Pågående Event
Senaste ämnen
» Trofasthet [Maksim]
fre 22 nov 2024, 00:58 av Lev

» Om ni är mina stjärnor, är jag er himmel
tis 19 nov 2024, 12:08 av Nunam

» Ett dumt beslut [Tolir]
mån 18 nov 2024, 23:41 av Tolir

» Spådomskonstens under [Öppet]
mån 18 nov 2024, 23:21 av Tolir

» Med hela världen mot sig [Astrid]
mån 18 nov 2024, 20:17 av Astrid

» Nya horisonter
mån 18 nov 2024, 20:01 av Nunam

» Tänderna biter ihop [Tora]
mån 18 nov 2024, 18:50 av Tora

» Låt mig glömma det jag saknar mest [Ezekiel]
mån 18 nov 2024, 15:11 av Vasilisa

» Rackartyg [Asta]
tor 14 nov 2024, 21:03 av Tora

Vem är online
Totalt 117 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 117 gäster. :: 2 Botar

Inga

Flest användare online samtidigt: 221, den tor 07 nov 2024, 23:06
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
The butterfly adventure (Finado) Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
The butterfly adventure (Finado) Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

The butterfly adventure (Finado)

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Luna
Luna 
Vandrare 

Spelas av : Exy

InläggRubrik: The butterfly adventure (Finado)    fre 16 aug 2013, 18:26

Hon flög sakta ner mot sanden som var under henne, sanden åkte sakta igenom varje liten klo. Hon hade landat på stranden och tittade ut mot havet, det var vackert och stort. Sanden gjorde spår efter hennes tassar när hon gick i sanden.Doften av saltvatten och växterna som fanns där blandades och åkte in i hennes nos och hon njöt av det. Hon gick ytligare några steg när hon kände en ny doft, en doft som kom från en varghane, hon tittade sig omkring och var på sin vakt, det ända hon kunde gör om hanen var stor och fientlig var att flyga bort från hanen så fort som möjligt. Men hon ville inte förhasta sig, hon satte sig ner på stället och kollade på det hållet doften kom ifrån.
Finado
Finado 

Spelas av : Strössel

InläggRubrik: Sv: The butterfly adventure (Finado)    fre 16 aug 2013, 18:41

Han kände hur vinden lekt med hans mörkblåa päls. Hans nattsvart ögon sökt efter en ny varelse som han kunde leka med eller bussa med. Han fick syn på en varg ner på marken.
Han nästan gjord en volt av lycka i luften när han såg att honan ner på marken var av samma ras som han. Han flög kvickt ner mot henne. "Vad heter du? Vad gör du här? Oj, vad oartig jag är. Jag heter Finado." Sa han så snabbt att det var ett under att han inte tasslade ihop orden.
Luna
Luna 
Vandrare 

InläggRubrik: Sv: The butterfly adventure (Finado)    fre 16 aug 2013, 19:21

Hon såg doftens ägare flyga snabbt ner till henne och han knappt regera förrän hanen ställde en massa frågor.
Orden blev bara en massa mummel i hennes öron och hon tittade skräck slaget på främlingen.
När främlingen hade lugnat ner sig presentera han sig och hon hörde namnet Finado.
Hon lade huvudet på sne och kollade på främlingen från topp till tå.
Hanen var samma ras som hon själv och en liten leende dök upp på hennes läppar.
-Mitt namn är Luna, hennes röst var låg för hon blev helt plötsligt blyg för främlingen.
Hon tittade mot ett annat håll och kände sig oartig.

Senast ändrad av Luna den sön 18 aug 2013, 13:16, ändrad totalt 1 gång
Finado
Finado 

InläggRubrik: Sv: The butterfly adventure (Finado)    lör 17 aug 2013, 12:04

Så honan hete Luna. Han lyssnade på namnet i tanken. Han tyckte det var ett vackert namn. "Vilken fint namne." Sa han med ett leende på läpparna. Han börja flyga runt Luna och studera henne i olika vecklar. "Vad gör du här?" Frågade han och man kunde se hur nyfikenheten tindrade i hans ögon.
Luna
Luna 
Vandrare 

InläggRubrik: Sv: The butterfly adventure (Finado)    lör 17 aug 2013, 12:41

Hanen tyckte att hennes namn var fint, hon blev röd om kunderna men försökte dölja det så mycket som möjligt.
"Vad gör du här?" Finado flög runt henne mest hon tänkte på saken."Jag flyger runt i numoori och letar efter nya äventyr och nya vänner" hon följde med blicken när hanen cirkulerade runt henne.

Senast ändrad av Luna den sön 18 aug 2013, 13:15, ändrad totalt 1 gång
Finado
Finado 

InläggRubrik: Sv: The butterfly adventure (Finado)    sön 18 aug 2013, 11:08

"Det låter som ett bra mål." Sa han och skrattade. Han börja flyga åt mot sätt hål runt Luna. "Så vill du bli min vän?" Frågade han med ett strålande leende. "Och vill du gå på äventyr med mig." Fortsätt han och börja flyga upp och ner av förväntan.
Luna
Luna 
Vandrare 

InläggRubrik: Sv: The butterfly adventure (Finado)    sön 18 aug 2013, 13:48

Hon blev nästan yr när hanen byte varv och började flyga på det andra hålet.
"Så vill du bli min vän?" ett leende dök upp på hennes läppar och hennes smaragd röda ögon lös upp."Ja jag vill gärna bli din vän" hon kunde inte tro att hanen vill bli hennes vän för alla som har träffat henne har bara klagat på att hon inte borde vara här ute själv.Men nu är det faktiskt någon som vill bli hennes vän.
"Och vill du gå på äventyr med mig." hon stannade upp när frågan kom, ville han gå på äventyr med henne också, det här var den bästa dagen någonsin.
-Ja det vill jag gärna,hon flög upp och ner av glädje.
Finado
Finado 

InläggRubrik: Sv: The butterfly adventure (Finado)    ons 21 aug 2013, 08:54

Ett till leende formade hans läppar. "Så vilket äventyr ska vi gå på?" Frågade han och la huvudet på snedden. Han hade även stannat upp in tre sekunder för sedan börja flyga och fara igen.
Luna
Luna 
Vandrare 

InläggRubrik: Sv: The butterfly adventure (Finado)    ons 21 aug 2013, 12:25

Hon tänkte efter, var skulle deras äventyr börja? tankarna snurrade runt i hennes huvud som kugghjul. Hon hade aldrig varit på öarna och det la inte så långt borta från stranden.
-Vårt äventyr kan börja på öarna om du vill?,hon tittade på Finado med ett leende men huvudet på snett.
Finado
Finado 

InläggRubrik: Sv: The butterfly adventure (Finado)    tor 22 aug 2013, 16:51

Han gav tillbaka ett leende till Luna. "Det låter som ett bra börja." Sa han och börja titta runt. Men vad var öarna någonstans? Han tittade hjälplös på Luna. "Var någonstans finns öarna?" Frågade han med ett förläget leende kom på hans läppar.
Luna
Luna 
Vandrare 

InläggRubrik: Sv: The butterfly adventure (Finado)    ons 28 aug 2013, 21:50

Hon tittade sig omkring och försökte minas vad hennes föräldrar hade sakt till henne, om du va på norra sidan skulle du gå åt höger för att komma till öarna och om du var på södra sidan skulle du ta vänster. Nu var bara frågan vilken sida var de på?
Hon flög upp en bit i luften och tittade sig omkring, hon såg något som liknade öar men var inte säker det kunde lika bra vara stora stenar eller något annat stort.
Men hon gissade att det var åt höger det skulle och var det bara stenar så fick de flyga tillbaka.
-Jag tror att vi ska gå åt höger för det ser ut som om det ligger några öar där borta men jag är inte helt säker, hon tittade ner mot Finado med en tveksam min.
Finado
Finado 

InläggRubrik: Sv: The butterfly adventure (Finado)    sön 01 sep 2013, 17:45

"Vi kan test." Sa han och log mot Luna. Han flög upp till Luna. Han tittade åt höger och såg något i vattnet. Var det öarna? "Vissa vägen." Sa han och gjord en gest med huvudet att honan skulle börja flyga.
Luna
Luna 
Vandrare 

InläggRubrik: Sv: The butterfly adventure (Finado)    sön 01 sep 2013, 17:56

Hon hade aldrig visat vägen för någon för och ingen hade bett henne att göra det ihäller, det här var helt nytt för henne men hon gav ett leende tillbaka när Finado flög upp till henne.
"Vi kan testa" sa Finado och hon tittade snett på honom,testa kunde vi allt göra,hon hade inte bråttom och inget bestämt så det kunde ta sin tid det behövde.
"Vissa vägen.",nu tittade hon riktigt snett på honom och tänkte att han hade blivit galen,hon visa vägen inte en bra plan.
-Jag är inte duktig på att hitta saker och jag har aldrig visat vägen för någon innan men någon måste vara den första,hennes röst var osäker och hennes leende var också det.
Finado
Finado 

InläggRubrik: Sv: The butterfly adventure (Finado)    sön 01 sep 2013, 18:06

"Det gör inget, och om vi gå vilset så kanske vi möter ny äventyr som vi inte ha tänkt på." Sa han med ett strålande leende. "Så det är ingen fara Luna." Han börja flyga runt honan. Honan verka var snäll och att umgås med henne skulle var kul.
Luna
Luna 
Vandrare 

InläggRubrik: Sv: The butterfly adventure (Finado)    sön 01 sep 2013, 18:19

Hon tittade på Finado när han sa "det gör inget, och om vi gå vilset så kanske vi möter ny äventyr som vi inte ha tänkt på.",hanen var snäll och rolig om hon skulle vara ärlig.
och han hade rätt om det skulle gå vilse skulle de bara stöta på nya äventyr.
-Okej då ger vi oss av,ett stor mjukt leende dök upp på hennes läppar. Hon började flyga och vände sedan huvudet mot Finado.
-Kommer du?, det sken i hennes ögon att hon ville hitta nya äventyr med sin nya vän.
Finado
Finado 

InläggRubrik: Sv: The butterfly adventure (Finado)    sön 01 sep 2013, 18:21

Ett skratt lämnade hans läppar. "Jag kommer." Sa han och flög efter Honan. Det här skulle säkert bli spännande.
Luna
Luna 
Vandrare 

InläggRubrik: Sv: The butterfly adventure (Finado)    sön 01 sep 2013, 18:30

Hanen kom mot henne och de började flyga mot öarna om det nu var öarna?
Hennes ögon sken upp som små smaragder när solen träffade dem.
Hon frös lite innan men nu var det borta för solen hade äntligen nått hennes lilla kropp. Värmen sköljdes över henne och gjorde att hon kunde fokusera sig på nått annat istället.
-Vilka vargar har du möt i numoori?, frågade hon hanen tillslut för hon hade inget annat att säga och det var det första hon kom på och hon var nyfiken på vilka vargar han hade träffat på.
Finado
Finado 

InläggRubrik: Sv: The butterfly adventure (Finado)    sön 01 sep 2013, 18:35

"Jag vet inte riktigt... Eller jag kommer inte riktig ihåg." Sa lite förnärmade. "Du då?" Frågade han och rickade sin nattsvart ögon mot Luna
Luna
Luna 
Vandrare 

InläggRubrik: Sv: The butterfly adventure (Finado)    sön 01 sep 2013, 18:45

"Jag vet inte riktigt... ,du då?",hon tänkte för sig själ och kom tänka på att han var den första hon hade träffat.
-Eee, stammade hon"du är den första,hon vände huvudet så att deras ögon mötes.

(Avslutad)

Sponsored content 

InläggRubrik: Sv: The butterfly adventure (Finado)    

The butterfly adventure (Finado)
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» The butterfly adventure II(Finado)
» Tiny butterfly, away okay? [P]
» Bruset av vågorna (Finado)
» In the shadow of a tree [FINADO]
» As a caterpillar turns into butterfly, we rise when winter is over [Draugai]
Hoppa till annat forum: