Pågående Event
Senaste ämnen
» Anledningen [Astrid]
mån 15 apr 2024, 11:03 av Lev

» Heartsick [P]
mån 15 apr 2024, 10:47 av Lev

» Felsteg [Orion]
mån 08 apr 2024, 21:02 av Naldo

» En mysbrasa kan inte bli för stor[P]
ons 03 apr 2024, 14:31 av Saskia

» 1a April 2024
tis 02 apr 2024, 00:06 av Yargol

» Hoppsan [Nuksimvalpar]
tor 28 mar 2024, 20:24 av Umbriel

» [LKF] Två vilsna själar
tis 26 mar 2024, 15:09 av Maksim

» Ditt hjärta är sant [Astrid]
tis 26 mar 2024, 14:41 av Astrid

» Ring av eld (P)
fre 22 mar 2024, 22:11 av Filia Ignis

Vem är online
Totalt 6 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 6 gäster. :: 1 Bot

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Zayev/Naira-valpar - Sida 2 Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Zayev/Naira-valpar - Sida 2 Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Zayev/Naira-valpar

Gå ner 
+12
Rauna
Elphaba
Im'rahl
Crepsley
Ciel
Bambra
Tyrocho
Saturn
Alcmeme
Dimitrij
Malphas
Zayev
16 posters
Sida 2 av 2  •  Gå till sida : Föregående  1, 2
FörfattareMeddelande
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

Spelas av : Älg | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar    ons 18 dec 2013, 18:33

Nä, det tycker jag inte borde vara några problem c: Blir majoriteten av valparna blå är det lugnt, jag menar, det är inte speciellt vanligt att det blir helt jämnt och så där c:
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

Spelas av : Älg | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar    ons 18 dec 2013, 18:34

Jag skulle kunna tillägga det, att när det börjar bli dags för småfisarna så kommer jag lotta vilka som får rolla valp c: Så har alla lika stor chans 8D
Tyrocho
Tyrocho 
Död 

Spelas av : Nira | Död


InläggRubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar    ons 18 dec 2013, 19:41

Zayev/Naira-valpar - Sida 2 5wximp

Hade tänkt mig såhär.. Hornen saknas dock. De blå ögat är efter hans farfar. Något i stil med detta C:
Bambra
Bambra 
Vampyr 

Spelas av : Embla


InläggRubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar    ons 01 jan 2014, 19:17

Jag får tyvärr dra tillbaka min anmälan, jag har ändå många karaktärer. c:
Saturn
Saturn 
Utvandrad 

Spelas av : Bellz | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar    mån 06 jan 2014, 13:13

e av Jag har inte tänkt så mycket mer på den här valpen. Men namnet Titania gillar jag. Tänkte att hon skulle ha kropp som Naira. Hade varit lite kul med någon metallkraft. Men ljud och telepati annars. Naira hade telepatiskt krafter va? *sitter med mobilen så har lite svårt att kolla upp* I så fall skulle hon ha bruna färger med.
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

Spelas av : Älg | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar    tis 08 apr 2014, 13:08

HEJ ALLA!

Ber om ursäkt att det tagit sån förbannad tid rent ut sagt, men NU är Naira dräktig och äntligen kan man påbörja det här med valpplanerande på allvar! 8D Jag kommer ge folk en vecka på sig att komma med intresseanmälan, efter det kommer jag sen att lotta spelare till den andra valpen c: För mer info angående just valpskapande och grejer, så till första inlägget c:

OCH! Jag kommer ha som krav på spelarna att medan de är valpar ska de rollas som valpar. Inga 20-åringar i valpkropp. Är det någon som känner att de inte fixar det, nej, då är det här kanske inte för dem :/

Fredsstenar på er, mina små svampar <3
Dimitrij
Dimitrij 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar    tis 08 apr 2014, 13:35

Jag har ju lyckats paxa en valp redan, men tar och skriver lite snabbt uppdaterad info här C': <3

Som nämnt tidigare här i tråden, och för dig via chatt, så har jag tänkt en liten hanvalp. Designen på denna har dock förändrats lite sedan förra inlägget om det, vilket du också sett. Till kroppen kommer han likna Naira till stor del, med långa ben och slank silhuett. Något kraftigare framben och framtassar, vilket ger honom ett lite framtungt utseende och gör honom en aning klumpig. Ögon och öron likt som tidigare, med dubbelt på höger sida. Mer lik sin farmor (Zayevs mamma) i färg. Jätteknubbig som valp.

Tankar om personlighet och lite tankar om krafter står i ett tidigare inlägg, och det har inte ändrats så mycket. Skulle vilja ha ljud som kraft efter Zayev. Eventuell sekundär kraft får komma i framtiden om det över huvud taget blir något mer än ljud.

Huhu <3
Crepsley
Crepsley 
Utvandrad 

Spelas av : Nira | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar    tis 08 apr 2014, 14:42

*Lägger in intresse igen* För att vara säker cx
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

Spelas av : Älg | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar    tis 08 apr 2014, 21:51

Alltså MP, jag är så glad i din valpdesign <3 Jädrans sötkorv är vad han är <3
Malphas
Malphas 
Flockledare 

Spelas av : Jenn


InläggRubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar    tis 08 apr 2014, 22:32

*Pillar på en design*
Jag är sugen på en liten valp. c:
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

Spelas av : Älg | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar    tis 15 apr 2014, 20:30

Kommer lotta ut spelare antingen ikväll eller imorgon, så om det finns fler intresserade där ute så är det bra om ni hör av er redan ikväll eller senast imån c:

*kastar fredsliljor på alla*
avatar
Im'rahl 
Utvandrad 

Spelas av : Jenn | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar    tis 15 apr 2014, 22:28

Jag ska dra mig ur då jag redan har tillräckligt med karaktärer som jag inte hinner med som det är. <3

Lycka till : D
Elphaba
Elphaba 
Död 

Spelas av : Älg | Död


InläggRubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar    tis 15 apr 2014, 22:54

Yuss~ förstår hur det är c:
avatar
Rauna 
Utvandrad 

Spelas av : Vic | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar    tis 15 apr 2014, 23:54

Jag anmäler intresse! :>
Tänkte mig en hane, FET och ullig som liten men som vuxen kommer kroppsformen nog påminna om mamma, om än något grövre. Han kommer ha längre päls längst nacken/ryggen och kanske även att det gömmer sig några små taggar där bland allt hår. Krafter står mellan ljud och telepati. Han ska väl vara mer eller mindre en grönsak när han är liten - seg, trög och lite blyg.

Snabbskiss på tjockisen;
Zayev/Naira-valpar - Sida 2 Dfu7n5
Naira
Naira 
Död 

Spelas av : Älg | Död


InläggRubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar    ons 16 apr 2014, 00:25

Åh, men vad roligt 8D Välkommenvälkommen 8D


Jag lottar ut valpspelare imån. För jag är tjock och lat ikväll.
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

Spelas av : Älg | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar    ons 16 apr 2014, 21:43

Nu har jag lottat vem som ska få spela valp nummer 2! 8D

Grattisssssss till Rawna/Vic 8D Tack till de som var intresserade (även de som inte skrev här, jag vet nog allt att ni finns där ute ;D xD) :'D Zayev och Naira kommer få fler kullar, så chansen att få en valp kommer dyka upp igen :3

Så, nu när valpspelare är valda så behövs det samlar lite info om dem 8D Utöver det som redan skrivits~ Skulle bli glad om den här mallen följdes;

Namn:
Kön:
Personlighet:
Kraft:
Utseende:
Övrigt:


Alla riktlinjer, samt namnen man kan välja på, finns på framsidan c: För att se namnen får ni dock skrolla ner lite insåg jag xD
Om ni önskar ett namn som inte finns där, så fråga 8D Sticker det inte ut allt för mycket och kan vara någonting som Zayev och Naira skulle döpa sina små fluffar till så får ni självklart använda det 8D
Erathor
Erathor 
Utvandrad 

Spelas av : Vic | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar    tor 17 apr 2014, 02:48

WOHO!!! Nu blev min skitdag genast bättre :'DDDDDDD
uodjsngpoierpjoägjkipä

Namn: Oberon, Glarthir eller Azdell (spelar absolut ingen roll, gillar alla c:)
Kön: Hane
Personlighet: Som liten så tänkte jag mig, som tidigare nämnt, att han skulle vara en grönsak. Med andra ord rätt seg och klumpig och inte speciellt medveten om vad som händer runt omkring honom. Alltid glad. Spelar gärna tuff och modig i närheten av familjen men är annars väldigt försiktig av sig. Eventuellt att han som liten inte talar speciellt mycket. Han kan, men han använder sig främst av kroppsspråk och övriga ljud. Hur han blir som äldre har jag inte riktigt funderat kring ännu.
Kraft: Telepati
Utseende: Liknande kroppsbyggnad som mamma, fast grövre och med tjockare och ganska sträv päls. Längre päls längst nacken och markeringarna påminner lite om Zayevs mamma, fast i andra färger. Öronen är korta och svansen är lång och tunn. Ögonen är röda med orangea pupiller och utan synlig ögonvita. Över rygg och nacke skjuter små rundade taggar ut genom huden (de längst nacken är gömda i håret). Han har även korta men grova betar. Likt den norska lundehunden har han istället för fyra, sex fungerande tår på alla tassar. Detta gör att han kan gripa föremål när de fungerar som tummar. Mankhöjd som vuxen; ~110-120cm

Just det, han har även lite skägg på hakan C:
Är det något jag ska ändra/har glömt ta upp så är det bara säga till!

Skiss som vuxen:
Zayev/Naira-valpar - Sida 2 2vc8h0w
Cuywendz
Cuywendz 
Crew
Utvandrad 

Spelas av : Kreftropod | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar    tor 17 apr 2014, 13:11

Namn: Skulle, som nämnt för dig över skype, jättegärna kalla valpen för Arno, om det är ett namn föräldrarna skulle kunna tänka sig C: Men kan annars diskutera fram namn bland de som finns.
Kön: Hane
Personlighet: Som valp tänker jag att han kommer vara ganska blyg i början, särskilt runt främlingar, men blir snabbt säkrare runt familjen, och blir ganska lekfull och busig. Glad i mat. Jag har inte heller tänkt så mycket på personlighet som vuxen än, då det gärna får utvecklas av händelser ic i min mening, men med tanke på vilka mysföräldrar han har, och hur jag antar att de kommer uppfostra valparna, så kommer han troligtvis bli en ganska snäll och mysig karaktär han också.
Kraft: Ljudvågor. Eventuell sekundär kraft får komma i framtiden om det blir någon över huvud taget, och jag diskuterar gärna det med dig då C:
Utseende: Någonstans mellan 90-110cm i mankhöjd, har inte kunnat bestämma det riktigt än. Till kroppen kommer han likna Naira en hel del, med långa ben och slankare kropp. Framkroppen, och främst märkbart frambenen och framtassarna kommer vara kraftigare och med lite längre päls, vilket ger honom ett lite framtungt utseende. Framtassarna blir ganska grova, med något labb-lika drag och kraftiga klor, vilka gör honom lite klumpig. Slätare päls på bakkroppen, med pälstussar på hälarna efter mamma. Lite längre svans. Tre ögon, och tre öron, där ansiktet ser ganska normalt ut på vänster sida och har dubbla ögon och öron på höger. Skägg på hakan. Övervägande lik sin farmor, Zayevs mamma, i färg och mönster. Röda ögon med normala pupiller. Som valp kommer han vara jätteknubbig, med något överdimensionerade framtassar som gör honom väldigt klumpig.
Zayev/Naira-valpar - Sida 2 U3k6
Övrigt: Har inte mycket övrigt att nämna. Som en side note så föreställer jag mig att han kan komma att låta lite som Beppe Wolgers som vuxen.

Om där är något som som verkar lustigt så bara säg till. Jag är öppen för diskussion C:

<3
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

Spelas av : Älg | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar    tor 17 apr 2014, 13:23

Vic: *sprattlar runt på golvet* Han är så söööt :'D Och vad gäller infon och så tycker jag inte att du behöver ändra på nånting direkt c:

MP: Jag kikade lite på Arno, och efter lite funderande skulle namnet fungera på honom 8D Känns inte off i jämförelse med de andra namnen och så :3 Så en liten Arno it is 8D Känner inte att någonting behöver ändras på eller låter konstigt och så heller :3


Hurrdurr, de är båda sånna små söta fluffisar :'D Gillar att de blev så lika varandra, även om där finns stora skillnader :'D *sprattlar glatt runt i taket*
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

Spelas av : Älg | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar    tor 17 apr 2014, 13:31

Glömde säga det innan, men om ni vill ha hjälp med bollplankande och så är det bara att skrika till så hjälper jag till så gott jag kan 8D
Erathor
Erathor 
Utvandrad 

Spelas av : Vic | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar    mån 21 apr 2014, 22:51

Jag skulle nog vilja bolla lite idéer! :> Så fort jag bara får lite mindre att göra. Stressar med att få ett magasin färdigt för tryck just nu men om någon dag bör jag ha det lite lugnare.
Abraxas
Abraxas 
#blessed 

Spelas av : Älg


InläggRubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar    mån 21 apr 2014, 23:03

Yuss c: Det är ingen brådska med valparna ännu, Naira är inte så långt kommen~ Men när du känner dig redo, då bollar vi idéer 8D
 
Zayev/Naira-valpar
Till överst på sidan 
Sida 2 av 2  •  Gå till sida : Föregående  1, 2
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Zayev/Naira-valpar, del 2
» Naira © Älg
» [Avslutat] Naira död
» [Avslutat] Så sjukt jävla skitdöd - Naira
» Oh...it's you...(Zayev!)
Hoppa till annat forum: