Pågående Event
Senaste ämnen
» Beskyddarens blod [Öppet]
Ännu en fallen vän EmptyIdag på 10:06 av Shiva

» Blått blod bleknar aldrig [Ace]
Ännu en fallen vän EmptyIgår på 22:36 av Arceus

» Stenregn [Trian]
Ännu en fallen vän EmptyIgår på 21:14 av Trian

» Family Reunion (Gideon & Diablo)
Ännu en fallen vän EmptyIgår på 18:42 av Ashkii

» A helping hand (Gideon)
Ännu en fallen vän EmptyIgår på 15:03 av Gideon

» Två i tu [Airi]
Ännu en fallen vän Emptylör 15 maj 2021, 22:34 av Zephyr

» One day I'll be back and claim what's mine (Ashkii & Gideon)
Ännu en fallen vän Emptylör 15 maj 2021, 22:16 av Gideon

» I'm watching you (Ashkii)
Ännu en fallen vän Emptyfre 14 maj 2021, 22:45 av Ashkii

» I'm a hurricane [LK]
Ännu en fallen vän Emptytor 13 maj 2021, 22:16 av Bambra

Vem är online
Totalt 3 användare online :: 1 registrerad, 0 dolda och 2 gäster. :: 1 Bot

Yargol

Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Heads up! Uppdatering av karaktärslistor och titlar
Ännu en fallen vän Emptytor 10 dec 2020, 15:57 av Yargol

Hej allesammans!

Nu när Numoori äntligen tycks vakna upp lite igen efter årets långa dvala så passar vi i Crew på att se över medlemslistan och alla karaktärer och konton vi har på sidan. Vi har med detta upptäckt att där är väldigt många karaktärer och konton som i dagsläget saknar rätt titel eller någon form av notis om vad som hänt dem, och det gör därför just nu att det ser ut som att flera spelare …

[ Fullständig läsning ]
Kommentarer: 1
Vinterevent 2020
Ännu en fallen vän Emptytis 01 dec 2020, 00:29 av Admin

.•¨*•.¸.•¨*•.¸.•¨*•.

Mörker och stjärnklar natt bryts snart av ljus
Och plötsligt nu som förr
Med färger från en dröm
Så ser vi himlen åter dansa

.•¨*•.¸.•¨*•.¸.•¨*•.

Välkommen till vårt officiella vinterevent 2020 som är en direkt callback till norrskenseventet 2014.

Det vi fick bevittna då …

[ Fullständig läsning ]
Kommentarer: 0
Affiliates

Ännu en fallen vän

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Kian

Kian

Spelas av : Emmsa

Ännu en fallen vän Empty
InläggRubrik: Ännu en fallen vän   Ännu en fallen vän Emptyons 28 apr 2021, 13:02

[Reserverad för Harli.]

Kian hade kunnat ana sorgen som låg i luften sedan de stridande hade återvänt från mötet med Lykoris, och han kunde inte låta bli att undra vad de hade trott. Han hade försökt säga det åt dem, att det inte skulle medföra något gott, men han hade inte nått fram... Som om hans tomma ord bara reflekterades tillbaka mot honom, hånade honom. Han ville dem bara väl, men de lyssnade inte, de hade sina övertygelser. 
De hade återvänt från en strid som handlade om heder och rättvisa, och ändå tycktes Gudarna kasta mer motgångar på dem, även fast de slogs för det de trodde på. När Rien hade dött så hade sorgen i Yanamore blivit än mer påtaglig. 
Och Kian kände som att det var hans plikt att plocka upp de trasiga spillror som de andra nu kastade omkring sig. Ironiskt på ett sätt. Samtidigt hade han valt att vandra med dem. De var hans hem, hans familj. Han kunde inte låta dem lida, han var tvungen att göra något.
"Harli..." 
Hon hade inte varit medlem lika länge som honom. Hon bar silverfärgade knappar, medan hans egna glänste i guld. Men hon var lika betydelsefull, och hennes sorg var så stor att den nästan gick att ta på. 
"Jag... jag vet inte vad jag ska säga." 
Det smärtsamma uttrycket syntes lika tydligt i Kians ansikte som i hennes. Han satte sig ned bredvid henne, sökte hennes blick. 
"Rien var en god medlem i flocken. En god vän. Jag kommer alltid minnas honom, medljus och glädje."
Till överst på sidan Gå ner
Harli

Harli

Spelas av : Lux

Ännu en fallen vän Empty
InläggRubrik: Sv: Ännu en fallen vän   Ännu en fallen vän Emptymån 03 maj 2021, 16:13

Harli hade sovit bland hans fällar sedan dagen han lämnat reviret. Hon hade dragit in doften han lämnat kvar och den doften var det enda som hade fått henne att kunna sluta sina ljuslila ögon om natten. Hennes stora trygghet. Han som räddat livet på henne när han funnit henne den där natten, sargad och döende. Rien. Nu var han död. Död. När Harli fått beskedet om att Rien var en av de som fallit offer för våldet så hade hon skrikit. Inte rakt ut. Nej, ett mycket mer smärtsamt skrik. Ett skrik som sliter sönder bröstkorgen och hjärtat, i tystnad. 
     Sedan hon fått det hjärtskärande beskedet hade hon dragit sig undan flocken. Det kändes som om ingen förstod henne. Ingen förstod hennes sorg. Han hade lovat henne. Han hade lovat att han skulle komma tillbaka. Att han aldrig skulle lämna henne. Nu var hon ensam. 
     Nu satt hon vid en tjärn och stirrade rakt fram. Tiaran glimmade till på hennes huvud i kvällssolen. De små, snövita tassarna var perfekt placerade intill varandra. Den yviga svansen låg lindad kring den smäckra kroppen. Blicken tom. Hon visste inte vad hon skulle ta sig till. I pälsen glittrade tårar som aldrig verkade sluta falla. 
     När hon hörde Kians röst ryckte hon först skrämt till, som om hon väckts ur en dröm. Hon såg bara rakt fram. Under den silkeslena pälsen darrade hennes lilla kropp. "Det finns inget du kan säga Kian" viskade hon. Hennes röst orkade knappt bära henne. "Ingenting kan få honom tillbaka"
     Hon mötte hans blick. "Det gör så ont Kian" gnydde hon och huvudet sjönk ner. Ögonen slutna och tårarna föll ännu en gång. Hennes späda kropp skakade i takt med snyftningarna. "Han lovade att aldrig lämna mig. Varför lämnade han mig?"
Kian

Kian

Spelas av : Emmsa

Ännu en fallen vän Empty
InläggRubrik: Sv: Ännu en fallen vän   Ännu en fallen vän Emptymån 10 maj 2021, 16:12

Kian flyttade fram tassarna, så att hela hans kropp sjönk lägre ner, mer i samma nivå som den mindre honan. Sedan lutades huvudet mot hennes i en tröstande gest, då ord verkade meningslösa i en stund som denna. För varje tår som föll från hennes kinder kände Kian hennes smärta allt tydligare. 
Tystnaden slöt sig omkring dem, och det enda som Kian egentligen hörde var den sorg om Harli uttryckte i varje andetag.
"Jag vet inte," sade han slutilgen med en röst som knappt bar. 
Det var orättvist, så fruktansvärt orättvist. Kian visste att de försökte vara en god flock, att de försökte vara goda vargar som levde efter Gudarnas vilja och strävade efter harmoni. Men om det verkligen var så att de följde Gudarnas vilja, varför straffades de på det här sättet? Han kunde inte förstå det, hur mycket han än vände och vred på saken. 
"Jag vet inte varför han lämnade oss." Han drog ett djupt andetag och rätade sedan på sig, lyfte huvudet från henne. "Om man ska tro det som sägs så finns det en mening med allt, att Gudarna har en plan för oss alla. Kanske var det hans tid... Jag vet tyvärr inte." En sorgsen min låg över Kians annars så glada ansikte. "Jag finner min tröst i att han är på en bättre plats nu. Fri från alla bördor som detta liv innebär. En plats där det finns frid."
Sponsored content

Ännu en fallen vän Empty
InläggRubrik: Sv: Ännu en fallen vän   Ännu en fallen vän Empty

Ännu en fallen vän
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
numoori :: ::: IC: NUMOORI ::: :: Lövskogen :: Yanamore-
Hoppa till: