Pågående Event
Senaste ämnen
» Andrahandsval [P]
Idag på 19:20 av Lev

» Timmar av ovisshet [Lev]
Idag på 10:22 av Maksim

» En del av mitt hem (P)
Igår på 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
Igår på 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
Igår på 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
Igår på 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

» Vägvinnande [Nitika]
ons 24 apr 2024, 14:30 av Lev

» I jakt på vänskap [P]
ons 24 apr 2024, 14:22 av Lev

Vem är online
Totalt 16 användare online :: 1 registrerad, 0 dolda och 15 gäster.

Astrid


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Massa nyheter! Läs alla! Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Massa nyheter! Läs alla! Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Massa nyheter! Läs alla!

Gå ner 
5 posters
FörfattareMeddelande
Mivria
Mivria 
Moraltanten the Admin 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Massa nyheter! Läs alla!    mån 19 mar 2012, 02:46

Oj nu finns det mycket att skriva om, samlats ihop till ett stort nyhetsinlägg.

Vi ska börja med lite adminnyheter.
För er som inte läst inlägget från Weed/Millan, så ska vi nu berätta att hon officellt bestämt sig öfr att säga hejdå till Numoori, och därmed även sin plats som admin. Vi tackar Weed/ för många år som hårt arbetande admin, och även de nu på senare tid kanske inte märkt av det, så har Weed tidigare varit en viktig medlem i att vi har de Numoori vi har idag, och arbetat hårt som admin under längre tid. Säkerligen så kommer de äldre medlemmarna tt minnas Weed som en aktiv admin som vågade ta tag i problem, konflikter och som införde mycket nya idéer på sidan. Idg går dock hennes liv vidare, och även om vi länge anat detta besked så är det nu officiellt att hon lämnar oss. Tack för allt Weed, oc hvi önskar dig lycka till, och kom ihåg att du alltid är välkommen att titta in emellanåt!
Ni som vill läsa hennes farväl kan läsa här -->: https://numoori.swedishforum.net/t1065-farval-numoori#10834

Detta kommer medföra vissa andra förändringar också:
- Från och med nu kommer Mivria officiellt vara den ledaren över Qu, även om hon ahft den position ett tag redan.
- Accepterande och hanteringen av Ninjorna komm nu helt att gå över till de övriga admins. Tanken är nu att vi ska försöka acceptera och få igång ett gäng helt nya villiga ninjavargar som följer och hedrar de fina ninjatraditionerna som rasen har. De som är insatta i ninjorna får gärna försöka förklara så mycket de kan om ninjorna för frågvisa medlemmar. Vid intresse av att spela en ninja, kontaktar ni som vanligt admins i forumen!
- Det är oklart om vi kommer försöka hitta en ny admin i dagsläget. Vi får se om det blir behov av det, och om vi hittar en lämplig och framför allt engagerad och drivande person som kan ta på sig det ansvar som krävs av en admin. Tror du att du har vad som krävs? Fråga gärna en admin om du har funderingar. Detta kan ske privat om du önskar.

NYTT OM RASER - Viktigt att läsa
Ja rassidorna har genomgått dramatiska förändringar senaste tiden, vilket jag är säker på att flera redan har upptäckt. Här kommer docken genomgång så att ni inte missar något:

Nya rasbilder finns nu för: Varg, Silanni, Svartvarg, Sannistäppare/Solvarg, Kreschim, Ljudvarg, Lawar och albino.

Helt nya eller uppdaterade rastexter finns nu för: Varg, Fakarg, Drakarg, Silanni, Svartvarg, Nattvarg, Sannistäppare/solvarg, Kreschim, Ljudvarg, Zombie och Caza. Finns även en kort mest representativ infom om Torano.vargarna nu.

Vissa raser har egenomgått en helförvandling från tidigare i både utseende och till historia, krafter och egenskaper så var noga med att läsa texterna, speciellt om du har en ras nämnd ovan på någon av dina karaktärer. Detta för att alla ska ha koll på våra raser helt enkelt!

Notera gärna att man nu mera kan ansöka hos admin om att spela Zombie!

Halvgudar till Numoori?
Det finns även en del som vi har funderat på, och fått helt skilda tankar om, oc hdet är en idé om att diskret införa något som skulle kunna kallas för "halvgudar", där en vanlig karaktär fått valpar med en gud, men där karaktärerna skulle fungera mestadels som vanliga karaktärer. När vi presenterat denna idé för enskilda medlemmar så har åsiktorna varit helt motsatta med vissa som älskat idén, och vissa som rent hatat det. Vi vill nu gärna höra vad ni tyckar, och era tanker kring detta. Dsikutera gärna saken direkt här i denna nyhetstråd! Finns inga närmaste bestämda detaljer om hur dessa gudar skulle fungera, så om ni har idéer ellr är helt emot detta helt så kom med era åsikter. Även ni som har pratat med oss tidigare om detta får gärna presnetera era åsikter här igen för övriga medlemmar om ni vill.
Det jag kan säga nu är att tanken är INTE att dessa vargar faktiskt ska vara gudar med egenskaper, utan vara lika speciella vilken varg som, helst, med eventuellt undatagen någon unik men fortfarande inte OP kraft. Huruvida Numoori hanterar dessa halvgudar är upp till Numoori och karaktärerna själva, me nde ksulle alltså inte ha någon övermäktig kraft över andravargar eller gudagåvor, och kommer inte skrivas upp som eller registreras som gudar eller halvgudar. detta är bara tänkt som en kul grej som kan skapa intressanta rollspelssituationer. Och självklart skulle det vara väldigt ovanligt med dessa kullar till gudarna, så var och varanbnan varg kommer självkalrt inte kunna gå till gudarna nu om de vill ha valpar.

Så nu vill vi hörta era tankar kring detta. :)

Angående Karta
De nya områdena är under process och förhoppningen är att en karta kan göras så snart som möjligt när de nya områderna är fastställda. Har du idéer eller önskemål på områden så ärdet dags att komma med dem NU till en admin (Mivria eller Mikkis). går bra att skriva i forumen, privat eller gärna direkt här i nyheterna för att vi inte ska missa.


Så nu jag nog fått med allt.

Uppdaterar annars om jag kommer på att något saknas.

Må Numoori-frid vara med er alla!
mvh era admins <3

_________________
Om det inte är relevant, VARFÖR HAR DU MED DET?


Senast ändrad av Mivria den mån 19 mar 2012, 03:11, ändrad totalt 1 gång
Aisu
Aisu 
Död 

Spelas av : Merran | Död


InläggRubrik: Sv: Massa nyheter! Läs alla!    mån 19 mar 2012, 03:09

Personligen så tycker jag att idén med Halvgudar är både fräck och lite annorlunda. Men det kan nog behövas lite tanke bakom det för att inte karaktärerna ska bli OP. Men jag har varit tänd på idén ända sedan jag hörde om den :)

Men det som, iaf jag, tycker är självklart är att om en varg t.ex är halvgud och son/dotter till Aurinko (eldens gud) så ska den bemästra elden - och endast eldens element! Och likadant för de andra halvgudarna...

Sedan så tycker jag att dessa Halvgudar borde ha någon slags... Uppgift eller nåt, något som går i hand med Guden den är son/dotter till. Vi kan ta en Halvgud till Aurinko som exempel igen:
Aurinko är ju en Gud som man kan be till om exempelvis sådant som rör kärlek (om jag inte misstar mig?), då kanske denna halvguden har som uppgift att t.ex. lära andra vargar om kärlek och känslor och försöka få dem att förstå dem. När Halvguden når en viss ålder, och/eller har fullbordat sin uppgift, så lämnar han Numoori och ansluter sig med de andra Gudarna (fortfarande endast som en halvgud förstås).
Han blir inte klassas som en legend, såvida han verkligen inte gjort något som är värt titeln. Men han blir klassas som en "Mindre Gud".

Det var de idéer jag kunde komma på för tillfället! Lägger till om jag kommer på mer. Jag tycker iaf att idén är rolig och spännande! ^^
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

Spelas av : Älg | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Massa nyheter! Läs alla!    mån 19 mar 2012, 04:50

Gillar idén med halvgudar samtidigt som jag är lite småskeptisk till den. Tanken är verkligen häftig, men det jag fruktar är de som inte kan hålla tillbaka på krafterna och gör sin karaktär allt för OP :c Händer visserligen redan så jag vet inte helt vad jag oroar mig för ._.
Tänkte även påpeka att jag var ganska förtjust i de förslag som Aisu hade c:
Talathia
Talathia 
Död 

Spelas av : Eve | Död


InläggRubrik: ........................................    mån 19 mar 2012, 16:47

Jag gillar det - allt. ^w^

Om jag nu också ska peta in här, så kan jag ju lika gärna säga att jag skulle vilja komma med förslag till nåt nytt ställe. Hehe. Har mina små idéer, ju...

Och halvgudar verkar bedårande. Faktiskt.
Gillar Aisu's idé om dem.
Och som alla säger - bara det inte blir OP, så går det bra för min del!

Och även om jag hemskt gärna skulle roffa åt mig en plats som admin (in my dreams..) så skulle jag aldrig klara av pressen, i promise.

Det var allt. :3



/Evelina.
León
León 
Död 

Spelas av : Marie | Död


InläggRubrik: Sv: Massa nyheter! Läs alla!    mån 19 mar 2012, 17:56

Ujujujujujuj vad jag älskar bilderna på raserna! Kan bli stor hjälp på traven för nya medlemmar då man ser lite ungefär hur vargen kan se ut. Och Silannivargens bild är som en varg gjord av sockervadd! *.* <3
Gillar också ídén om halvgudarna, Och Aisus idé var bra. En liten till idé skulle ju kunna vara att om vargen som är halvgud skulle ha en länk till den guden som är förälder till vargen och kan då ha en länk till personen. Han/hons element kan vara lite starkare en andras men att (som Aisu sa) den skulle få en uppgift i livet som att t.ex. sprida kärlek och vänskap men om vargen missköter sig med sin kraft eller uppgift för att roffa åt sig makt för egen vinning så kan gudarna straffa denna varg. Som om att ta bort dens krafter eller kanske döda den, ja något i den stilen! Hehe ^^

 
Massa nyheter! Läs alla!
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Stora nyheter [P]
» [Ledarmöte] Viktiga nyheter
» Dåliga nyheter [Nyxe]
» Tyckte det var dags för lite nyheter..
» HÖR UPP ALLA NUMOORIANER!! KOM!!!
Hoppa till annat forum: