Pågående Event
Senaste ämnen
» I björkens skugga
Igår på 09:22 av snaptubeapkss

» Välkomna till Snöstrand [P]
tis 05 nov 2024, 00:45 av Ivo

» Inte idag heller [Astrid]
tis 29 okt 2024, 21:11 av Trian

» Vi som återstod [Varikset]
fre 11 okt 2024, 19:54 av Varikset

» Trofasthet [Maksim]
fre 11 okt 2024, 19:35 av Maksim

» Hål i mitt hjärta [Molok]
tis 17 sep 2024, 20:22 av Nomë

» Står här lika vilsen som ett barn [Nomë]
tis 17 sep 2024, 19:15 av Molok

» En syster är en börda [Tora]
mån 16 sep 2024, 21:28 av Tora

» Ingen återvänder hem [Zephyr]
mån 16 sep 2024, 20:43 av Varikset

Vem är online
Totalt 183 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 183 gäster. :: 1 Bot

Inga

Flest användare online samtidigt: 221, den tor 07 nov 2024, 23:06
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Vila i frid ♥ Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Vila i frid ♥ Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

Vila i frid ♥

Gå ner 
+5
Raitaro
Black
Locura
Hinata
Damon
9 posters
FörfattareMeddelande
Damon
Damon 

Spelas av : Mikkis

InläggRubrik: Vila i frid ♥    lör 10 sep 2011, 00:10

Hur många ska man behöva förlora? Det känns som om varje år bara blir värre..
Den första va en nära vän jag förlora, en vän jag inte kunde hjälpa, någon som redan hade bestämt sin väg och han lämnade oss alla som 16åring år 2007. Han hade så många som brydde sig om honom, men tydligen räckte det inte till. Vila i frid Daemon.
Den andra va endast en bekant jag har fina minnen, en person man pratade lite med ibland och även klasskamrat till en nära vän till mig. 2010 tog han livet av sig, online. Säkert något många känner till. Vila i frid Marcus.
Sen fick jag även ett samtal i år, när jag va hos Mivria, utav min pappa med ett tråkigt besked. Om hans sjukdom som inte går att bota.

Och ännu en gång måste jag behöva gå igenom det. Den här gången med en gammal barndomskompis, en person som alltid ställde upp och aldrig hade man tråkigt en enda sekund i hans närhet.
Förra året umgicks vi som mest då jag var tillsammans med hans bästa kompis. Vi tappade dock kontakten då det tog slut mellan mig och den andra killen, men höll fortfarande kontakt via facebook och sms och sågs lite då och då för att bara snacka och fika. Men jag såg att hans drogmissbruk bara blev värre och värre så jag "gömde" mig. Han, och många andra, vet hur jag ser på droger. Det har satt käpp i hjulet i mitt liv allt för många gånger och jag vill inte blanda mig med sånt.
Men trots det fortsatte vi snacka och när han kände att han behövde hjälp hörde han alltid av sig. Jag vet inte hur många gånger jag stoppat honom från att göra något han sen skulle ångra. Han har redan vart "död" någon minut innan och fått en annan chans, och han LOVADE att sluta. Verkligen lova.
Och nu till den delen jag tycker är värst..
Jag va som sagt i Bulgarien och kunde inte ta emot sms, men när jag kom hem fick jag säkert 10 st, ett av dom va just från Fredrik, där det stod "Jag behöver verkligen din hjälp, jag vet inte vart jag ska ta vägen. Har du tid?"
Jag svarade på smset direkt då jag fått det, och det tog flera timmar innan jag fick ett svar. "Fredrik finns inte längre bland oss. Kristina."
Jag trodde det var ett skämt och försökte ringa men ingen svarade så jag gick in på facebook för att skriva till honom. Men hela hans logg var full utav dikter och bilder. Han va borta.

Det känns för jävligt, så sjukt overkligt. Det känns som om det bara läggs på mer skit hela tiden. Hur mycket ska man orka bära?
Han kunde dock fortfarande vara vid liv om det inte vore för "systemet". Han hade precis blivit häktad och va påverkad utav tunga droger då han ringt in sig själv. Polisen ville inte ta honom till sjukhuset först det var för sent. Han låg helt utan hopp, endast hjärtat slog och bara några timmar efter det dödsförklarades han.

Förlåt om jag delar med mig på Numoori, och i forumet. Men finns ingen dagbok här jag kan skriva i. Och ja, jag kan spela bort smärta och sorg vilket jag gjort i flera år, allt för länge. Fan va patetiskt det låter.
Same shit, JAG SAKNAR DIG FREDRIK så jävla mycket <3

Vila i frid ♥ 1zxmob5
Vila i frid ♥ 2dw5mba
Vila i frid ♥ 2vd1pvd

Det spelar ingen roll hur många man förlorar, för man kommer fortsätta att förlora flera.

Senast ändrad av Damon den lör 01 okt 2011, 18:22, ändrad totalt 1 gång
Hinata
Hinata 
Död 

Spelas av : Bellz | Död

InläggRubrik: Sv: Vila i frid ♥    lör 10 sep 2011, 00:44

Det är en enda ond sluten cirkel. Man kan inte hålla fast vid något för man kommer alltid att förlora det. Man vill inte att det ska hända och man önskar man kunde hålla fast för evigt. Men det går inte. Man tvingas alltid släppa taget. Och att falla för ondare än smällen man får när man når botten.

Jag har alltid svårt att hålla tillbaka tårarna när jag läser eller hör att någon jag känner har förlorat någon. Även om vi inte direkt känner varandra men vi har i alla fall pratat en del.

Jag vet själv hur ont det gör att förlora någon. Hur hjälplös man känner sig. Hur man önskar att man kunde gjort mer. Men man kommer aldrig kunna göra tillräckligt.

Kram på dig, Mikkis. <3
Locura
Locura 
Vampyr 

Spelas av : Emmsa

InläggRubrik: Sv: Vila i frid ♥    lör 10 sep 2011, 09:22

Shit... Till att börja med ska jag säga att jag lider med dig. Trots att det är sällan ord hjälper, ännu mindre ord som är skrivna, men nu vet du om det.

Sanningen är den att jag inte riktigt vet vad jag ska skriva. Droger är ett helvete, systemet är ett helvete - Det är redan sagt. Och visst håller jag med dig, men det känns bara så dumt att upprepa allt du redan har konstaterat. Så jag ska inte dra något långt inlägg, utan bara svara kort. Så du vet att jag har läst, och att jag finns. Och kanske det är lite udda att jag skriver, eftersom att vi typ inte känner varandra. Men jag vill inte bara vara en åskådare, jag vill göra skillnad på något vis.

Det handlar inte om att känna varandra, det handlar om att ställa upp för varandra. Det är så man lockar fram vänskap.

Straight from the heart,
<3
Black
Black 

Spelas av : Eve

InläggRubrik: Sv: Vila i frid ♥    lör 10 sep 2011, 11:54

Jag... jag har faktiskt ärligt ingenting att skriva. Bara att det är hemskt att förlora någon, och att jag... finns här, typ. Mina små ord kommer säkerligen inte att ta bort smärtan, men vill bara att du ska veta att jag också lider med dig, käraste Mikkis <3 :(
Damon
Damon 

InläggRubrik: Sv: Vila i frid ♥    lör 10 sep 2011, 15:48

Jag måste bara få säga tack till alla som skrivit här. Det betyder mycket fast det kanske inte gör någon synlig skillnad.
Det som jag vet är viktigast i en sån här situation är att prata. Ni kanske har hört det förr, det har även jag. När jag första gången förlora en vän ville min fd psykolog prata med mig om det men "vägra". Hon sa att det känns bättre då och det kan hjälpa en långt på vägen.
Men det är inte först nu, flera år efter det som jag förstått vad det faktiskt innebär.
Ju mer man pratar om det, ju mer liksom "accepterar" man det. Man inser att det är så, och man kan inte göra mer än att bara försöka leva vidare.
Dessutom mår man mer piss om man bara går runt med tankarna och sina ord. Förut kunde jag knappt nämna min kompis namn innan jag brast ut i gråt, men nu har jag pratat om honom så länge. Man började prata om det "sorgliga" och nästan anklaga sig själv för att inte ha hjälpt honom. Men ju mer man pratade, desto mer försvann det sorgliga. Man börjar minnas det glada stunderna, det roliga. Och istället för att gråta när man nämner hans namn kunde man istället le.

Det är sjukt. Men jag vet att det kommer funka, ju mer jag vågar prata om honom med hans bekanta och vänner, ju mer kommer även jag kunna acceptera det. Även om det är svårt, och på något sätt låter helt fel.
Raitaro 
Död 

Spelas av : Loco | Död

InläggRubrik: Sv: Vila i frid ♥    lör 10 sep 2011, 15:56

Jag känner med dig Mikkis... Att förlora en vän... Jag beklagar verkligen sorgen.

Vila I Frid Fredrik!
BloodBlossom
BloodBlossom 
Död 

Spelas av : Embla | Död

InläggRubrik: Sv: Vila i frid ♥    lör 10 sep 2011, 19:52

Mikkis <3

Vet inte vad jag skall skriva mer än att jag lider med dig, för det finns verkligen inget att säga i situationer som denna. Eller det finns mycket att säga.. men känner att jag inte är rätt person att säga det.

Mina tankar är med dig.
Weed
Weed 
Utvandrad 

Spelas av : Millan| Utvandrad

InläggRubrik: Sv: Vila i frid ♥    mån 19 sep 2011, 21:37

Åh.. beklagar verkligen, Mikkis. Hoppas du vet att jag fortfarande alltid lyssnar om du vill prata. För som du själv sa är att prata ut det bästa sättet att ta sig igenom sorger och problem, oavsett om de är ovärldsliga eller stora. Kram

Vila i frid Fredrik.
Demetrius
Demetrius 
Vampyr 

InläggRubrik: Sv: Vila i frid ♥    mån 26 sep 2011, 20:12

Gick aldrig på hennes minnesstund, för vi hade inte någon kontakt mot slutet. Men glömmer aldrig våra galna dagar när vi va små och när vi lekte spioner. Vissa minnen finns liksom alltid kvar.
Gick istället ikväll för att säga adjö till en förra vän. Ännu en till som gått bort.
Det här tar fan aldrig slut.

Vila i frid Melinda 23/9-2011

Vila i frid ♥ Rvm5j6
ZAKYNTHOS
ZAKYNTHOS 

Spelas av : Kattis

InläggRubrik: Sv: Vila i frid ♥    tis 27 sep 2011, 16:13

Så hemskt... trodde inte det var sant heller. tyvärr är jag inte i norrtälje så ofta och missade minnesstunden, men ska dit ikväll... det måste jag. Saknar dig Melinda <3 vila i frid

Sponsored content 

InläggRubrik: Sv: Vila i frid ♥    

Vila i frid ♥
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» För En Stunds Frid[P]
» En Inre Frid[p]
» Sökandet efter frid
» Sökandet efter frid, forts.
» Vila [p]