Pågående Event
Senaste ämnen
» Trofasthet [Maksim]
tis 24 sep 2024, 11:39 av Lev

» Vi som återstod [Varikset]
tis 24 sep 2024, 11:22 av Esseles

» [Avslutat] Splittra flock
mån 23 sep 2024, 12:33 av brock11221

» Hål i mitt hjärta [Molok]
tis 17 sep 2024, 20:22 av Nomë

» Står här lika vilsen som ett barn [Nomë]
tis 17 sep 2024, 19:15 av Molok

» En syster är en börda [Tora]
mån 16 sep 2024, 21:28 av Tora

» Inte idag heller [Astrid]
mån 16 sep 2024, 21:06 av Astrid

» Ingen återvänder hem [Zephyr]
mån 16 sep 2024, 20:43 av Varikset

» VE20: Im not the kind of sick that you can fix [Duva]
tor 12 sep 2024, 19:33 av Bambra

Vem är online
Totalt 4 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 4 gäster. :: 1 Bot

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Med blodsmak i munnen och blodlukt i luften [P]  Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Med blodsmak i munnen och blodlukt i luften [P]  Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …


 

 Med blodsmak i munnen och blodlukt i luften [P]

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Midir
Midir 
Crew  

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Med blodsmak i munnen och blodlukt i luften [P]     lör 18 maj 2024, 20:55

Midir hade ganska nyss kommit tillbaka från ett uppdrag som varit mer långväga ifrån som han insisterat att ta sig ann trots att det skulle innebära att han skulle missa festligheterna. Blodsmaken fanns nästan kvar i munnen medan han försökte finna ro åt sin vrede i hemmet igen. Han hade som alltid lite lättare att finna den inre stillheten efter ett utfört uppdrag, men även det hade blivit svårare att finna efter hans senaste möte med Vas.. Det var som att det inte längre spelade roll hur många syndare han dräpte när det egentligen bara var en specifik som han verkligen ville komma åt egentligen.

"Kom ihåg att behärska dig." Sa han högt till sig själv som en påminnelse medan han tog sig till de nedre delarna av Sanctevra för att få vara ifred ett tag, men det visade sig snabbt att han inte alls var själv där till hans förtret.


"Zephyr! Min broder, vad roligt att se dig. Jag hörde att det hänt en del här medan jag varit borta, du får uppdatera mig om vad jag har missat." Midir slog sig ner i ett hörn medan han dolde en suck. Han ville verkligen inte vara social för tillfället, men han påminde sig om att han fortfarande hade ansvar på plats som han inte kunde fortsätta undvika i evighet bara för att hans tankar var någon annanstans.

[Privat mellan Midir och Zephyr]
Zephyr
Zephyr 
 

Spelas av : Vic


InläggRubrik: Sv: Med blodsmak i munnen och blodlukt i luften [P]     fre 07 jun 2024, 23:43

Midirs överentusiastiska hälsning fick Zephyr att ge honom en lång, skeptisk blick när han anslöt sig. Han tänkte inte ens bemöda sig fråga vart han hållit hus hela den här tiden.
     "Du behöver inte leka trevlig med mig, 'broder'", sade han och skakade på huvudet. "Du vet vad jag tycker om kallprat. Vill du vara i fred, säg så." Efter festen kände han sig dränerad och Zephyr var lättad över att lugnet lagt sig över reviret igen. Det hade trots allt hänt en hel del, Midir hade inte haft fel där. Varför han ville höra om det från Zephyr förstod han dock inte. Midir hade fått en bra mycket mer fängslande historia från ungefär vem som helst ur flocken.
    "Har fått en makeover." Zephyr och vred ansiktet fullt mot vännen. Hans ärrade ansiktshalva—inte längre dold av skuggorna—stramade när ett bittert leende drog i hans mungipor. "Infero", förklarade han, inte vidare sugen på att diskutera sin fula nuna mer ingående än så. "Seglivad sak. Dödade två av mina gamla flockfränder innan vi fick stopp på henne. En Jägare blev mördad också. Och ja, du vet ju redan om hela grejen med Vera." Han andades ut ett skratt. "Du kan ju gissa hur folk reagerade på hela det spektaklet." Ja, festen skulle sannerligen gå till historien. Det var trots allt inte varje fest som bjöd på en mumifierad apostel som huvudnummer.
Midir
Midir 
Crew  

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: Med blodsmak i munnen och blodlukt i luften [P]     lör 08 jun 2024, 00:04

Midir släppte genast på den trevliga fasaden han annars var van vid att hålla. Det var tydligt att Zephyr till skillnad från många andra kunde se igenom honom. En del av honom tyckte det var skönt medan en annan del inte gillade alls. Det var som att han tappade en del av kontrollen. Och han var egentligen inte helt säker på än om han litade på Zephyr tillräckligt mycket för att vilja släppa på kontrollen inför honom.
"Tro mig, hade jag velat vara Så mycket ifred så hade jag inte varit tillbaka här. Jag vet vad som förväntas av mig här."

Midir beskådade det nya fula ansiktet Zephyr visade upp och Midir såg imponerad ut. "Mm snyggt." Sa han sarkastiskt. "Passar dig. Inferos och deras förbannade eld." Han lyssnade på resten och när han nämnde Vera fick han nästan dåligt samvete, eller åtminstonde kände att han borde haft det. "Åh Vera.. Jag borde varit där antar jag. Hade varit en syn, men samtidigt glad att jag "missade" det. Det hade nog blivit för mycket drama för min smak." Men mördandet var ju synd att missa såklart tänkte han för sig själv.

Midir funderade en stund. "Zephyr, du har ju varit här ett tag. Hur tycker du att du.. passar in här?"
Zephyr
Zephyr 
 

Spelas av : Vic


InläggRubrik: Sv: Med blodsmak i munnen och blodlukt i luften [P]     lör 08 jun 2024, 01:17

Midirs imponerade blick fick Zephyr att dra efter andan. Han behövde inte höra hur ful han var. Han visste redan. "Säg inget", varnade han men Midir valde ändå att kommentera hela eländet, vilket fick honom att sucka.
    "Passar dig."
         "Tack, antar jag..."
    Zephyr drog på munnen när Midir kommenterade Vera. Jo, nog hon hade varit en syn, allt. Och samtalsämnet på allas tungor under festligheternas gång. Att hela displayen skulle vara för makaber eller—som midir uttryckt det—dramatisk för honom, var inget Zephyr trodde på. Det hela lät snarare precis i Midirs stil, men kanske hade han fått honom om bakfoten. Han valde hur som helst att inte kommentera det.
    Tystnad sträckte sig mellan dem, och Zephyr såg i ögonvrån hur Midir tycktes försjunken i tankar. Han tänkte inte mer på det förrän vännen bröt tystnaden, och hela hans inre frös i alarm.
     "Bra. Eller... vad menar du?", sade han utan att lyckas hålla misstänksamheten borta ur sin röst. "Jag tror på gudarna, om det är vad du tänker på. Jag är kanske inte lika dedikerad som Vera, Orion och hela den bunten." Han hade inga planer på att svälta sig själv till ett torrskinn i Meimeis ära. "Men det finns många där ute som behöver betala för vad de gjort." Wulfric och Hamlas mördare. Två fakargsyskon; Bambra och Blair. Gråblodet från Tenebris – Varya. En ensam dimmvarg. Och det var bara några av dem.
Midir
Midir 
Crew  

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: Med blodsmak i munnen och blodlukt i luften [P]     mån 10 jun 2024, 12:31

"Gudarna.." Sa Midir med eftertänksamhet precis som att han själv funderade på om det var det han hade menat. Det var det inte. "Jag menar det jag säger. Passar du in här, Zephyr. Är det Gudarna du är här för? Eller är du som mig. Här för att låta andra betala för deras synder."  Midirs ögon smalnade något men man kunde ana ett leende i hans ansikte.

Sponsored content 
 



InläggRubrik: Sv: Med blodsmak i munnen och blodlukt i luften [P]     

 
Med blodsmak i munnen och blodlukt i luften [P]
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Luften är fri [Varya]
» Luften vibrerar
» Luften mellan oss [Hyacint]
» Fiskfrukt i luften [Niyaha]
» [ZE] Något dött i luften
Hoppa till annat forum: