Pågående Event
Senaste ämnen
» [Avslutat] Dödslistaaan
Dagar av längtan och saknad [Mara] EmptyIdag på 11:20 am av Yargol

» I dina ögon himlaljus [Nomë]
Dagar av längtan och saknad [Mara] Emptylör jan 23, 2021 12:13 pm av Nomë

» [VE20]Skulpterande snö[P]
Dagar av längtan och saknad [Mara] Emptyfre jan 22, 2021 3:36 pm av Poppel

» [Avslutat] Till dödslistan
Dagar av längtan och saknad [Mara] Emptytor jan 21, 2021 10:55 am av Yargol

» [Avslutat] Titeländringar
Dagar av längtan och saknad [Mara] Emptytor jan 21, 2021 10:51 am av Yargol

» [Avslutat] Titlar
Dagar av längtan och saknad [Mara] Emptytor jan 21, 2021 10:51 am av Yargol

» Äntligen hemma [P]
Dagar av längtan och saknad [Mara] Emptytor jan 21, 2021 12:33 am av Flippa

» Utan mitt liv [Flippa]
Dagar av längtan och saknad [Mara] Emptytor jan 21, 2021 12:13 am av Flippa

» Skapandet av en Yeti [Lune]
Dagar av längtan och saknad [Mara] Emptytis jan 19, 2021 12:01 pm av Trian

Vem är online
Totalt 6 användare online :: 1 registrerad, 0 dolda och 5 gäster.

Yargol

Flest användare online samtidigt: 152, den mån nov 04, 2019 11:54 pm
Chatt
Heads up! Uppdatering av karaktärslistor och titlar
Dagar av längtan och saknad [Mara] Emptytor dec 10, 2020 3:57 pm av Yargol

Hej allesammans!

Nu när Numoori äntligen tycks vakna upp lite igen efter årets långa dvala så passar vi i Crew på att se över medlemslistan och alla karaktärer och konton vi har på sidan. Vi har med detta upptäckt att där är väldigt många karaktärer och konton som i dagsläget saknar rätt titel eller någon form av notis om vad som hänt dem, och det gör därför just nu att det ser ut som att flera spelare …

[ Fullständig läsning ]
Kommentarer: 1
Vinterevent 2020
Dagar av längtan och saknad [Mara] Emptytis dec 01, 2020 12:29 am av Admin

.•¨*•.¸.•¨*•.¸.•¨*•.

Mörker och stjärnklar natt bryts snart av ljus
Och plötsligt nu som förr
Med färger från en dröm
Så ser vi himlen åter dansa

.•¨*•.¸.•¨*•.¸.•¨*•.

Välkommen till vårt officiella vinterevent 2020 som är en direkt callback till norrskenseventet 2014.

Det vi fick bevittna då …

[ Fullständig läsning ]
Kommentarer: 0
Affiliates

Dagar av längtan och saknad [Mara]

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Vasilisa
Flockledare
Vasilisa

Spelas av : Cat

Dagar av längtan och saknad [Mara] Empty
InläggRubrik: Dagar av längtan och saknad [Mara]   Dagar av längtan och saknad [Mara] Emptysön okt 18, 2020 12:20 am

Gruset knastrade under hennes tassar där hon rörde sig framåt i den kalla terrängen. Vinden slet hårt i hennes päls och molnbanken på himlen talade för oväder. Det hindrade henne inte från att fortsätta längre upp i bergen, mot allt tätare spetsar och djupare fåror. Tills hon stannade upp, framför en mindre öppning i en av bergsväggarna.
    Hennes hjärta började automatiskt att slå snabbare, och den känslan som alltid väckts inom henne av platsen gnistrade till. Vasilisa hade inte varit på platsen en enstaka gång sedan Tenns försvinnande. Det gjorde för ont. Allt påminde henne om honom här. Inristningen i stenväggen, den smala gången djupare in i grottan och den öppna platån i berget. Gräset växte precis som förut, men de små blommorna som Tenn brukade plocka hade vissnat sedan länge. De små lufthålen i bergstaket släppte in tillräckligt med ljus för henne att kunna se platsen hon och Tenn spenderat så mycket tid på tillsammans.
   Hon kände hur benen gav vika under henne och bara ett par sekunder därefter föll hon ihop. Tårar bildades i de bärnstensfärgade ögonen, och hon snyftade lågt i ett försök till att hålla dem tillbaka men förgäves.
   “Jag är ledsen.” Hennes röst var tjock och grötig av gråt. “Jag är så ledsen Tenn. Jag vet inte... jag vet inte. Vad ska jag göra? Var är du? Snälla, ge mig ett… ett minsta tecken. På att du lever…” Det gjorde ont att tänka tanken, och att yttra orden högt skrämde henne. “Dina barn behöver dig. Jag behöver dig.”
   Hon tog ett djupt och darrande andetag. Tenn hade inte velat att hon skulle gråta.
   “Förlåt.” Viskade hon lågmält och harklade sig lågt. Varför talade hon till honom som om han var död? Han var inte död.
   “Lev blir allt mer lik dig varje dag, vet du? Hans sätt att tala, hans blick...” Hon såg mot den smala strimman av ljus. “Och Radagast, vår Radagast. Jag ser din kärlek och värme hos honom var dag.” Det ryckte försiktigt i hennes läppar. “Och Mara, vår vackra Mara. Jag ser mörkret inom henne, Tenn. Du var den som hon fann trygghet hos. Jag vet inte hur jag ska finnas där för henne som du gjorde.” Vasilisa suckade tyst. Tenn hade alltid varit bäst med dem alla, att skoja och leka. Vad skulle hon göra utan honom?
Till överst på sidan Gå ner

Dagar av längtan och saknad [Mara]
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
numoori :: ::: IC: N U M O O R I ::: :: Bergen :: Norspiret-
Hoppa till: