Vem är online | Totalt 13 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 13 gäster. :: 1 Bot
Inga
Flest användare online samtidigt: 221, den tor 07 nov 2024, 23:06
|
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024 | tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol | Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter!
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …
|
Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️ | fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol | Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …
|
|
| IMALA - NY FLOCK! | |
|
+42Kanto Tavar Thanatos Poisson Chargie Elite Wami Nituna Nevayah Duke Chayton Ahanu BloodBlossom Fallulah Sanguinaria Sanuye Akayru Cuywendz Kilah Masquerade Sleazoid Nevada Kele Ataro Zayev Nakaj Kangee Shiro Gina Thzuki Mistress Vitae. Violet Malvado Tocho Rosie Akaryuu Azazel Black Nirvana Ayira Weed 46 posters | Författare | Meddelande |
---|
Nevayah Död
Spelas av : Nish | Död
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! lör 20 aug 2011, 22:16 | |
| förlåt för att jag är så seg på att svara ^_^ *seeeeeg* finns det fortfarande rum åt min eventuella infödda tik? :D |
| Weed Utvandrad
Spelas av : Millan| Utvandrad
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! sön 21 aug 2011, 02:09 | |
| |
| Gäst Gäst
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! sön 21 aug 2011, 11:12 | |
| *känner sig lite elak och håller med Azazel* Jag vet att jag iallafall kommer ha svårt för att se det som en.. jag vet inte, seriös karris? Hur bra du än rollar, om man använder en för vanlig bild (på en känd varg, från en film, ett spel, en anime eller bara en känd vargserie från dA) så har jag för det först svårt att se det som något annat än den vargen - och sen också svårt för att ta karrisen på allvar. Inget illa ment. Vill bara säga det.. och aah.. nu känner jag mig dum ^^''
In other news *kasta sig bort från ämnet* Flo har världens sexigaste bror! 8D
Dem måste ha en awesome relation, vi måste ta det i relationstråden (eller kanske till och med via PM, då det inte involverar någon annan - like, noone gives a shit....) |
| Nevayah Död
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! sön 21 aug 2011, 11:40 | |
| Utkast till eventuell imala tik 8D
Valpnamn: Dibe Vuxennamn: Lemani eller Nayru/Nayruii, kan inte riktigt bestämma mig ^^' Kön: Hona Ålder: 28mår Kraft: Med sång, rytm och melodi mana växter och rötter att röra på sig (kontrollera växter med musik) För att det ska funka dock, så behöver hon komma in i rytmen och in i ett transliknande stadium och kan därför ta en tid innan något händer (om det verkar vara en acceptabel kraft, så kan jag säkert förklara mer ingående 8D ) Utseende: Jobbar på.. någon som vill hjälpa med bild? <3
Personlighet: Varm, ärlig, insiktsfull och ofta sympatisk. Men hon tror att flocken enbart kommer överleva genom att de fortsätter som de alltid gjort (beskyller avvikande beteende till varför många släktingar saknas), och är därför väldigt emot nya, främmande saker och förändring. Hon tror att deras sätt är det bästa och främst det enda sättet att göra saker på och alla andra som bara vill dem ont är idioter och inte värda deras tid. När hon inte riktigt får som hon vill kan hon bli butter, och skicka ilskna blickar (som inte är att leka med) i dagar framöver. Lema är annars en väldigt lugn tik som gör sitt yttersta för att främja harmoni hos andra. Inte heller är hon snabb till våld eller förhöjd röst, då hon inte tror att negativa handlingar leder någon vart. (aningen hyckleri hära). Hon sjunger gärna och framför sin lycka men sång och dans. Hon påverkar/influerar hellre än övertygar, vilket kan få henne i vissa fall framstå aningen manipulativ, dock handlar det oftast om en smärre blyghet än ondskefullt planerande.
Relationer: Jag hörde att det var flera som ville ha hennes som partner >8D När det kommer till släkt så var min tanke att någon av hennes nära släktingar skulle vara inadopterad (antagligen är pappan eller mamman någon form steppvarg med ljudkrafter) men att hon annars är infödd. Dock om hennes föräldrar lever är en annan sak.. De kan ha stryk med i sjukdomar eller liknande
Rang: vad som passar bäst :P Totem: Får eller Mink ^^
Hur låter det? Och jag vill gärna höra andras åsikter! 8D |
| Gäst Gäst
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! sön 21 aug 2011, 13:44 | |
| Måste säga att jag håller med Azazel jag också...
Och Nevayah, jag tycker att det låter bra iaf ;) |
| Nakaj
Spelas av : Nasse <3
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! sön 21 aug 2011, 14:15 | |
| Oj, visste inte att det var likt en varg från zelda, spelar nämligen inte det. Tyckte bara bilden var så fin i och med mönstret i pannan. Men det verkar ju bäst att byta då, vill inte att man ska se nakaj som den vargen xS
Tack i alla fall för att ni sa det hade aldrig upptäckt det annars ;)
Älskar din varg Nevayah :3 |
| Akayru
Spelas av : Freja / Aka
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! sön 21 aug 2011, 20:49 | |
| Nevayah: Åh, låter awesome!
Yoru: Assåå, vill bara nämna en grej angående din karris valpnamn.. Valparna får namnen samma vecka de föds, alltså kan man omöjligt ha vetat om hans fågelkrafter då, så du får tyvärr skriva någon annan förklaring till namnet.. xD och jaaa, björnbröder!! där jag fick idén till totemdjur, hihi (A)
ut över det, vore det okej med alla om vi först och främst rollade inom flocken? OCH, ska man träffa någon utomstående så måste detta ske i öppna Imala IC forumet, för finns ju inget IC forum som heter Det Okända och det är ju bara där flocken håller sig, hah ^^'
MEN, är vi redo att börja nu?? 8D Kanske bara med ett öppet roll i privata forumet om att dem slår sig ned och ska resa sina tipis (heter tipi så i plural? D: ) och alla umgås och är söta eller jag vet intee? :'3
.. ska lägga in mer fakta i Imala-OOC forumet, promise promise |
| Gäst Gäst
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! sön 21 aug 2011, 20:58 | |
| En historia kanske vore bra?? Iaf i stora drag så man vet vad som hänt, och så att man vet hur ens karris vuxit upp och vad som hänt denne m.m. För känner att jag har noll koll 8D Det är min åsikt åtminstone, och som det tidigare nämnts, dessa luckor i generationerna borde kanske förklaras på något sätt ^^ Och jo, med tanke på det, säg till om jag behöver ändra sättet som min karris förlorade synen på (:
Åh, älskar den här flocken, lääängtar tills vi börjar rolla (L)
Senast ändrad av Molimo den sön 21 aug 2011, 21:01, ändrad totalt 1 gång |
| Thzuki Utvandrad
Spelas av : Bubbah | Utvandrad
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! sön 21 aug 2011, 21:00 | |
| Ahh.. Fixar om historian lite då ^^'' Men det har hänt så mycket i denna tråd så man har inte orkat läsa igenom allt, och har man frågar om en snabb förklaring om vad som har hänt så fick man inge svar D: Men har redan en bra förklaring för honom ^^ |
| Chargie Utvandrad
Spelas av : Bubbah | Utvandrad
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! sön 21 aug 2011, 21:05 | |
| Vänta... *läste igenom sin egen historia på vargen* Det stod aldrig att han fick sitt namn för att han kunde tala med fåglarna, bara att man kunde se honom som ung med fåglar runt om sig... Så jag borde väl inte behöva ändra på den? .__. |
| Azazel Crew Utvandrad
Spelas av : Kreftropod | Utvandrad
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! sön 21 aug 2011, 21:36 | |
| Jag.. anser nog inte att vi är Helt klara att börja rolla ännu... då vi inte vet tillräckligt mycket om historia etc~
Men, till det jag skulle säga!
Jag och Nevada diskuterade lite angående hur vissa generationer kan ha försvunnit. Två idéer. En mindre trolig: Sjukdom? (men då vet vi inte varför det inte drabbade de äldre osv) En mer trolig: Hungersnöd och att flera i just den "försvunna" generationen givit sig ut på en jakt som antagligen inte gick så väl då de alla försvann spårlöst och då aldrig återvände.
Och en annan liten idé! Angående Dakwaanowes (Keles) svans! Det vore ganska intressant om Vite hövdingens svans blev avbiten eller liknande så snart vargen antog denna titel, mycket som ett tecken och så. Jag diskuterade detta också med Nevada och borde komma med en bättre förklaring men är liiiite för trött för det just nu XD |
| Akayru
Spelas av : Freja / Aka
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! sön 21 aug 2011, 22:29 | |
| Yoru-san: åh, läste visst inte så noga, du behöver inte ändra~ förlåt!
Azazel: Jakt idén blir super! alla som är döda behöver ju inte varit med på jakten, men i alla fall några, sen är ju detta en något naturligare flock. så finns ju massa sätt de kan ha dött på, någon kanske av sjukdom medan någon annan frusit ihjäl, blivit dödad av björn/annat djur (då till och med ihjälsparkad av större bytesdjur då detta är ganska vanligt IRL liksom ^^'), drunknat, stenras, förgiftning, ihjälklämd under fallet träd osvosv, bara använda fantasin! :3
sen angående historian.. kanske missförstått frågan men alltså, jag vet inte riktigt vad det finns att skriva om den? De har som tidigare nämnt ständigt varit en resande flock, hållit sig undan andra vargar och inte vågat sig utanför Det Okända på många, många, många år. Tagit in någon varg då och då, flyttat, slagit sig ned, byggt långhus över vinterhalvåret.. osv.
MWUHUHU, kom på en grej, kanske ganska bra om jag skriver vilka prov som krävs för att fullborda övergången från valp till vuxen?? xD |
| Nevayah Död
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! sön 21 aug 2011, 22:54 | |
| Det är mera namnen jag har problem med, och om jag ska skapa en till karris överhuvudtaget.. :o jättesugen, verkligen, men tveksam på om jag kommer kunna ge henne min fulla tid lixom.. Lemani, Nayru, eller Nayruii. Mink eller Får totem? help me!!
((btw, när ni ändå snackade Zelda, det är därifrån namnet Nayru kommer xD men det är det nog bara äldre nördar som känner igen *känner sig absoluuuuut inte träffad* Den som kan säga vartifrån får en digital kaka! 8D )) |
| Weed Utvandrad
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! sön 21 aug 2011, 23:27 | |
| |
| Gina Död
Spelas av : Freja / Aka | Död
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! mån 22 aug 2011, 01:07 | |
| weed, din mamma kan va din mamma |
| Nakaj
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! mån 22 aug 2011, 12:01 | |
| Som sagt spelar ej zelda, förutom en gång då jag fick låna ett spel av min lillasyster men kom inte särskilt långt :P
Har hittat en ny bild nu i alla fall, nån som gillar :'3 |
| Azazel Crew Utvandrad
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! mån 22 aug 2011, 13:21 | |
| Nakaj, bilden är jättefin! 8D
Och som du säger kunde du ju inte veta att det var en spelkaraktär om du inte spelat spelet ^^
Jag hoppas verkligen inte att du tog illa upp över det <3 |
| Nakaj
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! mån 22 aug 2011, 16:28 | |
| Naw, tack :D
Och såklart att jag inte tog illa upp kändes bara lite pinsamt :'3 |
| Ahanu Utvandrad
Spelas av : Bellz | Utvandrad
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! mån 22 aug 2011, 16:35 | |
| Jag älskar Zelda. x3 Men det var ganska nyligen jag upptäckte att han kunde anta flera former... O.o xD *ville me vara med i diskussionen* xD
Nevayah: Zee är som sagt intresserad av en söt partner. (A) (Men det kan oxå vara en förälskelse som senare leder till partnerskap) ^^
Jag sitter som sagt i Broby så är inte så aktiv denna vecka. Så om allt skulle startas upp nu har jag svårt för att vara aktiv. Är hemma igen nästa vecka. :P |
| Gäst Gäst
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! mån 22 aug 2011, 18:14 | |
| Sitter och typ stalkar tråden numera, känner att jag inte haft så mycket att komma med xD Men iaf, nu har jag nåt att komma med ^^
Till Azazel (och alla andra); Angående hungersnöd och varför typ all mellangeneration dött. Tänkte att det kanske även skulle vara så att mellangenerationen prioriterade maten till de gamla och unga och därmed svalt ihjäl? Tänkte att det kunde vara en liten komplittering :) Låter lite ironiskt att typ alla dött endast under jakt :P
Och så till Akayru; Det där med vad som krävs för att bli vuxen. Vore det inte passande om en del i att bli vuxen är att hitta sitt totemdjur genom en trum/drömresa? Bara en liten idé :)
Och till sist till Weed; Har jag missat din lilla indianvarg eller har du inte skapat den än? Jag är i vart fall nyfiken på att se hur min lilla lärling ser ut och är ^^ |
| Cuywendz Crew Utvandrad
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! mån 22 aug 2011, 18:20 | |
| Ahanu: Broby? Det är ju nära Glimåkra!(om du är i Göinge då) 8D
Jag som just flyttat upp till Eksjö för att börja skolan på nytt efter sommaren D: Annars hade vi kunnat träffas!
Och Link antar endast formen av en varg i Zelda Twilight Princess C; Ett spel värt att spela, åtminstone för att som jag muntligt tillsammans med Nevada och Zayev göra narr av hela spelet XD Jag gillar spelet i sig, men det är ännu bättre om man mobbar karaktärerna XD
Powwaw: Vi menade inte att alla just skulle dött under en jakt, det var bara ett förslag för att få undan lite saknade föräldrar etc XD Andra sätt att dö på är ju mer än välkomna i min åsikt XD Alla behöver ju inte försvunnit/dött av samma orsak XD
//Azazel/Kele |
| Ahanu Utvandrad
Spelas av : Bellz | Utvandrad
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! mån 22 aug 2011, 21:43 | |
| Azazel: Japp. Broby i Östra Göinge. :P I morgon ska jag och syrran på föreläsning i Lund. ^^ Åker förmodligen hem till Jönköping i helgen igen. :3 |
| Nevayah Död
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! mån 22 aug 2011, 22:02 | |
| Lemani, Nayru eller Nayruii? Mink (står för kvicktänkthet, balans, smidighet och anpassningsförmåga) eller Får (Harmoni, Lugn, gemenskap och trygghet. Det ska också finnas balans där någonstanns xD )
Zee och Dibe kanske nyligen har blivigt makar? Eller precis ska bli, och att hela uppvaktningen och så är klar, bara att själva cermonin fattas? :D |
| Weed Utvandrad
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! tis 23 aug 2011, 02:10 | |
| Har inte klurat så mycket på min varg än faktiskt, ville se till att flocken kommer igång först! men har lite beslutsångest för om det ska vara en tik eller hane, och hur dennes personlighet ska vara. haha, har någon läst vargbröder? skulle vara kul att spela en varg som liknar Renn lite. Fast skulle vara roligt att spela en hane också......................... NEJ jag har aldrig svårt att bestämma mig |
| Azazel Crew Utvandrad
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! tis 23 aug 2011, 22:16 | |
| Nevada och jag diskuterade lite och undrar om det inte vore roligare/trovärdigare/mer "traditionellt" om alla (majoriteten?) som ska spela i flocken är med och bestämmer ett totemdjur till var och en av flockmedlemmarna så att man inte "tar det som vore häftigast" och att man måste tänka lite på vad djuren innebär och så (dålig förklaring, hoppas ni fattar)
Vi kan hjälpas åt, alla, att välja till de som redan borde ha totemdjur (baserat på personlighet, viktiga händelser i deras liv etc) innan rollspelande och så börjar, medan de som är "för unga" kan få i ett rollspel.
Vore trevligt mest för att det ska ju bli valt till karaktären av "andarna", och då borde ju inte karaktären (spelaren) ha allt för mycket val själv? Eller?
Förstår ni vad jag försöker förklara eller måste jag försöka utveckla det mer? |
| Sponsored content
| Rubrik: Sv: IMALA - NY FLOCK! | |
| |
| | IMALA - NY FLOCK! | |
|
Dina behörigheter i detta forum |
---|
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
|
| |