Pågående Event
Senaste ämnen
» I björkens skugga
Igår på 09:22 av snaptubeapkss

» Välkomna till Snöstrand [P]
tis 05 nov 2024, 00:45 av Ivo

» Inte idag heller [Astrid]
tis 29 okt 2024, 21:11 av Trian

» Vi som återstod [Varikset]
fre 11 okt 2024, 19:54 av Varikset

» Trofasthet [Maksim]
fre 11 okt 2024, 19:35 av Maksim

» Hål i mitt hjärta [Molok]
tis 17 sep 2024, 20:22 av Nomë

» Står här lika vilsen som ett barn [Nomë]
tis 17 sep 2024, 19:15 av Molok

» En syster är en börda [Tora]
mån 16 sep 2024, 21:28 av Tora

» Ingen återvänder hem [Zephyr]
mån 16 sep 2024, 20:43 av Varikset

Vem är online
Totalt 192 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 192 gäster.

Inga

Flest användare online samtidigt: 221, den tor 07 nov 2024, 23:06
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Zayev/Naira-valpar, del 2 Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Zayev/Naira-valpar, del 2 Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

Zayev/Naira-valpar, del 2

Gå ner 
+9
Nadie
Vit
Nibber
Ruby.
Loke
Naima-finiarel
Nehexor
Cerulean
Zayev
13 posters
FörfattareMeddelande
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

Spelas av : Älg | Utvandrad

InläggRubrik: Zayev/Naira-valpar, del 2    sön 12 apr 2015, 17:18

Hallå alla skorvar!

För er som väntat är det dags för Zayev och Naira att få kull nummer två! :D Jag vet inte riktigt hur många valpar de kommer få, men det lutar åt tre. Vilket innebär att två stycken kommer få spela valp då jag själv tänker spela en :D
Jag tänker upprepa all info sen förra tråden för let’s face it. Ingen minns vad som stod där och alla är för lata för att kolla. Så för att göra livet enkelt: här kommer all info igen! Med lätt modifikation.

Valparna kommer bli 75% hellhound och 25% ljudvarg. Hur Zayev och Naira ser ut kan du se här, här och här.
För Zayev och Nairas föräldrars utseende finns det en bild här.
Önskar du anväda färger och andra saker som inte finns med på bilderna så är det bara att fråga :D Om det inte är jättekonstigt så kommer jag med stor sannolikhet inte säga nej c: En sak som är väldigt viktig att notera är att inga valpar får lov att se ut som björnar. De får gärna ha lite björnlika drag, men inga helbjörnar som Zayev. Av den anledningen att så gott som alla i släkten ändå ser ut som vargar/hundar (och crews önskan om att ha så varg/hundlika utseenden som möjligt). De får gärna ärva kroppsform av Naira (som är baserad på en saluki) men inte Zayev.

Vad gäller krafter kan man få en rätt hyfsad variation. Zayev själv har ljud medan Naira har telepati. I och med att de båda är hellhound kommer valparna naturligt bli tåligare mot värme. Detta innebär dock INTE att de kan gå och plaska runt i lava eller eld. Bara att de inte dör av värmeslag under de varmaste dagarna i öknen c: De kommer också frysa lättare än andra.
Följande kommer en lista på vad Zayevs och Nairas familj har/hade för krafter:

Zayevs mamma: Ljud
Zayevs pappa: Sten/raseri
Zayevs morföräldrar: Ljud
Zayevs farföräldrar: Metall och raseri
Vad som finns längre bak i släkten som inte nämns ovan: Mörkerkrafter

Nairas mamma: Värme
Nairas pappa: Telepati
Nairas morföräldrar: Metall och sten/eld
Nairas farföräldrar: Telepati och teleknesi
Vad som finns längre bak i släkten som inte nämns ovan: Helande krafter

Det har förekommit lite modifikationer bland krafterna sen sist. För de som minns så kunde man innan välja på vind, men jag valde att plocka bort det från Zayevs sida då det inte förekommer bland renrasiga hellhound och så gott som hela släkten på moderns sida är ljudvargar. Man kunde också välja lava från Nairas morföräldrar men då crew uttryckligen sagt att det endast är en kraft som förekommer hos renrasiga inferos är det inte längre möjligt att välja det c: Är man intresserad av en kraft som inte står uppskriven så är det bara att fråga så går det kanske att lösa c:

Liksom förra gången så finns det ett antal namn att välja mellan om man inte kommer på ett eget; Glarthir (efter Nairas morfar) och Nena.
Nena är ett flicknamn medan Glarthir är ett pojknamn c:
Vill man ha ett annat namn är det fullt möjligt om det känns som ett namn som inte sticker ut allt för mycket från de andra c: Men som med allting annat: fråga! :D
Tidigare fanns även namnet Azdell på listan, men jag tänkte använde det till min egen valp c:

Valparna kommer inte födas än på ett tag, men som med förra kullen så vill jag ge folk möjlighet att verkligen fundera och pilla c: Fredsliljor på er alla! *kastar omkring sig*
Cerulean 

Spelas av : Julia

InläggRubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar, del 2    sön 12 apr 2015, 17:31

OJ OJ *viftar med båda händerna*

Som jag nämnt tidigare är jag grymt sugen på en sån här liten valp c: Lägger in intresse så länge om det är okej! Har isf tänkt mig en hona, men.. är lite velig just nu.
Nehexor
Nehexor 
Vampyrjägare 

Spelas av : Nish

InläggRubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar, del 2    sön 12 apr 2015, 17:41

du är ond älg *sneglar på Nena*
Naima-finiarel 
Död 

Spelas av : Punkis | Död

InläggRubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar, del 2    sön 12 apr 2015, 22:48

*stirrar upprört på text och viftar med armarna*

Jag är också intresserad, men av en pöjk OvO
Ba' så ni vet
Loke
Loke 
Vampyrjägare 

Spelas av : Jenn

InläggRubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar, del 2    sön 12 apr 2015, 23:19

Anmäler mitt intresse!

Är sugen på en liten hane som kommer vara väldigt... flick-aktig i sättet, till att börja med, sen får man se vad som händer under dess uppväxt som kan påverkar dess utveckling.
Ruby.
Ruby. 
Död 

Spelas av : Nira | Död

InläggRubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar, del 2    mån 13 apr 2015, 17:43

Är sugen på en honvalp, Nena, jag har skissat henne med hjälp av bilderna du länkat (Kalkulerat lite)
Men Nena är väldigt lik sin mor, men Zayevs ögon och 'man' på hjässan till nacken.
Nairas mormors tecken (tror de var mormodern dedär med två bakben?) Sedan taggarna efter Naira.
Spinkig, men snabb och smidig.

Krafter jag hade tänkt: Ljud & Helande krafter C:

Fredsliljor <3
Ruby.
Ruby. 
Död 

Spelas av : Nira | Död

InläggRubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar, del 2    mån 13 apr 2015, 19:00

Färgerna stämmer inte korrekt, men jag hoppas du förstår min tanke :3

Zayev/Naira-valpar, del 2 11w4nqx
Så detta är min intresse ansökan, <3

(Tussarna på benen är jag osäker på om de ska vara där eller ej)
Nibber
Nibber 

InläggRubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar, del 2    ons 15 apr 2015, 17:21

Har funderat vidare lite, och bestämt mig för att jag i händelse att jag får en valp gärna vill ha en hane istället! Glarthir it is. Har inget klart inför utseendet ännu, har alltid haft extremt svårt att föreställa mig karaktärer i huvudet.. Men det kommer, folket c:
Nibber
Nibber 

InläggRubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar, del 2    ons 15 apr 2015, 17:51

typ-character-sheet-mer-olika-lösa-tankar. Är dock lite fundersam hur det skulle kunna fungera ihop med valpförslaget innan mig, då denne inte alls är särskilt lik den här tilltänkta. Å andra sidan behöver syskon inte nödvändigtvis vara superlika, men inte vet jag :) Lite tankar iallafall.

En Glarthir åt folket var det beställt!

Beteende: Vänlig och omtänksam, men inte dumsnäll. Gillar att småprata men är också snabb på att läsa av när individer hellre vill vara för sig själva. Är smart och logiskt tänkande men kan ibland brusa upp lite för mycket över småsaker. 

Kroppsbyggnad:
Mycket kraftig, dock inte alls riktigt lika björnlik i kroppen som Zayev men äger hans låga hållning (typ som av Älg bifogad). Har kraftiga tassar med mörka klor, mörk päls och äger samma uppsvängda buk som sin mor. Normal vargsvans, dubbla par framben. Tre ögonpar i bärnstenslik färg, synliga pupiller, som pryder det snäppet ädlare huvudet än vad som annars är likt Zayev. Mörkt brun päls och en likfärgad "kam" av tufsig, något längre päls som börjar vid mitten av ryggen och slutar mellan de trekantiga öronen. Har taggar över bakre delen av ryggraden och mot svansroten. Har Zayevs betlika tänder, enda skillnaden är att dem sitter på ovansidan av käken istället. 
Har inga om helst tecken, utan hela kroppen är färgad i endast en nyans av mörkt brun bortsett från ögonen.

Hur låter det? c:
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

InläggRubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar, del 2    tor 16 apr 2015, 12:35

Håhå, vad roligt att se att så många är intresserade! :D

Min plan är följande att jag låter tråden ligga uppe ett tag till bara för att se om det är någon mer som är intresserad, och jag vet även att åtminstone en behöver överväga om hon verkligen vill ha en valp eller inte c:
Efter det så väljer/lottar jag ut vilka två det är som blir valpspelare, och kommer i samband med det att skriva upp lite vad det är jag vill att ni funderar på :D

Låter det okej med alla?
Vit
Vit 

InläggRubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar, del 2    tor 16 apr 2015, 19:51

Helt ok, ingen brådska liksom, valparna skulle väl ändå inte komma på ett bra tag c:
Nadie
Nadie 
Vampyrjägare 

Spelas av : Elsa

InläggRubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar, del 2    tor 16 apr 2015, 20:06

Nä, det är super-inte-okej med mig!!! *bråkig tonåring*

Just kidding, har ju inte ens anmält intresse hihi *sladdra ut igen*
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

InläggRubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar, del 2    tor 16 apr 2015, 23:09

Nä, det skulle dröja ytterligare ett tag till innan de föds alls c: Och Elsa din lilla korv! Sluta vara så bråkig!
Erakan
Erakan 

InläggRubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar, del 2    fre 17 apr 2015, 15:39

Jag gör så här; Jag lägger in mitt intresse och ser vad som händer. Får jag en valp så får jag en, och får jag en inte så behöver jag inte fundera på om jag ska ha en eller inte ~ #logic

Tänker mig en ganska glad och vänlig dam, med vissa tendenser att grubbla på saker. Lite lill-gamal av sig, sådär.

//lurig nish
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

InläggRubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar, del 2    tor 30 apr 2015, 19:39

Så! Jag har äntligen tagit tag i att lotta ut valpspelare och de som fått en valp att spela är: Jenn och Nish! Grattis! :D

Som jag skrev tidigare så kommer det en liten mall jag skulle vilja att ni fyller i med väldigt basic info c:

Namn:
Kön:
Kraft:
Personlighet:
Styrkor:
Svagheter:
Utseende:
Övrigt:

Det behövs inte några romaner av text, men lite basinfo i alla fall c: En del grejer kanske kan vara lite svåra att fylla i just nu då de inte är så gamla, men försök att hitta någonting i alla fall c: Försök att få in i alla fall 2-3 styrkor och svagheter c:
Och, vad tycker ni är en bra start-ålder? Den förra kullen började på 6-7 år, så jag tänker mig att även denna början på en liknande ålder. Vad tror ni om det? c:

Min egen tönt:

Namn: Azdell
Kön: Hona
Kraft: Metall, sten
Personlighet: Hon är väldigt nyfiken och älskar att lära sig nya saker. Dock så har hon ärvt Zayevs korta stubin och blir väldigt lätt irriterad. Hon är även väldigt lätt att förolämpa, framför allt om någon kallar henne dum då hon är medveten om att hon är ganska smart. I samband med det blir hon även väldigt frustrerad när hon inte förstår saker med en gång.
Azdell är utåtriktad och framåt med gott om självkänsla och självförtroende. Hon kan vara lite av en besserwisser, men menar ingenting illa med det.
Styrkor: Väldigt lätt att lära, snabb
Svagheter: Otålig, klen, hetsigt humör
Utseende: Hon är enfärgad i en mörkt blå nyans, med tre ögon på högra ansiktshalvan och två på den vänstra. De är alla fem orangea med en vit pupill. Likt Zayev har hon även två betar.
Hon har en kraftig nacke (som hon inte kan höja mycket högra än på bilden nedanför), men har i övrigt ärvt mer av Nairas kroppshydda. Hennes svans är normallång, men har lång päls, vilket gör att den ser längre ut än vad den egentligen är.
När hon är vuxen kommer hon vara 90-95 cm i manke.
Övrigt: Inget just nu, men det dyker säkert upp

Zayev/Naira-valpar, del 2 166g3fn
Klicka på bilden för att öppna en större i en ny flik

Behöver ni någon hjälp, undrar något eller vill bollplanka är det bara att höra av er så hjälper jag gärna till! :D
Pathara
Pathara 
NPC 

Spelas av : Bönan | NPC

InläggRubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar, del 2    fre 01 maj 2015, 21:00

åh neeej D:
ville ha en haha, missat detta helt! xD
Grattis till ni som fick valpar! :D
Gharrow
Gharrow 
NPC 

Spelas av : Jenn | NPC

InläggRubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar, del 2    tor 07 maj 2015, 23:34

Zayev/Naira-valpar, del 2 Gharrowwip_zpskrqzeltx

Här kommer en liten wip på min lilla tönt <3
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

InläggRubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar, del 2    mån 08 jun 2015, 19:55

Nämen titta, det här hade jag helt missat :'D Fin liten fjomp <3

Men jag tänkte att det kanske kan vara en idé att sätta ett slutdatum för när valparna kan startas? c: så att vi inte drar ut på det allt för länge c:
Chayan
Chayan 

InläggRubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar, del 2    tor 11 jun 2015, 21:48

Helt med på det! Är inte jätteduktig på att hålla igång mitt t(r)ollande under sommaren,  men kommer gå att nå via skype c:
Primärt är tanken en något grövre variant av naira, med mormors färger och morfars framtassar (bild kommer).
Tänkt mig helande som kraft, möjligen med en svagare ljudkraft som kompliment c:

//lurig nish

Senast ändrad av Chayan den tis 07 jul 2015, 14:41, ändrad totalt 1 gång
Erakan
Erakan 

InläggRubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar, del 2    lör 04 jul 2015, 10:11

Närmare beskrivet;

Namn: Nena
Kön: Hona
Kraft: Helande + ( ..ljud/telepati/metall/allt/kanintebestämmamig )
Personlighet: Tämligen vänligt lagd och gladish. Ganska inriktad på att försöka lösa och klara saker själv i första hand, men är inte rädd för att be om hjälp. En 'grubblare' som tenderar till att läsa in mer i situationer än vad som faktiskt är, nästan till den nivå att hon kan må dåligt av det.
Lite spärrar för att dela med sig av personliga tankar, men kan gärna diskutera annat.
...ish. errr.... lite lill-gammal av sig då hon mognar ganska snabbt i sinnet.
Styrkor: Noggrann/analytiskt lagd
Svagheter: Drar ner sig själv med sitt grubblande, vågar inte alltid prestera till fullo i rädsla för att misslyckas. Kan Rage quit:a med stil (om än ovanligt)
Utseende: Väldigt likt modern till kroppen, med morfaderns hand-linande tassar på båda frambenen. Framben grövre än bakben. Ganska fluffig i pälsen överlag (ser inte lika smal ut som modern, även om kroppen är väldigt lik.)

Modern/mammans färger. Man med blandade färger, i övrigt enfärgad i naira-brunt.
Benutskott över ryggradens slut, samt tre knotor över varje skuldra. 
Tre ögon på vänstra sidan av ansiktet, och ett på högra. (Farfars ögonfärg)
Pluttis björnsvans <3

... tror inte jag glömt något nu......... x'D
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

InläggRubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar, del 2    ons 22 jul 2015, 02:33

HEJ SÅ OKEJ!

Jag tänkte att valparna skulle födas nu under uppdraget Jägarna har, så de kan nog börja rollas lite lätt efter det :D Jag kan inte direkt säga att såhär lång tid har ni på er att bli klar med valparna, men säg en vecka? Om ni inte redan är klara menar jag, för i så fall så är det bara att hojta xD

Och Nish, det låter bra :D Känner du att du behöver hjälp med att bestämma hjälper jag dig gärna, även om jag just nu inte är riktigt säker på hur xD

Sponsored content 

InläggRubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar, del 2    

Zayev/Naira-valpar, del 2
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Zayev/Naira-valpar
» Naira © Älg
» [Avslutat] Naira död
» Bortgjord [Naira]
» [Avslutat] Så sjukt jävla skitdöd - Naira