Pågående Event
Senaste ämnen
» Mysstund [P]
Idag på 9:41 pm av Lev

» Andrahandsval [P]
Idag på 8:38 pm av Astrid

» Timmar av ovisshet [Lev]
Idag på 10:22 am av Maksim

» En del av mitt hem (P)
Igår på 3:17 pm av Timoteij

» Viktlös [P]
Igår på 1:19 pm av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
Igår på 1:17 am av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
Igår på 12:41 am av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons apr 24, 2024 7:45 pm av Kokhanok

» Vägvinnande [Nitika]
ons apr 24, 2024 2:30 pm av Lev

Vem är online
Totalt 19 användare online :: 2 registrerade, 0 dolda och 17 gäster. :: 1 Bot

Lev, Malva


Flest användare online samtidigt: 152, den mån nov 04, 2019 11:54 pm
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Ivora Kapitel 2: Ivo Får Bestämma Dot_cl10 tis mar 05, 2024 12:23 pm av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Ivora Kapitel 2: Ivo Får Bestämma Dot_cl10 fre jan 06, 2023 9:02 pm av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Ivora Kapitel 2: Ivo Får Bestämma

Gå ner 
+5
Nena
Ronia
Nyke
Lev
Ivo
9 posters
FörfattareMeddelande
Ivo
Ivo 
 

Spelas av : Marjo


InläggRubrik: Ivora Kapitel 2: Ivo Får Bestämma    sön maj 31, 2020 3:24 pm

:flower2: :flower2: IVORA 2.0 :flower1: :flower1:

SMÅ STJÄRNSTENAR LETS GOOOOOOO!!!!!! Det är typ den gamla valptråden inklistrad, men här kommer infon igen!!!

Fakta om föräldrarna

Aurora:
   • Fakarg blandat med gråblod (bla drakarg, bergsvarg mm)
   • Medelstor (86 cm)
   • Krafterna Yttre ljus och Kyla
   • Aurora har ljusblåa ögon. Hon är mestadels röd, med lite olika nyanser av ljusare och mörkare. Hon är väldigt lockig, och har mycket päls. Från pannan kröker sig ett par horn bakåt och sedan upp mot munnen igen. Hon bär en krona som inte går att ta av då hornen växt över, och även andra smycken.
   • Aurora har en komplex personlighet. Hon ser sig själv som snäll, vänlig och omhändertagande, men har en ytterst skev syn på moral och liv. Hon är väldigt lojal mot de som hon håller kär, men lojal kan betyda något annat för henne än för de allra flesta.

Lite om Auroras föräldrar:

Ivo:
    • Renrasig Hellhound
    • Mycket stor varg (120 cm i manke)
    • Krafterna Sten och Styrka
    • Vita ögon
    • Ivo är viltfärgad som sin pappa, med en beige bas. Hans päls skiftar i creme, rödbrun och mörkgrå. Pälsen är sträv och rak. Mutationerna innefattar sex ben, ett par mammutlika betar och en svans som delar sig i två närmare tippen.
    • Ivo är övervägande snäll och vill väl, men har en stöddig attityd och är kanske inte den skarpaste kniven i lådan. Han är naiv, har ett uppblåst självförtroende och säger ofta vad han tänker utan aktsamhet. Men han säger sällan något elakt, för han är en precious bean som bryr sig om andra. På senare tid har han blivit mer av en dad. Han var ganska gänglig och skinny, long legs osv som ung, men nu som dad har han lagt på sig lite chonk. Biffig och rund. Han gillar att berätta pinsamma och lite gulliga berättelser om sina barn, som han älskar mest av allt. och han älskar sin fru PREACH. Han är bäst, helt enkelt.

Lite om Ivos föräldrar:

Önskemål/information om valparna:
    • Valparna kommer födas in i Tenebris. Om de vill stanna är upp till dig som rollspelare, men de förväntas stanna sin valptid då föräldrarna är där.
    • Då valparna har 50% Hellhound är det relativt sannolikt att de får mutationer, så som extra ben, öga, öra, eller tudelad svans som Ivo har. Mutationer som finns i Ivos släkt innefattar betar, extra öron, dubbla irisar (se Esk). Fråga Marjo om du är osäker!
    • Storleksmässigt vill vi gärna att valparna hamnar någonstans mellan 80-110 cm i mankhöjd, men inte mer eller mindre.
    • Om intresset finns tänker vi oss en kull på max 5 spelade valpar.
    • Naturligtvis är ni fria att välja valparnas öde som ni vill, men vi ser helst att inga valpar dör i förtid. I det fall tar vi hellre tillbaka valpen och adopterar bort den.
    • Vi kommer att prioritera spelare som inte redan har en ivora-valp, så att alla är varse om det!


Namntema
This time around… Ivo do be thinking of dem names. Go nuts. Bara dumma namn, i stil med ‘Enormo’ (Tibast) och ‘Tagg’ (Tistel). Till Auroras förtret <3 Inget snuskigt eller väldigt opassande ba, men vi tror ni kan bedöma det!! Namnen kan vara beskrivningar av valpens utseende, personlighet, etc etc. Eller bara random. Hör av er till Marjo om ni behöver hjälp med förslag :)

Fridens på er!
/Marjo och Elsa aka proud parents 4 lifeeee
Lev
Lev 
 

Spelas av : My


InläggRubrik: Sv: Ivora Kapitel 2: Ivo Får Bestämma    sön maj 31, 2020 3:37 pm

JAG VIÖÖ SNÄLLA
Nyke
Nyke 
 

Spelas av : Bellz


InläggRubrik: Sv: Ivora Kapitel 2: Ivo Får Bestämma    sön maj 31, 2020 3:52 pm

Jag vill lämna intresse för första kullen är så galet vacker! <3 Jag vill med ha en!

Önskar gärna hjälp med namn!

Namn: Iskall (det var det första jag kom på. Önskar hjälp med förslag)
Smeknamn: Is eller Isa
Kraft: Kyla (kanske även styrka eller metall)
Storlek: Medelstor.
Utseende: Vita ögon. Röd basfärg som Aurora blandat med ljus/cream och grå färg. Vackra horn som morsan. Lockig päls! Är svag för vikta öron så valpen har det efter Sraosha.
Mutation: Överväger fler ögon eller öron.
Personlighet: Iskallt lugn. Naiv och har lätt för att ta saker personligt. Lojal mot familjen och närstående men "hjälper" till på sitt eget speciella sätt. Hon kan verka väldigt kärleksfull mot sina nära men kan verka för brutal när det kommer till vad hon säger då hon inte tänker så mycket innan hon öppnar munnen.
När hon blir äldre för hon sig med mer värdighet och kylan blir mer markant som personlighets drag (men det beror på hur hon växer upp)

Designen utan horn.
Ivora Kapitel 2: Ivo Får Bestämma Unknown


Senast ändrad av Nyke den fre jun 05, 2020 11:40 pm, ändrad totalt 12 gånger
Ronia
Ronia 
Flockledare 

Spelas av : Julia


InläggRubrik: Sv: Ivora Kapitel 2: Ivo Får Bestämma    sön maj 31, 2020 4:31 pm

Namn: Björnloka 
Kön: Hona
Krafter: Kyla och styrka (tror jag)
Personlighet: Väldigt snäll, lugn och mild. För sig med värdighet, men ser aldrig ner på någon. Skulle säker starta välgörenhetsfirma om hon kunde det. Är dock känslig för kritik och påhopp och kan lätt ilskna till när man inte väntar sig det, till på köpet är hon otroligt långsint. Vill göra föräldrarna stolta, men är samtidigt envis och har många egna ideér, vilken tenderar att krocka med deras ideal ibland. Hon blir väldigt besviken på sig själv om hon inte lever upp till förväntningar.
Utseende: Ljust brun över större delen av kroppen med ännu lite ljusare markeringar över skuldror och hals. Dubbla framben och betar, men de förblir rätt små och oansenliga även upp i vuxen ålder. Extra lockig päls runt halsen och låren. Lila ögon efter farfar Esk.
Trivia: Var JÄTTEtjock när hon föddes, säkert störst i kullen, och såg allt mer ut som en liten rund björnunge när hon var valp - därav namnet.
Ivora Kapitel 2: Ivo Får Bestämma Bjornloka3

Enjoy min vackra skiss :)


Senast ändrad av Ronia den sön maj 31, 2020 9:45 pm, ändrad totalt 7 gånger
Nena
Nena 
Vampyrjägare 

Spelas av : Nish


InläggRubrik: Sv: Ivora Kapitel 2: Ivo Får Bestämma    sön maj 31, 2020 8:22 pm

Jag ska vara helt ärlig. På aktivitetssidan är jag osäker på om jag klarar av en ny karaktär, med heltidsstudier och heltidsjobb som slukar en majoritet av min tid. Men om det inte finns några krav på att karaktärer ska rollas superaktivt så är jag väldigt sugen : ))

Plus att jag föll pladask för namnet Glimmer.

Namn: Glimmer. Är dock öppen för andra namn. Hon skulle också kunna heta tex Ögonsten eller Bling.
Kön: Hona
Personlighet: Väldigt mjuk och försiktig. Tystlåten; inte att hon inte pratar, utan att hon pratar väldigt tyst. Tycker det är otroligt obehagligt att folk stirrar på henne eller vara i centrum, då krymper hon ihop och tystnar fullständigt. (Kanske kan komma från någon incident som liten där någon av syskonen kanske ville att hon skulle uppträda, men det gick.. sådär. Eller liknande! ) 
Inte helt tjockskallig(insert TM symbol)
Hon vill inget annat än att alla ska vara glada. 
Kraft: Yttre ljus.
Spoiler:
Utseende: Runt 85cm i manke, ganska tunn och klen eftersom hon inte är ett fan av träning. Gängliga Ivo som ung, utdragen deg med smäckra ben.
Fluff! Pälsen är väldigt len och mjuk, och lockig så att det hänger ner. Ska föreställa en kombination av Ivo-naturligt och Aurora-rött med mörkare inslag (Farmor var mörkare om jag förstod det rätt!). Eftersom jag kommer testa messa olika kombos finns det chans att designen ändras, men tanken kommer förbli densamma!
Saker jag inte kan få med/syns inte: Svansen är tvådelad. Pälsen är extra lockig nertill, framför allt under magen, vid benen/höften och vid svansen. 
Jag har funderat på fjädrar från morfar, men det känns som det är liiiiite för mycket. : )))
Bild:
Klickaaa för bilddd:
Varya
Varya 
Vampyr 

Spelas av : My


InläggRubrik: Sv: Ivora Kapitel 2: Ivo Får Bestämma    mån jun 01, 2020 5:07 pm

Namn: Jag har inte kommit på något så jag bad Marjo hjälpa mig
Kön: Hona 
Krafter: Funderar på raseri/kyla eller raseri/vind.
Personlighet: Jag tänker mig att hon kommer ha en släng av hur Aurora var som liten, fast en aning mjukare. Tycker om att vara i uppmärksamhet, tar gärna täten när hon får tillfälle, men är ändå väldigt inkluderande och omtänksam. Hon har en väldigt lång stubin, men gör man henne arg blir hon riktigt förbannad. (RASERI ACTIVATED) 
Utseende: Jag filar på det. Färgerna kommer baseras mycket på Aurora för jag är svag för THE QUEEN. Planerar att ge henne klassiska djävulshorn och ett vikt öra. Ögonfärgen kommer nog vara väldigt ljus/vit. Medellång päls som är mer vågig än lockig, förutom när hon blir fuktig eller blöt, då det krullar ihop sig.

Ivora Kapitel 2: Ivo Får Bestämma IVORA_202006

(insåg att jag inte kan ta bort Levs inlägg, sorry att jag förstör eran tråd :S)


Senast ändrad av Varya den tor jun 04, 2020 3:24 pm, ändrad totalt 1 gång
Poppel
Poppel 
 

Spelas av : Bubbah


InläggRubrik: Sv: Ivora Kapitel 2: Ivo Får Bestämma    ons jun 03, 2020 3:05 pm

Har redan en men har en så fin bild framför mig på en perfekt donna!

Namn: Vitkäft, Vittand, eller var Ivo kommer på
Kön: Hona
Krafter: Kyla | Vind (forstvindar woop)
Personlighet: Denna lilla brud kommer vara en lycklig liten donna som gillar glitter och fina saker. 
Ler mer eller mindre alltid och gillar att få andra att le. Hon kommer även ha lite svårt att läsa av och förstå känslor, 
lever väldigt mycket i nuet. Kan ses som lite trög men är egentligen rätt så smart, visar det bara på andra vis.
Utseende: Färgerna är inte helt satta än men kommer vara en blandning av Ivo och Aurora. Pälsen påminner mycket om Krefts Obbe/Aurora kombo. Lång vågig päls på nacke, hals, svans och byxa. Lite längre skägg kring tassarna och lugg/man. Två par öron och horn likt Kulve Taroth från MHW. 

Färger:
Horn:
Ariel
Ariel 
Heredis 

Spelas av : Älg


InläggRubrik: Sv: Ivora Kapitel 2: Ivo Får Bestämma    ons jun 03, 2020 7:17 pm

Namn: INGEN ANING Bonk för att han ramlar jämt, eller Skrutt för att han är en liten skrutt, eller Skutt för att han kommer behöva studsa fram eller något.. send hepl.
Kön: Hane
Krafter: Styrka och möjligtvis inre ljus om det skulle gå för sig :D annars blir det nog bara styrka
Personlighet: Somliga skulle säkert kalla honom 'övermodig' i fler än en betydelse, och möjligtvis 'dum' eller 'korkad'. Han tänker inte längre än vad nosen räcker och kastar sig med huvudet först in i alla möjliga situationer, trots sitt handikapp. Men han menar väl, och tycker om att skoja och leka med andra. Envis till tusen.
Utseende: Rödbrun och creme, lätt vågig päls. Ett par nyfikna, blå-lila ögon och lite längre hörntänder än vad som är normalt (lagom långa för att precis sticka fram under läppen). Vuxentänderna kommer sticka ut ungefär lika mycket. Saknar framben.
Blir ungefär 80-85 cm i manke som vuxen.

Ivora Kapitel 2: Ivo Får Bestämma Ivora01
Aurora
Aurora 
Död 

Spelas av : Elsa | Död


InläggRubrik: Sv: Ivora Kapitel 2: Ivo Får Bestämma    sön jun 28, 2020 10:28 pm

Hej allesammans! Jag och Marjo är ÖVERFÖRTJUSTA i allt visat intresse, både i tråden och i chatten. Verkligen jättekul!! Go Stjärnsten!!

Aurora och Ivo är just nu på en liten terapivandring (ni vet.. pga.. ja.. ni vet) men annars är valparna ganska färdiga! Ni får gärna skapa era konton och fila på det sista, så föds de när Ivora kommer tillbaka.

Vi hade fem öppna platser och sex sökande, vilket är väldigt synd, men jag och Marjo har beslutat att prioritera de som inte hade en Stjärnsten innan. Alltså: Bellz, Julia, Nish, My och Älg.

Välkomna till familjen,,, sniff
 
Ivora Kapitel 2: Ivo Får Bestämma
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» ZE] Nya kapitel
» Nytt kapitel
» Ett nytt kapitel
» Ett nytt kapitel (P)
» Slutet på ett kapitel [Draugai]
Hoppa till annat forum: