Pågående Event
Senaste ämnen
» I björkens skugga
Igår på 09:22 av snaptubeapkss

» Välkomna till Snöstrand [P]
tis 05 nov 2024, 00:45 av Ivo

» Inte idag heller [Astrid]
tis 29 okt 2024, 21:11 av Trian

» Vi som återstod [Varikset]
fre 11 okt 2024, 19:54 av Varikset

» Trofasthet [Maksim]
fre 11 okt 2024, 19:35 av Maksim

» Hål i mitt hjärta [Molok]
tis 17 sep 2024, 20:22 av Nomë

» Står här lika vilsen som ett barn [Nomë]
tis 17 sep 2024, 19:15 av Molok

» En syster är en börda [Tora]
mån 16 sep 2024, 21:28 av Tora

» Ingen återvänder hem [Zephyr]
mån 16 sep 2024, 20:43 av Varikset

Vem är online
Totalt 189 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 189 gäster. :: 1 Bot

Inga

Flest användare online samtidigt: 221, den tor 07 nov 2024, 23:06
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
IMALA - NY FLOCK! - Sida 18 Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
IMALA - NY FLOCK! - Sida 18 Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

IMALA - NY FLOCK!

Gå ner 
+42
Kanto
Tavar
Thanatos
Poisson
Chargie
Elite
Wami
Nituna
Nevayah
Duke
Chayton
Ahanu
BloodBlossom
Fallulah
Sanguinaria
Sanuye
Akayru
Cuywendz
Kilah
Masquerade
Sleazoid
Nevada
Kele
Ataro
Zayev
Nakaj
Kangee
Shiro
Gina
Thzuki
Mistress
Vitae.
Violet
Malvado
Tocho
Rosie
Akaryuu
Azazel
Black
Nirvana
Ayira
Weed
46 posters
Sida 18 av 20  •  Gå till sida : Föregående  1 ... 10 ... 17, 18, 19, 20  Nästa
FörfattareMeddelande
Thzuki
Thzuki 
Utvandrad 

Spelas av : Bubbah | Utvandrad

InläggRubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK!    tis 23 aug 2011, 22:21

Borde det inte vara den äldste som väljer? .__.
Eller är det inte så.. eller har jag missat något? ^^' För totemdjuren är jag inte
så jätte djupt in pluggade i.. Men skulle mer än gärna läsa mer om det om det
var så ^^ Men det är väl kanske lite svårt för dom andra att veta hur ens varg
personlighet eftersom att dom inte vet hur den är, historia mm ''/ Om du förstår
vad jag menar? Visst kan man förklara en vargs historia och personlighet men
det blir väl inte riktigt samma sak? .___.
Ahanu
Ahanu 
Utvandrad 

Spelas av : Bellz | Utvandrad

InläggRubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK!    tis 23 aug 2011, 22:24

Nevayah: Det låter jättebra tycker jag. :D

Azazel: Jag tycker det låter bra. Att andra väljer totem åt en.
Men själv tyckte jag att vesslan var den som passade bäst till
Zee om man tänker på hur han är och hans position i flocken och
så vidare. :P Så det kan man ju ändå ha med i åtanke menar jag.
Azazel
Azazel 
Crew
Utvandrad 

Spelas av : Kreftropod | Utvandrad

InläggRubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK!    tis 23 aug 2011, 22:28

Alltså... det var mest ett förslag för att inte alla ska sitta och tänka "jag vill ha en fågel/katt/räv/björn/whatever som totem, för att det vore häftigt och skulle passa så bra".

Det vore kul om man faktiskt fick något att kämpa lite för. Att följa. Och de som redan är gamla nog att ha totemdjur borde ju ha ett, eller hur? Och för att alla då inte ska tänka som ovanstående (inte sagt att alla tänker så, vill bara påpeka att det är möjligt att någon tänker så) så vore det trevligt om alla hjälptes åt att bestämma vad denna fått för något en gång i tiden.

Det behöver inte vara helbaserat på karaktären, och jag försöker inte låta som om det borde göras Nu. Ville bara nämna idén.

Se Björnbröder för att finna inspiration till denna idé. Kenai får kämpa för att uppnå det hans totem innebär. C:

Och som sagt, idén är mycket för att folket inte ska tänka som ovan nämnt.

Inte sagt att de gör det.

Och inte sagt att jag är så insatt i totemdjur (vet allvarligt talat inte så mycket om det mer än att det kan vara en slags vägledning i livet) utan mest att jag har sett att det är många som sitter och velar och tänker "ska jag välja detta djuret? Eller kanske detta? Oh, detta är ju ett bra djur!"....

Vill bara låta idén finnas.
Weed
Weed 
Utvandrad 

Spelas av : Millan| Utvandrad

InläggRubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK!    tis 23 aug 2011, 23:22

SÅ ATT NI VEEEEET kommer jag kanske vara off i några dagar nu. Ska nämligen åka till en stuga tillsammans med typ 20 andra ungdomar, varav två är mina fd. vänner som jag inte har pratat med på flera månader hehe (aka vet vilka.....). Är lite rädd, känns som typ paradise hotel eller något. Massa folk i ett litet hus som bråkar och super.
Nevayah
Nevayah 
Död 

Spelas av : Nish | Död

InläggRubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK!    ons 24 aug 2011, 00:30

jag velar mellan mink och får just bara för att de inte helt och fullt passar in på Dibe. Båda två innebär på sitt egna balans mellan olika saker (mink känslor och val, Får mer harmoni med saker omkring sig och sitt andliga väsen), och anpassningsförmåga samt sympati för vad man inte förstår - något jag planerar att min tik ska ha grova problem med. Hon ska ha fördomar och ett oresonligt agg mot nya saker och vargar, vilket är varför jag tyckte motsatsen passade så bra för då får hon något att sträva mot :D

Var bara tvungen att motivera mig lite då jag kände mig aningen träffad av Azazels inlägg ^^'
Gina 
Död 

Spelas av : Freja / Aka | Död

InläggRubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK!    ons 24 aug 2011, 16:10

azazel: ... hade skrivit om totemdjuren, eller ah, en idé till hur det hela går till, för några sidor sedan, men det kanske du missade? :3

Totemdjuret utdelas, i form av en amulett som kan bäras som halsband eller hängas i vargens hem vid sovplatsen, som den sista och avslutande delen av övergångsriten från valp till vuxen varg. (har idéer om vad som kommer krävas av en varg innan denna slutgiltiga ceremoni heheh :'3)
Schamanen lägger ett stycke trä i kolen efter en svetthyddecermoni då alla gått ut utom schamanen själv och lärlingen. Där utför schamanen då en trumresa (lärlingen slår på trumman), lägger all sin fokus och koncentration på den varg vars totem han skall finna och så småningom avslöjas detta under schamanens resa genom andevärlden. Tiden detta tar kan variera något enormt, från endast någon timme till flera dygn. Då schamanen slutligen gått ur sin trans har trästycket i glöden tagit formen av det djur den resande sett i andevärlden.
Kraftdjuret och dess egenskap kan vara i princip vilket djur som helst, schamanen behöver inte ens själv ha stött på detta djur i sitt liv, utan information om djuret kan han ha fått endast under sin trumresa.
Amuletten utdelas sedan under allvar, men dans, trummor och andra festligheter förknippas även med denna händelse. Schamanen ger valpen (som då den får denna hängd kring sin hals räknas som vuxen av alla i flocken) sin amulett, ofta i samband med någon kort berättelse innan den avslöjar vilket totemdjuret är och vad det står för.
Vargens totem är något mycket värdefullt, och ska hjälpa denne som guide under sitt liv för att nå sin rätta potential. Någon kanske har Räven och dess List, medan någon annan kanske har Sengångaren och dess Lugn.

håller med dig om att man borde förtjäna sitt totem och inspirerades också av björnbröder~~
Sanguinaria 

Spelas av : Älg

InläggRubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK!    ons 24 aug 2011, 23:49

För att göra en kanske suddig bild klarare:

Det Azazel menade var att de som spelar flockmedlemmarna borde vara med och bestämma vad andra ska ha för totemdjur, så att det inte blir ett djur som just den rollspelaren tycker är häftigt. Nu blev det jätterörigt kände jag xD

Okej, ett exempel: Låt oss säga att de som rollspelar flockmedlemmar kanske pekar ut personlighetsdrag hos Powaqa (min varg). Därefter bestämmer vi tillsammans vilket totemdjur som passar henne bäst. Då blir det det djur som passar, och inte det djur jag tycker skulle vara det häftigaste eller det som låter coolast.

Hoppas detta rätade ut några frågetecken om det fanns några ^^'
Ahanu
Ahanu 
Utvandrad 

InläggRubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK!    tor 25 aug 2011, 11:43

Jag tänkte lite på personlighet och karaktärsdrag när jag kikade på totemdjur till Zee. Och tyckte att Vessla passade bäst. Och det är ju ett plus att vesslor är fina. <3 Men det var inte det jag tittade på från början. :P

JAG ÅKER HEM IDAG!!! SÅ FRÅN OCH MED IKVÄLL HAR JAG TILLGÅNG TILL MIN EGEN LAPTOP IGEN!!! 8D Ville bara säga det. ^^
Nevayah
Nevayah 
Död 

Spelas av : Nish | Död

InläggRubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK!    lör 27 aug 2011, 10:52

nu när skolan har börjat igen inseer jag att jag inte har tid med ytterligare en karaktär 3: Känner att jag knappt har tid med läxor, ännu mindre rollspel - så Dibe kommer inte skapas. Just so you know D:
Ahanu
Ahanu 
Utvandrad 

InläggRubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK!    lör 27 aug 2011, 12:26

D':
Masquerade
Masquerade 

Spelas av : Eve

InläggRubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK!    mån 29 aug 2011, 19:08

Oj. Text. Mycket text.

Får nog läsa allt när jag blir frisk.

/Röde hövdingen
Kele
Kele 
Crew
Död 

Spelas av : Kreftropod | Död

InläggRubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK!    lör 03 sep 2011, 00:17

Jag tycker minsann att detta dött lite! Kom igen folket! Vill vi bli en aktiv flock, eller vill vi att det ska dö här?!

*PEPP PEPP PEPP PEPP*
Malvado
Malvado 
Död 

Spelas av : Merran | Död

InläggRubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK!    lör 03 sep 2011, 16:25

Jag är jättesugen på att börja rolla, men ahh; alla verkar typ ha dött? ^^
(spelar Powwaw/Alo om nån kanske undrar ^^)

Kan vi inte börja tjata på Weed att hon skapas sin lilla indianis, för det är väl bara hon som inte skapas sin karaktär än? Sen vet jag inte om det så att alla fortfarande väntar på att få relationer till sina vovvar? :)
Poisson
Poisson 
Utvandrad 

Spelas av : AFB | Utvandrad

InläggRubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK!    lör 03 sep 2011, 16:47

jag lever

// Nituna/aiyana
Akayru
Akayru 

Spelas av : Freja / Aka

InläggRubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK!    sön 04 sep 2011, 11:37

EYYYY, everybody, vad sägs som att börja rolla? jag skriver in det sista i OOC forumet vad gäller information idag, detta är den dagen då jag har möjlighet att vara hyffsat aktiv, ska kanske in till stan ikväll dock, får se, ochochoch imorgon fyller jag år såå då lär jag vara upptagen :'3
MEN. vill inte se den här flocken dö ju, pfff!
Så, ordna med relationer nu eller under tiden/efter rollandet börjar. Vad än ni känner er bekvämast med!
kan förövrigt meddela att min nya klass på gymnasiet är astorr :(
Azazel
Azazel 
Crew
Utvandrad 

InläggRubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK!    sön 04 sep 2011, 12:03

Om ni vill kan jag öppna ett roll för Imala C:
Öppna upp ett och sen får alla hoppa in/lämna som de känner för - man behöver ju inte vara på plats konstant med vargen, eller hur?

// Vite Hövdingen (Kele / Dakwaanowe)
Thanatos
Thanatos 
Död 

Spelas av : Eve | Död

InläggRubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK!    sön 04 sep 2011, 18:57

Jag har ju fortfarande inte fått relationerna till min varg? Kan ingen höra mig?! T_T
Kele
Kele 
Crew
Död 

InläggRubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK!    sön 04 sep 2011, 19:32

AquaEye - vi sade just det. Alla har inte fått ordning på relationer och så, men i ett försök att inte låta flocken och idéerna rinna ut i sanden kanske ett rollspel kan vara bra. Relationerna får diskuteras vidare under tiden, och kanske dyker det upp idéer angående relationer under rollspelets gång som man inte tänkt på tidigare? Vem vet?

Jag tror att vi behöver komma igång lite, och vi kan ju göra ett vardagligt roll där inte alla ritualer, riter, allt, behöver vara med på en gång (det blir bara rörigt då, då jag antar att fler än jag ännu är lite vilse i indianlivet).
Malvado
Malvado 
Död 

Spelas av : Merran | Död

InläggRubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK!    mån 05 sep 2011, 13:56

Yey, roll roll roll roll roll ^^ :D
Blir det ett roll då när de slår sig ner på en plats? Eller har de redan hittat en plats? :)
Azazel
Azazel 
Crew
Utvandrad 

InläggRubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK!    mån 05 sep 2011, 16:23

Jag vet inte vad ni andra tycker, men jag tycker själv att det kan vara ett stillsamnt roll där de för tillfället slagit sig ner någonstans. Bara så att vi får igång det? Kanske ska de lämna platsen och börjar långsamt att trappa av och göra sig redo att ge sig av?

Men, tänkte i alla fall att det kanske kan vara ett lite mer "vardagligt", lugnt roll, så att vi inte behöver involvera alla förvirrande riter och så på en gång, utan mer låter det sjunka in innan vi tar oss vatten över huvudet ^^

Och så kan ju relationer och så diskuteras under tiden i relations-tråden. Går rollspelet lugnt till (absolut inte sagt att det ska gå långsamt som i inaktivitet, nej, utan mest en lugn tillvaro utan käbb och gnabb) så fungerar det att diskutera relationer under tiden utan att alla måste veta Exakt vilka som känner varandra och hur.

Förstår ni vad jag menar då?

// Kele (Dakwaanowe)
Nituna
Nituna 

Spelas av : AFB

InläggRubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK!    mån 05 sep 2011, 19:42

tycker jag låter som en utmärkt idé :>
Gäst 
Gäst 

InläggRubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK!    mån 05 sep 2011, 22:30

Låter strålande ärade Vite Hövding :D
Gäst 
Gäst 

InläggRubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK!    mån 05 sep 2011, 23:33

Jag tycker det låter väldigt bra ;)
Nakaj
Nakaj 

Spelas av : Nasse <3

InläggRubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK!    ons 07 sep 2011, 17:43

Ja, för det börjar bli allt mer dött här, snyft :(
Kele
Kele 
Crew
Död 

InläggRubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK!    tor 08 sep 2011, 18:15

Här är Imalas första rollspel!

https://numoori.swedishforum.net/t441-nordanvind#3683

Nordanvind - Imala IC - Privat för flocken

Kom och gå som ni vill så blir det ett bättre flöde än att alla blir inaktiva för att en inte svara C:

Sponsored content 

InläggRubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK!    

IMALA - NY FLOCK!
Till överst på sidan 
Sida 18 av 20  •  Gå till sida : Föregående  1 ... 10 ... 17, 18, 19, 20  Nästa
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» NY FLOCK!!
» Söker flock =D
» Flock sökes!
» Söker ev flock? :3