Det hade kanske varit smartare att gå runt. Men den tanken var för sent påkommen när de båda Devilsmedlemmarna passerade ovädrets mitt. Azazel höll ett öga åt Zayevs håll när denne kom upp längs hans sida. Leendet i det breda, lejonlika ansiktet hade falnat och ersatts med en av tydlig beslutsamhet. Det skulle snart vara över. Träden på deras sidor, inte särskilt nära, men absolut inte för långt bort, höjde sig omkring dem likt pelare mot den av regnet suddiga världen. Dropparna slungades mot marken så tätt att dagen tycktes lika dunkel som natten. Solens frånvaro, då den gömde sig bakom de tunga skyarna, bidrog till landskapets mörker.
Azazel sade inte mer. Det fanns inte så mycket att säga, och den blå skulle garanterat inte ha hört någonting av det han sade över regnet oavsett. Istället rörde han sig i raskt tempo framåt. Fast besluten om att komma undan regnet och åskan så snart som möjligt. Blicken sökte i området, men litet stod att se med vattnet som rann i ögonen. Han vände av åt väst, travade förbi fler träd och saktade in för att söka efter fler passager innan hastigheten åter ökade. De olika hastigheterna till trots fanns det ingen känsla av brådska eller stress hos fakargen. Han tog ovädret med relativ ro och lät blixtarna fräsa i skyn utan hans uppmärksamhet. De var färre nu. Mycket färre och längre bort. Regnet skulle nog lätta snart.
De hade passerat ovädret.
[Oh, jag antar att du känner kreativiteten i det jag skrivit, eller hur Kapten? ;D ]