Vem är online | Totalt 79 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 79 gäster. :: 1 Bot
Inga
Flest användare online samtidigt: 178, den sön 03 nov 2024, 03:48
|
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024 | tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol | Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter!
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …
|
Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️ | fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol | Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …
|
|
| Uppdateringar på gång! | |
|
+5Murderotic Tehhi Tarai Zayev Sleazoid 9 posters | Författare | Meddelande |
---|
Sleazoid Crew Flockledare
Spelas av : Zara
| Rubrik: Uppdateringar på gång! sön 29 sep 2013, 19:45 | |
| Vi i Crew har nu börjat ta tag i saker som länge har behövts förtydligas, uppdateras och eventuellt ändras. Det diskuteras fortfarande om en hel del av punkterna, men vi tänkte att vi skulle meddela er om vad som inom en snar framtid kommer få sig lite förändringar. Så att ni är medvetna om att en del saker som påverkar era karaktärer och roll kan ändras.
Vad är det då vi diskuterar om?
Regelsidan kommer att få sig en rejäl uppfräschning där bland annat information om petning i trådar/roll och återupplivning av karaktärer kommer att läggas in. Om ni kommer på något utöver det som ni tycker fattas på regelsidan så skriv gärna här i forumet eller i ett PM/på Skype till någon i Crew.
Statusen är något som väldigt få personer använder sig av numera, mestadels för att de inte riktigt vet hur den fungerar. Det var länge sedan vi hade någon genomgång av den, och det är en sak som kommer att dyka upp snart, med en del eventuella ändringar.
Kraftsidan ska skrivas om och bli mer utförlig och aktuell. Vi funderar på att lägga upp en lista på sådana krafter som rätt ofta dyker upp men som är förbjudna/krävs tillstånd för. Några krafter som vi sett på sistone som är förbjudna att ha är kontrollering av tid/rum, teleportering via specifikt element så som dimma eller eld, för att nämna några. Specificering av kraften lava kommer även dyka upp, det är en egen kraft och hör inte till eld. Vi pratar även en del om hur olika krafter påverkas av varandra och omgivningen.
Andevargar kommer få sig en rejäl uppdatering och reformering då de egentligen är ganska OP. Vi diskuterar om en hel del saker kring dem, men för att nämna några så ser det för tillfället ut som att andar inte kommer att kunna behålla de krafter de hade som levande utan kommer få specifika andekrafter. De kommer heller troligen inte kunna döda en levande varg med sina krafter just för att det blir väldigt ojämnt på grund av att andevargarna inte kan skadas och dö. En annan sak som det diskuteras om är hurvida en telepatiker kan läsa en andevargs tankar eller inte, de saknar ju hjärna eller fysisk kropp, men har ett medvetande, det har vi inte bestämt ännu.
Vampyrer kommer även få sig lite uppdateringar, främst i deras information, men det diskuteras även om vilka sorters krafter som påverkar dem och vilka som inte gör det.
Tror det var allting, kan hända att jag glömt nämna något, men det är i alla fall de punkter som vi främst håller på att diskutera om för tillfället. Kommer ni på något som borde ingå i dessa ändringar, något annat som borde ses över eller liknande så säg gärna till. Vi läser mer än gärna era åsikter och funderingar över saker och ting ^^
Fridens liljor~ //Crew |
| Zayev Utvandrad
Spelas av : Älg | Utvandrad
| Rubrik: Sv: Uppdateringar på gång! sön 29 sep 2013, 19:49 | |
| Låter superbra tycker jag 8D Tycker om när saker bli tydligare så att till och med jag förstår 8D |
| Tarai Död
Spelas av : Lea | Död
| Rubrik: Sv: Uppdateringar på gång! sön 29 sep 2013, 21:51 | |
| Varför är det alltid mina krafter som måste förbjudas? Dimma, Tid och rum, osv osv? Om det ska bli en hel drös av förbjudningar så vill jag också påpeka vissa saker folk kör med som jag tycker inte hör hemma i vissa krafter :( |
| Sleazoid Crew Flockledare
| Rubrik: Sv: Uppdateringar på gång! sön 29 sep 2013, 22:14 | |
| Dimma är en tillåten kraft, men inte att teleportera sig via dimma, teleportering är en egen kraft. Och tid och rum har alltid varit förbjudet att ha som kraft, inget nytt där. Har du märkt att folk använder krafter som inte är tillåtna så kan du ju ta och mejla någon i Crew så ser vi vad det blir av det, vi kan inte ha koll på allting, men det vi ser försöker vi åtgärda så fort som möjligt ^^ |
| Tehhi Död
| Rubrik: Sv: Uppdateringar på gång! sön 29 sep 2013, 22:25 | |
| Vart står det att tid och rum är förbjudet? Vrf är det förbjudet??
Tja, heatvision vissa eldkrafter använder ska ju tillhöra synkraften och inte eldkraften. Vissa kör värme utan eld, typ värma upp luften runt en varg utan att använda eld. Tycker jag tillhör temperaturmanipulation och inte eld. |
| Rubrik: Sv: Uppdateringar på gång! sön 29 sep 2013, 22:31 | |
| Jag anser det vara rätt så uppenbart. Om man stannar tiden i en strid så kan ju inte motståndaren göra någonting alls medans den som har kraften kan döda denne utan problem, det blir både OP, GM och PP i samma kraft. Detsamma om man spolar tillbaka tiden så kan man ju förhindra allt och klara sig undan utan en skråma, ej särskilt rättvist. Detta är något som alltid har gällt på Numoori, och alla i Crew anser den vara förbjuden.
Diskussion angående olämpliga krafter får du ta via mejl eller skype med någon i Crew så diskuterar vi med varandra, peka ej ut någon speciell spelare eller någon speciell kraft i forumen tack. |
| Murderotic
Spelas av : Mikkis
| Rubrik: Sv: Uppdateringar på gång! sön 29 sep 2013, 22:36 | |
| Ja, låter mer som värme än eld för mig också. Många "utvecklar" krafter utanför ramarna, vilket vi har svårt att hålla koll på nu då det är så många. Därför kommer en bättre information upp angående just krafter och vilka ramar man bör hålla sig till så att det inte blir så.. extremt.
Tid och rum är nog hyfsat uppenbart. Eftersom man då styr "universum" på ett sätt och ingen karaktär får, eller kan ändra de som hänt/ska hända. Den enda varg som någonsin fått sådan tillåtelse var Raccox, för många år sedan - vilket inte blev någon hit och admins från den tiden kom överens att inte ge fler tillstånd för liknande, då den kontrollerar andras karaktärer, samt hela landet, för mycket. Vet inte riktigt hur jag ska förklara..
Sen får en varg ALDRIG upplösas. Tex bli till dimma, bli till eld eller vatten. En varg måste alltid ha en fast form som kan ta skada. |
| Tehhi Död
| Rubrik: Sv: Uppdateringar på gång! sön 29 sep 2013, 22:37 | |
| Jag tycker Tarai ska få behålla det, den kraften var tillåten på en annan vargsida kag var medlemm på så därför tog jag den. Dessutom så skrev ni aldrig upp drn som förbjuden sp hur skulle jag kunna veta det? + att Tarai som har kraften är redan startad och många jag rollat mot har inte varit emot kraften. |
| Murderotic
Spelas av : Mikkis
| Rubrik: Sv: Uppdateringar på gång! sön 29 sep 2013, 22:38 | |
| |
| Tehhi Död
| Rubrik: Sv: Uppdateringar på gång! sön 29 sep 2013, 22:40 | |
| |
| Zayev Utvandrad
Spelas av : Älg | Utvandrad
| Rubrik: Sv: Uppdateringar på gång! mån 30 sep 2013, 09:41 | |
| Fast... Lea, bara för att den var tillåten på en annan sida innebär det inte att den är tillåten på numoori >: Regler och dylikt kan skilja enormt från sida till sida >: Sen kan jag väl hålla med om att det är lite dumt att det inte står skrivet nånstans om att man inte får lov att ha det som kraft, så jag förstår din irritation >: Jag visste inte heller att det inte var tillåtet att ha tidmanipulation som kraft :/
Tänkte bara.. för att göra det in-character om nu Tarai inte får lov att behålla sina tidskrafter.. kan man inte göra så att gudarna tog dem ifrån honom? Då ändras inte de rollspel som varit menar jag c: |
| Rubrik: Sv: Uppdateringar på gång! mån 30 sep 2013, 10:15 | |
| Som sagt så måste kraftsidan uppdateras, tror texten om tidkrafter fallit bort i någon flytt eller något, för det har stått om dem förut.
Och som Zayev sa, bara för att det är tillåtet på en annan sida så betyder det inte att det är tillåtet här. Vi anser kraften vara för OP och PP för att få spelas, oavsett om man ber motspelarna om tillstånd så kan de aldrig väja undan eller slå tillbaka. En alldeles för orättvist balanserad kraft helt enkelt.
Vi i Crew har diskuterat om just den kraften och jag har för mig att någon admin mejlade dig om det?? Det pratades om att det skulle göras i alla fall.
Och du behöver inte oroa dig över att vi medvetet går efter just dina krafter, det är bara så det ligger till med just de specifika krafterna. Det finns en hel del krafter som vi måste be folk ändra och liknande, för det dyker upp emellanåt.
Vad jag kan föreslå är att du pratar med oss i Crew så att vi kan komma fram till någon lösning, eventuellt att på något sätt byta kraft eller få den att genomgå en förändring/mutation, sådant har skett på sidan förut ^^ |
| Naira Död
Spelas av : Älg | Död
| Rubrik: Sv: Uppdateringar på gång! mån 30 sep 2013, 17:40 | |
| Jag kom på en sak! Jag skulle vilja ha en ordentlig beskrivning av ninjorna, så att man vet vad de är för typer egentligen xD Just nu vet jag bara att de har starkare sinnen och blablabla xD Hade varit kul om man fått veta lite mer om dem c: |
| Rubrik: Sv: Uppdateringar på gång! mån 30 sep 2013, 17:41 | |
| Jag håller på att skriva på en xD det kommer upp på wikin när det är klart ^^ |
| Naira Död
Spelas av : Älg | Död
| Rubrik: Sv: Uppdateringar på gång! mån 30 sep 2013, 17:48 | |
| |
| Armageddon Död
Spelas av : Mattiz | Död
| Rubrik: Sv: Uppdateringar på gång! ons 02 okt 2013, 22:43 | |
| Hur menar ni med att man ska hålla sig inom en viss ram? Bara en enkel fråga, det är ju det som gör träningen intressant att ju starkare de är desto mer kan de utveckla sina krafter, varför rama in värme och eld i två olika grupper? Att skapa eld handlar trotts allt om värme från början. Det förstår jag inte, varför minska ner det intressanta? :S |
| Selva
Spelas av : Lullu
| Rubrik: Sv: Uppdateringar på gång! tor 03 okt 2013, 00:21 | |
| Detta bör nog gå under Raser, men det är väldigt specifikt det jag ska be om så det kanske kan anses vara en liten kategori för sig själv. När vi träffades i Piteå, Zara, så tror jag att jag nämnde att jag har funderat på att uppdatera Vrenen? Hela rasen, med information såväl som utseende. Vi har redan gått igenom den långa diskussionen om att rasen Vren tillhör Numoori, men jag(med all min perfektionism, pedanthet och resterande problem som hjälper mig genom vardagen xD') plågas av vetskapen att Vrenen är någonting jag tog till sidan när jag var 13 år. Det är så mycket som jag skulle vilja byta ut, lägga till och ändra totalt med dem! Inte då endast för min skull, nog för att det skulle stilla den ständigt surrande punkten i min hjärna som gnatar om att Vrenen måste genomgå förändringar, men för att det ska kunna bli en mer intressant ras som kanske även är lättare att förstå sig på och förhoppningsvis kommer kunna lämna mer utrymme för de som vill spela just en Vren. Jag är inte lika illa däran som Sheldon Cooper, det får ni inte tro! Men hur hemskt det än känns att erkänna så är tyvärr Vrenen någonting jag tänker på varje gång jag loggar in på Numoori. Mitt 13-åriga jag skulle aldrig fått tillstånd att ta rasen till den här sidan, jag hade praktiskt taget ingen som helst egen fantasi. Och det vill jag rätta till nu. Hur manisk och pedant jag än må framstå!
Nu minns jag inte om du sa att det är fritt fram att skriva ny information och rita nytt utseende och skicka till er Admins, Zara... Jag antar att det är någonting jag skulle kunna göra utan att fråga först, så får ni besluta senare om mina ändringar verkar vettiga. Men det känns ändå som om jag bör fråga, just för att Vrenen hängt med i många år och jag kanske bör ta hänsyn till medlemmarna på sidan också, inte bara åsikterna från Admins och Moderatorer? C: I ärlighetens namn, det är sent och jag är trött. Och jag bör inte skriva mer nu, för då riskerar jag att resten blir pannkaka. Så för att sammanfatta all text som jag redan hunnit spotta ur mig här ovanför; Får jag göra ändringar i Vrenen? 8D
Sov Gott alla, //Lina/Lullu/Key |
| Teck Crew Död
Spelas av : Lin | Död
| Rubrik: Sv: Uppdateringar på gång! tor 03 okt 2013, 01:01 | |
| Angående krafter så handlar det främst om att sätta upp lite mer förklaringar till vad olika krafter kan innebära, eftersom att de nu är väldigt brett, och många krafter saknar någon form av förklaring eller beskrivning alls, och främst är det vad som inte är tillåtet som behöver förtydligas. En uppdelning av krafter är mer för att förtydliga vad som ska räknas som en kraft, då vi nu mera märker att flera krafter används rent "felaktigt", helt enkelt för att den info som finns är väldigt bristfällig.
Vi har ju en gräns på max 2 krafter, och det behöver bli tydligt med vad som menas med En kraft. Då vi märker mycket felaktigheter så vill vi at tdet ska finnas tydligt så att man inte lägger ner tid på en karaktärs krafter som vi behöver meddela om att man inte kan ha så.
Självklart kommer det fortfarande finnas möjligheter till att utveckla krafter, experimentera och komma på nya kombinationer, kreativiteten har alltid varit viktigt för Numoori!
Men någonstans måste vi dra en gräns så att det blir samma för alla för att det ska finnas en balans mellan vargarna. Förhoppningsvis så blir det för de bättre, och vi vill inte att de ska göra saker tråkigare, bara tydligare och bli en bättre guide/hjälp för både nya och äldre medlemmar. Och precis som det är för de flesta raserna, så kommer de "ramverk" vi sätter upp för enskilda krafter inte vara hugget i sten, utan troligen fungera mer som riktlinjer.
Samtidigt ska då reglerna för vad som inte är tillåtet alls bli tydligare och mer utvecklat. Något som är självklart för en gammal veteran som knappt behöver läsa reglerna, behöver ju inte vara självklart för en ny medlem av förklarliga skäl.
När de nya krafttexterna finns uppe så kommer vi självklart lämna öppet för diskussion om det är sånt man absolut inte kan hålla med om, eller om det är något som saknas osv. Vi i crew kan ju bara komma med vår uppfattningar och tolkningar, och kommer gärna vilja höra era idéer och inputs på saker.
Angående värme som kraft, så har vi diskuterat de lite, och självklart har man värme i eld, och eld som kraft kan uttrycka sig olika, men finns också flera olika typer av värmekrafter, som att man kan se kroppsvärme och liknande, och motsvarande kyla har också olika varianter, och man kommer ha friheten att utveckla detta, men en kraft kan inte heller utvecklas HUR långt som helst eller till att göra vad som helst, för då får vi många vargar med 37 krafter i en och samma kraft vilket kan bli fel. xD
Lite off-topic, men svarar här på de du skriver Selva: Ja alltså det är ju fritt fram att skriva de ändringar du vill göra, eller en helt ny text, vi har ju en wiki-sida för vrenen t.ex som behöver fyllas med text, men du kan ju alltid skicka dina förslag till oss först så kan vi ju se om det är något som kanske verkar helt galet! Så kan vi ju skriva en tråd sen där medlemmar kan komma med åsikter på de vi kommer fram till, om de låter vettigt?
Sen är det ju skillnad på att utveckla en ras, och på att helt förändra en ras. Typ vrenens historia osv, kanske förlara varför de tycker de är viktigt med renrasighet osv, allt sånt kan du ju utveckla precis som du vill i princip, är väl o mdet är större ändringar av en redan existerande ras som de kan bli lite problematiskt, som att "Nej, vrenen har 5 ben istället för 4" för att göra ett grovt exempel.
Kort svarat, ja, du får göra ändringar i vrenen. 8D |
| Sponsored content
| Rubrik: Sv: Uppdateringar på gång! | |
| |
| | Uppdateringar på gång! | |
|
Dina behörigheter i detta forum |
---|
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
|
| |