Pågående Event
Senaste ämnen
» Stjärnskådning [Malva]
Igår på 23:47 av Yaroslava

» Genom döda ögon [Rakel]
tis 30 apr 2024, 23:46 av Rakel

» Ändra redan tagna steg [Maksim]
tis 30 apr 2024, 22:20 av Lev

» Försent för att ångra [Malva]
tis 30 apr 2024, 21:25 av Maksim

» Nya äventyr [Hedvig]
tis 30 apr 2024, 13:58 av Hedvig

» Kom så går vi hem [Maksim]
mån 29 apr 2024, 14:41 av Nephania

» Felsteg [Orion]
sön 28 apr 2024, 23:20 av Naldo

» Andrahandsval [P]
sön 28 apr 2024, 22:24 av Malva

» Litet åskmoln [P]
sön 28 apr 2024, 21:38 av Hilo

Vem är online
Totalt 8 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 8 gäster. :: 1 Bot

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Kasta bort min själ Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Kasta bort min själ Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Kasta bort min själ

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Vasilisa
Vasilisa 
Flockledare 

Spelas av : Cat


InläggRubrik: Kasta bort min själ    tor 18 aug 2022, 16:04

När de lämnat Cirkeln bakom sig i sökan efter Ljusets Krigare var Vasilisa osäker på vart exakt dem befann sig, men med hjälp av informanter och tidigare kunskap visste hon att dem inte var alltför långt bort. Midir hade berättat om platsen vid ett fåtal gånger, men han hade, precis som hon själv, valt att inte vara alltför detaljerad. Vissa saker var bättre lämnat osagt. Mörkervargen hade berättat om de väldiga träden som sträckte sig långt över marken och hindrade solljuset från att nå den. Han hade nämnt det ständiga kvittrandet från fåglar och surrandet från tusen insekter, men han hade inte nämnt det fuktiga klimatet.
    Vasilisa kämpade med att få i sig tillräckligt med luft, men det kändes som om det aldrig riktigt nådde ända ned till lungorna. Hon svettades, inte bara på grund av fukten, utan på grund av födseln. De hade inte hunnit riktig tända fram innan kramperna hade börjat. Det hade kommit plötsligt, och smärtan hade fått henne att stanna av. Hon vill inte föda dem här, inte nu. De behövde komma fram först. Men trots att hon försökte kämpa emot och hålla tillbaka, gick det inte. Hon hade bett Fay leta upp ett vattendrag, och trots att tonåringen envist kämpat emot att hon inte tänkte lämna hennes sida, hade hon efter om och men gett sig av. Det märktes att Fay var nervös, och det var inte vad Vasilisa behövde vid sin sida nu.
    Hon mindes första gången.
    “Tenn, jag är rädd.” Samma nervositet och rädsla hon upplevde, hade speglats i hans ögon. Han hade hållit om henne, och lugnt uppmuntrat henne att allt skulle gå bra. Allt skulle bli okej, hon gjorde bra ifrån sig.
    “Allt kommer bli okej.” Hennes röst var fortfarande hes efter attacken. Hon kunde inte avgöra om den smärtan varit värre än den här.
    Innan Fay hunnit tillbaka hade fyra valpar fötts. Vasilisa kände inte samma glädje den här gången när de sökte sig tätt intill henne, blinda och försvarslösa. Deras pipande som lugnat henne sist, var nu mest bedövande för hennes öron. Vad hade hon gjort? Hur kunde hon föra detta in till världen, när hon visste att deras liv skulle bli orättvist?
    “Vad ska jag göra? Vas? Hjälp ska det vara så många-”
    Vasilisa försökte fokusera på sin andning snarare än Fay. Hon gav henne dock en försäkrande blick, det skulle gå bra. 
    Men det slutade inte där. Ytterligare en valp, och sen ännu en. Det kändes som om hon skulle gå sönder. Hur många mer? Var det här ett straff från ovan, ett tecken på hennes synd? Hennes kropp skakade och skälvde.
    “Inte mer… пожалуйста,” Pressade hon fram. Hennes hjärta bankade hårt bakom bröstkorgen. Ingen mer kom, kunde hon äntligen andas ut?
     “Fay? Är det-”, mer hann hon inte säga innan hon kunde känna hur magen återigen drogs ihop. En till.
    Och sen var det över. Bara sådär. Vasilisa kände sig plötsligt som i ett töcken. Hon kunde höra Fays röst i bakgrunden, men kunde inte urskilja orden. Hon kunde känna valparna krypa under henne, men kunde inte se dem. Allt var dimmigt.
    Åtta valpar hade kommit till världen denna kväll. Åtta valpar vars moder klarat sig bättre utan dem. Åtta valpar vars far inte visste om deras existens. Åtta valpar med en oviss framtid.

[Alla valpar är FÖDDA!]

*snälla
 
Kasta bort min själ
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Kasta Tankar [Fabrali]
» Bara blunda och kasta dig in i det okända
» Nån vänlig själ...
» En sviken själ
» Be en bön för din själ [Maksim]
Hoppa till annat forum: