| Zayev/Naira-valpar | |
|
+12Rauna Elphaba Im'rahl Crepsley Ciel Bambra Tyrocho Saturn Alcmeme Dimitrij Malphas Zayev 16 posters |
Författare | Meddelande |
---|
Zayev Utvandrad
Spelas av : Älg | Utvandrad
| Rubrik: Zayev/Naira-valpar tis 05 nov 2013, 21:47 | |
| Hej alla fina svampar 8D I snart ett år tror jag att jag har haft planer på att tutta ihop Zayev och Naira med varandra (smidigt och bra när det är mina egna karaktärer~) och snart ska de äntligen snurra runt i Numoori tillsammans c: Men, i och med denna hop-tuttning har jag tänkt det ska bli lite valpar efter dem 8D För vi vet alla att Zayev skulle bli en awesome pappa~ Notera att jag endast söker 1 person till, max 2, som vill spela valp c: Den som redan blivit lovad en valp är MP. Hur som hur! Valparna kommer bli 75% hellhound och 25% ljudvarg c: Hur Zayev och Naira ser ut kan man se på deras pressar: Zayev respektive NairaFarmors, farfars, mormors och morfars utseende kan man se härÖnskar man tecken och färger som inte finns med på bilderna, fråga först c: Det är nämligen inte säkert att någon i släkten har just det du söker c: Och en mycket viktig del i utseende-skapandet: jag vill inte ha några valpar som ser ut som björnar (hur gulligt det än skulle vara). Anledningen är den att majoriteten av vargarna i släkten ser ut som just vargar. De för gärna ärva kroppsform från Naira (hon är baserat på en saluki) men inte från Zayev. Vad gäller krafter kan man få hyfsat stor variation. Zayev har ljud och Naira har telepati. I och med att de båda är hellhound kommer valparna naturligt bli tåligare mot värme. Detta innebär dock INTE att de kan gå och plaska runt i lava eller eld. Bara att de inte dör av värmeslag under de varmaste dagarna i öknen c: Följande kommer en lista på vad Zayevs och Nairas familj har/hade för krafter: Zayevs mamma: Ljud Zayevs pappa: Sten/raseri Zayevs morföräldrar: Ljud och vatten Zayevs farföräldrar: Elektricitet och raseri Vad som finns längre bak i släkten som inte nämns ovan: Mörkerkrafter/skuggor och vind Nairas mamma: Värme Nairas pappa: Telepati Nairas morföräldrar: Lava och sten/eld Nairas farföräldrar: Telepati och teleknesi Vad som finns längre bak i släkten som inte nämns ovan: Helande krafter Valparna kommer dock inte komma än på ett tag, då det är mycket som ska hinna hända c: Eller ja, typ mycket i alla fall xD Men, det ger er en massa tid att fundera 8D Fredssvampar på er alla! <3 |
|
Zayev Utvandrad
| Rubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar ons 06 nov 2013, 01:15 | |
| Glömde säga det innan! Vad gäller namn så har jag ett par stycken som ni får välja mellan, just för att det ska bli som om Zayev och Naira bestämmer namnen c: Men jag återkommer med det lite senare xD |
|
Malphas Flockledare
Spelas av : Jenn
| Rubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar ons 06 nov 2013, 16:16 | |
| Hoppas det är ok att man skriver här, annars tar jag bort inlägget. c:
Jag är sugen på en liten avkomma. En hane, troligtvis, som liknar sin mor i kroppsbyggnaden. Såg en äldre bild av Zayev, där han ser mer ut som en varg i kroppen - ungefär som så.
Ska fundilera lite mera så återkommer jag. c: |
|
Zayev Utvandrad
| Rubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar ons 06 nov 2013, 16:22 | |
| Jadå, det är bara att skriva här hur mycket du vill 8D Blir bara glad c': |
|
Dimitrij Crew Flockledare
Spelas av : Kreftropod
| Rubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar ons 06 nov 2013, 16:40 | |
| Har ju pratat med dig redan, och visat designen och sådär. Men tänkte att jag kan skicka här också, ändå C: Har tänkt en hanvalp som till färgen påminner väldigt mycket om Zayevs mamma. Han skulle till kroppsformen påminna om såväl farmodern som mormoder, med lite varg-likare ansikte. Inte björn och inte riktigt saluki-likt. Hans kropp skulle vara en aning krökt efter Nairas form, men grövre. Tassarna lite av en blandning mellan vargtassar och björnlabbar med rejäla klor, men som gör honom en aning klumpig. Extra ögon förekommer ju en del inom familjen, så tre ögon it is. Ena sidan av ansiktet blir väldigt "normalt", med normala proportioner och liknande, medan det på andra sidan trängs två ögon. Tänker mig att läppen är lite grövre på den sidan också, men är inte helt säker. Två öron på samma sida, ärvt av morfadern (har för mig att han har dubbla öron) C: Överväger att ha "taggar" som är delar av ryggraden som växt ut ur huden över höfterna. Lite som Nairas, fast inte mellan skuldrorna C: Lite kortare päls, som inte är jättesträv, men inte riktigt kan kallas mjuk. Längre päls vid armbågarna efter modern, och samma med lite längre päls på svansen. Eventuellt om den pälsen är mjukare än den andra, men vet inte riktigt. Lite "skägg" på hakan efter pappaaaa. Ta en ofärdig skiss; Personlighet och så har jag inte tänkt mycket alls på. Tycker inte det behövs planeras allt för mycket där då det är en valp och han ska utveckla en personlighet under uppväxten. Kommer antagligen vara lite blyg och osäker i början, och framförallt mot främlingar, men snabbt bli säkrare bland de han känner och valpa runt och bita pappa Zayev i näsan och trassla in sig i mamma Nairas svans <3 Har liiite tankar i kraftväg, och tror jag har nämnt det också tidigare för dig, men kommer inte riktigt ihåg. Ljud först och främst, ärvt av Zayeeeev. Övervägde ett tag doft, men är osäker på om det för det första finns i släkten, eller om jag över huvud taget känner för att ha det. Men det behöver inte bestämmas nu, det kan vara något han upptäcker senare, om det över huvud taget blir mer än ljud C': Det var nog allt för mig för nu C: |
|
Alcmeme Av Isblod
Spelas av : Embla
| Rubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar ons 06 nov 2013, 17:27 | |
| Måste bara fråga om det finns en chans att det kanske kan komma en andra kull? Jag har inte tid eller plats, är inte riktigt aktiv nog för o ta mig ann en massa valpar. Men har drömt om en zayevbebis såå länge xD <3 |
|
Zayev Utvandrad
| Rubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar ons 06 nov 2013, 17:34 | |
| MP: Han är en sån söt liten prutt c': Zayev kommer spazza över att han är så lik farmor xD Och han får gärna bita pappa Zayev i näsan <3 Pappa Zayev kommer dock ge igen xD
Ämplah: Jadå, det kommer säkert en kull nummer två i framtiden 8D Kul att höra att du är intresserad c':
Vad gäller namn och så, så har jag ett par som Zayev och Naira skulle använda på sina valpar c: Titania (efter Zayevs mamma), Oberon (efter Zayevs morbror), Glarthir (efter Nairas morfar), Nena och Azdell. Titania och Nena är flicknamn medan Oberon och Glarthir är pojknamn c: Azdell är unisex C:
Senast ändrad av Zayev den tor 07 nov 2013, 21:10, ändrad totalt 1 gång |
|
Saturn Utvandrad
Spelas av : Bellz | Utvandrad
| Rubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar tor 07 nov 2013, 12:58 | |
| Lite intresserad av liten Titania. :3 |
|
Malphas Flockledare
Spelas av : Jenn
| Rubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar tor 07 nov 2013, 20:58 | |
| En liten skiss på hur han kan tänkas se ut, funderar fortfarande på färger. c: |
|
Zayev Utvandrad
| Rubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar tor 07 nov 2013, 21:09 | |
| Bellz: Roligt att höra 8D
Jenn: Åh, han är jättefin :'D *sprattlar med näsan* Ska bli spännande vad du tänkt för färger på honom 8D |
|
Dimitrij Crew Flockledare
Spelas av : Kreftropod
| Rubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar tor 14 nov 2013, 12:33 | |
| Tycker om namnen Oberon och Glarthir. Har lite töntigt suttit och uttalat namnen och försökt känna efter vad som skulle passa min valp. Oberon får mig att tänka på Oberon på Barrier.
Skulle vilja kombinera namnen.. Obethir, Glarthon. Men så är det Zayev och Naira som döper valparna, så tycker inte det är mer än rätt att de får bestämma namn C:
Har svårt att välja. Vet att det inte behöver väljas direkt nu, men tycker det är kul att fundera. Någon som känner för att hjälpa mig lite? C': |
|
Tyrocho Död
Spelas av : Nira | Död
| Rubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar tor 14 nov 2013, 12:43 | |
| Ååh, skulle jätte gärna vilja ha en valp av dom! ;-; <3 Men antar att platserna redan är tagna? :o |
|
Zayev Utvandrad
| Rubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar tor 14 nov 2013, 13:18 | |
| MP: Ahahahaha xD *kom att tänka på Oberon och Kurt*
Nilla: Just nu är det bara att visa intresse och fundera och så 8D Ingenting som är bestämt ännu c: |
|
Tyrocho Död
| Rubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar tor 14 nov 2013, 14:07 | |
| Okey :D är intresserad! 8D |
|
Bambra Vampyr
| Rubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar tor 14 nov 2013, 20:34 | |
| Gud, jag vill verkligen ha en liten bäbiz ju, önskat mig en från Zayev på länge :'D Jag planerar lite här nedan då också :3 Om det är okej? :0
Det är tänkt att hon ska ha en kroppsform som en greyhound (såsom mor blir det då antar jag?)(lite längre päls), normallång vargsvans (efter farmor och morfar) men lockig efter mor och ett björnaktigt huvud som far. Björnlabbar som framtassar och vargtassar som baktassar (då blir hon med lite krökt rygg va?), lite längre ben som mor. Jag tycker att hon ska ha en liten man i nacken som far också och ett par betar ur munnen, dock ska de vara lite kortare. Dessutom ska hon ha två par ögon som ser olika i olika ljus, de översta ögonen ser bra i ljus och dem nedre ser bra i mörker. :3
Pälsfärg kommer vi till nu dååå också... En blå liten bäbäz får det bli, precis som far <3 Dem översta ögonen får bli blodröda som fars och dem nedre får bli vita rakt över, vit pupill också (men dem ska inte lysa för det)! C: Kraft får väl bli El. c':
Jag tänker mig en liten Azdell. :3
Senast ändrad av Bambra den fre 15 nov 2013, 16:07, ändrad totalt 7 gånger (Orsak för redigering : Bara för att jag kan C:) |
|
Bambra Vampyr
| Rubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar tor 14 nov 2013, 20:46 | |
| MP, jag tycker att Obethir passar din bäbä. C: |
|
Tyrocho Död
| Rubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar fre 15 nov 2013, 21:02 | |
| (ÄNDRAR LITE)
*Fantiserar ihop en liten fiis C': *
Hade tänkt att denne lille krabat skulle ha ett lite fluffigt face, men är varglikt som sin mor (eftersom att kravet var icke björnliknande valpar ^^) Cx Kroppen är som modern fast lite mer hull på kroppen, sådär lite fluffig men normalbyggd. Två tår på varje tass, tassarna är breda (så fisen kan stå stadigt) Öronen fick hen från sin mor, långa och slanka :3 Tre ögon, två normala och ett i pannan. Orange röda de två normala, men blått de i mitten efter sin farfar (tror jag det var..) Nedre tänder som Zayev. Och hade tänkt att hen skulle vara färgad som sin farmor (hon som var olika nyanser av blått) Humhum.. Och att denne fis skulle ha SMÅ horn som sitter på nosryggen/lite uppmot pannan.
Men somsagt.. Varken namn eller kön spelar någon som helst roll!
*Ändrar lite.. Pet pet*
Senast ändrad av Tyrocho den tis 08 apr 2014, 14:54, ändrad totalt 1 gång |
|
Zayev Utvandrad
| Rubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar tis 10 dec 2013, 23:16 | |
| Hurr, så kul att läsa vad ni kommit fram till :'D
Ber om ursäkt för att jag inte varit här och skrivit alls ._. Livet trasslade och hade sig, ni vet hur det blir ibland c: Jag ska fundera ut lite vem det är som ska få lov att spela en valp, och blir ni väldigt många som vill ha en så kommer jag nog öppna upp så det blir tre valpar c: MP, och sen två till med andra ord c: Jag återkommer med detta lite senare då valparna blir lite mer aktuella, så att de som vill får chansen att skriva här 8D Skulle kunna säga "planera inte för mycket" men jag vet hurdan jag är själv och har nästan alltid en karaktär klar vare sig jag får spela en valp eller inte xD
Och Nilla, tyvärr kan jag inte tillåta bara ett stort öga i ansiktet då det inte förekommit i släkten :/ Minst två ögon måste finnas, så jag skulle vilja be sig tänka om lite där c:
Och ja, jag överanvänder smilisar. |
|
Ciel Död
| Rubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar ons 11 dec 2013, 15:21 | |
| Hmm.. Går det om hen har ett öga i pannan och två vanliga? c: Det skulle funka det också ^^ Fast hen skulle ju kunna ha ögon som sin vackra mor. Lite här och var. Antingen det eller det andra alternativet C: |
|
Zayev Utvandrad
| Rubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar ons 18 dec 2013, 10:55 | |
| Helt okej om du vill ha 2 och sen ett öga i pannan 8D Som du själv säger så har ju Naira ögon lite varstans, utöver de två som sitter normalt så att säga 8D |
|
Tyrocho Död
| Rubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar ons 18 dec 2013, 15:14 | |
| Yey 8D
Namn vet jag inte riktigt än, eftersom att det är Zay och morsan som bestämmer det, såå då det gäller namn spelar ingen roll ;D Om det ska bli en hona eller hanne det spelar ingen roll det heller.. Kraft har jag funderat på, helande krafter samt Ljud C:
Annars har jag funderat på nått horn, Att hen kanske skulle klä i sådanna horn som Sayevs farfar c:
*Hoppar in med fler idéer cx* |
|
Zayev Utvandrad
| Rubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar ons 18 dec 2013, 15:43 | |
| Vet inte om du sett det, men på första sidan har jag namnförslag man får välja mellan 8D Är ni fler än 1 som vill ha samma namn får ni kommer överens c:
Är det Zayevs pappa du menar? c: Har nämligen inte någon skiss eller liknande på hans farfar c:
Om det är så att du/ni har skisser eller liknande tittar jag jättegärna på dem :'D *nyfiken* |
|
Tyrocho Död
| Rubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar ons 18 dec 2013, 18:17 | |
| hmm.. Oberon eller Azdell skulle jag kunna tänka mig C: Men somsagt, namnet spelar ingen roll då jag inte riktigt vet om det ska vara en hona eller en hanne ännu ^^'' Menar den svarta björnen med hornen, trodde att de var Zayvs farfar, kanske var morfar som du hade ritat x3 |
|
Zayev Utvandrad
| Rubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar ons 18 dec 2013, 18:21 | |
| Den svarta björnen är Zayevs pappa 8D Att det står far-/morföräldrar är för att de blir det till valparna c: Kanske blev lite förvirrat där xD |
|
Tyrocho Död
| Rubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar ons 18 dec 2013, 18:27 | |
| Ahaa! Now i get it xD Jamen Zayevs svarta floff fader menar jag :'3
Men är det okej om jag tex skulle ta en ljusblå färg på valpen och är mönstrerad som sin mor? Eller blir det för mycket blått bland valparna då? cx Annars hade jag tänkt mig en mörkbrun päls som är en aning svart på vissa sällen? :) |
|
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Zayev/Naira-valpar | |
| |
|
| Zayev/Naira-valpar | |
|