Pågående Event
Senaste ämnen
» Inte stabil [Devaron]
Idag på 11:55 av Devaron

» Oväntat resesällskap (P)
Idag på 10:53 av Devaron

» Med blodsmak i munnen och blodlukt i luften [P]
Igår på 20:55 av Midir

» Nya äventyr [Hedvig]
Igår på 20:37 av Pixie

» Ursäkta att jag tog med mig leran [P]
Igår på 18:07 av Öhld

» Underhållning [P]
Igår på 15:22 av Timoteij

» Efter läggdags [P]
Igår på 14:22 av Umbriel

» Var den du vill vara [Umbriel]
Igår på 14:00 av Umbriel

» Uppviglare [P]
Igår på 13:50 av Umbriel

Vem är online
Totalt 3 användare online :: 2 registrerade, 0 dolda och 1 gäst. :: 1 Bot

Timoteij, Zahari


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
blixt och dunder - Blixt och Dunder [Azazel] - Sida 2 Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
blixt och dunder - Blixt och Dunder [Azazel] - Sida 2 Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Blixt och Dunder [Azazel]

Gå ner 
2 posters
Sida 2 av 2  •  Gå till sida : Föregående  1, 2
FörfattareMeddelande
Azazel
Azazel 
Crew
Utvandrad 

Spelas av : Kreftropod | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Blixt och Dunder [Azazel]    sön 20 nov 2011, 13:35

Det hade kanske varit smartare att gå runt. Men den tanken var för sent påkommen när de båda Devilsmedlemmarna passerade ovädrets mitt. Azazel höll ett öga åt Zayevs håll när denne kom upp längs hans sida. Leendet i det breda, lejonlika ansiktet hade falnat och ersatts med en av tydlig beslutsamhet. Det skulle snart vara över. Träden på deras sidor, inte särskilt nära, men absolut inte för långt bort, höjde sig omkring dem likt pelare mot den av regnet suddiga världen. Dropparna slungades mot marken så tätt att dagen tycktes lika dunkel som natten. Solens frånvaro, då den gömde sig bakom de tunga skyarna, bidrog till landskapets mörker.

Azazel sade inte mer. Det fanns inte så mycket att säga, och den blå skulle garanterat inte ha hört någonting av det han sade över regnet oavsett. Istället rörde han sig i raskt tempo framåt. Fast besluten om att komma undan regnet och åskan så snart som möjligt. Blicken sökte i området, men litet stod att se med vattnet som rann i ögonen. Han vände av åt väst, travade förbi fler träd och saktade in för att söka efter fler passager innan hastigheten åter ökade. De olika hastigheterna till trots fanns det ingen känsla av brådska eller stress hos fakargen. Han tog ovädret med relativ ro och lät blixtarna fräsa i skyn utan hans uppmärksamhet. De var färre nu. Mycket färre och längre bort. Regnet skulle nog lätta snart.

De hade passerat ovädret.

[Oh, jag antar att du känner kreativiteten i det jag skrivit, eller hur Kapten? ;D ]
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

Spelas av : Älg | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Blixt och Dunder [Azazel]    fre 25 nov 2011, 22:13

Zayev följde utan att protestera den väg Azazel valde. Varje gång blixten och den högljudda smällen kom försökte han gång på gång trycka öronen närmare huvudet. Han ökade stegen till trav och saktade in till skritt beroende på vilken hastighet Azazel höll. Snart kunde den blå märka att åskan inte kom lika ofta, likaså var smällarna dovare än tidigare. Det verkade som om de lämnade ovädret bakom sig.

Efter ytterligare en bits färd uppförde regnet successivt och snart var det lämnat bakom dem. Zayevs päls hängde tung utav vatten. Han ruskade lätt på sig för att bli av med det värsta, men lyckades inte vidare bra. Han vände blicken mot Azazel.
"Verkar som om vi lyckades ta oss igenom ovädret utan skador." sade han med en lättad ton.
Att han egentligen talade framför allt med sig själv framgick aldrig för Zayev själv.


[Som om jag har så mycket kreativitet över XD]
Azazel
Azazel 
Crew
Utvandrad 

Spelas av : Kreftropod | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Blixt och Dunder [Azazel]    lör 03 dec 2011, 21:52

[Vettuvad Kapten? Jag kommer inte på mer... ska vi avsluta? XD]
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

Spelas av : Älg | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Blixt och Dunder [Azazel]    sön 04 dec 2011, 00:42

[Det tycker jag xD DETTA ROLL ÄR NU JÄTTEAVSLUTAT *bestämmer i sin glansiga Kaptenighet*]
 
Blixt och Dunder [Azazel]
Till överst på sidan 
Sida 2 av 2  •  Gå till sida : Föregående  1, 2
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Blixt och dunder (p)
» One alone [AZAZEL]
» Azazel ZAKYNTHOS
» Så mycke att se [Azazel]
» Azazel © MoonPhanter
Hoppa till annat forum: