Pågående Event
Senaste ämnen
» I björkens skugga
Igår på 09:22 av snaptubeapkss

» Välkomna till Snöstrand [P]
tis 05 nov 2024, 00:45 av Ivo

» Inte idag heller [Astrid]
tis 29 okt 2024, 21:11 av Trian

» Vi som återstod [Varikset]
fre 11 okt 2024, 19:54 av Varikset

» Trofasthet [Maksim]
fre 11 okt 2024, 19:35 av Maksim

» Hål i mitt hjärta [Molok]
tis 17 sep 2024, 20:22 av Nomë

» Står här lika vilsen som ett barn [Nomë]
tis 17 sep 2024, 19:15 av Molok

» En syster är en börda [Tora]
mån 16 sep 2024, 21:28 av Tora

» Ingen återvänder hem [Zephyr]
mån 16 sep 2024, 20:43 av Varikset

Vem är online
Totalt 186 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 186 gäster.

Inga

Flest användare online samtidigt: 221, den tor 07 nov 2024, 23:06
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Vad händer? Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Vad händer? Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

Vad händer?

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Roy
Roy 
Död 

Spelas av : Bubbah | Död

InläggRubrik: Vad händer?    lör 20 apr 2013, 18:57

Vad händer? Skulle_ga_till_affaren_idag_med_den_gamla_Schafergubben_och_jag_tyckte_att_han_sag_ut_att_ha_hemskt
Skulle gå till affären idag med den gamla Schäfergubben och jag tyckte att han såg ut att ha hemskt mycket hår på sin högra sida. Det såg som så fel ut då han gick så jag stannade ju självklart och kände efter och till min stora skräck så var det inte bara hår utan även en knöl där under. Knölen sitter vid armbågen så den sitter nog på ett lite olämpligt ställe men han ser inte ut att lida av den. Dvs att den gör ont eller något liknande. Jag hann ju inte lämna gården utan vände om och gick direkt till mor som fick känna efter och vi båda såg väldigt fundersamma ut och vad det tycks kännas som så känns det som om att den innehåller vätska, någon vätskefylld knöl. Hur den ska kunna uppstått vet ingen av oss men vi tror att det nog kan vara av stress(har en löptik i huset just nu) och han har ju inte heller ätit speciellt bra på dom senaste veckorna och har tappat en hel i kilon.

Hur som helst så fick han följa med till affären och det gick hur bra som helst och senare under dagen så har han även fått springa efter sin kära boll och roat sig. Före han gick ut på gården med bollen så kände vi efter lite extra och mer noga och fick även känna att det fanns vätska mellan frambenen. Dock så sa mor att han verkade andfådd och alla hundägare vet hur dåligt det är med vätskesamlande hundar då risken för hjärtsvikt är hög! Vi ska försiktigt motionera honom ofta så att vätskan förhoppningsvis kommer ut. Ännu kände vi att det var för tidigt för veterinären då han inte ser ut att lida eller vara sjuk.

Men vad tror ni denna knöl kan bero på?
Söker runt på internet men hittar inte riktigt något som känns att stämma in på detta*även värdekass på att söka...*. Och eftersom att denna knöl har kommit fram på så kort tid så blir man lite orolig. Och då det talas om kort tid så menar jag bara någon dag. Han hade den inte där i tisdags och jag upptäckte det idag(är på praktik Onsdagar till Fredagar.). Och med sina 11år(i Juni) så är han en gammal man och har ätit Kortison sen han var fyra men det känns inte som om att det ska bero på levern(fick sämre värden efter en blodförgiftning från 1-2år sedan. Hade sjukt bra världen för sin ålder och medicinätning.) känns inte så troligt i mina öron. Men kan ha fel.

Hjälp uppskattas ♥
Sirocco
Sirocco 

Spelas av : Skruk

InläggRubrik: Sv: Vad händer?    lör 20 apr 2013, 20:42

Vet inte vad jag ska tro att det är, men tror vi hade en hund förut som hade en knöl, men kommer tyvärr inte ihåg vad vi gjorde *dåligt minne*. Men jag skulle nog uppmana er att kolla efter vad det är. Vill inte vara pessimistisk men det kan vara någon sjukdom eller virus som skapat den. Men eftersom jag inte vet något om din hund kommer jag inte heller kunna svara.

Nu önskar jag att jag hunnit gå på veterinärhögskola redan så jag kunde hjälpa, men det kan jag inte, lycka till och hoppas Han blir bättre <3

Vad händer?
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Vad händer nu? [Namida]
» Inativitet - vad som händer med Locura och de andra
» Men vad händer då med alla planer för augusti?
» Plötsligt händer det, Åskvilja och Kione-valpar
Hoppa till annat forum: