Pågående Event
Senaste ämnen
» Timmar av ovisshet [Lev]
Idag på 00:02 av Lev

» Andrahandsval [P]
Igår på 22:12 av Hedvig

» Mysstund [P]
Igår på 21:41 av Lev

» En del av mitt hem (P)
tor 25 apr 2024, 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
tor 25 apr 2024, 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
tor 25 apr 2024, 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
tor 25 apr 2024, 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

» Vägvinnande [Nitika]
ons 24 apr 2024, 14:30 av Lev

Vem är online
Totalt 28 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 28 gäster. :: 1 Bot

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
[Avslutat] Adopterbara Valpar Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
[Avslutat] Adopterbara Valpar Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 [Avslutat] Adopterbara Valpar

Gå ner 
+5
Unnown
Mirage
Sholeh
Figaro
Lelirium
9 posters
FörfattareMeddelande
Lelirium
Lelirium 
 

Spelas av : Lullu


InläggRubrik: [Avslutat] Adopterbara Valpar    lör 24 feb 2018, 20:47

Sååå Lelirium är tillbaka efter en lång paus då hon tyckts varit som bortblåst från Numoori! Men det har inte varit för intet som man inte sett till henne den senaste tiden/året/jagharvaritdödjättelänge,  för nu är det nämligen så att hon inte återvänder ensam. Nej. Med sig har hon tre små valpar som är fulla av livsglädje och möjligheter! Det är dock inte hennes biologiska valpar, vem modern och fadern är kommer för alltid att vara ett mysterium, men Leli har tagit på sig rollen som deras mamma och kommer därför att uppfostra dem som sina egna.
För att ingenting ska missförstås, för att ni ska kunna ha koll på läget, råder jag er att läsa detta inlägg som beskriver situationen och hur det sett ut för dessa små valpar tills nu: länk

Jag kan dock inte lova att de kommer få frikort in i TBB då jag ännu inte vet hur Leli kommer bemötas av sin gamla flock efter att ha varit borta så länge. Skulle det vara så att hon eller valparna inte välkomnas så får jag arbeta utifrån det, men för studen så är det enda jag kan säga med säkerhet att Leli gör allt i sin makt för att skydda dem och se till att de har det bra.
För er som inte känner till min karaktär Lelirium så kan man väl beskriva henne som det svarta fåret i sin familj, fast det "vita" fåret kanske vore en mer passande beskrivning. Hon föddes in i TBB, är barnbarnsbarn till BloodBlossom och uppvuxen med allt vad det innebär. Men till skillnad från sina syskon så är hon en otroligt vänlig själ som vill alla väl. Hon älskar sina syskon, sin mor och alla andra i flocken otroligt mycket, men har alltid varit medveten om att hon inte riktigt passat in som så önskats av henne. Rädslan att aldrig vara tillräckligt duktig eller duga till för de andra har hon burit med sig sedan hon var valp, men hon har aldrig låtit det hindra henne från att fortsätta framåt i livet. Leli är den som hellre lyfter upp och hjälper andra framåt än kliver över och lämnar någon bakom sig.

Gällande valparna så är det inte speciellt mycket jag tänkt ut. Tanken är att det är två honor(gul och brun) och en hane(grå). Skulle man vilja ändra på designen så är jag inte omöjlig gällande det, jag gjorde dem mest för skojs skull och för att leka runt med färger som jag inte tycker är så vanligt förekommande i Numoori!
Och jag hade verkligen inte tänkt att behålla någon åt mig själv. Jag hade verkligen.inte.planerat.det. Men. Jag är svag. Och föll pladask för den mörkbruna honan. Så jag behåller henne, men de två andra är självklart öppna för adoption! *jag har ingen självbehärskning*

Namn: Leli skulle ge dem mjuka, betryggande namn. Ingenting som Slaughter eller BloodDrench. Jobbar fortfarande på namn åt min hona c:
Ras: Okänd
Krafter: Element-nära krafter. Min hona kommer ha Eld.
Storlek: Stor varg, vid vuxen ålder

Gällande uppfostran, vare sig de hamnar inom TBB eller inte, så är Leli väldigt mån om att de ska se efter och hjälpa varandra. Hon är inte den som straffar ovälkommet beteende, en sträng blick kan väl vara så långt hon sträcker sig, men annars talar hon hellre till dem och tillrättavisar med ord. Leli är sträng men rättvis, och aldrig grym. Det kommer förekomma mycket vaggvisor och berättelser för dem, och grunden för deras uppfostran kommer vara att hon vill de ska veta att hon finns där för dem oavsett vad det gäller. Deras bästa är alltid tillräckligt, och så länge de ser efter varandra så finns det ingenting de inte klarar av.

Hoppas det finns intresse för dessa två valpisar!

Designerna hittar ni nedan: (inkl den hona jag valt att behålla)

[Avslutat] Adopterbara Valpar Jsmsm1

[Avslutat] Adopterbara Valpar 2n99gmc

[Avslutat] Adopterbara Valpar Eldxtc
Figaro
Figaro 
 

Spelas av : Zee


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adopterbara Valpar    sön 25 feb 2018, 12:05

Jag borde antagligen inte, but man, am I weak Rawr Måste bara säga att jag blev hyfsat sugen på den gula honan, så feiin<3 
Är dock inte helt 100 på att jag kan adoptera henne (förutsatt att jag får det, ofc) pga aktivitet och motivation och jag vill verkligen kunna hålla henne aktiv och göra det bästa av henne OM det blir så att jag tar mig an henne, men nu har du mitt intresse i alla fall. Namnet skulle i så fall börja på L, efter Lelirium, men längre har jag inte funderat. 

Måste som sagt fundera lite så jag inte tar mig vatten över huvudet, som jag har en liten förmåga att göra  :fingerguns:
*pyser ut*


Senast ändrad av Figaro den sön 25 feb 2018, 18:40, ändrad totalt 1 gång
Sholeh
Sholeh 
Död 

Spelas av : Marjo | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adopterbara Valpar    sön 25 feb 2018, 13:53

Åhh... är vääääldigt sugen på att adoptera den grå alltså. Så söt <3 älskar fläckarna han har i ögonen dessutom! såååå... jag slänger in ett litet intresse här på honom!  Glad

Namn: Har minst 1000 namnidéer men slänger in några förslag: Eremiel, Leliel, Vairis, Pax, Ulixes. Kan såklart leta upp fler namnförslag!

Kraft: Hade gärna sett honom ha elektricitet eller jord (inriktning växter), men kan även tänka mig vattenkrafter!
Personlighet har jag inte klurat ut än, men jag skulle placera honom som god/neutral om det skulle bli så att jag får adoptera honom!  Rawr
Mirage
Mirage 
Död 

Spelas av : Bubbah | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adopterbara Valpar    mån 26 feb 2018, 16:45

Den bruna! *dör*
Lelirium
Lelirium 
 

Spelas av : Lullu


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adopterbara Valpar    mån 26 feb 2018, 19:06

Ah vad roligt att det finns intresse för dem! C':


Zee:
I know the feeling all too well. Man borde inte ta sig an fler karaktärer, men man kan heller inte låta bli! Fundera på om du har möjlighet och vill, för det vore väldigt kul om du ville adoptera henne :3


Bobcat:
Jättekul att du gillar honom! Och alla namnen du gav förslag på är ju hur fina som helst... ;w;  så det kanske är ganska uppenbart att jag inte kommer kunna säga vilket jag tycker är bäst, det måste du dessvärre avgöra helt själv. 8D' 
Vill du ha honom så är han din!


Bubbs:
hihi ;3c
Sholeh
Sholeh 
Död 

Spelas av : Marjo | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adopterbara Valpar    mån 26 feb 2018, 20:28

Åh alltså jag kan verkligen inte motstå, så jag tar nog och adopterar honom hihi  ;U; 

Jag ska försöka välja vilket namn jag gillar bäst, står nog mellan Eremiel, Leliel och Ulixes i allafall! Får klura lite Glad
Unnown
Unnown 
 

Spelas av : Zee


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adopterbara Valpar    tis 27 feb 2018, 17:58

Efter lite funderande har jag bestämt mig för att adoptera henne i alla fall! Kan inte stå emot en sådan sötfis<3

Namnet kommer (förmodligen) börja på L, men jag velar lite mellan Lucy/Lucie, Lacey/Lacie och Lyra! Är nästan helt säker på att det kommer bli något av dem, om de godkänns av Lelirium vill säga. :3

Kraftmässigt har jag än så länge bara tänkt mig typ jord och värme/dimma, men återkommer om det!
Slutligen, med personligheten, har jag en vag tanke om att hon ska vara otroligt ambitiös (lite av en nackdel för henne då hon ibland pressar sig själv lite för hårt) och kanske jämföra sig med sina syskon, men det är såklart inte hugget i sten. På det hela taget en mild och omtänksam flicka helt enkelt! 
Måste som synes finurla lite mer på henne, men detta utgör väl grunden :'D
Selva
Selva 
 

Spelas av : Lullu


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adopterbara Valpar    tis 27 feb 2018, 20:54

Vad kul att ni vill adoptera dem!! :'D

Och ni har så bra idéer, men jag måste säga att jag får nästan lite dåligt samvete här då ni båda övervägt namn på L och jag själv struntat helt i det xD''  
Jag tycker det låter toppen allt jag läst hittills om båda valparna! Och gällande namnen och krafterna så har ni fria tyglar~     jag har full tro i att det kommer bli superbra i slutändan!

Men nu känner jag lite press på mig att skriva info om min egen hona, så lite kort av vad jag kommit fram till kommer här...

Namn: Samsa  (kallas Sam)
Kraft: Eld
Personlighet: Lugnet själv. Väldigt stabil, stressar aldrig upp sig och frågan är om hon besitter förmågan att bli arg. Otroligt mån och beskyddande om sina syskon och andra i sin omgivning som hon tycker om, tvekar aldrig att kliva in i en diskussion eller bråk för att lugna ned saker och ting. Hon är typen som tar på sig ansvaret för någon annans misstag för att själv bemöta konsekvenserna, så den skyldige slipper.
Som valp kommer hon vara betydligt mer busig med glimten i ögat än som vuxen, om än den där glimten nog aldrig kommer försvinna helt, men hon utför alla sina upptåg på ett kärleksfullt sätt. Det är viktigt att ha kul, men lika viktigt att alla får ta del av det roliga!


Det kommer bli så kul att se valparna växa och utvecklas! Och se hur Leli själv utvecklas i sin roll som förälder.
Vi gör så att när ni känner er redo så får ni skapa valparna, men vi får avvakta lite med att starta dem innan jag vet hur läget ligger mellan Leli och TBB c:
Harlequin
Harlequin 
Utvandrad 

Spelas av : Zee | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adopterbara Valpar    lör 17 mar 2018, 19:19

Har jobbat lite på min valp och kommit fram till följande info om den lilla godbiten:

Namn: Lyra
Krafter: Jord, värme
Personlighet: Lyra är rätt försiktig av sig, mer av en följare än en ledare, vilket beror på att hon är medveten om alltings risker. Hon är också ganska tillbakadragen och tystlåten av naturen, och föredrar att lyssna istället för att stå i samtalets centrum hela tiden då hon inte riktigt hinner med alla svängningar ett samtal kan göra, och tar ganska god tid på sig för att tänka ut ett bra svar. Hon är lite blyg och har svårt att släppa in folk/öppna sig. 
Lyra är väldigt snäll och vill vara alla till lags, detta kan göra att hon har svårt att säga nej. Väldigt ambitiös, vill alltid göra rätt på första försöket, och lyckas hon inte med en gång kommer hon att anta att hon är dålig på det.

Lyra har också ständigt något högre kroppstemperatur än vanligt på grund av kraften, så hon är mysig att gosa med under kalla vinterkvällar<3
Lelirium
Lelirium 
 

Spelas av : Lullu


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adopterbara Valpar    tis 26 feb 2019, 19:16

Älskade underbara ni, som har sådant tålamod med mig trots att jag vet att jag är världens segpotta ;w;

Ett år senare, med medicinering och operation och gudvetalltmest därimellan, så vill jag höra om ni som ville ha valparna fortfarande tycker att idén låter bra och vill köra igång?

Jag tänker nämligen inte dra ut mer på detta nu. Selva är igång, det är det jag kämpat mest med nu under tiden som jag kämpat mig tillbaka till sidan, och jag är redo att låta Leli komma tillbaka också.
Och då är det alltså bara att skapa valparna på en gång och börja rolla dem. Jag tänker att vi kan börja på åldern 8 m.år, då de tidigare åren kanske inte ger så mycket att rolla C:

Låter det bra? Vill ni fortfarande köra igång med dessa stackars valpar som legat och väntat under den tid jag varit borta? c':
Ivo
Ivo 
 

Spelas av : Marjo


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adopterbara Valpar    tis 26 feb 2019, 20:54

Jag är definitivt fortfarande intresserad! :D Älskar dessa valpar <33 (har ett skapat konto för Ulle hehe) Och du har inte alls varit seg, ibland kommer livet emellan och det är helt ok, Numoori går ingenstans! Är glad att du är tillbaka  Glad
Figaro
Figaro 
 

Spelas av : Zee


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adopterbara Valpar    tis 26 feb 2019, 21:16

Samma här, är så taggad på detta :'D Skapar ett konto för Lyra så fort jag kan, dvs typ imorgon lol

Som Bobcat säger, det gör definitivt ingenting att det har tagit lite tid! Tror bara det är bra när det gäller valpar, så att man verkligen känner sig säker o inte bara skapar valp på impuls. Så kul att ha dig tillbaka <3
Lelirium
Lelirium 
 

Spelas av : Lullu


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adopterbara Valpar    ons 27 feb 2019, 18:48

;w;  ni är alldeles för snälla med mig TwT

Men samtidigt blir jag så otroligt glad att ni är taggade på valparna!
Jag ska försöka skapa ett konto för Sam också nu asap.

Som sagt, fritt fram att rolla dem! Jag måste höra med resterande TBB om valparna är välkomna in eller hur det blir... många rynkade på näsorna när de hörde att Leli kommit tillbaka med valpar.... ojoj. Så för stunden så har hon dem i en lya just intill revirsgränserna, för att vara på den säkra sidan tills dess att hon vet att de kommer välkomnas in som nya medlemmar av flocken. C:

Jag tänkte att vi kan ju ta ett familjeroll där Leli pratar med valparna om hur situationen är just nu och så, kanske inte ett långt roll, men så att vi åtminstone får spela dem alla mot varandra lite. Kommer satsa på att ta fram ett inlägg till helgen c:
Kolzak
Kolzak 
Gladiator 

Spelas av : Marjo


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adopterbara Valpar    lör 02 mar 2019, 00:08

Jag tycker ett familjeroll låter jättemysigt! :D Jag är stenpå! måste in och fixa lite på Ulles konto hehe!
Lelirium
Lelirium 
 

Spelas av : Lullu


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adopterbara Valpar    lör 09 mar 2019, 18:49

Roll för Lelis lilla familj finns nu här! C':


https://numoori.swedishforum.net/t6737-an-early-morning-valpar#59029
 
[Avslutat] Adopterbara Valpar
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» [Avslutat] Adopterbara Valpar
» Adopterbara designer!
» [Avslutat] Oh, c'mon! Adopterbara.
» [Avslutat] Två adopterbara karaktärer - Kian och Luna
» [Avslutat] Adopterbara karaktärer
Hoppa till annat forum: