Pågående Event
Senaste ämnen
» I björkens skugga
Igår på 09:22 av snaptubeapkss

» Välkomna till Snöstrand [P]
tis 05 nov 2024, 00:45 av Ivo

» Inte idag heller [Astrid]
tis 29 okt 2024, 21:11 av Trian

» Vi som återstod [Varikset]
fre 11 okt 2024, 19:54 av Varikset

» Trofasthet [Maksim]
fre 11 okt 2024, 19:35 av Maksim

» Hål i mitt hjärta [Molok]
tis 17 sep 2024, 20:22 av Nomë

» Står här lika vilsen som ett barn [Nomë]
tis 17 sep 2024, 19:15 av Molok

» En syster är en börda [Tora]
mån 16 sep 2024, 21:28 av Tora

» Ingen återvänder hem [Zephyr]
mån 16 sep 2024, 20:43 av Varikset

Vem är online
Totalt 177 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 177 gäster. :: 1 Bot

Inga

Flest användare online samtidigt: 221, den tor 07 nov 2024, 23:06
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Mörker Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Mörker Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

Mörker

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Locura
Locura 
Vampyr 

Spelas av : Emmsa

InläggRubrik: Mörker    ons 21 aug 2019, 12:20

[Utspelar sig mellan mina karaktärer Locura och Kithara. Inga svar, tack!]

Locura hade lämnat Sactevra bakom sig, med vetskapen om att det var mark hon inte kunde beträda samt att där fanns en grupp med vargar. Men allting hade inte gått som planerat. Så istället för att söka sig tillbaka västerut hade hon dröjt sig kvar i Kwazatriskogen, i hopp om att stöta på någon som kunde fylla i luckorna åt henne. Och plötsligt en natt mötte hon just den hon väntat på.
Kithara närmade sig vampyren med ett brett leende. Durano hade talat om dessa nattens barn, och hon kände sig väldigt uppspelt över att få chanden att möta en från deras släkte. På något vis kändes det nästan ärofullt. Få verkade överleva, men hon hade sin försäkring i demonen.

"Nattvandrare."
Locura hade noterat henne långt innan hon syntes, men ordet fick den lilla varginnan att stanna upp. 
"Dig går det inte att överraska. Vilken besvikelse." Ögonen skiftade från grönt till rött med vampyrinnan talade. "Det är väl lika bra att vi gör processen kort," flinade hon fram samtidigt som ett steg togs mot den bruna honan.
"Lugna dig," hördes Kitharas röst samtidigt som ett svagt ljussken spred sig omkring dem, fick Locura att väsande ducka och dra sig undan bland skuggorna. "Jag är inte här för att strida, men inte heller för att bli uppäten. Jag ville endast skåda ett av nattens barn. Min herre har talat en del om er. Ni fascinerar mig."
Vampyrinnan fräste. "Ta en ordentligt titt då, för jag lär bli det sista du ser."
Återigen stegrades ljusskenet omkring dem, tvingade Locura bakåt, samtidigt som Kithara lugnt stod stilla. Kände sig säker, trots den livshotande varelsen som kröp omkring i skuggorna.
"Låt mig bara få möta dig." Kitharas röst var mjuk. "Säkerligen finns det något jag kan ge dig i gengäld. Något måste väl även nattens barn önska."
Locura tänkte först fnysa åt hennes ord, vad kunde de dödliga ge de med evigt liv? Men sedan hindrade hon sig. "Information."
Kithara spetsade öronen, lät ljuset omkring dem sakta försvinna.
Locura stegade framåt mot henne. "Ifall du har någon. Om Sanctevra." Hon sade inget mer, ville inte avslöja för mycket för att kunna genomskåda en eventuell bluff i den brunas ansikte. Till sin förvåning möttes hon av ett brett flin.
"Ska vi berätta?" frågade Kithara tyst för sig själv.
"Klart vi ska," ekade Duranos svar.
"Kom, kära nattvandrare. Jag har mycket att förtälja om Sanctevra och Ljusets Krigare."

Så Locura följde den bruna honan, vandrade med henne en lång stund under natten, och lämnade henne sedan oskadd. För trots allt kanske den andre förtjänade livet, för något underligt sätt verkade de nästan ha samma mål i sikte.

Mörker
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Mörker och eld [P]
» Durano's mörker.
» Invigt i mörker (Shady)
» Labyrinter i mörker[P]
» Mörker. [Koto]
Hoppa till annat forum: