Pågående Event
Senaste ämnen
» I björkens skugga
Idag på 09:22 av snaptubeapkss

» Välkomna till Snöstrand [P]
tis 05 nov 2024, 00:45 av Ivo

» Inte idag heller [Astrid]
tis 29 okt 2024, 21:11 av Trian

» Vi som återstod [Varikset]
fre 11 okt 2024, 19:54 av Varikset

» Trofasthet [Maksim]
fre 11 okt 2024, 19:35 av Maksim

» Hål i mitt hjärta [Molok]
tis 17 sep 2024, 20:22 av Nomë

» Står här lika vilsen som ett barn [Nomë]
tis 17 sep 2024, 19:15 av Molok

» En syster är en börda [Tora]
mån 16 sep 2024, 21:28 av Tora

» Ingen återvänder hem [Zephyr]
mån 16 sep 2024, 20:43 av Varikset

Vem är online
Totalt 11 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 11 gäster.

Inga

Flest användare online samtidigt: 178, den sön 03 nov 2024, 03:48
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Tyckte det var dags för lite nyheter.. Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Tyckte det var dags för lite nyheter.. Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

Tyckte det var dags för lite nyheter..

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Mivria
Mivria 
Moraltanten the Admin 

Spelas av : Lin

InläggRubrik: Tyckte det var dags för lite nyheter..    mån 08 apr 2013, 20:23

Var ett tag sen det skrevs nyheter nu, så är ju på tiden att det sker nu tycker jag!

Har skett en del uppdateringar på sidan, och flera av dem har ni säkert märkt av men en del kasnke är mer osynliga, så här ska jag försöka lista dem alla som jag kommer ihåg för stunden:

¤ Områden
- Benkusten, Mardouf, Nordanskogen, Itrozo och Höstskogen har fått nya bilder. (Blodbergen har även ett tillfälligt "lånat" foto som ska bytas ut)
- Blodbergen, Höstskogen, Benkusten och Mardouf har fått uppdterade texter
- Savannen Sienna har fått tillbaka sitt gamla namn efter att felaktigt kallats Silanni allt för länge (Silanni är ju vargrasen, blivit tok någonstans i någon flytt)

¤ Flockkarta
Under "Om Numoori" och "Om flockar" kan man nu finna en uppdaterad flockkarta och lite uppdaterad flockinfo. Något som inte stämmer? Finns nu en officiell tråd i forumet för ändringar i flockkartan. Så fort en flock rör sig, eller om revirgränser skiftar så kan man meddela där så ändras kartan allt eftersom. Tanken är att det senaste uppdateringarna alltid ska finnas där, så utnyttja den tråden väl.

- Vill för övrigt öppna upp för att om det är flockar där ute osm fotfarande vill skapas så kan ni påminna om det nu så vi vet vilka som fortfarande ä intresserade. Nu när vi har flockstatusen mer under kontroll så blir det lättare att acceptera nya flockar.

¤ Rassidan
Nu finns det nya och fräscha storleksbilder som visar mer skalenligt vargarnas egentliga storlek. Notera att vi inte lagt in de extrema storlekarna då i gärna vill gå ifrån dessa helt. Har du dock en varg av extrem storlek så får den fortsätta vara det, och det går fortfarande att söka tillstånd för det.

¤ Domännamnet
Zara/Sleazoid har varit gullig och betala vår faktura på domännamnet som kostar 99kr om året. Kom ihåg att tacka henne för den vänligheten! <3

¤ Revantos
Namnet på Revantos flockforum är ändrat så ny borde det stå rätt. :)

¤ Allmänt småfix
Vi har bakom kulisserna petat och fixat med flera texter av och till under längre tid. Religions och historia-sidan är exempel på sidor som har delvis uppdaterade texter, och många av de stavfel och liknande som hängt med de gamla texterna under många år pillas det med i jämna mellanum.

- Förhoppningsvis kommer det en ny dsign inom en snar framtid när vi får tid att fixa det, i har tröttnat på vintern nu.

- Notera också att det kommr ske uppdateringar om vampyrrasen, du borde kunna hitta aktiv tråd i forumet, så gör din röst hörd om vampyrerna, all input är viktig för oss när vi formar nya uppdaterade riktlinjer.

¤ För nya medlemmar!
- Jag har noterat också att vi fått in helt nya medlemmar till sidan under senaste tiden så vill ge ett extra stort välkomnande till er och hoppas att ni ska trivas!

- För frågor eller tillstånd så vill jag påminna om att man ska ansöka i Admin foumet, vi kommer inte att acceptera kraft/rasansökningar via pm eller liknande. Vi diskuterar igenom alla ansökningar som kräver det, och det är viktigt att det finns dokumenterat vart en sak har godkänts och inte. Det kan dessutom hjälpa kommande medlemmar som önskar liknande saker. Självklart så kan man fortfarande fråga admins och andra medlemmar om råd kring saker om man har frågor och funderingar eller liknande om saker eller om att söka tillstånd, men det slutliga tillståndet måste ske i forumet.

- En påminnelse om status också, att status ska inte ses som något bevis för en vargs styrka utan möjligen mer som riktlinjer på en vargs erfarenhet. En vargs styrka och erfarenhet ska utvecklas i rollspel, och statusen i sig är egentligen inte väsentlig för rollspel. Lär känna din karaktär och dess styrka och du kommer märka att statusen egentligen inte har någon större betydelse när man verkligen kan leva sig in i rollspelet.

-En punkt där statusen har betydelse är om man vill skapa en flock. Det krävs då att en vargarna har minst 100 i status för att bli godkänd.

Har säkert glömt tusen saker, men det här var iaf en uppdatering om vad som hänt den senaste tiden.

~ Fridens Liljor och sena Påskkramar från Admins och Moderatorer

//Lin

Crew
Utvandrad 

Spelas av : Kreftropod | Utvandrad

InläggRubrik: Sv: Tyckte det var dags för lite nyheter..    mån 08 apr 2013, 20:37

Åh, trevligt med lite nyheter C:

Tycker det känns bra med uppdaterade texter och lite fler bilder. Underlättar en del för nya (och gamla med gissar jag) medlemmar att "se" området i fråga och inte bara läsa om det. Blir mer lika uppfattning om platsen då C:

Jag fortsätter med att måla områdesbilder, och skickar till dig Miv när jag har något nytt klart! C;

Ååh, känns så bra med uppdateringar :'D
Områden, raser, historia, texter överaaaallt! <3

Och ska ta och bevaka flock-karta- tråden så att jag kan se när det skrivs där, så löser jag det med att uppdatera kartan så snart något ska ändras C':

*glad över att det nämns att statusen inte är viktigast av allt på sidan*

Ååh, ååååh, en vårdesign på sidan vore mysigt <3 Eller något ljusare i alla fall <3

Fredsliljor till alla <3

Tyckte det var dags för lite nyheter..
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» [Avslutat] Lite uppdateringar och lite nytt.
» Lite, lite off tills på tisdag!
» Dags för roll
» Det är dags för er att ta ställning [Draugai]
» Dags för handling [Jägarna]
Hoppa till annat forum: