| Fieros sista ättlingar!! | |
|
+16Mika Nagini Rhiannon Hecate Chander Blair Elite Aurora Fenris Black Valendore Terra Akayru Dantalian Malvado Fiero 20 posters |
Författare | Meddelande |
---|
Rhiannon
Spelas av : Freja / Aka
| Rubrik: Sv: Fieros sista ättlingar!! tis 11 okt 2016, 15:06 | |
| Emblababe ♥♥♥♥
Alltså jag vet inte varför men this pic cracks me up xD Bara all valpars ansiktsuttryck och åh.. Så fint
Älskar Rhia's design hihi, måntatueringen passar så bra så också~ Tänkte på en grej med hennes nos. Testade du att ha den övertäckt av födelsemärket? Så jag föreställde mig det från början men det kanske ser knas ut..? |
|
Eirocalyphtica Död
Spelas av : Embla | Död
| Rubrik: Sv: Fieros sista ättlingar!! tis 11 okt 2016, 16:13 | |
| Hihi va bra, tyckte det passade att Rhia delivered the bad news också! Oh shit juste!! Den detaljen glömde jag ju helt bort :o Imorgon har jag fritt arbete hela dagen så hinner säkert fixa med lite grejer då ^^ |
|
Hecate
Spelas av : Merran
| Rubrik: Sv: Fieros sista ättlingar!! ons 12 okt 2016, 10:08 | |
| Så mysig bild <3 söta små plufsar :3
Btw, Aka, skulle vi ta ett roll mellan Rhia och Hecate? 8D |
|
Eirocalyphtica Död
| Rubrik: Sv: Fieros sista ättlingar!! ons 12 okt 2016, 11:15 | |
| |
|
Rhiannon
| Rubrik: Sv: Fieros sista ättlingar!! ons 12 okt 2016, 14:52 | |
| Alltså.. Rhia ser så obehaglig ut?? Haha. Fortf min cute bebb dock <3 Blir lika glad varje gång du målar henne, bästa Embla~
Malvis jaa, absolut! :'> |
|
Eirocalyphtica Död
| Rubrik: Sv: Fieros sista ättlingar!! ons 12 okt 2016, 18:14 | |
| Ja men det var väl lite poängen ^^ Min lilla äckel-unge <3 |
|
Eirocalyphtica Död
| Rubrik: Sv: Fieros sista ättlingar!! tor 13 okt 2016, 18:44 | |
| Okej håll er i hatten, här kommer en kullbild. Den är inte skuggad men det pallar jag inte just nu o kanske aldrig, oh well: - Hela kullen:
- Chander:
- Hecate:
- Lune:
- Mika:
- Rhiannon:
Kanske inte det bästa jag gjort i mitt liv men ni får hålla till godo tills vidare, jobbar med detta i skolan efter skoltid så mitt tålamod är begränsat! Slog mig när jag gjorde dessa små bilder o OTROLIGT FINA BARN JAG HAR. O de är så lika båda tica men kanske framförllt fiero och det gör mig lycklig! Kram på er mina bejbs, snart kommer det ett till familjeroll också ;* <3 |
|
Rhiannon
| Rubrik: Sv: Fieros sista ättlingar!! tor 13 okt 2016, 19:06 | |
| Embla, vad gör du med mig? Varje bild är unik och varje bild fångar deras personlighet i nya vinklar <3 Älskar hur både Chander och Hecate påminner mig om kaniner fast deras uttryck är så olika varandras, hahaha uifdjsokpcfkv Lune's är intense. Känner lilla hängöras ångest i mitt hjärta jö :< Mika och Rhiannon ser båda bara.. stoiskt badass ut xD fast samtidigt även dem så olika~
Kan inte bestämma mig för om jag ska ha Rhia's bild som profilbild eller på själva profilen D: tack för all konst, du är bästa fru<3 |
|
Leviathan
Spelas av : Merran
| Rubrik: Sv: Fieros sista ättlingar!! tor 13 okt 2016, 19:35 | |
| åhhh Hecate är sååå feeiin <3 ALLA ÄR SÅ FINA! <3 Det är typ först nu som jag ser hur weird och typ deformerad Rhia ser ut xD
Ska springa och göra detta till hennes profilbild istället, så jättejättebra och passande den var :3 |
|
Mika Död
Spelas av : Bellz | Död
| Rubrik: Sv: Fieros sista ättlingar!! tor 13 okt 2016, 19:52 | |
| Aww! Så söta!!! <3
Mika tycker jag har lite Ginga stuk i sig. :')
Du är så duktig!! <3 |
|
Eirocalyphtica Död
| Rubrik: Sv: Fieros sista ättlingar!! tor 13 okt 2016, 20:34 | |
| Men åh tack <3 I could go on and on om allt jag tänkte när jag jobbade med dessa men det är nog inte så intressant ^^'' Men ja, är mest nöjd med Chander tror jag, o så är det lite tråkigt att jag inte riktigt hittade stilen förrän efter Mika, men tycker hon ser bra ut som lite unik! (aka var för lat för att rita om) Funkar ju också att den lila bamsingen är lite större än övriga. Kommer nog fler små bilder på snuttegullsen, men kanske inte i den direkta framtiden. Älskar dock att rita dem alla, det är superkul o de är så fina <3 Är så glad att ni är nöjda!! : D O Bellz, håller helt med dig där! Lite lustigt för jag satt faktiskt o tittade igenom mina gamla bilder när jag gjort hennes bild o hittade en bild på ryuusei i gingastil, o ansiktet var faktiskt lite likt Mikas! En minns verkligen med handen, har en väl ritat det så sitter det kvar där någonstans! Fruuu <3 (ryuusei: http://www.deviantart.com/art/Majesty-Ryuusei-164108116) ((snälla titta inte på alla andra gamla bilder, tack, hejdå)) |
|
Mika Död
| Rubrik: Sv: Fieros sista ättlingar!! tor 13 okt 2016, 20:46 | |
| Jag gillar Ginga stilen. :D Tycker du lyckats så bra med henne! <3 Och med alla de andra med! <3 SÅ SÖTA! <3 |
|
Eirocalyphtica Död
| Rubrik: Sv: Fieros sista ättlingar!! lör 15 okt 2016, 11:00 | |
| Snart kommer ett till familjeroll :3 Kanske inte det närmsta dagarna men iaf inom en vecka! (försöker va lite effektiv så så mycket saker som möjligt kan hända innan Tica drar!) Då behöver jag en frivillig att bli tillfälligt skadad av ticas krafter! (helst ngn som kan känna smärta) Scenario: tica säger att hon ska lämna dem, en valp springer efter o bönar o ber för att hon inte ska det (jag tänker ju direkt på Chander men det är upp till er att bestämma vilken vulpis det blir) Tica använder sina krafter på valpen så den blir lamslagen och inte kan följa efter, och drar. (hon kommer inte dra för gott denna gång)
Har ni fler tankar om vad som kan hända så kör, behöver inte bara vara jag som bestämmer! Alla förslag är välkomna, både vad era valpar gör och vad tica o lune gör! Ni får mer än gärna också komma på "misstag" era valpar kan göra som Tica blir arg på! |
|
Aurora Död
Spelas av : Elsa | Död
| Rubrik: Sv: Fieros sista ättlingar!! mån 17 okt 2016, 12:45 | |
| Ta Chander!! Perfekt. Extremt fina bilder, förresten, fångat kullen perfekt <3
Ooch sorry för att jag varit lite off, skola xD |
|
Eirocalyphtica Död
| Rubrik: Sv: Fieros sista ättlingar!! tor 17 nov 2016, 19:35 | |
| |
|
Chander Död
| Rubrik: Sv: Fieros sista ättlingar!! tor 17 nov 2016, 19:46 | |
| Yey :'D
Fråga: utspelar sig rollet en annan natt eller några timmar efter att Rhia har blivit läkt? |
|
Fenris Utvandrad
Spelas av : Embla | Utvandrad
| Rubrik: Sv: Fieros sista ättlingar!! tor 17 nov 2016, 19:51 | |
| En helt annan natt någon vecka senare :3 |
|
Lune
Spelas av : Embla
| Rubrik: Sv: Fieros sista ättlingar!! mån 06 feb 2017, 18:44 | |
| Återupplivar den här tråden lite!
Valparnas liv är ju så sjukt tragiskt o jag mår lite dåligt av o spela Tica för hon är så jävla hemskt :( Men nu i Februari kommer kommer Tica troligen sticka på riktigt, hur gamla vill ni att valparna ska vara då?
Eftersom vi äntligen är klara med ett rollspel så tänkte jag skapa ett NYTT FAMILJEROLLSPEL woooh! Vad det ska handla om blir klart redan i första inlägget men kan lugna er med att Tica kommer va en snäll duktig mamma denna gång!
Lite info: Efter Ticas utbrott där hon skadar Chander så får hon väldigt dåligt samvete, ungefär ett dygn senare kommer hon tillbaka och efter det är hon väldigt lugn. Hon går på promenader då och då för att "få var ifrån o lugna nerverna" så hon är en mycket bättre mamma ett tag under början av vintern.
Puss o kraaaam <3 Jag har skrivit att valparna inte frågar om hennes ständigt ökande bestånd ärr (på frambenen) så skulle bli glad om ni inte rollar att någon frågar det ^^ Valparna kan så klart undra o prata med varandra om det o så.. |
|
Mika Död
| Rubrik: Sv: Fieros sista ättlingar!! mån 06 feb 2017, 20:25 | |
| Ska valparna vara över eller under tonår när mamma sticker? 12 kanske? Så är de fortfarande rätt små när Tica lämnar dem.
Mika kanske blir mer avståndstagande från Tica i och med vad hon sa i senaste familjerollet nu. :P Men om Tica villa närma sig så är det unga problem. |
|
Chander Död
| Rubrik: Sv: Fieros sista ättlingar!! mån 06 feb 2017, 20:27 | |
| Chander kommer nog vara lite.. ofrivilligt rädd.. för Tica, även när hon är snäll! Men de ska nog kunna mysa ändå! |
|
Eirocalyphtica Död
| Rubrik: Sv: Fieros sista ättlingar!! mån 06 feb 2017, 21:57 | |
| Jag tycker ju valparna ska va så små som möjligt höhöhö. Men Tica sticker i December IC tänker jag mig, om ni inte vill skrika så jag ändrar den planen på nå vis ^^
Stackars Chander :( <3 |
|
Mika Död
| Rubrik: Sv: Fieros sista ättlingar!! mån 06 feb 2017, 22:14 | |
| Valparna är väl typ... 8... nu? Är 10 kanske mer passande ålder när Tica sticker då? De är fortfarande små.men inte helt hjälplösa på egen tass? |
|
Eirocalyphtica Död
| Rubrik: Sv: Fieros sista ättlingar!! mån 06 feb 2017, 22:40 | |
| |
|
Mika Död
| Rubrik: Sv: Fieros sista ättlingar!! mån 06 feb 2017, 22:47 | |
| Är det andra familjerollet typ avslutat nu då eller? |
|
Lune
Spelas av : Embla
| Rubrik: Sv: Fieros sista ättlingar!! mån 06 feb 2017, 22:49 | |
| Ni får ju skriva mer där om ni vill att valparna ska göra något mer med varandra, men Tica har lämnat det rollet iaf! |
|
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Fieros sista ättlingar!! | |
| |
|
| Fieros sista ättlingar!! | |
|