Pågående Event
Senaste ämnen
» I björkens skugga
Igår på 09:22 av snaptubeapkss

» Välkomna till Snöstrand [P]
tis 05 nov 2024, 00:45 av Ivo

» Inte idag heller [Astrid]
tis 29 okt 2024, 21:11 av Trian

» Vi som återstod [Varikset]
fre 11 okt 2024, 19:54 av Varikset

» Trofasthet [Maksim]
fre 11 okt 2024, 19:35 av Maksim

» Hål i mitt hjärta [Molok]
tis 17 sep 2024, 20:22 av Nomë

» Står här lika vilsen som ett barn [Nomë]
tis 17 sep 2024, 19:15 av Molok

» En syster är en börda [Tora]
mån 16 sep 2024, 21:28 av Tora

» Ingen återvänder hem [Zephyr]
mån 16 sep 2024, 20:43 av Varikset

Vem är online
Totalt 171 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 171 gäster. :: 1 Bot

Inga

Flest användare online samtidigt: 221, den tor 07 nov 2024, 23:06
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Foggy Past (Tarai) Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Foggy Past (Tarai) Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

Foggy Past (Tarai)

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Xerxes
Xerxes 

Spelas av : Siri

InläggRubrik: Foggy Past (Tarai)    lör 31 aug 2013, 21:16

Den blinda,lilla vargen kände hur oskänd mark mötte hennes tassar. Vart var hon? Tearz stod stilla och försökte bekanta sig med omgivningen. Hon kände att det var ganska varmt, vilket hon inte kände sig så bekväm med. Men hon kunde känna att långt ner i marken fanns lava. Hon kunde också känna hur det fanns en vulkan längre bort. Hon andades in luft men började hosta. Luften var tjock i hennes hals och hon hade inte känt något liknande. Försiktigt fortsatte hon gå, utan att veta vart hon gick.

Helt plötsligt kände hon hur marken under tassen blev chockerande het och hon lyfte tassen fort och gnydde av ondskan som bultade i hennes tass. Hon slickade den ömma tassen försiktigt och backade några steg efter det. Tassarna vände på sig och gick mot något annat håll.

Hon kände hur magen rörde sig i hennes kropp och hon visste att hon var tvungen att hitta mat. Många skulle nog tycka att det var omöjligt för en blind varg att hitta mat på egen hand men Tearz hade lärt sig att anpassa sig.
Elegant satte hon sig ner och väntade. Hon väntade en minut, en kvart, en halvtimme tills hon kände en vibration i marken: En fågel.Hon andades försiktigt in luft, försökte att inte hosta, och koncentrerade sig. Och sen försvann all luft runt fågeln och ersattes av dimma. Långsamt och smärtsamt kvävde hon den, och det sista man hörde var ett skrik på hjälp från fågeln.
Försiktigt tog dimmorna tag i fågelns döda kropp och la den framför Tearz som genast började äta den.

Hon tittade upp från fågeln och hennes döda blick tittade rakt ut ur luften. Framför henne låg fågelns skelett. Hon lätt tungan glida över hennes blodiga läppar.
Där satt hon en stund och tog det lugnt, smälte maten. De gråa,stora öronen rörde sig lugnt runt och letade efter ljud.
Paletearz 
Död 

Spelas av : Siri | Död

InläggRubrik: Sv: Foggy Past (Tarai)    lör 31 aug 2013, 21:17

(woops fel karris, är det okey eller ska jag skapa om rollet?)
Tarai
Tarai 
Död 

Spelas av : Lea | Död

InläggRubrik: Sv: Foggy Past (Tarai)    lör 31 aug 2013, 21:39

Tarai låg på den varma svarta stenen han hade utsett till sin viloplats och såg fundersamt på främlingen som fanns längre ner en bit bort. Hon rörde sig konstigt och farligt, då och då var hon farligt nära att ställa tassen i sprickan där lavan lyste fram och Tarai slog vad med sig själv om hur länge det kommer att dröja tills hon ställer sig fel.

Honan satte sig ner och det var då hon på riktigt fångade Tarai's uppmärksamhet. Hon använde sig av dimman likt honom. Hon nådde en fågel med dimman som försvann i den och kvävde den långsamt och i Tarai's ögon hänsynslöst. Han var alltid emot långsam död. När honan började äta hoppade han ner från stenen och rörde sig mot henne, graciöst och lätt hoppade han mellan floderna av lavan och hans tassar hamnade alltid på stark, hård mark som säkert höll hans vikt.

"Hoppas måltiden smakar, likställd."
Han kände sig osäker men tänkte se hur honan skulle reagera. Hon såg inte ut att vara en renrasig dimmvarg, något konstigt var i hennes utseende, dessutom hade hon mycket atavismer som han la märke till och som inte skulle låta henne stanna kvar i flocken men vem vet, kanske hon bodde i ett annat internat än vad han när flocken fortfarande fanns.
Paletearz 
Död 

InläggRubrik: Sv: Foggy Past (Tarai)    sön 01 sep 2013, 08:34

Helt plötsligt kände hon hur en liten vibration längre bort vibrerade under hennes tassar. Tearz såg lika lugn och orörd ut men egentligen var hon spänd och koncentrerade sig på vibrationerna. Hon följde varelsen steg , kände dens muskler , dens puls och dens andning.
'Det är oförskämt att inte presentera sig...' sa hennes silkeslena, lugna röst. Den gråa svansen slog lite i marken men stannade snabbt.
'Hoppas måltiden smakar, likställd' hörde hon hur varelsen sa. Hon var ganska säker på att det var en varg. Men det var något med vargens röst som hon kände igen(?). Vad hade hon hört den förut?
'Tack ,antar jag' sa hon lågt, hennes rygg var fortfarande mot vargen.
Till slut vände hon sig om och de livlösa ögonen möte vargen. Tassarna var tätt mot varandra och hennes huvud var vinklat neråt.
Tarai
Tarai 
Död 

InläggRubrik: Sv: Foggy Past (Tarai)    sön 01 sep 2013, 09:58

'Det är oförskämt att inte presentera sig...'

"Det är oförskämt att jaga på någon annans mark." parerade han och studerade honans rygg innan hon valde att vända sig om och möta hans gråa blick.

"Du är blind." konstaterade han när han såg hennes ögon, hon hade gråa ögon som han, dimmiga och matta men man kunde klart se att hon var blind.

"Skickligt av dig att använda dimman här. Det är för torrt här."
sa han.

"Kommer jag ha rätt att undra om du har tillhört någon internat förut innan Chaoset kom?"
Paletearz 
Död 

InläggRubrik: Sv: Foggy Past (Tarai)    sön 01 sep 2013, 17:03

'Ursäkta mig' sa hon torrt, man hörde klart att hon inte menande det.
'Men det visste inte jag' sa hon lågt och höjde huvudet lite. Lätt musklerna värmas upp och sträckas.
'Du är blind' sa vargen och hon antog att det var en hane. Tearz fnös åt vargens ord.
'No shit' sa hon torrt, nästan lite stört. Det var inte som om hon behövde påminnas om sin svaghet. Blindheten var inte ett sånt särskilt känsligt ämne för henne men vargens ord lät dumma i hennes öron. 'Kommer jag ha rätt att undra om du har tillhört någon internat förut innan Chaoset kom?' Hon hajade till, spände alla muskler. Kom han från hennes... nej, omöjligt. Skulle hon svara på frågan? Hon avvaktade.
'Hurså?' sa hon och avslöjade inget. Efter alla dessa år hon försökt att glömma bort sin förra flock ,Försökt lämna det bakom sig... Hade varit förgäves.
Tarai
Tarai 
Död 

InläggRubrik: Sv: Foggy Past (Tarai)    sön 01 sep 2013, 17:18

Tarai la huvudet på sne, dimman som ständigt låg runt honom tunnades ut ibland eller tvärtom djupnade och nästan gömde hans vita siluett bakom sig som om den själv ville skydda sin unga mästare.

Atavism, tänkte han när hon inte svarade direkt på hans fråga. Om man får en fråga måste man svara ärligt och direkt. Allt annat är fel. Kanske hade han fel om denna hona trots allt. Vem vet, det fanns ju kanske fler dimmvarg flockar. Tarai's gråa ögon fick en hånfull glimt. Han tänkte skrämma honan lite även om han så blev tvungen att hitta mer man än det var tänkt idag.

Tiden runt honan saktade in, Tarais ögon låg på henne och han hörde hur honans andetag blev långsammare, hjärtslagen saktade in tills den slutade slå alls. Han höll nu ett hårt tag om tikens tid i världen och släppte inte taget om den. Kroppen förbrände maten han åt idag på bara några minuter. Tarai reste sig upp och satte sig bakom honan innan han lät hennes tid flöda. En plötslig och kraftig känsla av hunger slog till i magen men Tarai var nöjd med sig själv. Han lyckades stoppa tiden för honan och hålla ett långt tag om den, 30 sekunder är inte lite det.

"Jag bara undrar. Inte många dimmvargar som bodde fritt i Numoori. Vilken internat tillhörde du, likställd? Jag kommer från gruppen T."

Paletearz 
Död 

InläggRubrik: Sv: Foggy Past (Tarai)    sön 01 sep 2013, 20:29

Om hon skulle "sett" honom skulle hon vaksamt följt vargens konturer men hon var ju ,tyvärr,blind. Så hon gick på rörelser, ljud och lukt. Vargens puls kände hon under hennes tassar och vagt i hennes kropp. Tearz följde hans andning.

Helt plötsligt var han borta kände hon. Eller, han var inte framför henne. Men hon hittade hans puls och "kropp" snabbt, han var bakom henne. Men hon hade tappat bort Vargen's puls's takt. Men hon var lite förvånad och hennes ögonbryn rynkades i en en fundersam blick. Vad hade hänt? Hon kunde bara inte få grepp om det.
'Jag bara undrar. Inte många dimmvargar som bodde fritt i Numoori. Vilken internat tillhörde du, likställd? Jag kommer från gruppen T.' hörde hon. Hon andades in ett högt andetag. Hon behövde hålla sig lugn, koncentrerad. Likställd orden ekade i hennes huvud.
'Det ordet...' mumlade hon lågt för sig själv. Men hon förstod nu, vargen bakom henne var från hennes gamla flock. Tearz satte sig ned igen. Det var ingen ide att ljuga om det längre. Det var försent nu, allt var så uppenbart.
'Jag fick aldrig... någon...grupp...' sa hon lågt med samma mjuka ton. Musklerna slappnade av och hennes känslor försvann igen, hon gav upp ännu en gång.
Tarai
Tarai 
Död 

InläggRubrik: Sv: Foggy Past (Tarai)    sön 01 sep 2013, 20:38

Tarai lutade huvudet åt sne när hon talade.

"Du fick ingen grupp..?"
Hans röst dog ut. Hon måste ha varit en av de få som flocken blev av med. För mycket olikheter, för mycket individuella drag, i flocken var det viktigt att inte utmärka sig från andra.

"Du räknades som obotad av individuell atavism.."
han mer konstaterade än frågade då det inte fanns någon annan förklaring.
Skötarna ansåg henne som obotlig och gjorde sig av med henne. Oftast betydde det döden för den valpen men Tarai fick nu en känsla att hon räddades på något sätt undan det ödet.

"Men hur kommer det sig att du lever?"
undrade han.
Paletearz 
Död 

InläggRubrik: Sv: Foggy Past (Tarai)    ons 04 sep 2013, 21:09

'Nej, obviously fick jag ingen "grupp"' sa han lågt , kanske till och med lite arg. Varför kunde vargen inte bara hålla sin käft stängd? Hon ville bara sluta bli påmind. Påmind om hur hennes tassar styrde henne mot land hon inte visste såg ut. Hon var alltid osäker, ändå fast hon var med hennes mamma och syskon. Tearz blev också påmind om hur hennes tassar skrapades upp och blödde. Smärtan var nästan oumbärlig.

'Du räknades som obotad av individuell atavism..' sa vargen Hon fnös åt hans ord.
'Yeah, whatever' sa hon och himlade med ögonen.
'Du behöver inte konstatera det, jag vet' sa Tearz och kunde inte dölja hennes ilska av vargens dumhet. Tearz suckade och vinklade huvudet nedåt medans hon lade öronen bakåt. Detta var inget ämne hon tyckte om att höra i hennes öron.

'Men hur kommer det sig att du lever?' Orden fick henne att öppna ögonen men hon stängde dem snabbt igen samtidigt som hon suckade djupt.
'Ja, från skillnad till er svin var min mamma ingen sadist' hon flinade när hon sa ordet "svin". Passade bra in på de vargarna tyckte hon. Fula och bara till för att dö.
'Jag tror du fattar' sa hon lågt.
'Men det skulle inte förvåna mig om du inte gjorde det' flinade hon kaxigt.
Tarai
Tarai 
Död 

InläggRubrik: Sv: Foggy Past (Tarai)    ons 04 sep 2013, 22:34

Tarai ryckte på axlarna. Han har aldrig haft några föräldrar så förolämpningen honan gav honom var inget han tog åt sig. Det fanns inget han kunde sörja över och ingen han längtade efter. Hans mor lämnade över honom till Skötarna precis som många andra honor gjorde med sina ungar. Alla var lika värda och därför var det också ointressant vart dina egna ungar hamnar. Det viktigaste var att du som hona gjort din plikt och nu hade frihet att göra vad du vill med livet och tjäna flocken.

Såklart Tarai förlorade sina föräldrar, men han fick också mycket. Sådana kvaliteer som kärlek, vänlighet, tillit, medkänsla, mildhet, ärlighet var inte något som lärdes ut eller sågs som användbart. Istället fick Tarai lära sig misstänksamhet, lugn, ansvarstagande, lojalitet för sin klan, och kanske var det just det som tillät honom växa upp och överleva när han separerades.

"Tror inte jag förstår tyvärr. Men det spelar ingen roll då Flocken är död."

Hans röst fick plötsligt en auktoritär ton och blicken blev åter matt, grumlig.

"Jag måste be dig att lämna denna plats. Min nya flock TDN håller sitt revir här och vi gillar inte främlingar. Speciellt främlingar som tar vårat byte."
Paletearz 
Död 

InläggRubrik: Sv: Foggy Past (Tarai)    tor 05 sep 2013, 15:47

Hon kunde inte dölja sin chock. 'död..?' tänkte hon chockat. Dessa år på flykt, rädslan av att bli påkommen, borta. Men var allt så lätt? Var allt bara över?
Hon anades in lågt och ett leende prydde hennes läppar, ett nöjt leende.
Ändå fast hon skulle velat få hämnd på dem var det här lika bra. Leendet försvann dock snabbt.
'Jag är inte förvånad att du inte förstår, valp' hennes tunga smekte ordet valp i en retlig stämma.
'Jag måste be dig att lämna denna plats. Min nya flock TDN håller sitt revir här och vi gillar inte främlingar. Speciellt främlingar som tar vårat byte.' Hon fnös , roat, åt valpens ord. Inte brydde hon sig om vargen och dens flock.
'Du och din flock kan gå och ta er i arslet...' sa hon snabbt, torrt. 'deras byte' hon fnös åt tanken. Glädjen hon fått från hennes flocks död gav henne en viss oartig, kaxighet.

Hennes ansiktsuttryck var lugnt, dött. De blinda ögonen rörde sig men hon såg inget. Men hon kände. Hon kände omgivningen i hennes tassar.
Tarai
Tarai 
Död 

InläggRubrik: Sv: Foggy Past (Tarai)    tor 05 sep 2013, 19:14

Tarai har för länge sedan lämnat åldern där han kunnat passa in som valp. Ett halvår i verkliga livet var fem år i hans tid. Han har hunnit växa upp och hans kropp tillhörde numer en graciös ungdom mer än ett barn.

Hennes kaxiga ord funderade han på med ett obehagligt lugn. Han var någon man inte kunde beröra med oartighet eller rent av förolämpningar. Hans lugn var upplärd från barnsben.

"Om du inte lämnar denna plats blir jag tvungen att döda dig."

Meddelade han med en neutral lugn ton, han var inte rädd för honan och han kände dessutom av sin egna styrka mot hennes. Han var Tidernas Mästare, han var Dimmornas herre. Han var starkare och erfarnare trots sina unga år än denna stackars hona.
Paletearz 
Död 

InläggRubrik: Sv: Foggy Past (Tarai)    fre 06 sep 2013, 18:49

'Om du inte lämnar denna plats blir jag tvungen att döda dig.' Flinandet försvann. Inte av rädsla, inte av arghet. Nej, det försvann för hon blev åter allvarlig och känslolös. Hon kunde erkänna att hon varit oförskämd och kaxig. Dessutom, det var på en annans flocks revir. Hon suckade och blinkade med ögonen. Kroppen slappnade av och hon satte sig ner. Ögonlocken gömde de blinda ögonen och hon vinklade nosen neråt. Hon såg så "mjuk" ut, så vänlig, men ändå fanns det något som såg så sorgset och ensam ut. 'Förlåt, jag var oförskämd...' sa hon lågt. Det var oklart om hon menade det eller inte.
Hon öppnade ögonen och höjde nosen igen.
'antar att det är bäst att jag ger mig av...' sa hon lågt och började försiktigt gå mot någon riktning, bort från vargen. Men hon visste inte om det var hållet mot deras revir eller ut i tomheten.
'Men hur kommer det sig...' hon stannade till.
'Att en ungvarg som du, inte har några problem med att död?' frågade hon lågt, känslolöst. Det var så det verkade för henne. Lugnet i hans röst hade hon bevakat länge och han verkade inte ha några problem att avsluta hennes liv här.
'Se hur blodet sprutar från oskyldiga varelser. Se hur deras färg i deras ögon blir grå och död.' sa hon menande.
Tarai
Tarai 
Död 

InläggRubrik: Sv: Foggy Past (Tarai)    fre 06 sep 2013, 19:33

'Förlåt, jag var oförskämd...antar att det är bäst att jag ger mig av...'

Tarai såg honan resa sig upp och försiktigt gå ifrån honom. Han betraktade henne med en enorm lugn och dimman som ständigt var runt honom lättade en aning som för att ge honom chansen att se honan gå iväg tydligare.

'Men hur kommer det sig...'
honan stannade till och frågade utan att vända sig om mot honom.
'Att en ungvarg som du, inte har några problem med att död? Se hur blodet sprutar från oskyldiga varelser. Se hur deras färg i deras ögon blir grå och död.'

Tarai såg fundersamt på henne, hennes slanka kropp och synligt mjuka päls. Hennes fråga hade han inte någon klar svar på. Han har aldrig dödat, men skulle utan tvekan kunnat göra det om han blev tvungen. Han var ingen sadist, han skulle inte orsaka sina offer onödigt lidande.

Han såg ner mot den svarta marken, mot sina tassar innan de inlärda orden han fick lära sig i sin gamla flock uppenbarade sig i hans minnen.

"Vår plikt är i dimma -
Vi gör det vi kan.
Vi ger vad vi har,
Vår plikt är i dimma.
Tvivel har blivit passion,
Passion har blivit vårt öde.
Allt annat är konsten
I ivern att vara sig själv."

Läste han utantill och flinade sedan. Han var inte säker på om honan hört detta förut eller om hon skulle förstå det han menade. Han kunde själv inte komma på varför han skulle kunna döda andra, rent fysiskt klara av det, rent mentalt acceptera. Kanske för att han trodde att döden inte var slutet. Kanske skulle själen av döda bli något annat, deras atomer skulle bygga upp nytt liv. Nya varelser och nya saker i denna värld.
Paletearz 
Död 

InläggRubrik: Sv: Foggy Past (Tarai)    tis 10 sep 2013, 17:57

"Vår plikt är i dimma -
Vi gör det vi kan.
Vi ger vad vi har,
Vår plikt är i dimma.
Tvivel har blivit passion,
Passion har blivit vårt öde.
Allt annat är konsten
I ivern att vara sig själv."
orden ekade i hennes huvud och hon fnös åt varenda ord. Hon ville dra bort bokstäverna ur huvudet och se dem blöda.
'Dem orden...' mumlade hon lågt. Ögonen blixtrade till av ilska men hennes ansikte var fortfarande lika samlad. Det var bara hennes ögon som dansade av ilska. Dimman kom upp bakom henne och blandades med de giftiga gaserna i luften. Hon höjde på huvudet.
'Du gör mig äcklad' säger hon lågt och snabbt.
'Du verkar ha starka krafter och färdigheter. Synd att de var tvungna att hamna hos en sån dum varelse...' sa hon mörkt.
Hon suckade innan hon fortsatte gå, men stannade igen.
'Ditt namn...' sa hon lågt. Det var en blandning mellan fråga och order.
Tarai
Tarai 
Död 

InläggRubrik: Sv: Foggy Past (Tarai)    tis 10 sep 2013, 18:11

Tarai ryckte på axlarna. Han brydde sig inte om vad honan tyckte och tänkte, han hade egna tankar att reda ut för att sedan ha tid att bry sig om någon annans. Hon var ingen för honom även om hon kom från hans flock.

"Det gör ingenting.."

sa han enkelt, han såg hur honan skapade dimman och kunde inte låta bli att inte låta sin egna Dimma komma fram, utforska främlingens. Kanske pratade de med varandra precis som Tarai talade med honan. Hon ville ta reda på hans namn, visst det kunde hon få.

"T 3-5-0-0."

Han såg på henne med ett lurigt leende på läpparna. Hans barnnamn, den han svarade på när han blev kallad av flockens Skötare. Så länge sedan det var men minnerna var fortfarande färska, blödande.

"Tarai. Min mentor gav mig det namnet när hon valde att ta mig hit."

Han tänkte på Artemis, den högresta gyllene honan. Så tacksam han var att Ödet lät honom stöta på henne.
Paletearz 
Död 

InläggRubrik: Sv: Foggy Past (Tarai)    tor 26 sep 2013, 16:57

'Det gör mig ingenting...' Hon blinkade några gånger och det fick hennes blinda ögon att se något större ut.
'Förvånar mig inte heller'
sa hon torrt åt vargens ord. Valpen var helt sadistisk i hennes ögon, hundra procent fel. Det var bara något som var fel. Valpen var inte normal enligt henne. Kanske för att han kom från hennes förra flock, som var ett gäng psykopater.
'T 3-5-0-0' Hon kunde inte se, men hon kunde känna hans leende. Hon suckade en lång suck när hon kände hans leende under hennes trampdynor. Hon försökte lugna ner sig, försökte få bort adrenalinet ur hennes blod.
'Tarai. Min mentor gav mig det namnet när hon valde att ta mig hit.'
'Tarai...' viskade hon lågt och hest. Lät tungan smeka namnet och lät öronen höra och minnas namnet. Hon slogs helt plötsligt av att det var hans mentor som hade gett honom namnet.
'Vad heter din mentor?' viskade hon lågt, halvt inne i sina tankar.
Paletearz 
Död 

InläggRubrik: Sv: Foggy Past (Tarai)    lör 28 dec 2013, 20:41

(okej eftersom Tarai tydligen är död så avslutas detta roll, antar jag?:3)

Sponsored content 

InläggRubrik: Sv: Foggy Past (Tarai)    

Foggy Past (Tarai)
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Let me leave the past in the past [P]
» foggy landskape
» [Avslutat] Tarai avled
» We can't keep living in the past
» Doing my best to past this test [p]