Pågående Event
Senaste ämnen
» Trofasthet [Maksim]
Idag på 00:58 av Lev

» Om ni är mina stjärnor, är jag er himmel
tis 19 nov 2024, 12:08 av Nunam

» Ett dumt beslut [Tolir]
mån 18 nov 2024, 23:41 av Tolir

» Spådomskonstens under [Öppet]
mån 18 nov 2024, 23:21 av Tolir

» Med hela världen mot sig [Astrid]
mån 18 nov 2024, 20:17 av Astrid

» Nya horisonter
mån 18 nov 2024, 20:01 av Nunam

» Tänderna biter ihop [Tora]
mån 18 nov 2024, 18:50 av Tora

» Låt mig glömma det jag saknar mest [Ezekiel]
mån 18 nov 2024, 15:11 av Vasilisa

» Rackartyg [Asta]
tor 14 nov 2024, 21:03 av Tora

Vem är online
Totalt 15 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 15 gäster. :: 1 Bot

Inga

Flest användare online samtidigt: 221, den tor 07 nov 2024, 23:06
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Fog bound [Asynja] - Sida 2 Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Fog bound [Asynja] - Sida 2 Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

Fog bound [Asynja]

Gå ner 
2 posters
Sida 2 av 2  •  Gå till sida : Föregående  1, 2
FörfattareMeddelande
Asynja
Asynja 
Död 

Spelas av : Jenn | Död

InläggRubrik: Sv: Fog bound [Asynja]    ons 05 jun 2013, 02:23

Asynja höjde sin gråblåa blick mot vännen och lyssnade noggrant till hennes ord. Allvaret i Theias röst hade fått henne att spetsa öronen på direkten.
Men snart sprider sig ett lättat leende över den röda tikens anlete. Självklart hade Theia annat för sig än att stanna här, och det fanns inga ord för all den hjälp som hon sänkt Asynja. Om hon bara hade ett sätt att återgälda vännen på.

"Jag är dig för evigt tacksam, Theia. Och lägg ingen mer energi på mig nu. Jag ska finna min väg tillbaka härifrån, hitta mitt gamla jag igen. Och då ska jag se till att återgälda dig för allt som du gjort för mig."
Hennes röst bar en genuin ton, fylld med tacksamhet och glädje. Att de båda skulle ha stött på varandra, här i detta nu, var egentligen ett mirakel. Hur stor chans var det egentligen? Tiken höjde blicken upp mot den mörka skyn. Kanske att det fanns några högra makter där uppe som styrde och ställde som de ville. Kanske.
Asynja reste sig upp på de långa, smala benen. Stapplade till innan hon återfick balansen och såg mot sin vän.

"Våra vägar skiljs här, för stunden. Men jag är säker på att vi kommer ses igen."
Hon tog några steg framåt och lade sitt huvud mot Theias ena axel, och lutade sig snett mot tikens egna huvud.
"Tack för allt, min vän."
Theia
Theia 

Spelas av : Tafs

InläggRubrik: Sv: Fog bound [Asynja]    mån 01 jul 2013, 14:53

Theia log varmt åt honans ord, hon skulle sakna Asynjas sällskap. Hon önskade att den fläckiga honan skulle följa med henne till Silerpile, men ödet hade planerat annat för dem båda. Theia sörjde att behöva lämna sin vän.

"Du är inte skyldig mig någonting, min vän. Jag önskar dig all lycka. Svarade hon med ett genuint leende. Något bekymrad såg hon när vännen sakta reste sig och kämpade för att hålla balansen. Att honan fortfarande var försvagad gjorde inte saken lättare. 

"Klart vi kommer ses igen, Asynja." Hon piskade hoppfullt med svansen och ruskade på huvudet för att få bort en irriterande fluga. "Om du har vägarna förbi Silverpile någon gång så är du varmt välkommen att hälsa på mig och min flock. Vi kommer välkomna dig med varm mat, en varm lya att vila dig i och om nätterna har Jaro fantastiska berättelser att berätta i månskenet" Hennes ögon nästan glödde av iver och förväntan då hon talade. Hon kunde själv sitta och lyssna på den äldstes berättelser i timmar. Men hennes leende försvann  då hon återigen påmindes om att hon behövde säga adjö till Asynja. Hon kände tyngden av den andre honans huvud på hennes axel och hon lutade sitt eget huvud mot henne  så de stod tätt tillsammans. Där stod de och lät tystnaden säga sitt. Theia visste inte när hon skulle få se sin vän igen, eller ens om de faktiskt skulle ses igen. Det var oroliga tider i landet. 

"Vi ses min vän, ta hand om dig." Viskade hon och tog ett steg tillbaka. Hon tvingade fram ett leende och vände sig sedan motvilligt om och började sakta gå ifrån honan. 
Asynja
Asynja 
Död 

Spelas av : Jenn | Död

InläggRubrik: Sv: Fog bound [Asynja]    tor 22 aug 2013, 23:46

Vi ses min vän, ta hand om dig.

Asynja stod kvar och stirrade ut mot den plats där skepnaden av den andra varginnan nyss stått. Sakta hade en gråvita pälsen försvunnit bort.
Bort från henne.
Troligtvis skulle hon komma att ångra sitt beslut och istället önskat att hon följt med vännen sin till vad som hade kunnat bli hennes familj.
Men ett faktum kvarstod. Att hon förmodligen redan hade en familj någonstans där ute. En flock.
Varginnan lät blicken falla ner till sina tassar.
Hon var hemskt mager, men åtminstone så var hennes buk full nu. Med energin som det gav så skulle hon säkerligen kunna ta sig en bra bit över landet innan hon blev tvungen att ta till jakt igen.
Med lätta, varsamma steg försvann även den rödgula honan från den plats där de två vännerna återförenats.

Asynja skulle hitta sitt hem, så var det bara.  

[AVSLUTAT]

Sponsored content 

InläggRubrik: Sv: Fog bound [Asynja]    

Fog bound [Asynja]
Till överst på sidan 
Sida 2 av 2  •  Gå till sida : Föregående  1, 2
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Family bound by blood [P]
» Bound by shadows and blood (P)
» ~* Asynja *~