Varken Mörkö, Åska eller Lÿs hade haft någon aning, eller velat berätta, var Rök befann sig. Med växande frustration kammade Blair igenom Islagunen på jakt efter en stroppig liten tonåring, men det var som om Rök hade, ja, gått upp i rök. Mer troligt: att han tagit till luften och dragit.
"Blair", Skabb. Precis när han lämnat de övriga valparna och skulle iväg för att leta vidare stoppade Nomës röst honom mitt i steget. Blair grimaserade, men slätade ut sina drag innan han vände sig om. Han såg till att sätta ner tassen och axla en avslappnad hållning. Såklart hade någon av ungarna skvallrat på honom. Han borde inte ha väntat sig något annat, men han tänkte inte få en avhyvling för att Åska inte kunde hålla tyst.
"Jag skulle just leta upp er", svarade han. Det var visserligen en lögn, men Blair var en bra lögnare och han hade inga problem med att axla rollen som den allvarsamma farbrodern. "Rök skulle iväg och kissa i eftermiddags och han kom aldrig tillbaka. Men-" Han höjde på ögonbrynen för att stoppa invändningar, och bet tillbaka ni behöver inte bli oroliga, en mening som var garanterad missnöje. "Åska sa att hon hade sett honom stryka runt med någon tjej tidigare. Jag ska tillbaka och leta efter honom nu." Han log. "I hans ålder stack jag också, och titta, det gick bra för mig ändå."