Pågående Event
Senaste ämnen
» I björkens skugga
Igår på 09:22 av snaptubeapkss

» Välkomna till Snöstrand [P]
tis 05 nov 2024, 00:45 av Ivo

» Inte idag heller [Astrid]
tis 29 okt 2024, 21:11 av Trian

» Vi som återstod [Varikset]
fre 11 okt 2024, 19:54 av Varikset

» Trofasthet [Maksim]
fre 11 okt 2024, 19:35 av Maksim

» Hål i mitt hjärta [Molok]
tis 17 sep 2024, 20:22 av Nomë

» Står här lika vilsen som ett barn [Nomë]
tis 17 sep 2024, 19:15 av Molok

» En syster är en börda [Tora]
mån 16 sep 2024, 21:28 av Tora

» Ingen återvänder hem [Zephyr]
mån 16 sep 2024, 20:43 av Varikset

Vem är online
Totalt 187 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 187 gäster. :: 1 Bot

Inga

Flest användare online samtidigt: 221, den tor 07 nov 2024, 23:06
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Min resa till Bulgarien... Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Min resa till Bulgarien... Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

Min resa till Bulgarien...

Gå ner 
5 posters
FörfattareMeddelande
Murderotic
Murderotic 

Spelas av : Mikkis

InläggRubrik: Min resa till Bulgarien...    ons 07 sep 2011, 18:30

Återigen reste jag ju tillbaka till Bulgarien i år, och ska väll egentligen inte klaga.. Kom hem för två dagar sen och denna resa var inte alls som förra året.
År 2010 va första gången jag åkte dit efter mycket om och men då man hört både det ena och det andra om landet, men efter en vecka där hade jag redan förälskat mig i landet. Visst träffade man lite äckel ibland, speciellt taxi gubbarna. Men samtidigt lyssnade dom om man sa ifrån på skarpen, därför besökte jag landet två gånger förra året... men som sagt, åkte i år med och det var jätte trevligt! Träffade två andra svenskar sen träffade vi ytterligare två andra från sverige så vi var 6 st tjejer som hängde varje kväll. Jätte roligt.
Meeen den här gången ska jag skriva allt det läskiga, "negativa", saker som hände. Förut gjorde jag inte det då vi hade mest roligt, så man fick bara läsa om allt det roliga och "underbara".

Aja, kan ju börja med att jag åkte dit med en tjej som heter Emma. Tidigare hade vi skrivit på Sunny beach sida på fb att vi skulle dit och fick kontakt med två st från england som vi bestämde möte med på en bar i Bulgarien. Jätte trevliga killar som vi kom överens med och hängde med under kvällarna.
Emma följde sen med en av dessa, Karl, bort till stranden under natten. Hon la undan sina saker och dom gick ner och bada. När dom kom tillbaka låg Emmas saker utspridda och alla hennes pengar va borta, samt mobil och en klocka. Så hon blev rånad..
Medans allt detta hände va jag på våran favoritbar, jätte full. Men va där med en annan svensk tjej och en norsk kille så var ju inte direkt själv. Men när vi lämna stället springer ägaren efter oss, rycker tag i min svenska kompis och försöker typ hångla upp henne? Jag blir rasande och fråggar vafan han håller på med så börjar han tafsa på mig! Det var helt sjuk, men han gav upp efter en och annan käft smäll. Ja, jag var förbannad och full. Men direkt efter att han stuckit kommer en taxi gubbe fram börjar dra och försöka tvinga mig med i taxin, och jag vettefan vad han gjorde altså. Och jag berättade att mitt hotell låg nära, jag har inga pengar, och ingen nyckel till hotellet (för emma hade det)
då säger han att jag kan få åka gratis och bo i hans bil och han börjar nästan bli arg för att jag vägrar, så den norska killen och han börjar bråka utav helvete! Men vi lyckas smita iväg senare, kommer hem helt okej osv. Så allt är bara lugnt.

Redan nästa kväll möter vi det andra svenska brudarna som berättar om sin natt. En utav dom hade fått en tablett i sin drink, men som tur va stoppade en random tjej henne från att dricka då hon såg att någon lagt ner den. Sen hade dom blivit jagade i en mörk gränd utav en kille som förföljt dom under två dagar.
Sen hände inte mkt mer än så under just den kvällen, förutom att taxi gubbar va på oss.

Nästa kväll sitter vi alla svenska tjejer vid ett bord, men Emelie (en av tjejerna) va på hotellet för hon va på dåligt humör, men hon kommer senare tillbaka gråtandes.
Tidigare hade hon träffat en kille som hon hängt lite med men sen hade det inte träffats iallafall, men det var HAN och 3 andra som stod utanför hennes hotell dörr och sa att hon inte dök upp till något och dom krävde en massa pengar... Tydligen ägde han en strippklubb och Emelie hade sagt på skämt att hon kunde ställa upp som strippa vilket dom hade skrattat åt tillsammans. Men han tog det seriöst....
Vi fick iallafall följa med henne till hotellet och snacka med en i receptionen. Hon i receptionen sa att denna kille hade sagt att det var Emelies pojkvän och därför hade dom släppt in honom så Emma vart jätte arg och skällde ut dom.. Sen hände inget mer där...
När jag och emma sen var på väg hem stannade en taxi vid oss och Emma gick in för att köpa cigg medans jag väntade utanför. Taxi gubben verkligen försökte få oss att åka med och ställde upp gratis fast jag sa att det låg nära. Sen sa han något jag inte hörde så gick fram ett steg och såg att han satt och runka i bilen! Så när Emma kom ut stack vi snabbt som fan och han körde efter så Emma skrek att vi inte ville ha skjuts. Som tur var kom ägaren till affären ut och fråga om vi behövde hjälp, och vi berätta vad som hände. Så han som ägde affären hotade med att ringa polisen om han inte åkte iväg, vilket han gjorde!

Två kvällar efter det hade vi haft det ganska lungt faktiskt. jag hade umgåtts med min älskling till dj och allt var perfeect. Men eftersom jag va så mycket med denna kille, Bob, som jobbar som DJ på mexicobar så va vi där under kvällen. Helt plötsligt kommer det en snubbe med två brudar.. och det var ett sådant tyypiskt maffia drag över det hela. Han hade lång rock, en hatt, och två halv nakna brudar han hade armarna om. Och alla såg skit allvarliga ut. Ägaren till baren och alla som jobbar där vart helt stela, men hälsade.
"Maffia" gubben satte sig vid bordet vi brukade sitta vid, men vi va och dansade så vi brydde oss inte. Vi skrattade mest för vi trodde det var ett skämt. Bob som jobbade där då stirrade as mkt på mig utan att röra en min, men de gjorde även den dära "maffia" gubben. han satt bara vid bordet, fick gratis drinkar och stirrade på oss. Så mina vänner började göra sig löjliga så det gick fram och skakade rumpa och körde vispen framför honom, och precis innan jag ska hänga på kommer Bob fram och rycker tag i mig och säger att jag inte har någon aning om vilka jag har med att göra, så vi blir rädda och går och sätter oss långt bort.
Men när jag sen går fram och ska beställa en drink kommer den dära "maffia" snubben upp bakom mig, knackar mig på axeln och frågar om jag brukade gå ensam hem.. Fattade inte riktigt vad han menade, men slutade med att han sa att flickor som mig inte skulle gå ensamma på kvällarna, inte ens fram till baren själv. Så flinade han lite men mer hann jag inte säga först Bob kom fram och sa något på bulgariska. Dom skaka hand så gav dom sig av. Bob berättade inget för oss, även om vi fråga vilka det var.
Det enda han sa va att vi skulle ta det lugnt och han verkade nästan bli sur när jag fortsatte fråga så gav upp..

Ganska creepy och sen kommer jag inte på vad mer som hänt... men de är redan sjukt mkt text så ah.... tack för mig...

Och jaa, jag ska ändå tillbaka nästa år ;> <3
Tramptass
Tramptass 
Död 

Spelas av : Tafs | Död

InläggRubrik: Sv: Min resa till Bulgarien...    ons 07 sep 2011, 19:11

Haha, ja det låter iallafall som en händelserik vecka! ;) Men akta dig för tabletter i drinkarna, det är ju riktigt otäckt..

Jag vill oxå åka utomlands!! Tråkigt att det kostar pengar bara ;3
Murderotic
Murderotic 

Spelas av : Mikkis

InläggRubrik: Sv: Min resa till Bulgarien...    ons 07 sep 2011, 19:18

Ja fast det hade hänt på typ "riktiga" klubbar där det är fullt utav folk. Och hon jag åker med är som mig och vill inte vara på dessa platser då vi är så rädda för både det ena och andra. Har aldrig fått någon drog i drinken, vad jag vet D:
Åskvilja
Åskvilja 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Lin

InläggRubrik: Sv: Min resa till Bulgarien...    ons 07 sep 2011, 19:36

Heregud!! D8

*chock*
Weed
Weed 
Utvandrad 

Spelas av : Millan| Utvandrad

InläggRubrik: Sv: Min resa till Bulgarien...    mån 19 sep 2011, 22:06

HAHA säger bara det, bulgarien är sjukt D: har apor i burar och krokodiler på gatorna. Har ju också varit där en gång, det första mamma gjorde när vi kom in på hotellet var att slå sönder en asfet porslinvas!
Tavar
Tavar 
Vampyr 

Spelas av : Eve

InläggRubrik: Sv: Min resa till Bulgarien...    mån 19 sep 2011, 22:37

Men Mikkis, vad du är modig! *beundran i rösten*
Jag hade dött... xD <3

Sponsored content 

InläggRubrik: Sv: Min resa till Bulgarien...    

Min resa till Bulgarien...
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Resa till Risland #2
» Början på er resa
» Resa bort ~
» Resa till Risland #3
» Resa till Risland
Hoppa till annat forum: