Pågående Event
Senaste ämnen
» Mysstund [P]
Idag på 21:41 av Lev

» Andrahandsval [P]
Idag på 20:38 av Astrid

» Timmar av ovisshet [Lev]
Idag på 10:22 av Maksim

» En del av mitt hem (P)
Igår på 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
Igår på 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
Igår på 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
Igår på 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

» Vägvinnande [Nitika]
ons 24 apr 2024, 14:30 av Lev

Vem är online
Totalt 23 användare online :: 1 registrerad, 0 dolda och 22 gäster. :: 1 Bot

Lev


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Sammanfattning av läget? Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Sammanfattning av läget? Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Sammanfattning av läget?

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Xerxes
Xerxes 
 

Spelas av : Siri


InläggRubrik: Sammanfattning av läget?    lör 07 jan 2017, 11:51

Jag har haft en paus från Numoori ganska länge men nu hade jag tänkt att i alla fall försöka bli något mer aktiv. Men det var inte därför jag skapade denna tråd. Eftersom jag har varit borta ett tag (inte ens ett år) så undrar jag om någon snäll själ skulle kunna sammanfatta det jag missat. Det jag har fattat är i alla fall att zombiesar har kommit till Numoori och att någon som varit smittad från TBB mördats och att vissa reser??? Eller? Hahaha
Yargol
Yargol 
Crew  

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Sv: Sammanfattning av läget?    lör 07 jan 2017, 13:17

Hej och välkommen tillbaks! Här kommer en sammanfattning ;D

Eventen:
Som du kan se i "Pågående Event" rutan, precis över "Senaste ämnen" till vänster, så är det ett pågående Zombie Event på sidan. Detta har pågått i ungefär ett år nu. Om du trycker på "Till Eventsidan" där så hamnar du på eventsidan, eller så kan du trycka på länken >>Här (Länk)<<. Där finns information om vad som händer i det pågående eventet, och länkar även vidare till vad som har hänt i det föregående eventet, vilket ledde upp till den nuvarande zombieinvasionen.

För att sammanfatta:
Sensommar/Höst-eventet 2015 var ett dubbelt event, två som pågick samtidigt. På grund av händelser i de båda eventen 2015 kom zombiesmittan till Numoori 2016. Den canon, in character skyldiga för detta blev Säl's karaktär Ronan, eftersom att hon var först att lösa Shendu-mysteriet. Du kan läsa om detta på eventsidan >>Här (Länk)<<

Zombierna spred sig snabbt i hela landet under 2016, och under hösten hade zombierna bildat tre stora horder i landet. Dessa tre har blivit markerade på en karta eventsidan, och det pågår i nuläget rollspel för att ta hand om alla horderna. I sydväst (på stäppen) har Qu och Treontha ett pågående roll mot den södra horden (Länk till rollet). I Kaiwood har TBB ett pågående roll mot den nordliga horden (Länk till rollet). Och i Ken-Yak finns ett öppet rollspel för vem som att delta i för att ta hand om den centrala horden (Länk till rollet). Ken-Yak rollet är dock ganska övergivet, och om ingen tar hand om horden kommer detta att ha konsekvenser som påverkar landet.


Flockar:
Devils jagar Malvado och Fiero. Större delen av flocken jagar Malvado. Åskvilja jagar Fiero. Åskvilja har tagit med sig Aisu (Draugais ledare) i sin jakt, och de har nyss hittat Fiero i Öknen. Malvado är en slippery snail och Devils har inte så stor lycka i att hitta honom.

Draugai hänger i Döda Skogen. Aisu är på långpromenad med Åskvilja.

Qu är på vift, de lämnade Numoorislätten, tog sig till Lavaöknen där de fick med sig resterna av TDN, och har sen hängt på Stäppen ganska länge och bondat med Treontha. Slåss nu mot zombies. Många valpar på g. Exodus och Theia har äntligen hittat flocken efter en evighets letande. #varärqu2016 #härärqu2017

Treontha har bondat med Qu. En zombiehord tog sig in på reviret och medlemmar söker nu hjälp av Qu i strid mot dessa. Ventus har blivit zombie. Valpar på g.

TBB hänger i Kaiwood. Kalis valpar börjar komma hem igen. De slåss nu mot zombies eftersom att en stor hord tagit sig in på reviret. Luktar bränd skog.

Jägarna har flyttat till Sacrarii efter en vampyrattack. Nairas ande har precis hittat flocken (och sina valpar, som nu är vuxna) igen. Tårar.

Isil Anar har flyttat till Lövskogen.

Nordriket är fett sneaky som vanligt.

Trinity hänger kvar i Ötamon.

Occultos hade en deal med Draugai om att de skulle samarbeta och träna ihop, men på väg till Döda Skogen råkade de på en stor samling zombies i Lavaöknen och kom att splittras under striden när alla flydde åt varsitt håll.

Cierzo splittrades efter ledarens försvinnande.



Oooch tror det är det mesta IC som berör event och flockgrejer alla kan ta del av. För grejer som hänt utanför rollspelen så står en hel del sammanfattat på index-sidan under "NEWS" som vanligt :)

Hoppas det hjälper!
Fridens!
/MPh


Edit: Flyttade ämnet från Draugais flockforum till Off-Topic så att fler kan läsa och fylla i om det är något jag missat. Lite lättare så xD
Xerxes
Xerxes 
 

Spelas av : Siri


InläggRubrik: Sv: Sammanfattning av läget?    lör 07 jan 2017, 13:44

Tackar ödmjukast! <'3
Willow
Willow 
NPC 

Spelas av : Embla | NPC


InläggRubrik: Sv: Sammanfattning av läget?    lör 07 jan 2017, 18:24

Övrigt ang draugai: medan aisu är borta ha Bambra dödat den zombiesmittade Achanga på reviret! Det rollet hat dock inte kommit igång.. Men det heter Pseudodöd om du känner för o svara c:
 
Sammanfattning av läget?
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Sammanfattning av Numoorihändelser
Hoppa till annat forum: