Pågående Event
Senaste ämnen
» Stjärnskådning [Malva]
Igår på 23:47 av Yaroslava

» Genom döda ögon [Rakel]
tis 30 apr 2024, 23:46 av Rakel

» Ändra redan tagna steg [Maksim]
tis 30 apr 2024, 22:20 av Lev

» Försent för att ångra [Malva]
tis 30 apr 2024, 21:25 av Maksim

» Nya äventyr [Hedvig]
tis 30 apr 2024, 13:58 av Hedvig

» Kom så går vi hem [Maksim]
mån 29 apr 2024, 14:41 av Nephania

» Felsteg [Orion]
sön 28 apr 2024, 23:20 av Naldo

» Andrahandsval [P]
sön 28 apr 2024, 22:24 av Malva

» Litet åskmoln [P]
sön 28 apr 2024, 21:38 av Hilo

Vem är online
Totalt 19 användare online :: 1 registrerad, 0 dolda och 18 gäster.

Sigrid


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Full koll [P] Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Full koll [P] Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Full koll [P]

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Nomë
Nomë 
 

Spelas av : Zee


InläggRubrik: Full koll [P]    tor 12 aug 2021, 23:08

"Han hade en enda uppgift …" Man hade behövt vara döv för att undgå att höra den illa dolda paniken i Nomës röst när hon skyndade mot lyan tillsammans med Molok. 
    I takt med att valparna blev allt större hade Nomë och Molok börjat spendera mer tid för sig själva — ganska välbehövlig tid, för att vara ärlig — och under tiden överlåtit ungarna i farbroderns ömma tassar, vilket hade fungerat bra. Hittills, åtminstone. 
    När de börjat närma sig lyan hade de stött ihop med Lÿs, glad och livlig som alltid. Det var först i förbigående som hon nämnt att Rök inte befann sig hemma för tillfället och att Blair inte verkade veta mer om var han kunde tänkas hålla till än någon annan. Och det var knappast någon lugnande statusrapport. 
    När träden glesnade och Nomë fick syn på den bruna gestalten som just rundade lyan satte hon genast kurs rakt ditåt. 
    "Blair", utbrast hon till hälsning. Ett inte alltför vänligt leende klädde hennes läppar under bråkdelen av en sekund. "Vårt ovärderliga vakande öga. Vad skulle vi göra utan dig? Här har det väl bara rullat på, kan jag tänka mig?" Tonen var tillkämpat käck och obekymrad på ett sätt som inte lurade någon. 
    Nomë lät som hastigast blicken löpa över lyan innan hon lade huvudet lätt på sned och fortsatte med ett mycket resonabelt tonfall: "Får jag bara fråga … vad är det för ett litet rykte jag råkat höra, om att ni för tillfället är en person kort här?" 

[Till Blair och Molok Pewpew]
Blair
Blair 
#Dissad av Aurinko 

Spelas av : Elsa


InläggRubrik: Sv: Full koll [P]    sön 15 aug 2021, 21:39

Varken Mörkö, Åska eller Lÿs hade haft någon aning, eller velat berätta, var Rök befann sig. Med växande frustration kammade Blair igenom Islagunen på jakt efter en stroppig liten tonåring, men det var som om Rök hade, ja, gått upp i rök. Mer troligt: att han tagit till luften och dragit. 
     "Blair", Skabb. Precis när han lämnat de övriga valparna och skulle iväg för att leta vidare stoppade Nomës röst honom mitt i steget. Blair grimaserade, men slätade ut sina drag innan han vände sig om. Han såg till att sätta ner tassen och axla en avslappnad hållning. Såklart hade någon av ungarna skvallrat på honom. Han borde inte ha väntat sig något annat, men han tänkte inte få en avhyvling för att Åska inte kunde hålla tyst.
     "Jag skulle just leta upp er", svarade han. Det var visserligen en lögn, men Blair var en bra lögnare och han hade inga problem med att axla rollen som den allvarsamma farbrodern. "Rök skulle iväg och kissa i eftermiddags och han kom aldrig tillbaka. Men-" Han höjde på ögonbrynen för att stoppa invändningar, och bet tillbaka ni behöver inte bli oroliga, en mening som var garanterad missnöje. "Åska sa att hon hade sett honom stryka runt med någon tjej tidigare. Jag ska tillbaka och leta efter honom nu." Han log. "I hans ålder stack jag också, och titta, det gick bra för mig ändå."
 
Full koll [P]
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Minns ni YukiDaRuma? (Äru veteran-numoorian med koll på allt? Take tha Quiz)
» Tystnad full av liv [P]
» Med Korgen Full [p]
» FULL OF LIFE; [MÅNGROLLET]
» MånLan] Full cirkel
Hoppa till annat forum: