Pågående Event
Senaste ämnen
» Timmar av ovisshet [Lev]
Idag på 00:02 av Lev

» Andrahandsval [P]
Igår på 22:12 av Hedvig

» Mysstund [P]
Igår på 21:41 av Lev

» En del av mitt hem (P)
tor 25 apr 2024, 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
tor 25 apr 2024, 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
tor 25 apr 2024, 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
tor 25 apr 2024, 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

» Vägvinnande [Nitika]
ons 24 apr 2024, 14:30 av Lev

Vem är online
Totalt 19 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 19 gäster. :: 1 Bot

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Liknande omständigheter [Kolzak] Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Liknande omständigheter [Kolzak] Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Liknande omständigheter [Kolzak]

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Nephania
Nephania 
#Dissad av Aurinko 

Spelas av : Älg


InläggRubrik: Liknande omständigheter [Kolzak]    tor 04 jun 2020, 01:03

Hon hade försökt få med sig Maksim till Skuggfall, men efter en kort diskussion hade hon fått inse att det inte var lönt. Ville han inte så ville han inte. Dessutom var det inte som att hans relation med Kolzak angick henne. Egentligen var det kanske bara bra att han inte ville träffa honom: det innebar ju i alla fall att Varyas och Auroras indoktrinering hade fungerat. Nästan lite väl bra kunde hon tycka ibland.
    En varsam vind smekte hennes ansikte och fick luggen att leka. Nephania höjde blicken för att se mot den nedåtgående solen. Gladiatorerna borde vara färdiga för dagen, och om inte kunde hon vänta. Hon hade inte bråttom.

Vant styrde hon stegen mot arenans golv, men det var nästintill tyst där, sånär som på några enstaka, envisa kämpar. Med klingande stämma tillkallade hon sig deras uppmärksamhet, och valde roat att ignorera hur ett par av dem spände upp sig ytterligare lite när hon närmade sig dem.
    "Vet ni var den nya gladiatorn, Kolzak tror jag, håller hus? Nilo ville jag skulle diskutera en grej med honom."
Ren och skär lögn, men hon behövde inte ha en massa rykten som fladdrade runt att hon hade en grej för 'nykomlingen'.
    "Nord-östra sidan. Men du är säker på att du inte ska stanna här med oss då?"
Hon log mjukt åt hans ord.
    "Hur lockande det än är," började hon och studerade kort hans spända muskler. "så har jag ett jobb jag behöver göra. Men en annan gång kanske."
I en dansant rörelse vände hon sig om och började gå tillbaka mot utgången.
    "Hej då."

Nu när hon visste var han befann sig styrde hon bestämt stegen mot byggnaderna i det nordöstra hörnet. Han var tacksamt inte svår att hitta, för även om hon inte nödvändigtvis kände hans doft kunde hon avgöra att hans var den enda hon inte kände igen.
    "Kolzak?" kallade hon och väntade på att den mjuka huden för ingången skulle dras åt sidan, och hon behövde inte vänta länge. Förvåning klädde hans ärrade anlete när han såg henne.
    "Kul att se dig igen," hummade hon mjukt. "Får jag komma in?"
Kolzak
Kolzak 
Gladiator 

Spelas av : Marjo


InläggRubrik: Sv: Liknande omständigheter [Kolzak]    mån 22 jun 2020, 00:03

Rösten som kallat hans namn hade inte varit bekant, och kanske var det av den anledningen Kolzak manades till ingången med tung blick. Det var först när Kolzak såg sin nattliga besökare som han mindes. Stäpparen från många månvarv sedan. Vad hette hon? Han borde minnas.  "... Nefaniya?" fick han ur sig efter en stunds trevande, och log ursäktande - mest åt hur han fullkomligt gjort bort sig i uttalandet. Det vore särskilt opassande att ha glömt hennes namn när hon mindes hans. "Da, självklart."
     Kolzak tog ett steg åt sidan för att släppa in Nephania, och såg på henne frågande. Han kunde inte förstå varför hon sökt sig hit, vad hennes avsikt var. De hade bara träffats en gång, men av vad Kolzak mindes på den dagen på Skuggfall så var hon vän med Aurora. Kanske var hon vän med Varya, också. Kolzak log plågat.
      "Kan jag hjälpa dig med nåt?"
 
Liknande omständigheter [Kolzak]
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Magi [Kolzak]
» Se på oss nu [Kolzak]
» Kolzak
» Grå himmel [Kolzak]
» Tankar [Kolzak]
Hoppa till annat forum: