Pågående Event
Senaste ämnen
» I björkens skugga
Igår på 09:22 av snaptubeapkss

» Välkomna till Snöstrand [P]
tis 05 nov 2024, 00:45 av Ivo

» Inte idag heller [Astrid]
tis 29 okt 2024, 21:11 av Trian

» Vi som återstod [Varikset]
fre 11 okt 2024, 19:54 av Varikset

» Trofasthet [Maksim]
fre 11 okt 2024, 19:35 av Maksim

» Hål i mitt hjärta [Molok]
tis 17 sep 2024, 20:22 av Nomë

» Står här lika vilsen som ett barn [Nomë]
tis 17 sep 2024, 19:15 av Molok

» En syster är en börda [Tora]
mån 16 sep 2024, 21:28 av Tora

» Ingen återvänder hem [Zephyr]
mån 16 sep 2024, 20:43 av Varikset

Vem är online
Totalt 109 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 109 gäster. :: 1 Bot

Inga

Flest användare online samtidigt: 221, den tor 07 nov 2024, 23:06
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Salvation [Lihai] Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Salvation [Lihai] Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

Salvation [Lihai]

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Miguel
Miguel 
Utvandrad 

Spelas av : Marjo | Utvandrad

InläggRubrik: Salvation [Lihai]    lör 22 jun 2013, 14:00

Salvation [Lihai] 330uuqf

Blodbergen. Han hade inte befunnit sig på denna plats särskilt länge, ändå hade han haft det stora nöjet att träffa en säregen ung tik och kommit att bli hennes följeslagare. Han hade en uppgift nu, ett uppdrag han förvisso dragit på sig själv men likväl var han villig att utföra ett så bra jobb som möjligt. Förhoppningsvis, som en del av Wamis grupp nu, kunde han fortsätta utforska Numooris marker som innan.

De långa, mörka benen förde honom säkert och oerhört snabbt genom Blodbergens ravin. Han följde floden som så stillsamt flöt bredvid honom. Letade i riktningen som Wami pekat ut åt honom, sökte en viss Lihai. Planen var att han skulle hitta honom och återförena honom med Wami - sedan skulle de alla tre bege sig norrut, mot Ötamon för att inspektera skogen där. Miguel hade varit där förut, inte under någon längre visit men han hade haft tiden att studera skogen och dess svårslagna skönhet om natten. Det levde inga flockar där heller, så han såg inga skäl till att skogen inte vore ett lämpligt hem för dem.

Den alggröna blicken pendlade stadigt och vaksamt över området medan han sprang, många gånger snabbare än en vanlig varg skulle göra. Trots Miguels storlek var han, tack vare sin kraft, en av de snabbaste vargarna i Numoori. Kanske inte den bästa offensiva förmågan, men han kunde göra nytta på annat vis. De mörka tassarna rev upp den röda jorden och lämnade ett rött dammoln efter honom där han sprang. Men det började mörkna nu - han hade letat ett tag. Förhoppningsvis skulle han hitta Lihai innan natten kastade sin mörka slöja över Numooris marker - då skulle letandet försvåras drastiskt.

[Paxat till Lihai! :'3]
Lihai
Lihai 
Död 

Spelas av : Emelie | Död

InläggRubrik: Sv: Salvation [Lihai]    mån 24 jun 2013, 15:47

Den stora gråa vargen hade hittat en liten vattenhåla och han står nu och dricker ur den, han viftar en aningen på svansen men öronen är spetsade, lyssnar efter minsta främmande ljud. Han höjer blicken en aning medan vattnet droppar från hans mun och haka och ner i vattnet igen. han ser på de majestätiska blodröda bergen och ler lite för sig själv. Visserligen är det torrt är men man kunde inte låta bli att beundra utsikten.

han slickar sig om nosen och ser sig omkring med sitt friska öga, och en djup suck lämnar hans mun. Han och Wami skulle tillsammans vandra vidare till Ötamon och se hur skogen är där, tanken fick det att pirra i hans kropp och han ler glatt. I ögonvrån uppfattar en en rörelse och han vrider snabbt på huvudet för att se vad det är, men det enda som han ser är en liten ödla.

han kan andas ut igen, man visste ju aldrig vem som kunde dyka upp här. Hans nos får in en vargs okända doft alldeles i närheten, Han höjer huvudet och är avvaktande. Visa dig främling säger han med en neutral röst.
Miguel
Miguel 
Utvandrad 

InläggRubrik: Sv: Salvation [Lihai]    ons 26 jun 2013, 21:11

Miguels ben rör sig vant och smidigt under honom, för honom säkert och snabbt framåt. När han rundar en krök måste han dock sakta in för att inte trilla ner i ett vattenhål - och just då hör han en främlings mörka röst.

Visa dig främling.

Bara tiondelar av en sekund senare är Miguel blottad för främlingens ögon, men han rör sig på tok för fort. Ja, han blir tvungen att tvärnita för att inte kollidera in i främlingen. Grus, sten och hårt bergsunderlag rispar hans klor och trampdynor smärtsamt och han grimaserar, men lyckas stanna i tid. Lätt flåsande efter den långa springturen och lätt trampande med tassarna i ett försök att dämpa smärtan höjer han huvudet för att inspektera främlingen närmre. Den andre hannen var något mindre än Miguel men bar ändå en respektingivande kroppshydda och en präktig gråbrun pälsskrud. Miguels blick smalnade av en smula.

Vänta lite. Gråbrun? Var inte det ett av Wamis signalement för Lihai?

"Ursäkta mig.." ursäktar han sig då han kommit på att han nästan sprungit rakt in i hannen. "Det är inte särskilt lätt att stanna i hög hastighet. Jag såg dig inte för kröken." Han log brett och gjorde en lätt bugning för hanen.
"Mitt namn är Miguel. Jag letar efter Lihai, ledare av Trinity. Har du sett honom?"

Lihai
Lihai 
Död 

InläggRubrik: Sv: Salvation [Lihai]    sön 14 jul 2013, 13:48

Han står på helspänd och klipper med öronen, hans öga letar efter främlingen och i ögonvrån ser han någon varg komma emot honom i väldig hög fart. var han jagad? undrade han och spärrar sedan upp sitt öga när främlingen nästan krockar med honom, han tar ett steg åt sidan och ser sedan undrande på främlingen som trampar som han hade bråttom eller ont. han tar ett steg mot vargen och betraktade honom, hans päls är lång och ljus men benen, svansen, öronen och ansiktet hade mer en chokladfärgad nyans. - är du okej? frågar han med en oro i rösten, med tanke på hur snabbt vargen hade sprungit och kraftig bromsat in för att inte krocka med honom så måste det ha gjort fruktansvärt ont i hans trampdynor.

Han ler en aning när vargen ursäktar sig - Det är ingen fara, jag är mer orolig hur det är med dig. När hanen sedan bugar lätt för honom och presenterar sig som Miguel så ler han ett varmt och vänlig leende mot honom. Han böjer på huvudet i en respektfullt bugning till Miguel. - Trevligt att träffa dig Miguel... hans öga får ett retsamt glimt i sig och även hans leende blir retsamt och han möter Miguels ljusgröna blick. - Jag har sett honom ja, han skrattar till, ett varmt skratt. - Mitt namn är Lihai.
Miguel
Miguel 
Utvandrad 

InläggRubrik: Sv: Salvation [Lihai]    ons 04 sep 2013, 17:30

Efter den plötsliga halten svider det lite i hans trampdynor och det lockar att höja en framtass och slicka på den i ett försök att dämpa smärtan, men han måste tygla sig. Det här är ett seriöst, viktigt uppdrag!

Är du okej?

Miguel nickar.
"Jadå. Ingen fara." ler han brett, men får en lätt förundrad, frågande min då han möter främlingens smula retsamma blick. Hånar han honom? Miguel tänkte precis öppna munnen för att fråga när främlingen skrattar till och påstår sig ha sett Lihai. Miguel blir genast glad och svansen börjar långsamt pendla bakom honom.
"Verkligen?"
Men när det varma skrattet dör ut och främlingen yttrar sitt namn antar Miguel att han måste se väldigt dum ut, eftersom han gapar en smula överraskat med lätt vidgade blå ögon. Nästan genast kastar han sig ur sin förvåning och sänker blicken tillsammans med huvudet och svansen i en respektfull gest.
"Jag ber om ursäkt, Liha- öh, ledare."
Han drar lite i ursäktande i ena mungipan och flackar med blicken. Så genant... Han borde ha lagt Wamis signalement nogrannare på minnet. Då hade han förmodligen kunnat lista ut att det här var Lihai, direkt.
I vilket fall tänkte han inte låta det lilla missödet sinka honom eller hans uppdrag. Han var tvungen att utfärda sitt meddelande.
"Men jag är utsänd av Wami. Jag är här för att hämta er och föra er till henne."
Lihai
Lihai 
Död 

InläggRubrik: Sv: Salvation [Lihai]    tis 17 sep 2013, 11:57

Han lägger huvudet på sned och ler vänligt mot Miguel. han böjer på huvudet i en respektfull gest mot Miguel också. Det känns ovant att någon säger ledare till honom och han skakar smått på huvudet och ler snett. - Du får säga mitt namn Miguel. .

han klipper smått med öronen och hans öga får en frågande glimt i sig, hade det hänt Wami något? han sveper med svansen och tar ett steg mot Miguel. - Då får vi inte låta henne vänta, visa mig vägen Miguel säger han med en vänlig men bestämd röst.

Sponsored content 

InläggRubrik: Sv: Salvation [Lihai]    

Salvation [Lihai]
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» What have I done? [LIHAI]
» Same steps [LIHAI]
» I'm sorry. I love you[LIHAI]
» ~LIHAI PRESS~
» Vår vindar (Lihai)