gud vi pratar om?' sa han, det enda han ville ha svar på den frågan va ett enkelt nej eller ja. Han vilel inte vara så invecklad med gudarna. Han gäspade tyst. Man kunde skymta de vita tänderna och den ljusblåa tungan/munnen.
Pacem
Pacem 
 

Spelas av : Strössel


InläggRubrik: Sv: Vissa mig vägen (Xerxes)    ons 11 sep 2013, 18:04

Han av bröt sig i sitt ätande för att kunna svara på hanens fråga. "Ja, det är en gud." Sa han och tittade frågande på hanen. Så det var inte bara han som inte kände till dessa gudar. Han åter vände till fågeln.
Han ställde sig upp när han hade ätet klar fågeln. Hans huvud var riktade mot hanen. "Tyvärr så måste jag gå vidare." Sa han och börja gå iväg från hanen. Han måste börja skynda sig. Annars skulle det bli för sent.
Xerxes
Xerxes 
 

Spelas av : Siri


InläggRubrik: Sv: Vissa mig vägen (Xerxes)    tor 26 sep 2013, 16:47

Han nickade långsamt, döljde sin ilska. 'Gudar' han fös åt ordet. Ändå fast han hatade ordet visste han inte om han skulle tro på gudarna och hata dem. Kanske fanns dem där uppe, kollade över honom och hans ras, kollade på hur de drogs med förbannelsen. Då hatade han dem, med hela sin vänstra hjärthalva. Eller så fanns dem inte. Alla vargar levde i en lögn. Gick där och trodde på något, som inte fanns, för att hålla sig levande och glad. Men Xerxes, han var redan förstörd.

(är detta roll avslutat då? ^^)
Pacem
Pacem 
 

Spelas av : Strössel


InläggRubrik: Sv: Vissa mig vägen (Xerxes)    lör 28 sep 2013, 12:55

(Jag antar det, för att inte Xerxas vill följa eller stoppa Pacem av någon anledning.)

Han sträckt ut sina rödvita vingarna och börja gå mot det han antog var en brant men var inte riktigt säker. Han gick tills ljudet börja låta skumt för honom. Han riktade ner sitt huvud ner och smälld med käftarna så att det ekade. Hans vita öron lutade framåt och hörd en lite bäck som brusade. Han skakade på huvudet och gav ifrån sig ett suck. Han var tydliga tröttare än han hade trott. Hur kunde han inte har förstått på en gång. "Hejdå." Sa han lite truppet innan hoppade ner för branten.
Hans vita fjäll glänst av månens sken där han flög iväg från hanen.

(Avslutat)
 
Vissa mig vägen (Xerxes)
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Vissa likheter [Ivo]
» Nya vänner vissa dagar
» Xerxes - The misunderstood.
» Always in my head [Xerxes]
» Meaning [Xerxes]
Hoppa till annat forum: