Pågående Event
Senaste ämnen
» I björkens skugga
Idag på 09:22 av snaptubeapkss

» Välkomna till Snöstrand [P]
tis 05 nov 2024, 00:45 av Ivo

» Inte idag heller [Astrid]
tis 29 okt 2024, 21:11 av Trian

» Vi som återstod [Varikset]
fre 11 okt 2024, 19:54 av Varikset

» Trofasthet [Maksim]
fre 11 okt 2024, 19:35 av Maksim

» Hål i mitt hjärta [Molok]
tis 17 sep 2024, 20:22 av Nomë

» Står här lika vilsen som ett barn [Nomë]
tis 17 sep 2024, 19:15 av Molok

» En syster är en börda [Tora]
mån 16 sep 2024, 21:28 av Tora

» Ingen återvänder hem [Zephyr]
mån 16 sep 2024, 20:43 av Varikset

Vem är online
Totalt 88 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 88 gäster. :: 2 Botar

Inga

Flest användare online samtidigt: 178, den sön 03 nov 2024, 03:48
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Mörk historia, ljus framtid [Ymir] Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Mörk historia, ljus framtid [Ymir] Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

Mörk historia, ljus framtid [Ymir]

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Nunam
Nunam 

Spelas av : Marjo

InläggRubrik: Mörk historia, ljus framtid [Ymir]    tor 30 maj 2024, 12:22

"Nu är vi framme, min månstråle."
     Fullmånens ljus, Duraneirs storslagenhet, kastade en dallrande reflektion mot den lilla åns vatten som lugnt strilade fram. Solen hade sjunkit för länge sedan, och även om de andra valparna var hemma och sov vid det här laget hade Nunam lovat Ymir en utflykt själva, bara de tåv. Nunam mindes själv sena nätter med mamma, och med sina syskon under Duraneirs vakt.
Nunams måntecken glödde och kastade ett mjukt, varmt sken runt dem. Det var en varm sommarkväll, gräset växte högt och man kunde höra syrsorna spela sina sånger.
     "Känner du hans styrka, Ymir? Den flödar fritt genom oss. Genom dig."
Ymirs måntecken sprakade lika varmt som hennes eget i natten. Nunams blick var varm och tillgiven när hon såg på sin dotter, hennes liv, men fick snart något frånvarande i blicken. Ymirs barndom, så annorlunda från hennes egen. Hade hon varit i hennes ålder under den natten? Den natten...
     Blodsdoften, skriken, all död. Attacken mot Måntemplet levde färskt i hennes minne, ur ögonen på ett barn, och skulle nog alltid göra det. Skräck kramade om hennes hjärta, och hon var tvungen att anstränga sig för att inte låta Ymir se. Hon försökte le, men blicken var frånvarande när hon såg ut över Numoorislättens vidder, mot ån som porlade en liten bit ifrån dem.
     "Han skyddar dig, och kommer alltid att vaka över dig. Även när jag inte längre är med dig."

[till Ymir!]
Ymir
Ymir 

Spelas av : My

InläggRubrik: Sv: Mörk historia, ljus framtid [Ymir]    tis 04 jun 2024, 23:47

Duraneir hade alltid varit en närvarande karaktär i hennes liv, men det var inte förrän den närmsta tiden som Ymir faktiskt börjat reflektera över honom. Det var en ny nyfikenhet för vad det innebar att vara en månvarg, historien om dem och vilken styrka hon kunde finna i det. Därför hade hon tjatat på sin mamma om att hon skulle ta med henne ut en natt.
     Ymir kunde inte minnas att hon tidigare sett Duraneirs ljus så starkt förut. Den fulla månen färgade ån till rent silver, och det annars så gröna gräset bleknade i grått. Hennes tecken glödde starkt och känslan av samhörighet växte i bröstet på henne. Det var en egendomlig känsla som hon inte riktigt känt förut.
     “Jag känner,” andades hon svagt. Det var som ett surrande av energi i kroppen. Det fick henne att vilja springa. Kroppen kändes nästan lite lätt och hon var övertygad om att hon var snabbare än någonsin nu.
     Ymirs ögon var stora och blanka när hon tittade upp på sin mamma.
     “Ser han oss alltid? Även på dagen, när han inte syns?” frågade hon nyfiket. “Om jag är i lyan då?” Det var detaljer som Ymir kände var viktiga att veta för att förstå bättre. “Och om jag gömmer mig såhär?” Ymir dök ner i det höga gräset, platt mot marken.

Mörk historia, ljus framtid [Ymir]
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Simma fram i regnet [Ymir]
» En ny framtid [Malvado]
» [VE20] En ljusare framtid
» Farornas Fästning [Ymir]
» Lullus liv: En mörk tragedi
Hoppa till annat forum: