Pågående Event
Senaste ämnen
» I björkens skugga
Igår på 09:22 av snaptubeapkss

» Välkomna till Snöstrand [P]
tis 05 nov 2024, 00:45 av Ivo

» Inte idag heller [Astrid]
tis 29 okt 2024, 21:11 av Trian

» Vi som återstod [Varikset]
fre 11 okt 2024, 19:54 av Varikset

» Trofasthet [Maksim]
fre 11 okt 2024, 19:35 av Maksim

» Hål i mitt hjärta [Molok]
tis 17 sep 2024, 20:22 av Nomë

» Står här lika vilsen som ett barn [Nomë]
tis 17 sep 2024, 19:15 av Molok

» En syster är en börda [Tora]
mån 16 sep 2024, 21:28 av Tora

» Ingen återvänder hem [Zephyr]
mån 16 sep 2024, 20:43 av Varikset

Vem är online
Totalt 177 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 177 gäster. :: 1 Bot

Inga

Flest användare online samtidigt: 221, den tor 07 nov 2024, 23:06
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Syskon (E) Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Syskon (E) Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

Syskon (E)

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Sleazoid
Sleazoid 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Zara

InläggRubrik: Syskon (E)    tis 14 nov 2017, 14:28

Det var tidig morgon, solen hade bara precis tagit sig upp på himlen och börjat leta sig ner mellan trädkronorna. I många delar av landet låg frost på marken nu, men inte här. Här var vädret fortfarande milt, om än inte varmt. Det var ett faktum som egentligen inte borde förvåna hanen, inte efter all tid flocken spenderat på den förbenade stäppen med de evigt skinande solstrålarna, enligt hans åsikt. Kanske fanns där en viss saknad efter Numoorislättens och Lövskogens klimat, efter Ken-Yaks karga landskap. Tiderna förändrades dock, och så gjorde också omgivningen. Han var åtminstone tacksam för skuggan som dessa träd skänkte honom, en otrolig lättnad. Ett vagt flin spred sig för en stund på de mörka läpparna, road av tanken på hur ironisk hans situation ibland kunde tyckas vara. Hans steg styrde honom i riktning mot vattenfallet, en otroligt vacker plats fick han erkänna, om än hans avsikt inte direkt var att begrunda utsikten. Nej, att dricka lite färskt bergsvatten innan han skulle hitta en plats att ta igen lite sömn på var planen. Skuggorna omkring honom, inte endast hans egna, påkallade hans uppmärksamhet, meddelade om att han inte var ensam med sitt ändamål. Det var uppenbart att det inte var någon från flocken, så givetvis sänkes en viss vaksamhet över honom då han närmade sig. Han kunde höra skratt och plaskande komma från vattnet. När vargarna väl kom inom hans synfält så stannade han upp, till en början smått ställd av vad hans ögon såg. De slanka, långa kropparna, med en svans nästan lika lång som resten av kroppen. Avsaknaden på vanliga öron och uppenbart lämpade för vatten. Var det serpier? Han hade aldrig förut stött på en personligen, men hade hört ett och annat om dem. Då de lade märke till hans närvaro så stannade de upp och vände sig mot honom. Han gav dem en hälsande nickning. ''Det var inte min avsikt att störa er''. Serpierhanen skakade på huvudet och tog sig upp från vattnet för att gå honom till mötes, tätt följd av honan. ''Ingen fara, namnet är Caspian, och det här är min syster Bay. Säg mig, råkar du tillhöra flocken som flyttat in här?''. Han log vagt mot dem då hanen presenterade dem. ''Ja, namnet är Sleazoid och jag är en av ledarna över flocken Qu''. Bay lutade sig närmare sin broder för att viska någonting till honom, och han nickade bekräftande. ''Då kanske vi kan hjälpa varandra. Vi har avsett att kontakta er angående en situation vi skulle behöva hjälp med, i utbyte mot våran kunskap om området''. Hanens ord fångade hans uppmärksamhet, och han slog sig ner på marken, och lät i samma rörelse skuggbenet bryta sig form och ansluta sig till de andra skuggorna. ''Jaså? För all del, jag är idel öra''...

Syskon (E)
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Vandrande syskon [P]
» Adoptera syskon (designer)
» Syskon av månen [Alin, Ghadam]
» Söker spelare till syskon
» [Avslutat] Adoption av Månvargs-syskon C:
Hoppa till annat forum: