Pågående Event
Senaste ämnen
» Timmar av ovisshet [Lev]
Idag på 10:22 av Maksim

» Andrahandsval [P]
Igår på 22:05 av Myrda

» En del av mitt hem (P)
Igår på 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
Igår på 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
Igår på 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
Igår på 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

» Vägvinnande [Nitika]
ons 24 apr 2024, 14:30 av Lev

» I jakt på vänskap [P]
ons 24 apr 2024, 14:22 av Lev

Vem är online
Totalt 24 användare online :: 1 registrerad, 0 dolda och 23 gäster. :: 1 Bot

Yaroslava


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Därför är jag långsam på att svara/oaktiv Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Därför är jag långsam på att svara/oaktiv Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Därför är jag långsam på att svara/oaktiv

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Malvado
Malvado 
Död 

Spelas av : Merran | Död


InläggRubrik: Därför är jag långsam på att svara/oaktiv    tis 13 nov 2012, 14:27

Detta gäller alla mina karaktärer som har varit aktiva;
Malvado, Aisu, Leviathan, Elorthad, Jaro

Jag är inte överdrivet aktiv, dock så försöker jag att titta in så ofta jag kan. De som jag brukar prata med i Skype kanske har upptäckt att jag är lite sisådär på att vara aktiv?

Jag älskar Numoori, av hela mitt hjärta. Sidan är en stor del i min egen personliga utvecklig, det faktum att jag trivs med mig själv, faktumet att en av mina största drömmar är att kunna tjäna pengar på mitt skrivande.
Jag har vart medlem i många år nu. Tror det är ca 5, men får för ibland för mig att det är längre än så.
Numoori är faktiskt en del av mitt liv, en hobby, en lärdom och förhoppningsvis en del av min framtid (på det bra sättet ^^')

Jag tog studenten i somras. I skrivande stund är jag arbetslös. Så ja, egentligen borde jag ha all tid i världen att sätta mig framför Numoori och vara den aktivaste jäveln på sidan. Men jag är inte det.

Varför är jag inte det då?

Att känna att man inte gör någonting på dagarna förutom att springa till arbetsförmedlingen eller söka jobb tar på krafterna, ärligt talat. Att ligga hemma en vecka och inte göra ett piss gör det oerhört svårt att vara produktiv veckan därpå.

Jag föredrar att göra allt i min egna takt. Jag svarar på roll i min egna takt. Jag tycker inte alls det är kul att svara på roll för att man känner att man måste. Rolla ska vara roligt, fantasirikt och något man brinner för. De gånger jag svarar på ett roll med tanken "jag måste svara nu, för personen jag rollar meds skull" så brinner jag inte för det. Det är inte roligt.
Därför så kommer jag inte längre att sätta mig och krysta fram ett svar på ett roll. Jag kommer skriva ett svar när jag har lust.

Att känna arbetslöshetens press är illa nog. Att även känna press från Numoori, som ligger mig så oerhört jäkla varmt om hjärtat funkar inte, då är det bara en tidsfråga innan jag kommer lämna sidan... Känns det som.

Men, allt är inte dåligt.
Jag känner fortfarande rollust med Aisu och Leviathan, och till viss del även Elorthad.

Malvado är jag fortfarande relativt aktiv på, i alla fall som ett vakande öga över allting ^^

Jag älskar Numoori, och jag älskar alla som finns på denna sida, så jag säger och gör detta just för att jag inte ska tappa intresset helt <3
Tavar
Tavar 
Vampyr 

Spelas av : Eve


InläggRubrik: Sv: Därför är jag långsam på att svara/oaktiv    tor 15 nov 2012, 11:24

Klockrent, bra skrivet! Nästan precis vad jag känner, det du skrev:

"Jag föredrar att göra allt i min egna takt. Jag svarar på roll i min egna takt. Jag tycker inte alls det är kul att svara på roll för att man känner att man måste. Rolla ska vara roligt, fantasirikt och något man brinner för. De gånger jag svarar på ett roll med tanken "jag måste svara nu, för personen jag rollar meds skull" så brinner jag inte för det. Det är inte roligt.
Därför så kommer jag inte längre att sätta mig och krysta fram ett svar på ett roll. Jag kommer skriva ett svar när jag har lust.
"

Försökt beskriva hur jag kände förr, men lyckades inte. Nu tog du orden ur min mun :)

Självklart får man rolla i sin egen takt. Framkrystade svar brukar heller inte vara särskilt bra, av egen erfarenhet sagt...
 
Därför är jag långsam på att svara/oaktiv
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» God råd och svåra val [P]
» It's time (Svara EJ)
» .:VE:. Skonad av den skoningslöse. (Svara ej)
» Jag kommer att svara i roll!
» Svåra föremål [öppet!]
Hoppa till annat forum: