Pågående Event
Senaste ämnen
» I björkens skugga
Igår på 09:22 av snaptubeapkss

» Välkomna till Snöstrand [P]
tis 05 nov 2024, 00:45 av Ivo

» Inte idag heller [Astrid]
tis 29 okt 2024, 21:11 av Trian

» Vi som återstod [Varikset]
fre 11 okt 2024, 19:54 av Varikset

» Trofasthet [Maksim]
fre 11 okt 2024, 19:35 av Maksim

» Hål i mitt hjärta [Molok]
tis 17 sep 2024, 20:22 av Nomë

» Står här lika vilsen som ett barn [Nomë]
tis 17 sep 2024, 19:15 av Molok

» En syster är en börda [Tora]
mån 16 sep 2024, 21:28 av Tora

» Ingen återvänder hem [Zephyr]
mån 16 sep 2024, 20:43 av Varikset

Vem är online
Totalt 173 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 173 gäster.

Inga

Flest användare online samtidigt: 221, den tor 07 nov 2024, 23:06
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
[Avslutat] Adoption av Månvargs-syskon C: Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
[Avslutat] Adoption av Månvargs-syskon C: Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

[Avslutat] Adoption av Månvargs-syskon C:

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Ghadam
Ghadam 
Crew
Död 

Spelas av : Kreftropod | Död

InläggRubrik: [Avslutat] Adoption av Månvargs-syskon C:    mån 21 apr 2014, 15:38

Hejhopp!
Ghadam här är en trevlig prick till månvarg, och har två syskon vilka jag har designat. Dessa är än så länge NPC karaktärer, men jag tänkte se om intresse fanns för att spela någon av dem. Det är absolut inte nödvändigt att någon av dem får spelare, men det vore väldigt trevligt om de kunde få eget liv och få skriva sina egna historier, så jag kände för att höra mig för ifall där skulle finnas intresse C:

Namn, personlighet och historia kan diskuteras ifall någon skulle vara intresserad av något av syskonen men vill ändra något. Jag ser dock helst att de inte skulle förändras helt från det jag skapat, och adopterar inte bort dem ifall de inte blir karaktärer som får leva eller om de direkt ställs att samla damm. Du som eventuell intresserad spelare behöver inte vara über-aktiv på sidan, jag vet att många (mig själv inkluderat) har mycket att göra irl, men jag vill inte adoptera bort syskonen ifall de direkt dödas eller lämnas att damma. Skulle något av syskonen ändå adopteras men snabbt tröttnas på så vill jag kontaktas av spelaren så att vi kan komma överens om huruvida karaktären adopteras vidare eller lämnar landet och då återgår till att vara en NPC.

Syskonen är gråbruna till mörkt rödbruna i färg, med créme eller vita mönster och olivgröna ögon. De vita/ljusaste mönstren är måntecken. De kan ligga någonstans mellan 70 och 80cm i manke, och har Månkrafter som kraft, vilket bl.a. gör dem alertare, snabbare och uthålligare i månljus, och som tillåter dem att lagra månenergi. Eventuella andra krafter diskuteras med mig om intresse finns.
     De är vuxna, någonstans runt 20-30m-år i ålder, och har alltså en del historia bakom sig redan. De fick en god uppväxt, av kärleksfulla förstagångsföräldrar. De lärde känna Duraneir, månguden, från sina föräldrar, men lärde sig dock inte mycket av månvargarnas språk, då föräldrarna inte var särskilt erfarna i detta. Av syskonen så är Alin den med mest bestämd historia då hon och Ghadam vandrat tillsammans ett tag, medan Numph är mer formbar då hans historia inte blivit lika utformad.

[Avslutat] Adoption av Månvargs-syskon C: Glsp
Alin [Alliin] är Ghadams syster, och var störst i kullen medan de var valpar. Hon var vildast av dem och lekte mycket med sina bröder. Hon drog ofta med bröderna på mindre upptåg, men var aldrig elak annat än sedvanlig syskonkärlek och buset mellan föräldrar och valpar. När de kom upp i tonåren lämnade Ghadam och Alin föräldrarna och vandrade tillsammans länge. De skiljdes åt långt efter att de lämnat hemmet, då de insåg att de vuxit ifrån varandra och ville gå sina egna vägar, men förblev nära vänner. Hon är ganska busig och modig, men kanske en aning framfusig.

[Avslutat] Adoption av Månvargs-syskon C: Mgz4
Numph [Nummf] är Ghadams broder. Han var för sig en ganska blyg valp, men lekte glatt tillsammans med syskonen. Han var alltid mer av en följeslagare än en ledare, och när syskonen lämnade familjen stannade han tillsammans med föräldrarna. Han är försiktig och vänlig, och låter hellre andra ta beslut.

Jag är som sagt öppen för diskussion för eventuella förändringar, men ser gärna att karaktärerna inte förändras helt ifall intresse för att adoptera dem finns. Självklart får utveckling av exempelvis personlighet ske p.g.a. händelser i deras personliga historia och rollspel IC om/när de väl adopterats. Jag adopterar inte bort dem ifall jag inte tror att de kommer få ett liv och inte direkt dödas eller ställs att damma.

Om där är frågor om månvargar som ras så ställ gärna dem, så svarar jag efter bästa förmåga och kontaktar om inte annat Moraltanten the Admin, Lin, sidans egna Månvargs-guru, och dubbelkollar allt ;D (hoppas du står ut med mina frågor Lin <3 )

Fridens liljor <3
/MPh
Im'rahl 
Utvandrad 

Spelas av : Jenn | Utvandrad

InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adoption av Månvargs-syskon C:    mån 21 apr 2014, 15:52

*Sprattla ivrigt*

Som jag nämnt på ett hörn tidigare så är jag intresserad av Alin. 
Har länge velat ha en egen månvarg men har aldrig kommit till skott, samt att jag tycker det är urmysigt att rolla karaktärer som har spelade syskon och inte är NPC'er (:

Skulle inte ha några önskemål på att förändra något med hennes personlighet, förutom som du själv skrev, om det inte sker något  IC i framtiden.
Kenai
Kenai 
Död 

Spelas av : My | Död

InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adoption av Månvargs-syskon C:    mån 21 apr 2014, 16:08

Skickar en intresseanmälan gällande Numph <3 
Jag har lite små idéer, men jag fyller på här senare (måste packa) c':
Ghadam
Ghadam 
Crew
Död 

InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adoption av Månvargs-syskon C:    mån 21 apr 2014, 17:04

Jenn: Pratade med dig på skype, och kan säga att du får Alin om du vill ha henne <3 Diskuterar gärna lite runt vad de kan ha gjort och upptäckt och så medan de vandrade tillsammans C':

My: Hoho, nyfiken på vad du har för idéer :'D
Im'rahl 
Utvandrad 

Spelas av : Jenn | Utvandrad

InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adoption av Månvargs-syskon C:    mån 21 apr 2014, 17:12

Håhåhå. *Sprattlar glatt* Jag tackar och bockar :'D
Kenai
Kenai 
Död 

InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adoption av Månvargs-syskon C:    mån 21 apr 2014, 17:13

Om ägarskapet över Numph går över till mig så är det inget i hans personlighet eller dylikt som jag skulle vilja ändra (det var dels därför jag valde att skicka intresseanmälan) c':

Baserat på hans personlighet så tänkte jag att han självmant inte skulle vilja lämna sitt hem och föräldrar utan anledning, och då tänkte jag att något/några år efter att hans syskon lämnat så träffade han en hona som kom att bli hans maka. Någon som var lite mer av ledartypen och slutligen fick honom att lämna Höstskogen. :3

Honan är då tänkt att vara en NPC (så som du gjorde med Aldo). c': Jag vill verkligen behålla de där personlighetsdragen från barndomen och de kändes som att en NPC-karaktär kanske skulle vara det bästa sättet att kunna hålla på dem så länge de går. :'D
Ghadam
Ghadam 
Crew
Död 

InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adoption av Månvargs-syskon C:    mån 21 apr 2014, 18:28

Tycker det låter jättemysigt <3
Han är ju ganska fri att hitta på lite historia med då han inte vandrat tillsammans med syskonen och inte direkt påverkas av eller påverkar deras vandring genom landet C':

Du får gärna spela honom :'D

Bollar gärna tankar runt båda karaktärerna om ni vill det, om där blir något gemensamt bra-att-veta från uppväxten eller så C':
Numph
Numph 
Död 

InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adoption av Månvargs-syskon C:    mån 21 apr 2014, 19:13

*dansar glatt* Tack så mycket! C':

Sponsored content 

InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adoption av Månvargs-syskon C:    

[Avslutat] Adoption av Månvargs-syskon C:
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» [Avslutat] Adoption, intressekoll
» [Avslutat] STORSLAGEN Adoption ;D
» [Avslutat] Adoption av Enrique
» Adoption av icke-skapad valp