Pågående Event
Senaste ämnen
» I björkens skugga
Igår på 09:22 av snaptubeapkss

» Välkomna till Snöstrand [P]
tis 05 nov 2024, 00:45 av Ivo

» Inte idag heller [Astrid]
tis 29 okt 2024, 21:11 av Trian

» Vi som återstod [Varikset]
fre 11 okt 2024, 19:54 av Varikset

» Trofasthet [Maksim]
fre 11 okt 2024, 19:35 av Maksim

» Hål i mitt hjärta [Molok]
tis 17 sep 2024, 20:22 av Nomë

» Står här lika vilsen som ett barn [Nomë]
tis 17 sep 2024, 19:15 av Molok

» En syster är en börda [Tora]
mån 16 sep 2024, 21:28 av Tora

» Ingen återvänder hem [Zephyr]
mån 16 sep 2024, 20:43 av Varikset

Vem är online
Totalt 194 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 194 gäster.

Inga

Flest användare online samtidigt: 221, den tor 07 nov 2024, 23:06
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
On the move (p Terock) Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
On the move (p Terock) Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

On the move (p Terock)

Gå ner 
4 posters
Sida 1 av 2  •  Gå till sida : 1, 2  Nästa
FörfattareMeddelande
Tocho
Tocho 
Död 

Spelas av : Loco | Död

InläggRubrik: On the move (p Terock)    tor 12 apr 2012, 13:29

Skogen låg öppen framför den massiva svarta hanen. Hans krafter hade hjälpt honom sedan kriget och de skador han ådragit sig var i stort sett läkta trotts den korta tid som gått sedan han lämnat den händelsen bakom sig. Han gick längst ,ed revirets utkanter för att patlurera reviret. efter kriget var han itne så säker på om området var säkert eller om någon skulle föröska hämnas på Cierzo för att de kom till Qus försvar. Den massiva hanen klippte med de toffspryddda öronen då enb främmande doft letade sig in i hans känsliga svarta nos. Han svepte till emd svansen och såg sig omkring. "Visa dig främling" Sade han med en lugn men ändå bestämd röst. Han avr itne heöt återställd sedan kriget men han var ändå berädd att försvara reviret mot alla faror.

(Mysko start men men)
Terock
Terock 

Spelas av : Nattiz

InläggRubrik: Sv: On the move (p Terock)    tor 12 apr 2012, 13:46

Han blickade tyst ner på den okända svarta hanen som gick under trädet han satt på.
Fakargen fällde tyst ut sina vingar och skrattade till för att fånga hannens uppmärksamhet när han undrat vem fanns där.
- Goddag på dig också, mitt namn är Terock. Får jag undra varför du är så misstänksam och på din vakt? han log vänligt, med en svag glimt av ironi.
Han hoppade smidigt ner till marken och dämpade fallet med vingarna som han höll utfällda på vägen ner mot marken. Väl nere lade han vingarna tillrätta på ryggen och gick några steg närmare den okända hannen så att endast någon meter skiljde dom åt.

(kortis)
Tocho
Tocho 
Död 

InläggRubrik: Sv: On the move (p Terock)    tor 12 apr 2012, 13:54

Tocho vände upp blicken mot vargen då denne skrattade till och sedan presenterade sig som Terock. Sedan då denne hoppade ner från trädet och kom närmare honom svepte kan till med svansen och klippte lite med öronen. Han höll dock en stolt hållning. "Mitt namn är Tocho och i dessa tider kan man itne vara allt för säker på vem som beträders ens revirs marker" Han sade detta med en lugn men neutral ton. Varken vänlig eller ovänlig. Han betraktade den mörka bevingade avrgen. "Så vad har fört dig till Cierzos revir?"
Terock
Terock 

InläggRubrik: Sv: On the move (p Terock)    tor 12 apr 2012, 13:59

Han nickade och höjde huvudet en aning.
- Jag är bara på genomresa...
han klippte med öronen och luktade noga på den främmande hannens doft. Han luktade flock... Kanske tillhörde han denna flock han pratat om... Cierzo?
- Får jag fråga- tillhör du denna flock? Cierzo? Han svepte lugnt med svansen och betraktade lugnt den svarta hannen.
Tocho
Tocho 
Död 

InläggRubrik: Sv: On the move (p Terock)    tor 12 apr 2012, 14:06

Tocho kunde se hur han luktade på den doft han bar och han lade huvudcet på sned. "Genomresa va" Han såg sig snabbt omkring innan blicken åter föll på Terock. "Man kan säga att jag tillhör flocken och flcoken tillhör mig" Han drog lite på ena mungipan. "Ni själv? Jag kan inte känna någon direkt doft som binder dig vid någon flock"
Terock
Terock 

InläggRubrik: Sv: On the move (p Terock)    tor 12 apr 2012, 14:09

han rynkade smått på pannan, men så gick det upp för honom. Tocho var alfahanne...
Han sänkte respektfullt huvudet en aning och nickade smått
- Det stämmer, jag har ingen flock... jag har inte hittat den rätta ännu... han log smått och rättade till vingarna på ryggen med ett svagt prasslande.
Tocho
Tocho 
Död 

InläggRubrik: Sv: On the move (p Terock)    tor 12 apr 2012, 14:14

Han såg förändringen hos den andre hanen och med den lilla förändringen så satte han sig ner och slappnade av något. "Det kan vara svårt att finna sin plats i en flock och finna en flock som är villig att acceptera en för den man är" Han Avepte den långa yviga svansne och tassarna. "Så vad söker du för typ av flock?"
Terock
Terock 

InläggRubrik: Sv: On the move (p Terock)    tor 12 apr 2012, 14:18

Han suckade och rynkade på pannan när han tänkte över hannens fråga. Vad han sökte för flock...
- jag vet inte riktigt... men en neutral kanske, man kan inte precis säga att jag är genomgod, jag har gjort dåliga saker, men inte genomond heller, för jag har gjort goda saker också. han flinade och tänkte tillbaka på när han hjälpt wami från att ramla ner från trädet.
Tocho
Tocho 
Död 

InläggRubrik: Sv: On the move (p Terock)    tor 12 apr 2012, 14:22

Tocho betraktade honom och lade huvudet lite på sned. "Även den mest godhjärtade avrgen har gjort saker de inte vill minnas och även den mest kallhjärtade vargen har gjort vänliga saker. Jag anser att det inte är så svart och vitt som många vill påstå. Det finns alltid gråzoner mellan de svarta och vita och där befinner sig de flesta vargarna. Få har verkligen ett rent hjärta eller ett så svart som de vill påstå" Han betraktade den andre. "Jag ahr gjort saker jag itne är stolt över men de är en del av min bakgrund... man kan bara lära av de man gjort i de förflutna"
Terock
Terock 

InläggRubrik: Sv: On the move (p Terock)    tor 12 apr 2012, 14:33

Terock nickade förstående.
- jag håller med dig helt.
han satte sig ner även han och svepte med svansen öber marken, äntligen fanns det någon som förstod honom lite!
Tocho
Tocho 
Död 

InläggRubrik: Sv: On the move (p Terock)    tor 12 apr 2012, 14:43

Han såg på hanen och lade huvudet lite på sned och log vagt men vänligt mot denne. På något sätt kändes det som om han kunde komma överäns med denna hane trotts att de nyss mött varandra. Han nickade lite och såg sig sedan omkring. "Jag kände ungrfär som dig innan jag hittade cierzo och tog över denna flocken... Kanske gjorde jag det på fel sätt" Han suckade kort. "Men som sagt tillhör det de förflutna"
Terock
Terock 

InläggRubrik: Sv: On the move (p Terock)    tor 12 apr 2012, 14:50

För en stund undrade han vad Tocho gjort för misstagoch rynkade smått på pannan, men ville inte vara otrevlig och fråga.
- Ja... Var har er flock sitt revir? han kunde ana att det var någonstans runt lövskogen, men hade inte varit så mycket i just denna delen innan så att han kunde ha märkt det.
Tocho
Tocho 
Död 

InläggRubrik: Sv: On the move (p Terock)    tor 12 apr 2012, 14:55

Hna ruskade lite på sig och såg på hanen då denne pratade. "Här i lövskogen, runt sjön. Lövskogens norra delar tillhör vårt revir (vet inte exakt eftersom gränserna inte finns ute på kartan)" Han såg sig omkring. "Vi befinner oss i utkanten av reviret just nu" Han såg åter på den svartgröne hanen. "Ett hemtrevligt revir"
Terock
Terock 

InläggRubrik: Sv: On the move (p Terock)    tor 12 apr 2012, 14:58

han höjde smått förvånat på "ögonbrynen", lövskogen var det område i numoori han tyckte bäst om.
- Där kan jag inte annat än att hålla med. han flinade och såg sig om.
- vilka är med i din flock? kanske hade han träffat någon som var med i denne tochos flock utan att veta om det?
Tocho
Tocho 
Död 

InläggRubrik: Sv: On the move (p Terock)    tor 12 apr 2012, 15:07

Han log vänligt mot denne då han talade. Seda då han frågade vika som avr med så lade han huvudet på sned. "Vi är några stcken. Min partenr Violet, Wind, Kai och lihai". Han funderade lite. "Black, Kaiito, Mitri och min son Gavin, Mitris tre valpar, Eria , Emon och Fallulah" han trode itne han hade glömt någon.
Terock
Terock 

InläggRubrik: Sv: On the move (p Terock)    tor 12 apr 2012, 15:21

[ kör på att det är efter han har träffat lulah, det blir konstigt, men annars måste han ju ha reagerat på hennes namn när hon presenterade sig rollet mellan treock och lulah...]

Falullah?! han spärrade upp ögonen och såg chockat på Tocho
- Falullah? är du säker på att du sa rätt? Han ruskade på sig.
Falullah...
Han undrade vad hon gjorde nu, han hade gett sig av för att jaga, och hon hade stannat kvar för att vänta på honom.

[ kan vi inte slå ihop rollen på något sätt? så joinar ewy med lulah här nästa gång hon är inne? Hon skulle ändå visa terock för sin flock.]
Tocho
Tocho 
Död 

InläggRubrik: Sv: On the move (p Terock)    tor 12 apr 2012, 17:11

Han såg på henne och lade huvudet på sned. "Ja jag är säker på att jag sa rätt. En liten rosa tik, lite rävlik till det yttre men en trevlig tik" Han lade huvude tpå sned. "Känner du henne möjligen?"

(Inga problem för min del att hon joinar då hon loggar in igen)
Terock
Terock 

InläggRubrik: Sv: On the move (p Terock)    tor 12 apr 2012, 17:33

Han skrattade till och fnös lågt om han gjorde!
- Hahaha, ja det gör jag. han kunde inte hålla sig för skratt och tänkte på dagen då dom träffats. Han blev aningen generad, men ryckte snabbt upp sig igen.
Tocho
Tocho 
Död 

InläggRubrik: Sv: On the move (p Terock)    tor 12 apr 2012, 19:34

Tocho nickade då den andre sade att han kände tiken. Han undrade kort vilken relation de hade till varandra men om den andre ville berätta så fick han göra det. Tocho avr vanligen itne den som alde sig i andras liv då de gällde vilka man umgicks med. "Har hon någonsin talat om flcoken för dig?"
Terock
Terock 

InläggRubrik: Sv: On the move (p Terock)    tor 12 apr 2012, 19:37

Terock funderade en stund, men kunde inte komma på någon gång hon ens nämnt flockens namn.
- Nej... Inte vad jag kan komma ihåg i allafall. han såg undrande på Tocho och undrade för en sekund varför han undrade det.
Gavin
Gavin 
Död 

InläggRubrik: Sv: On the move (p Terock)    fre 13 apr 2012, 13:41

Tocho ruskade lite på huvudet. "Nej hade hon talat om det så hade du nog reagerat då jag berättade om reviret" Han log snett. "Jag avr bara lite nyfiken ifall hon sagt något och i så fall vad hon sagt"
Fallulah
Fallulah 
Död 

Spelas av : Eve | Död

InläggRubrik: Sv: On the move (p Terock)    fre 13 apr 2012, 15:32

Tassarna träffade marken med taktfast rytm när hon sprang genom skogen.
Det var ingen flykt, utan bara lugnt sökande.
Fartvinden lyfte manen och fick den böljande svansen att fladdra som en fana bakom henne.
Blicken svepte regelbundet åt olika håll.
Fallulah letade efter Terock, som hade givit sig av på jakt men inte kommit tillbaka på länge.

Snart fångade ett par dofter hennes intresse.
Ah.
Terock hade träffat på Tocho.
Hon skyndade på stegen.

Snart såg hon de båda.
Hon stannade ett par meter ifrån dem och höjde huvudet.
"Hallå där." Hon lade huvudet på sned och log svagt.
Terock
Terock 

InläggRubrik: Sv: On the move (p Terock)    fre 13 apr 2012, 15:59

Terocks ögon lös upp då han fick syn få Fallulah.
- Hallå där Fallulah. han log stort och gick fram till henne.
Han slickade henne försiktigt på nosen och log.
Fallulah
Fallulah 
Död 

Spelas av : Eve | Död

InläggRubrik: Sv: On the move (p Terock)    fre 13 apr 2012, 18:37

(Petar in ett kort bara om det är lugnt Malin!)

Fallulah gav honom en snabb slick tillbaka och svepte med svansen.
Sedan vände hon sig till Tocho, och hälsade honom genom en bugning med huvudet.
"Tocho, jag ber dig ta med denne hane i Cierzo." ljöd hennes röst.
Hennes ögon var bestämda.
Hon visste vad hon ville.
Tocho
Tocho 
Död 

InläggRubrik: Sv: On the move (p Terock)    mån 16 apr 2012, 13:56

Tocho vände den isande blå blicken till Fallulah då denne dök upp och då han såg deras öma sätt mot varandra förstod han på en gång att dessa två var mer än vänner. Han betraktade dom två och sedan då Lulha latade lade han huvudet lite på sned och vek bak öronen lite. Han gillade inte de befallande tonfallet i hennes röst(han uppfattar det så). De ryckte till lite i den långa lurviga svansen. "Fallulah om du vill att jag ska ta med någon i flcoken så bör du tänka på hur du framställer begärna." Han reste sig upp och ruskade av sig smått innan han åter vände blicken mot den grösvarte hanen. "Så är detta något du samtycker till Terock? Vill du bli en del av Cirerzo och vara berädd att lyda de lagar som gäller inom flocken?" Hans isande blå ögon var stadigt fäst vid den grösvarte hanen.

Sponsored content 

InläggRubrik: Sv: On the move (p Terock)    

On the move (p Terock)
Till överst på sidan 
Sida 1 av 2  •  Gå till sida : 1, 2  Nästa
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» All the thoughts when you can't move (ÖPPET)
» Its the right time to move (NAKADA)
» Time to move! - Draugai Flockmöte!
» Hights [Terock]
» Vårsol [Terock]
Hoppa till annat forum: