Hon hade försökt få med sig Maksim till Skuggfall, men efter en kort diskussion hade hon fått inse att det inte var lönt. Ville han inte så ville han inte. Dessutom var det inte som att hans relation med Kolzak angick henne. Egentligen var det kanske bara bra att han inte ville träffa honom: det innebar ju i alla fall att Varyas och Auroras indoktrinering hade fungerat. Nästan lite väl bra kunde hon tycka ibland.
En varsam vind smekte hennes ansikte och fick luggen att leka. Nephania höjde blicken för att se mot den nedåtgående solen. Gladiatorerna borde vara färdiga för dagen, och om inte kunde hon vänta. Hon hade inte bråttom.
Vant styrde hon stegen mot arenans golv, men det var nästintill tyst där, sånär som på några enstaka, envisa kämpar. Med klingande stämma tillkallade hon sig deras uppmärksamhet, och valde roat att ignorera hur ett par av dem spände upp sig ytterligare lite när hon närmade sig dem.
"Vet ni var den nya gladiatorn, Kolzak tror jag, håller hus? Nilo ville jag skulle diskutera en grej med honom."
Ren och skär lögn, men hon behövde inte ha en massa rykten som fladdrade runt att hon hade en grej för 'nykomlingen'.
"Nord-östra sidan. Men du är säker på att du inte ska stanna här med oss då?"
Hon log mjukt åt hans ord.
"Hur lockande det än är," började hon och studerade kort hans spända muskler. "så har jag ett jobb jag behöver göra. Men en annan gång kanske."
I en dansant rörelse vände hon sig om och började gå tillbaka mot utgången.
"Hej då."
Nu när hon visste var han befann sig styrde hon bestämt stegen mot byggnaderna i det nordöstra hörnet. Han var tacksamt inte svår att hitta, för även om hon inte nödvändigtvis kände hans doft kunde hon avgöra att hans var den enda hon inte kände igen.
"Kolzak?" kallade hon och väntade på att den mjuka huden för ingången skulle dras åt sidan, och hon behövde inte vänta länge. Förvåning klädde hans ärrade anlete när han såg henne.
"Kul att se dig igen," hummade hon mjukt. "Får jag komma in?"