Pågående Event
Senaste ämnen
» [LKF] Två vilsna själar
tis 26 mar 2024, 15:09 av Maksim

» Ditt hjärta är sant [Astrid]
tis 26 mar 2024, 14:41 av Astrid

» Heartsick [P]
tis 26 mar 2024, 13:07 av Lev

» Ring av eld (P)
fre 22 mar 2024, 22:11 av Filia Ignis

» Jag ska besvara elden
fre 22 mar 2024, 15:11 av Kolzak

» Ingen hemma [P]
fre 22 mar 2024, 14:43 av Nunam

» Hoppsan [Nuksimvalpar]
ons 20 mar 2024, 16:55 av Maksim

» Ace död
ons 20 mar 2024, 16:37 av Muriel

» Lekmoster [P]
ons 13 mar 2024, 14:51 av Moya

Vem är online
Totalt 14 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 14 gäster. :: 2 Botar

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
En liten förklaring Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
En liten förklaring Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 En liten förklaring

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Sleazoid
Sleazoid 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Zara


InläggRubrik: En liten förklaring    tis 14 jan 2020, 23:44

Jag vill börja med att be så hemskt mycket om ursäkt för att jag varit så inaktiv på sistone (egentligen har det pågått mer eller mindre flera år nu). 
Jag önskar att jag endast kunde skylla det hela på att jag nästan konstant är överarbetad och att den lilla energi jag har över går åt till min sambo och familj. Vilket såklart inte direkt underlättar, men har de senaste åren känt att min motivation och inspiration till rollandet successivt i det närmaste försvunnit. Jag får perioder då och då när det kommer tillbaka, men det blir oftast kort och intensivt under några veckor, tar på mig för mycket och stendör sedan igen. 
Jag är otroligt ledsen över att känna att ett av de främsta intressena jag haft under min uppväxt i princip försvunnit. Vilket också ger mig sjukt dåligt samvete av att veta att jag sviker er alla när jag inte kan hålla mina karaktärer någorlunda aktiva. Vilket också går ut över mina crew-uppgifter. Jag stänger som ner för att jag "skäms".

Jag tror ett av de största problemen är att jag har alldeles för många karaktärer, känns ju som övermäktigt, men känns samtidigt närmast omöjligt att göra sig av med de man haft i så många år. Så blir som ett dödläge. 
Jag vet inte om färre karaktärer skulle hjälpa mig, kanske lite. Jag har dock fått inse att den där glöden för rollspel inte är densamma som den en gång var tyvärr. 

Jag vill samtidigt inte lämna sidan och alla er. Ni är som en familj som jag älskar, men har som sagt hållit mig borta pga att det blivit alldeles för mycket. Vet att det inte gör något, att communityn alltid finns där, men känns fel och skevt på nått vis. Ska försöka bättra mig och hålla kontakten i alla fall till att börja med, för den vill jag verkligen inte förlora. 

Angående Crew så känner jag att det är något jag vill fortsätta med (nästan mer än själva rollandet, galet va?). Jag måste bara lyckats strukturera upp mig själv igen, för det är något som jag fortfarande har en glöd för.

Ska fundera lite mer vad specifikt jag ska göra med mina karaktärer, måste nog rensa rätt rejält. 
Det var nog det jag ville säga, än en gång, förlåt. 
//Zara
Malva
Malva 
av ätten Stjärnsten 

Spelas av : Embla


InläggRubrik: Sv: En liten förklaring    tis 14 jan 2020, 23:50

Ugh, den skammen kan jag verkligen känna igen. Till slut vill man logga in men låter bli för att det känns som man bara är en besvikelse för alla Men du ska veta att det är en känsla som verkligen inte stämmer! Du är alltid välkommen här och Numoori finns ju kvar. Och om du inte har lust att rollspela längre så är det också helt okej, eller om du vill testa att ta en paus från den delen av Numoori. Tror jag talar för alla när jag säger att vi bara vill ha dig kvar i communityt oavsett vad!!

Förstår att det känns tomt och jobbigt att tappa intresset för ngt som är en så stor del både av ens uppväxt och en del av ens umgänge, och det kanske kommer tillbaka. Att minska på sina karaktärer kan ju hjälpa, eller helt pausa alla tills vidare. Men oavsett om lusten att rollspela återkommer så hoppas jag verkligen du stannar här på numoori med oss som crew eller bara en i chatten <3
Midas
Midas 
 

Spelas av : Merran


InläggRubrik: Sv: En liten förklaring    tis 18 feb 2020, 11:26

Asså Zara... du sätter klockrena ord på det som jag också känt de senaste åren! <3 Jag förstår dig till fullo, och jag gör precis som du... Jag skäms och då försvinner jag in i min lilla bubbla och bara håller mig borta. Du vet ju liksom hur aktiv jag har varit de senaste åren ;) 
Men ju äldre man blir, desto mer tid tar allt det där andra som man "måste" göra i livet; jobb, relationer, hålla bostaden i någorlunda skick samt fylla på kylskåpet så man inte svälter. 

Men jag tycker att en rensning bland karaktärer nog kan göra gott, och kanske kan minska stressen en aning. Sedan får du väl se hur det känns efter det <3 Men Numoori finns ju alltid kvar, oavsett hur du väljer att göra. Och dessa pixelvargar mår inte dåligt av att få vara inaktiva, vilket är det fina med det hela ;D
Mirai
Mirai 
 

Spelas av : Mattiz


InläggRubrik: Sv: En liten förklaring    tis 18 feb 2020, 16:51

I feel with you bro <3 

Jag tycker inte du ska skämmas, vi alla har våra perioder och livet kommer trotts allt alltid i första hand :) Jag tycker du ska njuta av livet och släppa pressen, gör det du tycker är roligt här och i den mängd du orkar så tror jag att det är bättre för dig :) 

Som Merran sa, våra små pixelvargar mår inte dåligt av att samla damm ;) 

Och det där med att rensa, ja det kanske man själv också skulle göra (A)  

Hoppas allt är bra med dig i övrigt! <3
 
En liten förklaring
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Förklaring
» En förklaring och en hyllning
» En förklaring, ursäkt, förvarning, vad det nu är
» Förklaring på eventuell inaktivitet
Hoppa till annat forum: