Pågående Event
Senaste ämnen
» Timmar av ovisshet [Lev]
Idag på 00:02 av Lev

» Andrahandsval [P]
Igår på 22:12 av Hedvig

» Mysstund [P]
Igår på 21:41 av Lev

» En del av mitt hem (P)
tor 25 apr 2024, 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
tor 25 apr 2024, 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
tor 25 apr 2024, 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
tor 25 apr 2024, 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

» Vägvinnande [Nitika]
ons 24 apr 2024, 14:30 av Lev

Vem är online
Totalt 20 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 20 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
VE20] Tills vi ses igen Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
VE20] Tills vi ses igen Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 VE20] Tills vi ses igen

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Blair
Blair 
#Dissad av Aurinko 

Spelas av : Elsa


InläggRubrik: VE20] Tills vi ses igen    fre 13 aug 2021, 22:57

"Blair?"
     Det var en konversation de borde haft för länge sedan. Garn och han myste i fällen av en jättehjort. Över dem dansade norrskenet med sina fantastiska färger, sprakade nästan, men Blair kunde inte fokusera på det. Han anade, visste nästan, vad brodern skulle säga. Bandet mellan dem var fortfarande starkt, men ingen av dem hade velat påpeka att det hade försvagats under den senaste tiden.
     "Jag... jag tror jag vill leta efter mina föräldrar. Se om de fortfarande lever." Blair svalde hårt med blicken stint fäst på himlavalvet. Egentligen kunde han inte vara förvånad. Det var mer än rätt, speciellt med tanke på vad han fått Garn att gå igen. Visserligen hade han aldrig tvingat Garn till något, inte uttryckligen, men hans bror var onekligen för god. Allt blod som spillts... Blair skämdes när han tänkte på det, ändå skulle han gjort det mesta igen.
     Hade det varit rättvist hade han följt med Garn på den resan och hjälpt honom. Men världen var inte rättvis, och Blair var självisk. Han hade sitt liv här, och även om det var mörkt fanns det personer han inte kunde lämna. Inte ens för Garn.
     "Jag förstår", kraxade Blair fram med en klump i halsen. Lät det mesta vara osagt, för Garn visste ändå hur han kände. De fann ett samförstånd i känslan som dansade över deras band. Oavsett vad som hände skulle de alltid vara bröder, och det var han trygg i.

Nästa dag, i gryningens hånfullt gråa ljus, tog de farväl. Blair grät och inte ens vetskapen om att det var bäst för dem så kunde trösta honom.
     "Tack", fick han fram. "Tack för allt. Jag älskar dig, okej?"
     Han stod kvar och såg efter Garn länge. Såg hur den gråa brodern rörde sig över Eriinaris slätt, tills ett krön slutligen svalde honom hel. Något brast i honom, brast och försvann. Bandet mellan dem var plötsligt försvunnet, och Blair kunde inte förstå hur han levt utan det. Det kändes som att halva hjärtat var borta. Han grät igen, häftigare den här gången, men följde inte efter. Om det var något Garn förtjänade så var det att vara med sin familj, och Blair visste att om han sprang ikapp skulle han övertyga honom att stanna. Han kunde inte göra så mot honom. Inte mot Garn, som alltid varit hans bästa vän oavsett vad Blair hade ställt dem emot.

[Avslutat! Garn utvandrar och deras tvillingänglar lämnar dem.]
 
VE20] Tills vi ses igen
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Tills vi möts igen [Thaylio]
» Vi kan väl vänta tills imorgon
» Allt var faktiskt väldigt bra fram tills igår
» Tills ditt hjärta blivit tomt [Alonso]
» Om vi ses igen [p]
Hoppa till annat forum: